Opblijven, tot hoe laat?
zaterdag 3 april 2010 om 09:14
De titel zegt het al, tot hoe laat mogen jullie kinderen opblijven?
Ik heb van de week een discussie gehad met mijn vriend, over de opblijftijden van zijn zoontje. Zijn zoontje is 8, en mag op vrijdag en zaterdag opblijven tot 10 uur. Maar de volgende ochtend is ie wel om 6 uur alweer wakker, en is dus doodop zo rond een uurtje of 9 zaterdagsavonds. Ik vind dus dat ie dan wel naar bed kan, maar beide heren vinden dat onzin, het is weekend, en dus mag je opblijven! Als ie om 9 uur naar bed gaat is ie ook al aan het opblijven, bij zijn moeder gaat ie doordeweeks om kwart voor 8 naar bed, maar dat is anders, vinden ze.
Mijn dochter is 5, gaat doordeweeks kwart over 7 naar bed, en ook op vrijdagavond. Zaterdagavond is haar opblijfavond, dan mag ze rond 8 uur naar bed.
Tot hoe laat laat mogen ze bij jullie opblijven? En is dat op vrijdagavond, zaterdagavond, of beide avonden?
Ik heb van de week een discussie gehad met mijn vriend, over de opblijftijden van zijn zoontje. Zijn zoontje is 8, en mag op vrijdag en zaterdag opblijven tot 10 uur. Maar de volgende ochtend is ie wel om 6 uur alweer wakker, en is dus doodop zo rond een uurtje of 9 zaterdagsavonds. Ik vind dus dat ie dan wel naar bed kan, maar beide heren vinden dat onzin, het is weekend, en dus mag je opblijven! Als ie om 9 uur naar bed gaat is ie ook al aan het opblijven, bij zijn moeder gaat ie doordeweeks om kwart voor 8 naar bed, maar dat is anders, vinden ze.
Mijn dochter is 5, gaat doordeweeks kwart over 7 naar bed, en ook op vrijdagavond. Zaterdagavond is haar opblijfavond, dan mag ze rond 8 uur naar bed.
Tot hoe laat laat mogen ze bij jullie opblijven? En is dat op vrijdagavond, zaterdagavond, of beide avonden?
zaterdag 3 april 2010 om 09:18
zaterdag 3 april 2010 om 09:33
Vroeger vond ik opblijfavond altijd super leuk! Wij gingen met z'n allen een film kijken, ik mocht 1 glas cola en een bakje chips! (kreeg ik door de weeks nooit!) en we moesten daarna netjes naar bed, dit was meestal rond een uur of 22. Deden we dat niet dan verviel de week daarop opblijfavond, dus we gingen altijd maar netjes.
zaterdag 3 april 2010 om 09:45
Bij ons gaan de kleintjes (2 en 4) door de week rond 7:15 naar bed en in het weekend 7:45. De groten (7 en bijna 10) door de week 7:30, in het weekend 8:30-9:00. Is denk ik vooral afhankelijk van de slaapbehoefte van je kinderen. Helaas voor mijn 7jarige dochter heeft mijn 10jarige behoefte aan veel slaap en moet dus vroeg naar bed, anders is ze echt een drama de volgende dag. Daarnaast is het ook of je kinderen uitslapen. Bij ons is uitslapen met vier kids vrij moeilijk. Toch al snel dat ze wakker worden van elkaar. En helaas is het dus ook in het weekend de dag al rond 7:30 begonnen.
zaterdag 3 april 2010 om 09:49
Hier ligt het een beetje aan de trainingstijden.
Maar het streven is om ze om half 9 in bed te krijgen.
Ze zijn trouwens 8 en bijna 11.
Uitslapen kan de oudste niet maar die blijft wel in bed tv kijken of ds-en (is dat een woord?)
De jongste kan wel heerlijk uitslapen maar helaas moet ze er in het weekend toch om 8.30 uit om te trainen.
Maar het streven is om ze om half 9 in bed te krijgen.
Ze zijn trouwens 8 en bijna 11.
Uitslapen kan de oudste niet maar die blijft wel in bed tv kijken of ds-en (is dat een woord?)
De jongste kan wel heerlijk uitslapen maar helaas moet ze er in het weekend toch om 8.30 uit om te trainen.
zaterdag 3 april 2010 om 10:26
Mijn dochter van 2 blijft nooit langer op. Altijd 1900 of 1930. Goeie tijd, goed ritme, anders is ze totaal uit haar hum. Opblijven komt wel als ze ouder is. En die van 9 mnd kan nog niet eens opblijven Die gaat om 1845 plat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
zaterdag 3 april 2010 om 10:31
Alle avonden: Muis van 7 en Middelste van 9 om acht uur naar bed. Met een uitloop naar half negen omdat ik verschrikkelijk ongeorganiseerd ben. Ze mogen nog lezen, Muis maakt daar geen gebruik van.
Oudste van bijna 11 gaat om negen uur sharp naar bed. Dan mag hij nog een half uurtje of minder lezen.
Oudste van bijna 11 gaat om negen uur sharp naar bed. Dan mag hij nog een half uurtje of minder lezen.
zaterdag 3 april 2010 om 10:45
zaterdag 3 april 2010 om 12:10
Jouw vriend en zijn zoon vinden 9 uur een prima tijd! Wie ben jij dan om je daar mee te bemoeieren?. Dan is hij op zaterdagavond maar wat vermoeider. Als hij op schooldagen maar weer uitgerust is.
Bovendien ziet jouw vriend zijn zoon misschien alleen in het weekend en dan is het logisch dat ze zo lang mogelijk van elkaar willen genieten.
Bovendien ziet jouw vriend zijn zoon misschien alleen in het weekend en dan is het logisch dat ze zo lang mogelijk van elkaar willen genieten.
zaterdag 3 april 2010 om 12:20
Ow, ik wil ook absoluut niet de boze stiefmoeder zijn hoor!
Ik mag het er mss niet mee eens zijn dat zoon zo laat gaat, maar vriend is degene die dat regelt, ik stuur stiefzoon dus ook niet eerder naar bed. Net zoals hij mijn dochter niet naar bed stuurt, dat regel ik zelf.
Nogmaals, ik was gewoon benieuwd..
Ik mag het er mss niet mee eens zijn dat zoon zo laat gaat, maar vriend is degene die dat regelt, ik stuur stiefzoon dus ook niet eerder naar bed. Net zoals hij mijn dochter niet naar bed stuurt, dat regel ik zelf.
Nogmaals, ik was gewoon benieuwd..
zaterdag 3 april 2010 om 12:23
Mijn jongste van 2 ligt er om 7 uur in. Middelste van 7 om half 8 en de oudste van bijna 10 om 8 uur altijd ook in het weekend. Vooral oudste zou ook met minder slaap toe kunnen maar ik vind het zelf ook wel prettig als ik om 8 uur klaar ben met kinderen in bed stoppen en dus leest hij nog in bed meestal tot een uur of 9 ook op schooldagen. De twee jongsten zijn 's morgens ook altijd vroeg wakker (tussen 5 en half 6) de oudste redt het net tot 7 uur.
zaterdag 3 april 2010 om 12:27
quote:Elskefiederelske schreef op 03 april 2010 @ 12:20:
Nogmaals, ik was gewoon benieuwd..Waarom ga ja daarover dan in discussie met je vriend?
Nogmaals, ik was gewoon benieuwd..Waarom ga ja daarover dan in discussie met je vriend?
zaterdag 3 april 2010 om 12:27
quote:Lijnes schreef op 03 april 2010 @ 12:23:
Vooral oudste zou ook met minder slaap toe kunnen maar ik vind het zelf ook wel prettig als ik om 8 uur klaar ben met kinderen in bed stoppen
Ja zou ik ook wel prettig vinden maar hoe lang denk je dat vol te houden?
Als kind 15 is moet ie nog steeds om 8 uur naar bed omdat jij dat zo prettig vindt?
Vooral oudste zou ook met minder slaap toe kunnen maar ik vind het zelf ook wel prettig als ik om 8 uur klaar ben met kinderen in bed stoppen
Ja zou ik ook wel prettig vinden maar hoe lang denk je dat vol te houden?
Als kind 15 is moet ie nog steeds om 8 uur naar bed omdat jij dat zo prettig vindt?
zaterdag 3 april 2010 om 12:34
quote:misschicken schreef op 03 april 2010 @ 12:27:
[...]
Waarom ga ja daarover dan in discussie met je vriend?Omdat we natuurlijk allebei al een stukje 'opvoeden' gehad hebben met onze eigen kinderen, op onze eigen manier, en dat verschilt nogal eens met elkaar, en daar hebben we wel eens een gesprek over, wat soms eindigt in een discussie.
[...]
Waarom ga ja daarover dan in discussie met je vriend?Omdat we natuurlijk allebei al een stukje 'opvoeden' gehad hebben met onze eigen kinderen, op onze eigen manier, en dat verschilt nogal eens met elkaar, en daar hebben we wel eens een gesprek over, wat soms eindigt in een discussie.