Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

22-07-2012 21:51 2563 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 22



Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 22e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieFlowerfield281-12-091 kan L. niet wakker wegleggen Yamuna326-1-09 / juli '122 babymeisje geboren!Phoehee331-8-101 Okkie slaapt nu overdag ook goed!Noppie39 2-7-10 / 17-4-082Smurfen groeien te hardMajeba3024-10-091 gaat best goed!Loco391-2-10 / 2-1-122 Spoco slaapt door, Aco geboren! Alisan39 2heeft er nu 2 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3Meisje geboren! mini wordt wakker en wil niet meer in zijn bed Jsd301-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen TessTan2920-03-10 2Stan mag wat langer uitslapenGelukkig263130-08-10 1Muppet is 's nachts steeds wakker, lichte slaperChryssa3027-10-10 / aug '12 2 babymeisje geboren!Pucker2714-01-11 1 valt niet zelf in slaap en is vaak wakkerLoessie26eind 7-11 1 Spook spookt 's nachtsLunaster288-2011 1 Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapenEnsimone 2
Alle reacties Link kopieren
Hier de eerste keer getoucheerd met 8 cm ontsluiting



Spannend Chryssa, ik hoop dat het door zet!



Zaza hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Hier opnieuw bruine zooi in de broek en nog steeds kramp. Getver.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Chryssa ik vind het toch goed klinken hoor ondanks de harde baarmoedermond. 1 à 1,5 cm had ik pas na uuuuren klote weeën. Overigens bloedde ik ook na toucheren bij 39.3.



Luna leuke schoentjes maar duurt voor deze bib nog wel erg lang. Maat 20?



Majeba ik vind het wel schattig hoor, maar zeker onhandig.



Zaza zoals en met wat het Veulen speelt is identiek aan Okkies spel. Het was alsof ik een zelfgeschreven stukje las.
Alle reacties Link kopieren
Misschien geen getver maar goede voortekenen??



Zaza, bij jou ook al gerommel?



Hier vandaag de dag van het vragenvuur....

-mama wat is poep

-waarom is poep bruin

-wat gebeurt er als ik doortrek

-waarom heeft die meneer geen haar op zijn benen (wielrenner)

-gaat die rijstewafel ook naar mijn benen (na de uitleg over wat er met je eten gebeurd nadat je het doorgeslikt hebt)

-waarom regende het vanmorgen en is het nu droog

-waarom loopt die mevrouw zo langzaam, en waarommag zij wel sloffen (hele oude mevrouw achter een rollator)

-waarom is er bij die meneer op zijn armen getekend (tattoeages), ik vind dat niet mooi, kan je dat weggummen

-enz.

(dit is alleen van de afgelopen 2 uur......)



Zo even een ijsje halen met een vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Hihi Majeba gezellig he dat gekletst. En wat leuk zeg Uk zo aan het "rekenen" geslagen. Hij kan wel met mini om de tafel. Die rekent nu zeker op groep 3 niveau.

Vraag hem wat je krijgt als je 3 koekjes door tweeen deelt en hij zegt zonder blikken en blozen "6 stukjes koek"



Hij weet dat als je als je een rijstwafel in vieren deelt dat je dan vier keer een kwart hebt, twee kart is het zelfde als een halve he pap?



Halve gare Maar hij is zooo lief, allebei zijn ze gek op hun zusje.



Wij hebben zorgen omdat kleine zusje. Ze geeft sinds vanmorgen over met grote golven. Grote golven groene melk (waarschijnlijk gal omdat hij maag te leeg is). Huisarts is op de hoogte, wij zijn alert. t komt wel goed maar heb wel zorg,



Ijs eten dat ga ik zo ook doen, als de jongens slapen.
Alle reacties Link kopieren
Chryssa wat zwaar joh steeds die kramp. Vermoeiend meis, ik hoop echt dat het snel goed doorzet en je kunt knuffelen met je meisje.



Luna toen Mini 1 werd kreeg hij de boerderij van LP. Een groot succes vanaf dag 1, nog steeds wordt er veel mee gespeeld hier in huis.

Welke maat zijn de schoentjes Luun?
Alle reacties Link kopieren
mimpje, Groene melk, dat klinkt naar, zeg! Zei de huisarts dat het waarschijnlijk gal is? En wat moet je daar dan aan doen?



majeba, hahaha, ik moet wel lachen om dat gevraagd van Uk!



De MaaierT heeft gisteren een racebaan van Little People gekregen (die waar je naast kan staan) en hij vindt het prachtig. Steeds op die knop drukken die de autootjes lanceert en dan roept hij: "Oeoeoeoeoeoeh! Mooooooooi!".
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
We moeten haar in de gaten houden zolang ze niet suf of te rustig wordt of weinig plasluiers heeft moeten we bellen.



Maar ik bel bij de volgende groene overgeef beurt gewoon de huisartsen post.

tot nu toe houdt ze haar fles binnen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]phoehee schreef op 03 augustus 2012 @ 18:31:



Luna leuke schoentjes maar duurt voor deze bib nog wel erg lang. Maat 20?

quote]



Nee, tis maat 18.
Alle reacties Link kopieren
Bah mimpje niet leuk. Knuffie voor je kleine meiske.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah mimpje ik kan me je zorgen goed voorstellen. Lastig ook om op te letten of ze suf is of alert, ze slaapt toch altijd heel veel? Dan weet je toch niet of ze alert is. Hopelijk blijft de voeding binnen. Verdik je haar voeding of niet?



Chryssa ik hoop ook dat dit gewoon het begin is hoor! Leuk dat die racebaan zo enthousiast is ontvangen!



R is ineens aan het praten geslagen. Gisteren zei hij nag (=hagelslag), vis en nog iets maar dat weet ik niet meer en vandaag zei hij tot ziens en anen (=zwanen) echt grappig.
Alle reacties Link kopieren
Pucker nee we verdikken nog niets. Dinsdag weer naar het cb om te wegen en dan ga ik wel even overleggen over haar voeding en het hikken, slikken en spugen. Normaal spuugt ze af en toe een beetje, nu waren het bogen.



De assistent van de huisarts vroeg of ze erg rustig is..eh tja ze is altijd rustig.

Ja maar of ze rustiger was dan vorige week. Beetje lastig bepalen met een pasgeboren baby he........
Alle reacties Link kopieren
Leuk een pratende R. Lief he?
Alle reacties Link kopieren
Mimp ik denk dat als het echt heel erg op zou vallen je het wel zou weten.
Alle reacties Link kopieren
Ja sufheid zou ik wel merken. Want dan reageren ze anders.



Maar ze is altijd al rustig geweest, als wij eten ligt ze in de box. Soms geeft ze een keer een piep of kreetje en dan kijken we elkaar even verward aan, OH JA we hebben een baby
Alle reacties Link kopieren
Mimpje lastig, jullie hebben al zoveel meegemaakt op spuug gebied. Bogen spugen bij zo'n kleintje lijkt me niet fijn om te zien. Vorige week was ze goed aangekomen toch?



Luna ik vind ze erg leuk maar het duurt nog zo lang. En volgens mij is het winter als deze baby ze gaat passen.



Pucker wow R gaat hard!
Alle reacties Link kopieren
Djiez Mimp, groene bogen klinkt heel zielig.

Wat denk je zelf? Weer een reflux kindje?

En bij een rustig, veel slapend kindje van een week vind ik inderdaad dat je nog moeilijk kan zeggen of ze rustiger is dan normaal.

Lekker de hap bellen als er vanavond ook nog maar ìets gebeurd hoor. T is nog zo'n klein guppie, en ze heeft al niet zoveel energie.

voor jou!



En R ineens aan het praten! Leuk he. Ik vind het nog steeds zo leuk dat ie alles wat hij observeert ook benoemt en verteld. En steeds beter ook. Ben echt verbaasd over zijn woordenschat en uitdrukkingen soms.



Zelf baalt het Veulen een beetje dat zijn 'ikke-domme-baby'act niet meer werkt, en dat ie dus geregeld op zijn neus kijkt als mama waarschuwt en alvast verteld wat er gebeurd als hij het tòch nog een keer doet.

Zo was ie vandaag midden in een fietsuurtje met de buurkindjes 'ineens' zijn loopfiets kwijt. Heul hard huilen en roepen 'Feu nie botse meer, Feu nie botse meer.'

Ja. Te laat!

(had m al een keer een 'laatste kans' gegeven, want vond het zelf ook wel erg sneu..)

Nou, hij zat het bij het avond eten nog te vertellen. Dat ie buiten gefietst had met Buurmeisje en Buurjongetje, heel hard, en toen ging ie botsen. Nee nee Veulen, niet botsen. Veulen botsen. Mama fiets weg. Veulen huilen.

Juist ja. Hij snapt het dus haarfijn, maar wilde het eeeeven uitproberen.

Don't fuck with mama's hormones.



Luna, wat een schatjes van schoenen. Goud is helaas niet mijn kleur, plus dat ik echt grrrruwelijk slecht ben in maten gokken... Dus zomerschoentjes vooruit kopen durf ik niet hoor. Zal wel in een wintermaand passen dan.

Kan je ze nog retourneren?



Jeba, wat een spervuur. Heerlijk hoor, zo'n nadenkend kind. Kan me voorstellen dat jij er gillend gek van wordt, maar ik vind het echt te leuk, dat vragen en uitleggen en doen. Zo mooi om te zien hoe die gedachten werken.

Tijd om Uk regelmatig voor het klokhuis te zetten. Kan ie zien hoe alles gemaakt en gedaan wordt.



Mijn fijne buurjongen (baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart!) is al anderhalf uur in de tuin aan het klussen aan zijn brommerT (of weet ik het wat) compleet met weet ik het wat voor machines, 1000x startten, harde muziek, en maat die met m meevloekt.

Lekker, onder het raam van het Veulen.



Die is tot nu toe overigens stil... Geen idee of het mijn uitleg was dat ie er toch niet meer uitkomt, hoe hard ie ook roept of huilt, of dat ie gewoon bek-af is van een korte nacht en dag vol buitenspelen.

En frankly I don't give a damn. Zolang ie maar stil blijft en/of slaapt.



Buiknieuws: vanochtend krampen en heeele lage buikpijn. rest van de dag afgezwakt (en te druk geweest om er veel op te letten). Nu rustig.

We shall zie.

Ik heb weer wat meer rust, nu ik officieel in mn laatste week zit.

Had ik bij het Veulen ook. Stom is dat, maar dan is het einde echt zò in zicht ofzo... dan is het te overzien. (ssst dat het nog 3 weken kan duren...)

Veulen kwam met 39+5, t is vandaag 39+3, en ik blijf zweren dat ze eerder komt dan Veulen, dus het zal morgen wel worden dan.
Alle reacties Link kopieren
Mimpje wat ontzettend vervelend zeg dat spugen! Zo'n klein meiske kan al zulke zorgen geven. En inderdaad meteen de hap bellen als je het niet vertrouwd.

Dikke



Rekenen op groep 3 niveau hier nog lang niet hoor maar hij is er wel mee bezig.

Net ook zijn knuffels op zijn kamer geteld. Keurig een voor een aanwijzen en tot de conclusie komen dat het er 12 zijn.



Zaza, leuk he als die baby-act niet meer werkt! Moet er altijd wel om lachen, zelfs Uk probeert het nog af en toe
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het Phoe!



Het is een soort creme met een licht gouden glans. Lijken geen goud. De zilveren waren helaas op. Hoop dat ik ze nog kwijt raak! Zit niet zo te wachten op een bon en alle andere maten zijn uitverkocht.



Hihi Mimp wel heerlijk hoor zo'n rustige baby. Geef je eigenlijk borstvoeding?



Lieve Yam, hoe gaat het met jou? En met je kleintje?
Alle reacties Link kopieren
Dat wijze mannetje van ons, wat moeilijke vragen stelt, poept en plast op de wc, de hele dag aan het tellen is en patronen opnoemt, is nu weer een heel klein ventje wat het spannend vindt om alleen in zijn bedje te liggen.

Hij is weer heel verdrietig en wil niet alleen zijn.......
Alle reacties Link kopieren
Nop, al thuis?



Chryssa, ik vind 1,5 cm én kramp én verlies van zooi erg hoopvol!



Luna, hoe was het bij de gastouder?



Mimpje, ze klinkt als een heerlijk meisje, maar ik snap de zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Oja vergeten! GO ging super goed! Ik ben echt blij, tis zo'n lief mens we hebben het erg getroffen.



Achgos Majeeb. Lekker bij 'm gaan zitten tot hij slaapt?
Alle reacties Link kopieren
Ach ja gus he Jeeb, wat kunnen ze dan weer heel klein zijn.

Lampje aan, extra knuffelbeest mee, en deur open laten staan 'zodat ie, als hij heeeel stil is, jullie kan horen?'



Hier is 'baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart' opgezouten door de regen, wat een rust.



Luna, wat heerlijk dat de GO zo'n goed gevoel is.

Zo fijn, een plek waar je je kleintje met een gerust hart achter kan laten!



(wij zaten vanmiddag in de waterspeeltuin, waar we een van Veulens vaste kdv-juffies tegen kwamen.

Wij 'O, das relaxt, nou doehoei, we halen hem om 5 uur wel weer op.'

Ze trapte er helaas niet in... )
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Luna! Daar laat je Lunetje met een gerust hart achter de volgende keer.



Als ik bij hem blijf zitten weet ik zeker dat hij niet gaat slapen. Nu dus om en om heen en weer lopen en Uk verzekeren dat we er echt nog zijn, af en toe boven rommelen. Het is vast weer zo´n fase. Hij heeft dit elke keer bij enorme ontwikkelingssprongen.

(hij is nu overigens in het engels zijn knuffels aan het tellen, komt alleen niet verder na 5.... best lastig als het er 12 zijn )
Alle reacties Link kopieren
Hier schijnt de regen over een uurtje te zijn. Wel heel sneu want er is hier achter in de gracht een klassiek muziek concert bezig. Volgens mij duurt het tot half 11, hoop dat de regen meevalt.

De muzikanten zitten wel op een overdekte boot/vlot/dinges op het water maar het publiek niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven