Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Iwannalive, laat dat meisje haar eigen keuze maken ipv de jouwe...
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 00:06:

Kirsten, ik snap het. Ik kon het me ook al niet voorstellen.

En niemand dwingt je ergens toe. Er wordt alleen praktische hulp aangeboden als jij dat wil.

Ik dacht van jou te hebben begrepen te hebben dat je je zoon het liefst zelf zou willen houden als je financiële situatie anders was.

Daar reageerde ik op. En met mij, volgens mij, vele anderen.Precies. En wat is dan je focus... adoptie? Of zorgen dat je net wat meer budget krijgt...
quote:misspoez schreef op 20 april 2011 @ 00:09:

Iwannalive, laat dat meisje haar eigen keuze maken ipv de jouwe...

misspoez... graaf een kuil.

Kinderen zijn voor mij geen objecten om zo mee om te gaan. En daarin verschillen we als ik jouw reacties zo lees.
Iwannalive, over dat hardmaken en zo. Ik heb ooit een abortus ondergaan om redenen die op dát moment voor mij zwaarwegend waren. Ik heb geen spijt maar weet wel dat ik het niet had hóeven doen, achteraf. Op dat moment echter dacht ik dat het de enige oplossing was.

Het zou voor Kirsten ook zo kunnen werken natuurlijk. Met heel veel zorgen aan je hoofd zie je jezelf misschien niet zo 1,2,3 een kind opvoeden.
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:14:

[...]

misspoez... graaf een kuil.

Kinderen zijn voor mij geen objecten om zo mee om te gaan. En daarin verschillen we als ik jouw reacties zo lees.?
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:11:

[...]

Precies. En wat is dan je focus... adoptie? Of zorgen dat je net wat meer budget krijgt...Het zou kunnen dat Kirsten vindt dat ze zelf nu (nog) niet in staat is een kind op te voeden. Ook dat kan een beweegreden zijn om voor adoptie te kiezen.
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:11:

[...]

Precies. En wat is dan je focus... adoptie? Of zorgen dat je net wat meer budget krijgt...

Volgens mij ben ik nu bezig met oplossingen voor wat meer budget.

Ook heb ik eerder aangegeven dat ik nu in dubio zit.

Omdat na de vele reacties toch een hoop blijkt te kunnen waarvan ik niet op de hoogte was.

Het enige wat ik continue hoor van instanties is, moeilijk, moeilijk.

Nee ik heb niet gehoord dat het allemaal onmogelijk is, maar moeilijk moeilijk stemt mij ook niet positief.

Moet ik dan maar afwachten of ik alles rond krijg en mijn kind gewoon houden in de hoop dat ik altijd voor hem zal kunnen zorgen? Is dat niet egoistisch?
quote:fashionvictim schreef op 20 april 2011 @ 00:03:

Met een uitkering los je denk ik nog niet eens 100 euro per maand af, hoor, dus dat is 36 maanden keer 100 euro is 3600 euro.Kan je nagaan...
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 00:16:

[...]

Het zou kunnen dat Kirsten vindt dat ze zelf nu (nog) niet in staat is een kind op te voeden. Ook dat kan een beweegreden zijn om voor adoptie te kiezen.

Ook dat speelt inderdaad mee.

Zoals ik net aanaf gaat het ook om het emotionele vlak.
Een kind hebben is ook niet eenvoudig.

Ik dacht met enige regelmaat dat ik zou verzuipen toen mijn tweeling zich aandiende na mijn eerste.

Maar ik zou nu nooit niet anders willen

Het is wonderbaarlijk hoe veerkrachtig een mens is wanneer zo'n dingen gebeuren.

En daarbij houd ik met deze tekst steeds voor ogen dat je hoofdreden voor adoptie het financiële aspect is.
Ja, dat vind ik echt.
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 00:17:

[...]

Omdat na de vele reacties toch een hoop blijkt te kunnen waarvan ik niet op de hoogte was.

Nee ik heb niet gehoord dat het allemaal onmogelijk is, maar

moeilijk moeilijk stemt mij ook niet positief.

Moet ik dan maar afwachten of ik alles rond krijg en mijn kind gewoon houden in de hoop dat ik altijd voor hem zal kunnen zorgen? Is dat niet egoistisch?

Eh nee.....

Dat is niet egoistisch lieverd.

Je situatie nu is anders dan je situatie in de niet eens zo verre toekomst. Je gaat hieruit komen. En dat kan ook mét je zoon.

Vele, vele vrouwen doen het. Er schrijven er op dit forum een heleboel die het alleen doen van weinig. Zelfs met twee of meer kinderen. Jij kunt het ook.

De vraag is eerder of je het wil.

En dat kan alleen jij beslissen.
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 00:17:

[...]

Nee ik heb niet gehoord dat het allemaal onmogelijk is, maar moeilijk moeilijk stemt mij ook niet positief.

Pak een atlas... volgens mij denk je echt dat je in donker Afrika zit... pak daarna een telefoonboek en bel instanties af. Die jurist/bemiddelaar wist je voor iemand die hier de weg nog niet weet toch ook te vinden... of stond die zo maar op je stoep?

Daarnaast als je even googled zie je dat je sowieso melding dient te maken van je zwangerschap. Als ze er zelf achter komen, kunnen ze de regeling met je stopzetten, vanwege het achterhouden van informatie die van invloed zal zijn op je kosten/uitgave patroon.

Maar goed als je zoals je zelf zegt in de schuldhulpverlening zit, weet je dit zelf ook wel...
quote:Saaar schreef op 20 april 2011 @ 00:24:

Een kind hebben is ook niet eenvoudig.

Ik dacht met enige regelmaat dat ik zou verzuipen toen mijn tweeling zich aandiende na mijn eerste.

Maar ik zou nu nooit niet anders willen

Het is wonderbaarlijk hoe veerkrachtig een mens is wanneer zo'n dingen gebeuren.

En daarbij houd ik met deze tekst steeds voor ogen dat je hoofdreden voor adoptie het financiële aspect is.

Dat is ook de hoofdreden.

Want voor mij is 22.000 euro erg veel geld.

Toen ik dat bedrag voor het eerst hoorde dacht ik er nooit uit te komen.

En ik ben gewoon bang ( omdat ik dus al niks voor mezelf kan kopen, alleen mijn eigen eten) ik een kind helemaal nooit zou kunnen onderhouden.

Maar na vele tips van jullie blijkt dat ik in de verkeerde hoeken heb gezocht. Maar ondanks alles wil ik dat natuurlijk zelf ook graag even horen van de gemeente/ schuldhulp etc.

En dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Dus nog steeds heb ik die onzekerheid.
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:28:

[...]

Pak een atlas... volgens mij denk je echt dat je in donker Afrika zit... pak daarna een telefoonboek en bel instanties af. Die jurist/bemiddelaar wist je voor iemand die hier de weg nog niet weet toch ook te vinden... of stond die zo maar op je stoep?

Daarnaast als je even googled zie je dat je sowieso melding dient te maken van je zwangerschap. Als ze er zelf achter komen, kunnen ze de regeling met je stopzetten, vanwege het achterhouden van informatie die van invloed zal zijn op je kosten/uitgave patroon.

Als je alles gelezen zou hebben zou je gezien moeten hebben dat ik vandaag een gesprek heb gehad met iemand van de schuldhulp, over mogelijke oplossingen omdat ik nu zwanger ben.

Dus die melding is gedaan hoor.
Tuurlijk, zolang je niks zwart op wit hebt blijft het spannend. Zou ik ook hebben.

Maar echt, lees Eleonora's posting maar. Het is zoals zij het beschrijft
Ja, dat vind ik echt.
Is het dan niet veel meer angst dan moed die je tot de beslissing je zoon af te staan heeft gedreven? Kan het zijn dat de angst om je zoon alleen op te voeden je ervan weerhoudt alle opties onder ogen te zien? Je schrijft bijvoorbeeld dat je weinig steun verwacht van vrienden, maar ook dat je amper over je situatie met hen praat. Daardoor sluit je die mogelijkheid ook praktisch af. Je ziet op dit topic hoe gul mensen kunnen reageren als ze weten dat geld en materiële overwegingen de reden zijn om je kind af te staan.

Heb je met je maatschappelijk werkster, of met anderen, ook over die angst gepraat?
Ga in therapie!
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 00:35:

[...]

Als je alles gelezen zou hebben zou je gezien moeten hebben dat ik vandaag een gesprek heb gehad met iemand van de schuldhulp, over mogelijke oplossingen omdat ik nu zwanger ben.

Dus die melding is gedaan hoor.

En de uitkomst daarvan wacht je niet eerst af?

Op dezelfde dag start je een topic over adoptie en daarvoor had je al contact met een jurist/bemidddelaar?... Ik ben wel klaar met je ook. Je verhaal gaat teveel kanten op... en je OP heeft maar 1 duidelijke boodschap. Vrouw kind adoptie geldnood. Ik hoop dat ze je mailbox blokkeren.
quote:dubiootje schreef op 20 april 2011 @ 00:39:

Is het dan niet veel meer angst dan moed die je tot de beslissing je zoon af te staan heeft gedreven? Kan het zijn dat de angst om je zoon alleen op te voeden je ervan weerhoudt alle opties onder ogen te zien? Je schrijft bijvoorbeeld dat je weinig steun verwacht van vrienden, maar ook dat je amper over je situatie met hen praat. Daardoor sluit je die mogelijkheid ook praktisch af. Je ziet op dit topic hoe gul mensen kunnen reageren als ze weten dat geld en materiële overwegingen de reden zijn om je kind af te staan.

Heb je met je maatschappelijk werkster, of met anderen, ook over die angst gepraat?

Natuurlijk speelt angst de hoofdrol.

Ik moet het tenslotte toch echt allemaal zelf gaan doen.

En ik praat met hen amper over mijn situatie omdat hun ten kennen hebben gegeven dat dit te '' moeilijk '' voor ze is.

Niet iedereen hoor! Maar sinds ik niet meer mee ga stappen etc zijn er een hoop '' vrienden '' afgevallen.
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:41:

[...]

En de uitkomst daarvan wacht je niet eerst af?

Op dezelfde dag start je een topic over adoptie en daarvoor had je al contact met een jurist/bemidddelaar?... Ik ben wel klaar met je ook. Je verhaal gaat teveel kanten op... en je OP heeft maar 1 duidelijke boodschap. Vrouw kind adoptie geldnood. Ik hoop dat ze je mailbox blokkeren.

Ben ik blij om, want aan jou heb ik helemaal niks.

Ik neem aan dat je hier dus ook niet meer reageert aangezien je '' klaar '' met me bent.
Angst speelt dus de hoofdrol, niet je financiën? Dat geeft een andere blik op de zaak. Als je dit kind niet alleen zou hoeven opvoeden, zou je dan - zelfs met de schulden die je nu hebt - ook voor adoptie kiezen?

En natuurlijk zeggen je vrienden dat het moeilijk is, dat is het ook. Dat wil niet zeggen dat jij er maar over op moet houden en dat ze niet bereid zijn je te helpen. Waarom vraag je ze niet gewoon of ze je willen helpen?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 20 april 2011 @ 00:46:

Angst speelt dus de hoofdrol, niet je financiën? Dat geeft een andere blik op de zaak. Als je dit kind niet alleen zou hoeven opvoeden, zou je dan - zelfs met de schulden die je nu hebt - ook voor adoptie kiezen?

En natuurlijk zeggen je vrienden dat het moeilijk is, dat is het ook. Dat wil niet zeggen dat jij er maar over op moet houden en dat ze niet bereid zijn je te helpen. Waarom vraag je ze niet gewoon of ze je willen helpen?

Angst door mijn financien.

En als ik mijn kind niet alleen zou hoeven opvoeden zou dat al een enorm groot verschil zijn.

Je hebt dan op de eerste plaats twee verdieners, en ik kan alle angsten en problemen delen wat al een hoop scheelt.
quote:Joy4britt schreef op 20 april 2011 @ 00:08:

Ik denk dat je uiteindelijk Kirsten eerst voor jezelf moet bepalen of je dit kind wil hebben. Heb je de keuze hierover gemaakt dan pas het hoe. Als jij het wilt, kan je dit kindje houden. Buiten liefde heeft een kindje geen luxe nodig om groot te worden.

Heb je eerder abortus overwogen of is dat nooit een optie geweest?oeps enorm mosterd sorry
quote:Joy4britt schreef op 20 april 2011 @ 00:50:

[...]

oeps enorm mosterd sorryMosterd?
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 00:54:

[...]

Mosterd?Wanneer iemand je voor was dan noem je dat zo.
Ja, dat vind ik echt.
Weet je, niet elk gezin bestaat uit tweeverdieners.

Hier 5 mensen op 1 loon. En dat gaat prima.

Okee, we hebben 'maar' 1 auto en we moeten uitkijken waar we ons geld aan uitgeven. Maar tweeverdiener zijn is geen must. (gelukkig)
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven