openbare weg fietsen
dinsdag 9 juli 2019 om 19:49
Dus niets, mijn kind is nu 37 en ik voel geen verantwoordelijkheid over de kinderen van anderen, dus zijn het verder mijn zaken niet, ik geef het alleen maar aan.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:49
Ja dat zijn ook belangrijke elementen. Jongste is een slechte luisteraar dus ben benieuwd of die met 4 dit goed genoeg kan. Wel veel betere fietser dan oudste denk ik.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:53
Precies wat ik heb geschreven. Met 7 jaar gaan kinderen zich op de buitenwereld richten, daarvoor zitten ze nog in hun eigen wereld en dat vind ik niet verantwoord om ze dan al het verkeer in te sturen.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:55
Ah. Dat schreef je niet zo expliciet.
Ik ben het met je eens als ze alleen fietsen maar als je als ouder ernaast fietst kan het prima vanaf dat ze goed kunnen fietsen en goed gehoorzamen.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:55
Hangt ook af van de drukte van dat verkeer.
Als dat een paar boerenwegen zijn waar nagenoeg geen auto te zien is ... geen probleem.
In 't midden van de stad ... van mijn leven niet.
Of alleen aan snelheid quasi 0 op 't voetpad.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:56
dinsdag 9 juli 2019 om 19:56
Geen leeftijd, maar kind moet bepaalde vaardigheden beheersen.
Voor mijn kinderen waren dat:
* Goed mijn instructies kunnen begrijpen en uitvoeren.
* Recht genoeg kunnen fietsen zonder nog de hele breedte van het fietspad nodig te hebben.
* Goed kunnen stoppen/afstappen/opstappen.
Verder begon ik dicht bij huis op rustige wegen. Als dat goed ging gingen we verder. Dan besprak ik van te voren de route, zodat kind wist hoe we gingen fietsen.
Oudste was vijf toen we heel erg veel geoefend hebben want haar broertjes zaten bij mij voorop en achterop, ik had geen auto dus moest soms met volle bepakking en kind ernaast fietsen.
Jongste was al bijna zeven. Was een heel ander kind en omdat broer én zus toen al meefietsten was er plek genoeg achterop en vond ik met drie kinderen naast/voor mij fietsen iets te veel.
Voor mijn kinderen waren dat:
* Goed mijn instructies kunnen begrijpen en uitvoeren.
* Recht genoeg kunnen fietsen zonder nog de hele breedte van het fietspad nodig te hebben.
* Goed kunnen stoppen/afstappen/opstappen.
Verder begon ik dicht bij huis op rustige wegen. Als dat goed ging gingen we verder. Dan besprak ik van te voren de route, zodat kind wist hoe we gingen fietsen.
Oudste was vijf toen we heel erg veel geoefend hebben want haar broertjes zaten bij mij voorop en achterop, ik had geen auto dus moest soms met volle bepakking en kind ernaast fietsen.
Jongste was al bijna zeven. Was een heel ander kind en omdat broer én zus toen al meefietsten was er plek genoeg achterop en vond ik met drie kinderen naast/voor mij fietsen iets te veel.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:56
dinsdag 9 juli 2019 om 19:56
Wat is jong? Mijn kinderen konden met net twee op hun loopfiets crossen en tegen de tijd dat oudste 3.5 jaar was kon hij fietsen zonder zijwieltjes (die heeft ie nooit gehad). Jongste zal ook wel rond die leeftijd zijn.
Voor Nederland fietsland lijkt me dat normale leeftijden.
Hoewel bij oudste (vijf jaar, groep 1) zitten kinderen in de klas die geen fiets hebben of nog zijwieltjes. Vooral dat geen fiets vind ik gek.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 19:57
20.87% gewijzigd
dinsdag 9 juli 2019 om 19:57
Nee hoor, dat zou ik ook doen.
Wij fietsen dus met 1 ouder ervoor én 1 ouder ernaast/schuin achter. Als ze wat meer kilometers in de benen heeft gaan we naar 1 ouder ernaast/schuin achter
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
dinsdag 9 juli 2019 om 19:57
dinsdag 9 juli 2019 om 19:59
dinsdag 9 juli 2019 om 19:59
Daarom fiets je er ook als ouder naast met instructies. Zie niet anders hier eigenlijk, naar school = zelf op de fiets.
dinsdag 9 juli 2019 om 20:00
Een kind van 6 in een fietskar? Bakfietsen kennen we hier niet. Hoe op de stang als je nog 2 kinderen hebt?COtweepuntnul schreef: ↑09-07-2019 19:54Fietskar, bakfiets, auto, zadel op de stang, aanhangfiets, OV?
Ov naar school kan hier niet. Te dichtbij.
Mijn kinderen zijn trouwens 21 en 18 nu.
dinsdag 9 juli 2019 om 20:02
Tussen 4 en 5 is echt een hele normale leeftijd. Als een kind veel op een loopfiets heeft gefietst leren ze het gewone fietsen vaak sneller omdat ze het gevoel van evenwicht zoeken al kennen.
dinsdag 9 juli 2019 om 20:03
Dat klinkt wel heel onheilspellend zeg.
Ik zie hier in de stad dagelijks tientallen kleuters naast hun ouders fietsen, en de weg is nog altijd niet geplaveid met dode kindertjes. Het zal dus allemaal wel meevallen.
Mijn dochter (die andere) fietste vanaf haar zesde naast ons mee, zeven kilometer enkele reis. Ging prima hoor. Met haar negende ging ze alleen. Al moet ik wel toegeven dat ik haar de eerste keer stiekem heb achtervolgd om te zien of ze wel netjes achterom keek bij het linksaf slaan en zo
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 20:04
0.65% gewijzigd