Opblijven, tot hoe laat?

03-04-2010 09:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, tot hoe laat mogen jullie kinderen opblijven?

Ik heb van de week een discussie gehad met mijn vriend, over de opblijftijden van zijn zoontje. Zijn zoontje is 8, en mag op vrijdag en zaterdag opblijven tot 10 uur. Maar de volgende ochtend is ie wel om 6 uur alweer wakker, en is dus doodop zo rond een uurtje of 9 zaterdagsavonds. Ik vind dus dat ie dan wel naar bed kan, maar beide heren vinden dat onzin, het is weekend, en dus mag je opblijven! Als ie om 9 uur naar bed gaat is ie ook al aan het opblijven, bij zijn moeder gaat ie doordeweeks om kwart voor 8 naar bed, maar dat is anders, vinden ze.

Mijn dochter is 5, gaat doordeweeks kwart over 7 naar bed, en ook op vrijdagavond. Zaterdagavond is haar opblijfavond, dan mag ze rond 8 uur naar bed.

Tot hoe laat laat mogen ze bij jullie opblijven? En is dat op vrijdagavond, zaterdagavond, of beide avonden?
10jaar>8uur,in het weekend halfuurtje langer,

elk jaar met half uur verhogen....Rond de 14,15 jaar bepaalden ze het zelf een beetje,maar als ik om half 11 naar bed ging,ging iedereen mee...keken ze de rest van het programma in hun bed maar af...

ligt ook aan het kind hoor,jongste (nu 18)hier kan/kon met 6uur slaap makkelijk toe,terwijl oudste(20) en ik echt minimaal 8 uur nodig hebben...altijd gehad..liever nog 9uur hahaha...
quote:mamalief schreef op 03 april 2010 @ 12:27:

[...]

Ja zou ik ook wel prettig vinden maar hoe lang denk je dat vol te houden?

Als kind 15 is moet ie nog steeds om 8 uur naar bed omdat jij dat zo prettig vindt?

Ownee hoor ik heb helemaal niet het plan om dat nog jarenlang vol te houden, daarvoor heb ik geen kinderen gekregen. Maar zoonlief vindt het zelf ook wel prettig en hij heeft de rust voor het slapen gaan wel nodig. Het is trouwens een jongen met Asperger en misschien dat ik daardoor ook wat langer blijf vasthouden aan eenzelfde tijd/systeem omdat hij er baat bij heeft. (Hem naar bed brengen kost ook niet zoveel moeite)

Ik heb het niet zo opgeschreven als ik het bedoelde....
Beide kinderen (2,5 en net 5) doordeweeks uiterlijk 18.30 en op zaterdag een halfuurtje later. In de meivakantie gaan we proberen de slaaptijden iets te veranderen, dochter mag dan doordeweeks tot 19.00 en zaterdag tot 19.30, zoontje blijft dezelfde tijden houden voorlopig.
TO: wonen jullie samen? Zo ja, dan vind ik dat je er zeker iets over te zeggen hebt. Vriend zal het laatste woord hebben maar vind het niet meer dan normaal dat je het samen overlegd. Ik begrijp de reacties hier dan ook niet goed dat to zich er niet mee te bemoeien heeft. Wanneer jullie niet samen wonen vind ik een ander verhaal. 22 00 uur vind ik heel laat voor een 8 jarige. Hier 7 jarige door de week rond 19.30 en op zaterdag rond 20.30/21.00

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven