Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 23:49:

[...]

Tuurlijk wel. Maar ik zou ook zonder kunnen.Wow, daar schrik ik ook van. En ik vind eigenlijk ook dat je maar heel snel moet afkloppen ofzo, niet zulke dingen zeggen, joh, dat is de goden verzoeken.
Am Yisrael Chai!

[...]

Tuurlijk wel. Maar ik zou ook zonder kunnen.

Tja, dan is het ook wel logisch dat jij zo anders reageert.

Ik dus niet. Nooit meer.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Meg76 schreef op 19 april 2011 @ 23:34:

[...]

TO overweegt adoptie vanwege haar financiele problemen. Jij oppert gezamenlijk gezag. Dat kan met een ander dan de juridisch ouder, bijv. je moeder of goede vriendin, maar ik zie niet wat dat oplost met oog op de financiele problemen.... Die derde kan ook inspringen, financieel, zonder met TO gezamenlijk gezag te regelen. Snap je wat ik bedoel?Ik zet informatie die mogelijk handig is, zodat TO zelf kan bepalen of het van toepassing is of niet.Als het niet van toepassing is is het jammer en kan ze er dus over heen lezen, niks aan de hand, me dunkt.

[...]

Tuurlijk wel. Maar ik zou ook zonder kunnen.Ik niet. Ik zou aan de rouw ten onder gaan (zoals ik het nu voel dan hé, niet dat dat dan echt zo is want je moet door enzo enzo). Dus ik vind wat jij schrijft onbegrijpelijk en weet even niet hoe ik erop moet reageren. Maar het verklaart wel jouw visie op dit geheel.
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2011 @ 23:48:

Hoeft niet hoor, Eleonora. Misschien ben ik wel heel cynisch geworden, dat is ook een optie. We weten het niet, en ergens op de wereld is er vast wel iemand met deze problemen, dus advies geven kan sowieso geen kwaad.

Absoluut. Het gaat me meer om de hulpactie die meteen opgestart wordt.

Vanwege dus de praktisch op te lossen zaken in dit verhaal. Dat je dan als meedenkers meteen oplossingen wil regelen om te zorgen dat een aanstaande moeder haar kind gewoon kan houden. (wat ze zegt te willen als ze er de middelen voor zou hebben)

Blijkt het te gaan om geld verdienen aan het afstaan van een kind (wat ik dus niet gelezen of 'geroken' heb qua luchtje) dan zou ik

dat ruk vinden.
quote:Chryssa schreef op 19 april 2011 @ 23:33:

Nou jeetje, Iwannalive, waarom zo agressief? Er zijn in het verhaal inderdaad een aantal dingen die niet geheel hout snijden, maar dan hoeft er toch niet meteen gesproken te worden over kinderhandel? Kan het niet zo zijn dat TO gewoon niet goed weet hoe het allemaal in elkaar steekt?

Dat had ik gelooft als uit haar reacties blijkt dat ze passief is en niet midden in de maatschappij staat. Echter is ze assertief, weet ze wel de weg naar een jurist/bemiddelaar te vinden om vragen te stellen over adoptie en voelt ze zich daar zelfverzekerd genoeg over om dat op eigen houtje te regelen. Zoiets heftigs op eigen houtje regelen, maar dan niet aan de juiste bellen weten te trekken bij de schuldhulpverlening. Nogal tegenstrijdig.

Waarom niet eerst de weg vinden van een maatschappelijkwerker of haar begeleider mbt het schuldsaneringstraject waar ze in zegt te zitten?

Schuldsanering is in Nederland juist in het leven geroepen zodat gezinnen kunnen blijven leven, geen luxe maar ook niet op straat belanden en de monden gevoed worden. 3 jaar op de kleintjes letten en daarna krijgt men een schone lei. We leven niet in de rimboe. Denkt ze nou echt dat ze de eerste persoon is die zwanger wordt die in de schuldhulpverlening zit?? Neuh zo naief komt haar OP niet over.

En nog iets... het doel van de schuldsanering is niet dat je elke cent terug betaalt. Dat is voor veel mensen niet eens haalbaar. Het doel is dat mensen een nieuwe kans krijgen nadat ze eerst zijn geconfronteerd met hun "onverantwoordelijke" manier van leven.

Als het doel was om elke cent terug te betalen stonden er niet standaard 3 jaar voor. Maar gewoon het aantal jaar dat nodig is om de schuld af te lossen.

Ik zag op tv dat de Tokkies bijvoorbeeld in de schuldsanering zitten voor EUR. 70.000 !!!! Ze hebben beiden een uitkering en een 1gezinshuurhuis van de gemeente. Wat denk je dat zij in 3 jaar nou werkelijk aflossen... de overheid mag blij zijn als ze 20.000 euro terug krijgen na die 3 jaar. Dat laat maar weer zien dat het principe achter de schuldsanering niet is om quitte te spelen. Het is een vangnet. En dat vangnet sluit echt niet ineens voor je neus omdat je zwanger bent.
Kan niet slapen want wilde toch nog even op internet rond neuzen voor meer info.

Ik weet niet of het slim is geweest om hier een topic te openen want word hier heel onrustig van.

Ik ben blij met alle hulp, en ik snap ook dat een aantal mensen hier vraagtekens bij hebben.

Sorry ik heb nu eenmaal geen verstand van alle wetten en regels hier in nederland.

Ik was tot voor kort alleen bezig met werken, uitgaan etc.

Wat denk ik niet raar is voor iemand van mijn leeftijd.

En in mijn oproep waar indd staat '' En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen? '' bedoelde ik niet mee dat ik geen hulp wil van een erkende instantie! Ik wilde alleen zelf mee kunnen beslissen over mogelijke adoptie ouders.

Ook heb ik eerder aangegeven dat ik er absoluut GEEN geld voor wil ontvangen.

Dus het heeft niets met kinderhandel te maken.

Misselijk makend vind ik die opmerking.

voor sommige mensen zal 22.000 euro schuld tamelijk weinig zijn.

Ik heb hier geen verstand van!

Natuurlijk heb ik recht op kinder bijslag, ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo is.

De ene zegt, een kind kost niet zoveel waarop een ander weer zegt dat het wel veel kost.

Ook hier heb ik geen verstand van.

Met een maatschappelijkwerkster van Siriz ( zoek even op Siriz bij google ) kwam adoptie bij beide uit eindelijk op de eerste plaats.

Waarom? Financieel gezien ( heb een schuld )

Ik heb weinig hulp van vrienden, geen familie etc.

Emotioneel ben ik zwak op het moment omdat ik nog steeds bezig ben ( lijkt mij logisch na zo'n korte periode ) met het verwerken van problemen door toedoen van mijn ex, die mij echt rauw op mijn dak zijn gevallen.

Er word mij veel verteld door instanties maar snap er de helft niet van! Ben ik dan slecht? Of kunnen we het erop houden dat ik nou eenmaal geen verstand heb van al deze zaken?

Ik denk dat het ook het beste is als ik volgende keer iemand mee neem naar gesprekken.

Ik zal mijn moeder vragen dat te doen in de hoop dat ik er dan meer van begrijp.
Met een uitkering los je denk ik nog niet eens 100 euro per maand af, hoor, dus dat is 36 maanden keer 100 euro is 3600 euro.
Am Yisrael Chai!
Nog even een 'bijvraag' Kirsten. Je schrijft al een aantal keer 'hier in Nederland' valt me op, kom je oorspronkelijk uit het buitenland?
Tuurlijk is iemand niet slecht wanneer hij/zij de wegen niet weet.

Het is sowieso verstandig om bij zulke gesprekken iemand mee te nemen. Zelf onthoud je vaak maar de helft.

Nog beter is om iemand mee te nemen en het gesprek op te nemen en notitie's te maken.

Dan kun je altijd zaken terug zoeken.

En logisch dat je onrustig wordt. Het is ook niet niks allemaal!
Ja, dat vind ik echt.
Kirsten, laat je niet meeslepen in de drukte hier. Ga lekker slapen en probeer morgen nog even de nuttige tips eruit te halen. O. a. van Bojon, over adoptie, en Very Cherry, over schulden
En veel sterkte trouwens, het lijkt me vreselijk moeilijk om in deze situatie te zitten.
Kirsten, ik snap het. Ik kon het me ook al niet voorstellen.

En niemand dwingt je ergens toe. Er wordt alleen praktische hulp aangeboden als jij dat wil.

Ik dacht van jou te hebben begrepen te hebben dat je je zoon het liefst zelf zou willen houden als je financiële situatie anders was.

Daar reageerde ik op. En met mij, volgens mij, vele anderen.
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 00:06:

En niemand dwingt je ergens toe. Er wordt alleen praktische hulp aangeboden als jij dat wil.

Ik dacht van jou te hebben begrepen te hebben dat je je zoon het liefst zelf zou willen houden als je financiële situatie anders was.

Daar reageerde ik op. En met mij, volgens mij, vele anderen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Iwannalive schreef op 19 april 2011 @ 23:58:

[...]

Schuldsanering is in Nederland juist in het leven geroepen zodat gezinnen kunnen blijven leven, geen luxe maar ook niet op straat belanden en de monden gevoed worden. 3 jaar op de kleintjes letten en daarna krijgt men een schone lei. We leven niet in de rimboe. Denkt ze nou echt dat ze de eerste persoon is die zwanger wordt die in de schuldhulpverlening zit??

En nog iets... het doel van de schuldsanering is niet dat je elke cent terug betaalt. Dat is voor veel mensen niet eens haalbaar. Het doel is dat mensen een nieuwe kans krijgen nadat ze eerst zijn geconfronteerd met hun "onverantwoordelijke" manier van leven.

Als het doel was om elke cent terug te betalen stonden er niet standaard 3 jaar voor. Maar gewoon het aantal jaar dat nodig is om de schuld af te lossen.Precies.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:kirsten1989 schreef op 19 april 2011 @ 23:59:

Kan niet slapen want wilde toch nog even op internet rond neuzen voor meer info.

Ik weet niet of het slim is geweest om hier een topic te openen want word hier heel onrustig van.

Ik ben blij met alle hulp, en ik snap ook dat een aantal mensen hier vraagtekens bij hebben.

Sorry ik heb nu eenmaal geen verstand van alle wetten en regels hier in nederland.

Ik was tot voor kort alleen bezig met werken, uitgaan etc.

Wat denk ik niet raar is voor iemand van mijn leeftijd.

En in mijn oproep waar indd staat '' En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen? '' bedoelde ik niet mee dat ik geen hulp wil van een erkende instantie! Ik wilde alleen zelf mee kunnen beslissen over mogelijke adoptie ouders.

Ook heb ik eerder aangegeven dat ik er absoluut GEEN geld voor wil ontvangen.

Dus het heeft niets met kinderhandel te maken.

Misselijk makend vind ik die opmerking.

voor sommige mensen zal 22.000 euro schuld tamelijk weinig zijn.

Ik heb hier geen verstand van!

Natuurlijk heb ik recht op kinder bijslag, ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo is.

De ene zegt, een kind kost niet zoveel waarop een ander weer zegt dat het wel veel kost.

Ook hier heb ik geen verstand van.

Met een maatschappelijkwerkster van Siriz ( zoek even op Siriz bij google ) kwam adoptie bij beide uit eindelijk op de eerste plaats.

Waarom? Financieel gezien ( heb een schuld )

Ik heb weinig hulp van vrienden, geen familie etc.

Emotioneel ben ik zwak op het moment omdat ik nog steeds bezig ben ( lijkt mij logisch na zo'n korte periode ) met het verwerken van problemen door toedoen van mijn ex, die mij echt rauw op mijn dak zijn gevallen.

Er word mij veel verteld door instanties maar snap er de helft niet van! Ben ik dan slecht? Of kunnen we het erop houden dat ik nou eenmaal geen verstand heb van al deze zaken?

Ik denk dat het ook het beste is als ik volgende keer iemand mee neem naar gesprekken.

Ik zal mijn moeder vragen dat te doen in de hoop dat ik er dan meer van begrijp.En weer blijk je assertief... apart dat je het gebruikt om je in te zetten voor adoptie ipv je hard te maken om je kind te kunnen houden...
Ik denk dat je uiteindelijk Kirsten eerst voor jezelf moet bepalen of je dit kind wil hebben. Heb je de keuze hierover gemaakt dan pas het hoe. Als jij het wilt, kan je dit kindje houden. Buiten liefde heeft een kindje geen luxe nodig om groot te worden.

Heb je eerder abortus overwogen of is dat nooit een optie geweest?
Iwannalive, laat dat meisje haar eigen keuze maken ipv de jouwe...
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 00:06:

Daar reageerde ik op. En met mij, volgens mij, vele anderen.Precies. En wat is dan je focus... adoptie? Of zorgen dat je net wat meer budget krijgt...
quote:misspoez schreef op 20 april 2011 @ 00:09:

Iwannalive, laat dat meisje haar eigen keuze maken ipv de jouwe...

misspoez... graaf een kuil.

Kinderen zijn voor mij geen objecten om zo mee om te gaan. En daarin verschillen we als ik jouw reacties zo lees.
Iwannalive, over dat hardmaken en zo. Ik heb ooit een abortus ondergaan om redenen die op dát moment voor mij zwaarwegend waren. Ik heb geen spijt maar weet wel dat ik het niet had hóeven doen, achteraf. Op dat moment echter dacht ik dat het de enige oplossing was.

Het zou voor Kirsten ook zo kunnen werken natuurlijk. Met heel veel zorgen aan je hoofd zie je jezelf misschien niet zo 1,2,3 een kind opvoeden.
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:14:

[...]

misspoez... graaf een kuil.

Kinderen zijn voor mij geen objecten om zo mee om te gaan. En daarin verschillen we als ik jouw reacties zo lees.?
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:11:

[...]

Precies. En wat is dan je focus... adoptie? Of zorgen dat je net wat meer budget krijgt...Het zou kunnen dat Kirsten vindt dat ze zelf nu (nog) niet in staat is een kind op te voeden. Ook dat kan een beweegreden zijn om voor adoptie te kiezen.
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 00:11:

[...]

Precies. En wat is dan je focus... adoptie? Of zorgen dat je net wat meer budget krijgt...

Volgens mij ben ik nu bezig met oplossingen voor wat meer budget.

Ook heb ik eerder aangegeven dat ik nu in dubio zit.

Omdat na de vele reacties toch een hoop blijkt te kunnen waarvan ik niet op de hoogte was.

Het enige wat ik continue hoor van instanties is, moeilijk, moeilijk.

Nee ik heb niet gehoord dat het allemaal onmogelijk is, maar moeilijk moeilijk stemt mij ook niet positief.

Moet ik dan maar afwachten of ik alles rond krijg en mijn kind gewoon houden in de hoop dat ik altijd voor hem zal kunnen zorgen? Is dat niet egoistisch?
quote:fashionvictim schreef op 20 april 2011 @ 00:03:

Met een uitkering los je denk ik nog niet eens 100 euro per maand af, hoor, dus dat is 36 maanden keer 100 euro is 3600 euro.Kan je nagaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven