Opgeven

27-10-2021 14:01 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kort maar krachtig: lig in scheiding. Verloopt niet goed. Gesprekken bij mediator gaan moeizaam. Ex lijkt 180 graden gedraaid en is nu de zorgzame en betrokken ouder aan het spelen. Ik kan er niet tegen. Wanneer mag ik opgeven en besluiten dat kinderen beter af zijn zonder mij?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
27-10-2021 15:03
To ik voel je pijn enorm.
Geef niet op. Dit is voor mij een herkenbare situatie, alleen liggen wij niet in een scheiding. Vader van kind speelt ook mooi weer nieuwe relatie en ik zie dat kind vrolijk is en lacht als ik hem ophaal bij vader, zodra kind bij mij is dan is hij huilerig en hangerig en stil.

Ik ben erachter gekomen dat zoon reageert op de emoties die ik heb, als ik gestresst en emotioneel ben, dan is zoon ook emotioneler. Ik probeer nu niet emotioneel te zijn en met volle aandacht voor mijn zoon te zijn. Ik merk echt een verschil in gedrag, hij komt los en is echt blij.

Vecht voor je kinderen, juist nu zou de oermoeder gen aan moeten slaan.
En zoek hulp.

Ik denk dat ook wel zou kunnen Meespelen is dat je kind bij mama thuis zichzelf mag zijn, en alle emoties eruit komen die gedurende de week worden opgebouwd. Je kunt het ook zien als een teken van stabiliteit en hechting.

Ik ben dan wel niet gescheiden maar herken het van logeren bij opa en oma, thuis hangerig. Verjaardagspartijtje? Vrolijk kind, thuis hangerig. Clubje? Leuk meedoen en thuis niets willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer contact gezocht met mijn psycholoog. Voor mezelf, maar vooral omdat mijn kinderen beter verdienen dat dit.
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden. Ik zou willen dat ik jullie kon laten blijken hoeveel dat voor me betekende en nog doet!
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel :hug: Je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Supergoed van je! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,

Goed dat je weer contact hebt opgenomen met je psycholoog. One step at the time!

Je zegt dat je weinig mensen naast je hebt die je zouden willen helpen. Weinig klinkt als: er is wel iemand. Je hebt in eerste instantie maar 1 persoon nodig die naar je wil luisteren en met je mee wil denken. Echt ga het gesprek aan en probeer hulp te krijgen. Al is het maar voor de praktische kant van de zaak.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed TO :heart:
Wat goed!! :hug:
Ik hoop dat de psycholoog je op weg kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Zet hem op Butterfly.
Het gaat straks heus beter worden, geef niet op. Je bent echt nodig voor je kinderen, onvervangbaar, onmisbaar en altijd van heel veel waarde.
Zelfs als het een tijdje niet goed gaat met jou. Achter de wolken schijnt de zon.
Ik wens je veel kracht en sterkte toe 🍀
Alle reacties Link kopieren
Butterfly_fly schreef:
29-10-2021 12:25
Ik heb weer contact gezocht met mijn psycholoog. Voor mezelf, maar vooral omdat mijn kinderen beter verdienen dat dit.
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden. Ik zou willen dat ik jullie kon laten blijken hoeveel dat voor me betekende en nog doet!
Ja! Je verdient het dat je goed voor jezelf zorgt. Durf je bespreekbaar te maken hoe jullie het traject zinvol kunnen laten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zet 'm op TO!

Ik voelde ook je wanhoop.. Maar jij bent de moeder en niemand kan dat ooit vervangen voor je kids!!!!
Je ex heeft je kennelijk veel pijn gedaan! Fight your way back.. desnoods met medicatie en hun jezelf en je kinderen weer geluk!!! Je kunt het!

Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat je de eerste stap gezet hebt!

Veel is al gezegd, maar ik wilde je graag even een hart onder de riem steken en een dikke virtuele knuffel geven :-)-)

Ten slotte, als je echt suïcidale gedachten hebt kan je altijd terecht bij 113. Die zijn 24/7 bereikbaar en kunnen heel fijn helpen.
littlemisssunshine9 wijzigde dit bericht op 29-10-2021 22:21
Reden: Leesbaarheid
4.14% gewijzigd
Butterfly_fly schreef:
29-10-2021 12:25
Ik heb weer contact gezocht met mijn psycholoog. Voor mezelf, maar vooral omdat mijn kinderen beter verdienen dat dit.
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden. Ik zou willen dat ik jullie kon laten blijken hoeveel dat voor me betekende en nog doet!
Goed dat je hulp hebt gezocht! En door dit alleen al te schrijven, laat je al zien hoeveel het voor je heeft betekent.

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen. Hulp zoeken en je inlezen over ouderverstoting!
Alle reacties Link kopieren
Stokkie schreef:
29-10-2021 13:43
Lieve TO,

Goed dat je weer contact hebt opgenomen met je psycholoog. One step at the time!

Je zegt dat je weinig mensen naast je hebt die je zouden willen helpen. Weinig klinkt als: er is wel iemand. Je hebt in eerste instantie maar 1 persoon nodig die naar je wil luisteren en met je mee wil denken. Echt ga het gesprek aan en probeer hulp te krijgen. Al is het maar voor de praktische kant van de zaak.

Sterkte!
Die persoon kan me niet vooruit helpen. Die helpt me momenteel vooral om de dagen door te komen, laat staan dat ik dingen kan gaan aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
27-10-2021 21:32
Ik denk dat ook wel zou kunnen Meespelen is dat je kind bij mama thuis zichzelf mag zijn, en alle emoties eruit komen die gedurende de week worden opgebouwd. Je kunt het ook zien als een teken van stabiliteit en hechting.

Ik ben dan wel niet gescheiden maar herken het van logeren bij opa en oma, thuis hangerig. Verjaardagspartijtje? Vrolijk kind, thuis hangerig. Clubje? Leuk meedoen en thuis niets willen.
Zo probeer ik er ook tegenaan te kijken, maar dat valt me erg zwaar. Het is lastig om erger de optimistische kant van te zien als alles in je hoofd zo donker is.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
29-10-2021 15:17
Ja! Je verdient het dat je goed voor jezelf zorgt. Durf je bespreekbaar te maken hoe jullie het traject zinvol kunnen laten zijn?
Ik probeer het bespreekbaar te maken, maar het lijkt net alsof ze me niet snapt. Komende week de afspraak pas staan.
Alle reacties Link kopieren
Jullie berichtjes weer lezen om me ietwat kracht geven, maar kan er alleen maar van huilen.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly_fly schreef:
08-11-2021 12:31
Die persoon kan me niet vooruit helpen.
Kan ze je doorverwijzen naar iemand die dat wel kan?
Alle reacties Link kopieren
Och jee, ik heb met je te doen.

Misschien dat je via de PO van de huisarts of een contactpersoon van wmo via de gemeente wat steun kan krijgen voor dagelijkse zaken?

Ik ben begin 2020 ook weer ingestort. Het ging net weer redelijk nadat ik mn scheiding en alles verwerkt had en toen kwam corona. Hoop nachtmerries en weer paniekaanvallen en donkere gedachten. Ik heb toen met een wmo consulente een paar gesprekken gehad. En afgelopen zomer jaar toen mn dochter uit de bocht vloog na corona-lockdown en medisch gedonder heb ik weer contact gezocht. Dit heeft ons heel veel rust gebracht.

Heb jij een contact bij de wmo, kan je het navragen bij je huisarts of mag ik je helpen uitzoeken hoe dat bij jou in de gemeente zit?
Je hoeft t echt niet allemaal alleen te doen en je bent niet de eerst en helaas niet de laatste die in dit schuitje zit. :hug:

Wees lief voor jezelf.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
08-11-2021 13:23
Kan ze je doorverwijzen naar iemand die dat wel kan?
Geen idee. Ik hoop dat we dat de komende afspraak kunnen bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
08-11-2021 13:25
Och jee, ik heb met je te doen.

Misschien dat je via de PO van de huisarts of een contactpersoon van wmo via de gemeente wat steun kan krijgen voor dagelijkse zaken?

Ik ben begin 2020 ook weer ingestort. Het ging net weer redelijk nadat ik mn scheiding en alles verwerkt had en toen kwam corona. Hoop nachtmerries en weer paniekaanvallen en donkere gedachten. Ik heb toen met een wmo consulente een paar gesprekken gehad. En afgelopen zomer jaar toen mn dochter uit de bocht vloog na corona-lockdown en medisch gedonder heb ik weer contact gezocht. Dit heeft ons heel veel rust gebracht.

Heb jij een contact bij de wmo, kan je het navragen bij je huisarts of mag ik je helpen uitzoeken hoe dat bij jou in de gemeente zit?
Je hoeft t echt niet allemaal alleen te doen en je bent niet de eerst en helaas niet de laatste die in dit schuitje zit. :hug:

Wees lief voor jezelf.
Ik heb geen idee wat het wmo is en wat die voor mij wellicht kunnen doen. Ik zal er eens naar zoeken.
Alle reacties Link kopieren
WMO staat voor wet maatschappelijke ondersteuning. Vaak uitgevoerd door wmo loket van je gemeente of een sociaal wijkteam.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen, maar bedacht me dat ik deze een tijdje geleden had geopend. Helaas zou ik de openingspost zo weer kunnen schrijven. Het enige verschil is dat ik naar een andere psycholoog ga en dat daar voor mij nog niet bekend is of het helpt.
Ik heb al jullie reacties gelezen. De bemoedigende woorden, de hoop die jullie hebben. Echter zijn we vier maanden verder en het gaat niet beter. Het lijkt soms iets beter te gaan om vervolgens weer het diepe dal in gezogen te worden. Hoe dan? Hoe moet ik dan hoop houden dat het ooit echt beter zal gaan? Dat de kinderen echt wat aan me gaan hebben als moeder?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker wel.

Beter worden is denk ik nooit een rechte lijn omhoog, maar een zwabberende kronkellijn.
En elke keer gaat het iets beter. Ben je iets beter bestand ook tegen stomme dingen. Maar af en toe struikel je, of doet iets zeer. De vooruitgang zit hem in de snelheid waarin je weer op de been kan komen. En of je mensen toelaat om je daarbij te helpen.

Ik had vroeger een mooi tegeltje: succes dient niet gemeten te worden aan de hoogte die zijn behaald, maar ook aan dieptepunten die zijn overwonnen.

Elke keer zie je dat het beter kan, en daarom werk je zo hard.

Je doet het echt wel ergens voor en het is heel goed dat je het doet!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je bericht Madderijn.

Ik zou willen dat ik de stijgende lijn zie. De paar mensen in mijn omgeving die een beetje weten, zien ook geen stijgende lijn. Eerder een stagnerende of dalende lijn. Er lijkt geen einde aan te komen. Elke keer als ik denk dat het niet dieper kan, dan ga ik toch dieper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven