Opgeven

27-10-2021 14:01 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kort maar krachtig: lig in scheiding. Verloopt niet goed. Gesprekken bij mediator gaan moeizaam. Ex lijkt 180 graden gedraaid en is nu de zorgzame en betrokken ouder aan het spelen. Ik kan er niet tegen. Wanneer mag ik opgeven en besluiten dat kinderen beter af zijn zonder mij?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je opgeven? Waarom denk je dat je kinderen beter af zouden zijn zonder je? Kinderen hebben beide ouders nodig.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Niet!!!!
echt niet opgeven...
de kinderen hebben je nodig....

Onthou wat betreft de ex het volgende: "je zelf beter voordoen dan je bent lukt altijd maar even"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een advocaat zoeken en die mediator laten zitten. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Zoals jij het schrijft klinkt het heel erg onvolwassen en kleuterachtig. Met zo'n houding ga je niks oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Vind jij je ex een zorgzame en betrokken ouder? Zo ja dan is het fijn dat jullie kinderen twee zorgzame en betrokken ouders hebben (ik neem aan dat jij dit zelf ook bent). Zo nee dan moet je jullie kinderen juist niet helemaal overlaten aan een deze andere ouder.
opgeven in als suïcide ?
Juist nu zou jouw beschermingsdrang moeten ontwaken. Hoe komt het dat je wil opgeven?
Zit dat in jouw aard?
Alle reacties Link kopieren
Advocaat omdat je je nu niet staande lijkt te kunnen houden.

Niet leuk voor jou, ook niet voor jullie kinderen.
Hou vol.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden jouw kinderen beter af zijn zonder jou? Ik denk namelijk dat daar nooit (of in el geval: bijna nooit. Denk aan misbruik etc) af zijn zonder een van de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om jou of om de kinderen?
Wanneer je moet opgeven?
Vrijwel nooit. Alleen als Jeugdzorg je vertelt dat de kinderen er in dit stadium meer aan hebben als je je terugtrekt, dan wanneer je je plek opeist.
Thalas schreef:
27-10-2021 14:06
Ik zou een advocaat zoeken en die mediator laten zitten. Sterkte :hug:
Dat inderdaad!

Dus omdat je bijna-ex nu mooi weer speelt, wil jij de kinderen aan hun lot overlaten?
Echt serieus... Hoe ga je dat voor je zien?
Je laat je kinderen voorgoed bij je ex en kijkt er niet meer naar om. Om dan vele jaren later te horen dat ze uit huis zijn geplaatst en in een pleeggezin zitten, want ja, jij had geen zin meer in je kinderen want je bijna-ex speelde de zorgzame ouder die hij/zij blijkbaar niet is.
Als ouder geef je nooit op. Hoe kut het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
27-10-2021 14:04
Waarom zou je opgeven? Waarom denk je dat je kinderen beter af zouden zijn zonder je? Kinderen hebben beide ouders nodig.
Ik zou opgeven omdat ik er steeds vaker van overtuigd ben dat ze beter af zijn zonder mij. Ik ben een emotioneel wrak en kan er totaal niet voor hun zijn. Ik zie ook niet dat dit ooit beter gaat worden.
Een advocaat en een psycholoog zoeken.
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
27-10-2021 14:04
Niet!!!!
echt niet opgeven...
de kinderen hebben je nodig....

Onthou wat betreft de ex het volgende: "je zelf beter voordoen dan je bent lukt altijd maar even"
Kinderen zijn bij mij stil en terughoudend. Bij ex lijkt alles beter te gaan. Dus waarom mij dan nodig hebben?

Ik probeer ook voor ogen te houden dat hij dit niet gaat volhouden, maar dat lukt me steeds minder goed.
Butterfly_fly schreef:
27-10-2021 14:22
Ik zou opgeven omdat ik er steeds vaker van overtuigd ben dat ze beter af zijn zonder mij. Ik ben een emotioneel wrak en kan er totaal niet voor hun zijn. Ik zie ook niet dat dit ooit beter gaat worden.
Dat is het logischer om aan jezelf te gaan werken en ervoor te zorgen dat je er wel voor hen kunt zijn.
Tuurlijk gaat dit beter worden! Kom op, zoek hulp alsjeblieft! Doe het voor je kinderen. Je gaat hier uit komen, echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
27-10-2021 14:06
Ik zou een advocaat zoeken en die mediator laten zitten. Sterkte :hug:
Durf ik niet. Ben bang in een nog groter conflict terecht te komen. Ik trek deze situatie nauwelijks. Voor de kinderen is mediation beter lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly_fly schreef:
27-10-2021 14:22
Ik zou opgeven omdat ik er steeds vaker van overtuigd ben dat ze beter af zijn zonder mij. Ik ben een emotioneel wrak en kan er totaal niet voor hun zijn. Ik zie ook niet dat dit ooit beter gaat worden.

Je hebt jarenlang alleen voor de kinderen gezorgd, je ex doet nu alsof je gek bent want hij is uiteraard een geweldig zorgzame vader en jij gaat aan jezelf twijfelen en stort in. Is het zoiets? Lieverd, zoek een goede advocaat en stap naar je huisarts voor hulp. Je kinderen hebben je nu en straks nodig, dus zorg dat er iemand voor jou gaat zorgen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
27-10-2021 14:06
Nooit. Zoals jij het schrijft klinkt het heel erg onvolwassen en kleuterachtig. Met zo'n houding ga je niks oplossen.
Dan klink ik maar onvolwassen en kleuterachtig. Misschien ben ik dat ook wel. Zou het graag anders doen/zien/voelen. Het lukt alleen niet!
Alle reacties Link kopieren
Butterfly_fly schreef:
27-10-2021 14:24
Durf ik niet. Ben bang in een nog groter conflict terecht te komen. Ik trek deze situatie nauwelijks. Voor de kinderen is mediation beter lijkt me.

Nee, wat door die mediation zijn je kinderen inmiddels bijna hun moeder kwijt.
Butterfly_fly schreef:
27-10-2021 14:24
Durf ik niet. Ben bang in een nog groter conflict terecht te komen. Ik trek deze situatie nauwelijks. Voor de kinderen is mediation beter lijkt me.
Je kan ook op de achtergrond een advocaat hebben om te overleggen.

En verder inderdaad aan jezelf werken. Kinderen hebben beide ouders nodig.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
27-10-2021 14:07
Vind jij je ex een zorgzame en betrokken ouder? Zo ja dan is het fijn dat jullie kinderen twee zorgzame en betrokken ouders hebben (ik neem aan dat jij dit zelf ook bent). Zo nee dan moet je jullie kinderen juist niet helemaal overlaten aan een deze andere ouder.
Ik weet niet wat ik van mijn ex moet vinden. Twijfel aan alles.
Ik zou blij moeten zijn met zijn huidige houding richting de kinderen, maar het maakt me alleen maar meer boos en verdrietig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven