Ook net gestopt met de pil?

16-09-2007 19:41 259 berichten
Hallo,

Ik ben vorige week gestopt met de pil en wij gaan nu proberen

voor ons eerste kindje. Vind het allemaal heel erg spannend.

Ik zou het leuk vinden om te kletsen met meiden die nu precies

hetzelfde meemaken. Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs, Taartje

http://i230.photobucket.c...tpilgestopt/vivatabel.jpg
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Berdien wat een spanningen allemaal, wel zwanger niet zwanger zo'n test die je dan toch weer laat twijfelen. Waarom gaat het vaak toch zo moeilijk vraag ik me we eens af? Ik duim voor je!

MW lekker op de Antillen trouwen! Wat je zegt geen gedoe met familie ;-)

Zelf hebben wij niet zo'n haast met trouwen, vinden het zo ook wel best. Wij gaan over 6 weken de zon daar opzoeken heerlijk! Even rust, lekker zon zee strand en duiken. Leef er al helemaal naar toe!

Fijn weekend alvast!
Wat een verhaal zeg Berdien!! Ik ga hier heel hard voor je zitten duimen dat je toch zwanger bent. Dan is het wachten in elk geval ergens goed voor geweest!!

Gefeliciteerd, MW!!!! Wat een spannende tijd voor jou zeg!! Wel gaaf trouwen in het buitenland. Ik ben vorig jaar gewoon in Nederland getrouwd. Ik wilde toch perse die mooie grote jurk aan!!

He, ik zit met een dilemma, misschien kunnen jullie me helpen. Volgende maand moet ik geoperereed worden. Daarvoor moet ik een nacht in het ziekenhuis blijven en ga ik helemaal onder narcose. De Anesthesist kon me geen duidelijkheid geven of de opereratie door zou gaan als ik tegen die tijd zwanger zou zijn. Ik moet het alleen een dag van te voren melden. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie deze maand niet proberen zwanger te worden en dan weer verder gaan na de operatie of zouden jullie het toch gewoon proberen??
Dat is inderdaad nogal een verhaal Berdien. Mijn duimen draaien inmiddels overuren, maar ik blijf zeker doorgaan! Kon je bij de huisarts niet nog een test doen? Al die onderzoeken lijken me ook geen pretje. Ik kan me voorstellen dat je het een raar idee vindt, dat ze het in het ziekenhuis al weten en je directe omgeving (nog) niet. Maar zo kan je het er wel over hebben met iemand anders dan manlief. Scheelt toch een beetje in het "geheim"-houden.

Taartje81, wat een dilemma. Zolang je nog niet zwanger bent, zou ik er gewoon voor gaan. Die operatie moet je vroeg of laat toch ondergaan. En als je op moment van opereren zwanger bent, dan kunnen ze vast wel een oplossing verzinnen. Van de andere kant, als je nog 1 maandje wacht en de operatie achter de rug hebt, staat er wat dat betreft niets in de weg. Ik zou zowiezo wel even vragen hoe lang het duurt voordat de narcose uit je lichaam is. Er staat me iets van bij dat dat wel even kan duren.

Ondertussen kun je natuurlijk wel blijven oefenen ;)

Ben nog steeds niet ongi, heb wel weer een test gekocht, maar weet nog niet zo goed of ik die ga proberen. Ben nu wel al de hele week op mijn eet- en drinkpatroon aan het letten. Minder koffie en meer groenten en fruit. Lijkt me zowiezo niet verkeerd voor de gezondheid...

Maak me wel een beetje zorgen, had woensdagavond nl wel een bloeding, out of the blue. Maar het zette niet door. Dus weet niet of ik dit nu als ongi kan beschouwen ofdat er toch iets aan de hand is? Zwanger lijkt me nog niet echt mogelijk, dus wat dat betreft zou de test onzin zijn.

Hebben jullie trouwens tips, waar ik in begrijpelijke en leuke taal meer info kan krijgen over zwanger worden en zijn? Heb al gekeken op de site van een verloskundigenpraktijk, maar kwam daar niet echt verder. En om nu meteen naar de bieb te rennen lijkt me ook wat overdreven. By the way, heb een hekel aan bieb-boeken, maar dat is een tic van mij ;)

Ik vind het trouwens ontzettend leuk om zo in dit forum mee te leven met ieders pogingen. Zijn nou niet echt van die dingen die je bij een kopje thee met je vriendinnen of je moeder bespreekt.
Nog even snel een berichtje,

smelt jullie hart ook als je van die lieve baby-tjes ziet in de stad? En als je van die schattige kleertjes ziet hangen in de winkel? Ja die moedergevoelens beginnen langzamerhand steeds een beetje harder te kriebelen.

Heb het afgelopen jaar een aantal zwangerschappen van dichtbij meegemaakt, naaste collega, vriendinnen, schoonzusje. Als je bij de ene zwangere vrouw bent heb je er meer "last" van, dan wanneer je bij de andere bent. Manlief vindt dat in ieder geval geen probleem en krijgt het zelf nu ook al een beetje.
Jeetje wat is er veel geschreven in een korte tijd zeg! Veel bij te lezen....

Ten eerste Berdien wat een spanning allemaal. Nu maar hopen dat je zwanger bent, ik zal ook maar door blijven duimen voor je. Dat het zo moeilijk gaat om erachter te komen vanwege die hormonen enzo, wat rottig joh. Duimduimduimduim.....

Taartje ik heb een soortgelijke situatie. Volgende maand moet ik voor rntgenfoto's naar het ziekenhuis. Dat mag ook absoluut niet als je zwanger bent. Dus mijn vriend en ik hebben nu besloten om dan die maand even te proberen niet zwanger te worden en ik baal daar flink van natuurlijk. Eindelijk bezig voor een baby, en dan weer wachten, scheelt toch weer een maand he. Maar om te wachten tot na een zwangerschap vind ik ook zo overdreven, wie weet hoe lang het duurt voor ik zwanger raak. Dus ik baal er behoorlijk van maar doe 't toch zo. :(

Miss World gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk. Lekker hoor op een wit strand trouwen, wie wil dat nou niet. Wanneer is de grote dag?

Wat grappig dat veel mensen aankomen van het stoppen met de pil. Meestal hoor je toch verhalen van vrouwen aan de pil die juist aankomen en als ze dan stoppen weer afvallen. Tenminste dat is wat ik vaak hoor.

Ik ben ook niet echt aangekomen geloof ik, maar ik schommel zowiezo wel met mijn gewicht.

Leuk dat jij en je vriend helemaal om zijn Yoko. er zijn veel websites over zwanger worden hoor. Als je googlet op zwanger of zwanger worden kom je er al een heleboel tegen en als je vragen hebt kun je ze natuurlijk ook altijd hier stellen.

Ben je al lang overtijd trouwens? Misschien had je een innestelingsbloeding?

Jaa die babykleertjes zijn schattig he, zo klein en zo leuk.

Nou ik moet nog een week wachten op mijn NOD, heb het gevoel dat de tijd kruipt, zo slecht ben ik ineens in wachten... Het eerste deel van mijn cyclus (voor de eisprong) had ik daar geen last van, dan kun je alleen maar je best doen ;) ....

Maar nu is het afwachten geblazen en ik ben daar zó slecht in.
Miss W. gefeliciteerd met jullie trouwplannen een jaar vol grote veranderingen dus??? Waarom zover weg? Gaat er ook een deel familie mee?

Berdien jeetje......dit is ook niks he?!! Hou er wel rekening mee dat een test na een aantal minuten niet meer geldig is. Hij kleurt dan vaak uit en geeft een positieve uitslag terwijl het niet zo is. Bij mij was het weliswaar na een kwartiertje maar ook twee streepjes.

Ja een moeilijke keuze Taartje. Is de operatie dringend? Je gaat natuurlijk onder narcose en dat doen ze dan sowiezo niet in de eerste 3 maanden. Wat niet weg neemt dat het in de maanden daarop ook schadelijk kan zij. Het even stoppen met proberen kan dan een logische keus zijn maar dan zit je weer met het volgende..hoelang blijft de narcose in je lichaam? Hoelang mag je na de operatie niet zwanger worden? Maargoed het idee dat je straks zwanger bent en je moet nog geholpen worden..is ook niet alles het blijft toch boven je hoofd hangen.

Yoko, spannend dus....ik zag dat je nog niet op de lijst staat wilje er ook bij?
Hoi Allemaal,

Goh wat word er toch veel geschreven, echt gezellig hoor...Vind t erg leuk om met lotgenoten te kletsen, fijn hoor!!

Ik ben ook echt blij met al jullie felicitaties hoor , echt heel lief!! Waarom zo ver weg...Nou ik heb altijd gezegd dat ALS ik ooit trouw dan is t in t buiten land op een wit strand..en nu is t eindelijk zover hihi....en omdat t op de nederlandse antillen direct geregeld is qua papierwerk en we hebben daar een huisje en we hebben dan gelijk een huwelijksreis en vakantie in 1, lekker makkelijk!! Alleen onze ouders gaan mee, en 2 stelletjes waar we mee bevriend zijn, die zelf van de antillen komen , dus t wordt een klein intiem clubje!! En de precieze datum weten we nog niet, maar waarschijnlijk eerste week van maart!!

Taartje en Rits, wat lastig zeg dat jullie nog een operatie voor de boeg hebben, ik denk dat ik zelf even zou wachten met zwanger worden en dan de operatie ondergaan ( weet natuurlijk niet precies wat je moet ondergaan) maar dan ben je er iig vanaf, anders zie je daar steeds maar tegenop, en dat lijkt me veel vervelender!! Sterkte met deze lastige keuze maken!

Bentley, wat lekker dat je naar de Antillen gaat, ben zelf in september geweest, heerlijk...Welk eiland ga je?? ( hoef niet te antwoorden hoor als je dat te prive vindt).

Ja ik vind t ook heerlijk om naar die babyspulletjes te kijken en te fantaseren, maar ik deed dat meer, sites kijken enzo, voor dat ik stopte met de pil, gek he!! Nu doe ik t stukken minder, ik kijk nu alleen nog maar naar deze topic haha...Ik vind nu we echt bezig zijn meer "vreemd" dat ik t dadelijk zelf allemaal ga kopen en dat ik zelf een baby in mijn handen heb.

Ik kan t bijna nie geloven dat ik (misschien hopelijk) zelf zwanger word en dat we dan een gezin vormen..Ik vind gewoon dat idee heel vreemd haha...beetje onwerkelijk eigenlijk!! Ik kan t ook niet voor me zien of proberen voor te stellen hoe t is om zelf een babietje te hebben, dat je zelf dan dat oer-moedergevoel hebt waar iedere moeder t over hebt. En ik wil nu wel heel graag eigenlijk zelf dat gevoel een keer ervaren. Ben zo benieuwd hoe dat speciale gevoel nou voelt.

Maar voorlopig lees ik lekker met jullie mee en ik hoop echt dat er heeeel snel iemand van ons zwanger is, dat lijkt me zo leuk!!!

Kunnen jullie trouwens t tabel zien, ik had eerst in t openingtopics in t rood afbeelding staan dat ik aan kon klikken, maar nu staat er een kruisje en kan ik t tabel dus niet meer zien helaas??? Hebben jullie dat ook??

Ohw ja ik ben trouwens nog steeds niet ongi.....maar dat is nix nieuws inmiddels hahaha

Fijne avond meiden xxx MW
Nou meiden, die bloeding heeft dus doorgezet en eindelijk ben ik weer ongi. Tja, klinkt misschien wat vreemd zo op dit forum, maar degene die heeft opgelet, weet dat het al weer drie maanden geleden is. Ben dus wel opgelucht. Ik hoef nog niet op de lijst hoor, maar hou jullie uiteraard op de hoogte. Wij zijn net een week om, dus bij ons zal het zo;n vaart nog niet lopen!

Hou het kort vandaag, vanavond feessie, dus nu gauw douchen en optutten.

Liefs
Iedereen heeft veel te vertellen en er gebeurd ook zo ontzettend veel bij iedereen! Hele spannende dingen! Berdien; ik blijf duimen!!!

Taartje, persoonlijk zal ik maand wachten, zodra de operatie achter de rug is heb je alle tijd (en rust!!) om zwanger te raken. Wel zou ik ook navragen wanneer de narcose uitgewerkt is en wat zij daarbij adviseren. Het zou mij niet leuk lijken dat, stel je raak zwanger, je als moeder van zon ukkie onder het mes zou moeten. Dan zou ik proberen optimaal te genieten van de baby...

Vind het ook heel onwerkelijk idee om wellicht zwanger te worden en een kind te krijgen. Een stel goede vrienden hebben net een baby van drie week, de hormonen en moeder gevoelens gieren door mijn lichaam.. haha.. Heb al een leuk kraamkado gekocht, heb er even goed van genomen om es ongegeneerd tussen de babyspullen te kijken; wat een leuke dingen!!

MissW; wat gaaf zeg om op de Antillen te trouwen, gegarandeert mooi weer, super! Er staat voor jou dus ook het nodige te gebeuren.. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen..

Fijne avond en weekend iedereen!! xx
Yoko, is dit je 1e menstruatie na t stoppen van je pil?? En je bent 3 mnd geleden gestopt?? Ik kan tabel niet meer zien dus ik weet de datas niet van wanneer wie wanneer gestopt is nl.

Ik ben nog steeds nie ongi, word er nou een beetje depri van. Want ja als ik nie ongi word, heb ik dan ook geen eisprong??? En dan kan ik dus ook nie zwanger worden, zucht...

Maar goed jullie nog leuke plannen voor vanavond?? Wij niet, wij blijven lekker thuis een avondje op de bank hangen.Morgen een feestje in de tuin bij vrienden.

xxx MW
JIPEEEEEEE WE ZIJN ZWANGER!!!

Hebben weer een test gedaan ( dit keer die van het kruidvat) binnen 30 seconden 2 streepjes.

Maandag dus op zoek naar een verloskundige want ik heb geen idee hoe ver ik ben.
Iedereen super bedankt voor het duimen. het heeft dus succes gehad. : ) Helemaal in de wolken.

Taartje en Rits sterkte bij de ingrepen. Als het voor bij is dan kan je er helemaal voor gaan.
WAUW!!!!!! GEFELICITEEEEERRRDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat goed zeg....wauw je geduld word gelukkig beloond!!! Wat fijn zeg!!!! Het is je gegund!! Zo leuk zeg, onze 1e zwangere, hou je ons wel van alles op de hoogte???

Echt super hoor, ik hoop dat ik ook snel dit nieuws mag verkondigen, fantastisch!!

xxx MW
Berdien gefeliciteerd!!!

Echt helemaal te gek voor jullie, wat fijn zeg.

Dringt het al een beetje door?? Geniet er maar van hoor.

Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus mijn NOD is nu 10 november. Eigenlijk is het een WOD omdat ik deze maand dus veilig ga klussen, vanwege die rontgenfoto's.
Zo Berdien, je hebt 't spannend gemaakt zeg!! :)

Onwijs gefeliciteerd met jullie zwangerschap, helemaal te gek!!!!

Oke, we gaan nu met z'n allen duimen voor de volgende zwangere(n)! ;)

Who's next?
Berdien, Gefeliciteerd!!! Is het wachten toch nog ergens goed voor geweest!!!!!!

Dit is dan de eerste zwangere onder ons!!

Nou voor mij zal het deze maand veilig klussen worden. Moet begin volgende maand onder het mes en denk dat het dan toch beter is om nog even te wachten met zwanger worden. Ik zit daarna lange tijd thuis dus kan dan weer proberen op mijn gemak zwanger te worden. Maar voelt wel kut om een maand te wachten. Ben je net begonnen met proberen moet je al gelijk een maand wachten.......
Hey Taartje,

Nu ik ongesteld ben geworden gaan mijn vriend en ik ook veilig klussen. Dus je bent niet de enige, ik vind het ook rottig hoor.

heb je eindelijk de knoop doorgehakt om ervoor te gaan, gaat er weer een maand overheen. Jammer dat wij vrouwen dan maar een keer per maand vruchtbaar zijn he.
He Rits,

Ja inderdaad jammer dat we maar 1 keer per maand vruchtbaar zijn! Gelukkig ben ik niet de enige. Kunnen we elkaar een beetje opbeuren!!!

Ben deze net weer voor het eerst natuurlijk ongesteld geworden, maar dit was maar 3 dagen, heel weinig en heb verder nergens last van gehad?? Snap er helemaal niets van. Normaal heb ik altijd wel wat klachten (buikpijn en rugpijn), maar nu helemaal niets. Snap er niets van. Ben ook niet aangekomen net als een hoop andere, ben juist een kilo kwijt geraakt en dat kan ik eigenlijk helemaal niet hebben..... Maar ja, die pil doet toch wel erg rare dingen geloof ik.

Hebben jullie nog iets leuks gedaan van het weekend? Mijn nichtje van 9 is 2 nachtjes blijven slapen. Was wel heel erg gezellig. Veel leuke dingen gedaan. Ze stond alleen van nacht naast mijn bed, was ze aan het slaapwandelen!! Vanmorgen wist ze nergens meer van. Was wel grappig (vanmorgen dan, vanacht was het minder ;)
Berdien; VAN HARTE!!! We hebben echt met je mee geleefd en ben blij voor je dat je nu zwanger bent.. De weg was er 1 met hobbels maar dan toch...

Ben benieuwd hoe het verder met je gaat!!

Taartje en Rits; succes met het het geduld, wordt wel even op de proef gesteld!

Ben gisteravond lekker uiteten geweest met een vriendin, we dadelijk naar vrienden, ze zijn nu net 3 wk ouders... Het kleine wondertje weer even bewonderen... fijne zondag iedereen!!!
Oh, Berdien gefeliciteerd!! Wat leuk dat het toch raak is. Je moet ons wel echt alles vertellen over hoe het gaat natuurlijk.

Zelf begin ik nu al een beetje zenuwachtig te worden... vind het ineens toch wel onwerkelijk dat nu we ervoor gaan dat het dan al heel snel zover kan zijn dat we echt een kindje hebben. Ik krijg het er niet benauwd van, maar het is toch een beetje raar. Nog een weekje tot NOD, gelukkig hier geen operaties oid (taartje&Rits succes daarmee!!!) dus spannend. Over 2 weken hebben we een bruiloft van vrienden in Maastricht, waarna we lekker in een hotelletje blijven. Ik heb al stiekem bedacht dat ik dan (als ik nog niet ongi ben) daar een test wil gaan doen. Erg he, eigenlijk.

Dit weekend weinig bijzonders gedaan: vanmiddag in ieder geval van het mooie weer genoten met een lekkere boswandeling.
Wow Berdien van harte!!! Echt super ennet wanneer je het niet meer verwacht! Wel erg vaag dat de bloedtest neg. uitwees. Meestal krijg je met een bloedtest sneller een positieve uitslag dan met een gewone test.

Spannend hoor allemaal!!

Ik heb ook meteen de tabel aangepast ;-) Tartje, zou jij hem nog even opnieuw willen proberen te plaatsen in je bericht?Misschien anders een idee dat ik een nieuw topic open?? We verhuizen dan wel allemaal mee toch?

Taartje en Rits balen hoor! Het is niet leuk maar waarschijnlijk wel de beste keuze.

Miss W. Dat je niet ongi bent/word zegt nog niks. D eisprong moet dan nog komen. Het is alleen een beetje onhandig omdat je nu niet precies weet wanneer en als het raak is hoever je bent. Geef niet op!

Ons zoontje vroeg vandaag nog, mam ik zou zo graag een broertje of een zusje willen... Toen ik hem zei dat hi al een zusje had zei hij ja maar nog eentje lijkt me zo leuk! hihihi hijmoest eens weten.....

http://i230.photobucket.com/albums/ee8/metpilgestopt/vivatabel.jpg
Hey meiden,

Allereerst GEFELICITEERD Berdien!!! Wat fijn voor jullie!!!

Taartje & Rits ik zou ook eerst voor de operatie gaan, dan heb je dat gehad! En kun je je daarna vol op je zwangerschap storten!

MW we gaan naar Curacao heerlijk, lekker genieten en even weg van alle werkstress. We werken nl allebei 6 dagen in de week, dus best een druk leven.

Ons weekend was druk vrijdag bij vrienden gegeten, zaterdag werken en s avonds een feest gehad waar we om 06.00 uur vandaan kwamen pff en zondag was het zulk mooi weer dat we er vroeg weer uitwaren om er nog een beetje van te genieten. Gister bij m'n schoonvader gegeten en nu weer lekker aan het werk.

Ik moet vanmiddag naar de tandarts waarschijnlijk wortelkanaalbehandeling en zaterdag is mijn NOD. Moet ik dit aankaarten bij de tandarts? Kan natuurlijk nu nog geen test doen om me ervan te verzekeren dat ik niet zwanger ben op dit moment???
Bentley: volgens mij heb ik gehoord dat zo'n behandeling (zeker in de eerste periode) van de zwangerschap geen kwaad kan. Ik zou het wel even aankaarten om te vragen of het überhaupt kwaad zou kunnen. Klinkt trouwens wel heftig hoor, ik vind boren al erg genoeg!

Succes dus!!
Hoi Rique,

nee deverdoving kan geen kwaad. Het is alleen de eventuele gevolgen dat een tandarts soms besluit het niet te doen. Mocht het gaan ontsteken mag je als zwangere maar 1 soort antibiotica en dat is net de antibiotica die niet help tegen een ontsteking daar.

Succes trouwens...ik ben ook niet zo'n held..
Haha, ik denk dat je Bentley bedoelt, Esther. Gelukkig hoef ik voorlopig niet naar de tandarts...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven