Opmerkelijke kraamcadeaus

20-12-2010 21:18 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen als kraamcadeau voor onze in 2010 geboren zoon een pyama met het oude oude logo van de Hema erop. Het logo dat verdween rond 1992! Ik vraag me voornamelijk af waar iemand zoiets vandaan haalt. Het is overigens een dikke winterpyama, die onze zoon zal passen rond juni.

Wie kreeg er nog een hoogst opmerkelijk cadeau?

Natuurlijk zijn we blij met alle aandacht voor onze zoon. Dus reacties dat we niet zo ondankbaar moeten zijn zal ik naast me neer leggen.
quote:Maartje1234 schreef op 21 december 2010 @ 00:10:

Ik ben zelf (nog) geen mama maar in mijn omgeving wel veel kindjes die geboren worden. Ik probeer altijd een mooi prentenboek uit te zoeken (ook voor de verjaardagen dier er op volgen). Maarja, ik lees hier dat dingen (kleertjes en speelgoed) voor ''later'' niet echt gewenst zijn... is dat met boeken ook zo??

....

Wat vinden jullie van cadeautje met de naam van het kindje er op?

Mijn oude stagebegeleidster (waar ik nog contact mee heb) heeft 2 weken geleden een tweeling gekregen... ik heb de (moeilijke) zwangerschap dus als haar stagiaire meegemaakt en ben nu ook uitgenodigd op de babyborrel in januari... wat is een leuk cadeau voor een tweeling?? Ik zat te denken aan katoenen mutsjes (het is dan toch winter) met de namen van de kindjes er op (maakt het iets persoonlijker en ze kunnen ze altijd met de naam aan de achterkant opzetten)... wat vinden jullie daar van? Andere leuke, niet te prijzige, tips voor een cadeautje voor een tweeling?? (Het kamertje is ingericht met spulletjes van het merk lief!, wat ik trouwens ook een leuk merk vind voor kraamcadeautjes!)

Ik heb slechts één boek gekregen voor zoontje, Rupsje Nooitgenoeg, vond het zo'n leuk cadeau. Ik vind dat het echt niet uit maakt wanneer een cadeau voor 'later' is. Ligt er wel een beetje aan voor hoeveel later..schoenen in maat 31 zoals iemand kreeg vind ik echt niet kunnen.

Met kleding in een grotere maat is het wel een beetje opletten met de seizoenen, je weet nooit hoe snel (of langzaam) een kindje groeit. De kleding die ik kreeg in een maatje groter vond ik echt heel fijn.

Cadeautjes met naam vind ik leuk en persoonlijk. Ik vind de mutsjes voor de tweeling een leuk idee hoor.
Boeken zijn altijd goed! Ik vond het jammer dat ik nog geen boeken, behalve een knisperboekje gehad heb, vind het geweldig om te krijgen. Maar er moet hier nog kraambezoek komen, dus wie weet Een ander leuk kado vind ik houten speelgoed.

Tot nu toe heb ik veel kleren en knuffels gekregen, (nog) geen hele rare dingen.
Altijd goed:

-Een gewone simpele rammelaar o.i.d. waar ze op kunnen bijten / vasthouden (begint al met 3 maanden).

-Boeken Boekjes met harde kaft of prentenboekjes of voorleesboeken. Ik vind alleen die dikke boeken met 365 verhalen niet zo...

a-nick-is born; Wat gaaf om een zo'n boeket van een stille aanbidder (?) ter krijgen, vast iemand uit de buurt of iemand van de school van je kids.

Die vriendin die een oud autotje geeft zou ik ook niets bijzonders geven, gewoon een fles babyshampoo van het merk trekpleister of HEMA .

Die cado bon van H&M, vind ik nog niets eens zo stom. Het is toch geld waard, mss. vinden zij die winkel niet leuk.
Bij de eerste kregen we in totaal vier jassen en drie zwembroeken.

Ja, heel vreemd om dit cado te geven. Dat zijn juist dingen die je niet tig keer koopt, in tegenstelling tot een lekker broekje of romper.
quote:kjong schreef op 21 december 2010 @ 10:46:

Wat moet je nou met een zilveren rammelaar?

Hier staat de naam en geboortedatum in gegraveerd. Een beetje een Zuiders ding. Die worden hier bewaard na gebruik (ze kunnen het echt gebruiken) omdat er ook de eerste tandafdrukjes in staan. Ik vond het een heel lief cadeau, dat je echt kunt bewaren 'voor later'.

@Georgettedansletabac: ik heb ook een hele lading SillyBillyz gekregen. Het schijnt dat je ze kunt schoonmaken in de magnetron (?). Heb jij enig idee hoe? Ik heb er de kaartjes e.d. niet bij gekregen (zat in een luiertaart verwerkt).
quote:kjong schreef op 21 december 2010 @ 10:46:

Wat moet je nou met een zilveren rammelaar?

Aan een lint boven de wieg hangen als je zelf een kind krijgt

(heb ik gedaan met mijn ouder zilveren rammelaar).
Een zilveren rammelaar is absoluut niet bedoelt om te gebruiken! (Ik breek even in...)
Luiers om te krijgen? Nooit van gehoord, wat stom. Dan vind ik Zwitsal shampoo wel leuk o.i.d.
quote:Misskatie schreef op 21 december 2010 @ 11:16:

Die cado bon van H&M, vind ik nog niets eens zo stom. Het is toch geld waard, mss. vinden zij die winkel niet leuk.Maar ik vind het gewoon not done om zo'n overduidelijk gekregen cadeau weer door te geven. Ik heb ook een tegoedbon gekregen van een winkel die ik echt niets vind, maar ik neem mij dan wel de moeite om naar die winkel te gaan en iets te kopen voor neefje omdat schoonzus dat wel leuke spullen vindt. Dan zoek ik iets persoonlijks voor neefje uit. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om een gekregen kraamcadeautje waar de naam van mijn zoontje op staat door te geven aan bv. een (schoon)zus.
Het vreemdste wat wij gekregen hebben is een 80 jaar oud houten vrachtwagentje met blokken er in. De blokken en het wagentje zijn geschilderd in felle kleurtjes maar helaas zit daar lood in. Kootje zal er dus nog heel lang niet mee mogen spelen.

Ik vond het wel een heel lief kadootje.

Wat ik leuk vind om te krijgen: boekjes! Als mensen vragen wat we willen hebben zeggen we prentenboeken. En dan het liefst de klassiekers zoals "Rupsje nooitgenoeg" en Jip en Janneke.

We komen nu wel om in de rammelaartjes, bijtringen en knisperboekjes dus dat zou ik niet zo snel meer kopen. Opmerkelijk was wel dat mijn moeder ons een knisperboekje heeft gegeven van de Hema dat al jaren niet meer te koop is. Ik gaf het altijd kado als kraamkadootje omdat ik het zo'n leuk boekje vond en verheugde me er op om het ooit voor mijn eigen kindje te kopen. Maar toen ik eindelijk zwanger was werd het boekje niet meer verkocht. Bleek dat mijn moeder er nog eentje had liggen en dat ze die speciaal voor ons bewaard had. Dat vond ik zo lief! Hij ligt nu al in de box op Kootje te wachten!

Kleertjes vind ik leuk om te krijgen hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik niet alle kleertjes mooi vind. Kleine maatjes kregen wij juist helemaal niet.

Gebruikt speelgoed vind ik ook niet erg. Een vriendinnetje van mij heeft ons hele leuke dingen kado gedaan die van haar meiden zijn geweest en waar nog prima een 3e kindje (of een 4e of 5e) mee kan spelen.
quote:Confiture schreef op 21 december 2010 @ 11:22:

Een zilveren rammelaar is absoluut niet bedoelt om te gebruiken! (Ik breek even in...)Met mijn rammelaar heb ik toch gretig gezwaaid. Er zit trouwens een zilveren figuurtje aan een normale bijtring (niet zo'n zwaar massief zilveren geval hoor, dat zou idd niet zo'n strak plan zijn). En idd wat al is gezegd: mijn oude rammelaar hangt boven de wieg van de kleine.
Wij kregen knuffels, kleertjes en boekjes, allemaal leuk en van harte welkom! Kan me geen vreemd of stom kado herinneren.

Het leukste boekje om te krijgen, en ook om te geven- is al gebleken-: "Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft."

Zo leuk.
Hier kwam oma van 80 met een kraamkadootje. Heel schattig, maar zó niet praktisch. Ze had iemand iets laten breien, maar dat was dus een wollen vestje met strikkoord, ontzettend kriebelig, met bijpassend mutsje, maar echt zo'n oudwets ding, met van die koordjes die je onder de kind dicht moet strikken. Ik geloof dat ik mijn vader in zo'n soortgelijk pakje op de foto heb zien staan, ergens rond 1950.....

Heel lief, maar ik vond het zo zonde, want iemand had daar echt tijd en moeite in gestoken om het te breien maar het was volslagen onpraktisch en niet bruikbaar (kriebelde echt als de ziekte... en véél te warm).

Ik vond grotere kleren krijgen altijd heel fijn. Ik heb door de jaren heen altijd een doos met kleding die nog te groot was gehad, en dan pik ik daar per seizoen de spullen uit die passen. En ja, sommige dingen passen in het verkeerde seizoen, maar dat is dan jammer, die geef ik wel weer door een neefjes of nichtjes ofzo.
Ja, Prentenboeken zijn altijd goed!

Raadt eens hoeveel ik van je houd, is zo lief!

Ik kreeg ook wat speelgoed voor 6 maanden en ouder, ik weet nu dat ik dacht daar kan hij zo lang nog niets mee....nu ben ik er enorm blij mee.
Ik werd trouwens gek van alle knuffels, wij kregen er zóveel dat ik op een gegeven moment 2 verhuisdozen vol knuffels heb afgevoerd naar een goed doel, en dan nóg hebben we er heel veel over. Dat vond ik zo zonde, want ze gebruiken hoogstens 2 of 3 knuffels en de rest ligt er maar. Ik geef dat dus ook nooit als kado.

Boekjes doen het ook altijd goed. En bonnen van de Hema, Prenatal enzo ook.

Overigens ook een stom kado wat ik gekregen heb: een zelfgeknutseld babyboek. Dus iemand had alle vragen die in een normaal babyboek staan (hoe groot was ik, hier ga ik voor het eerst naar buiten, hier krijg ik mijn eerste hapje, enzovoorts) op de computer op a4 getypt, en dat in een multomap gestopt met plastic hoesjes er omheen. Nooit gebruikt natuurlijk, want zag er echt niet mooi uit.
quote:lemoos schreef op 21 december 2010 @ 11:29:

[...]

Met mijn rammelaar heb ik toch gretig gezwaaid. Er zit trouwens een zilveren figuurtje aan een normale bijtring (niet zo'n zwaar massief zilveren geval hoor, dat zou idd niet zo'n strak plan zijn). En idd wat al is gezegd: mijn oude rammelaar hangt boven de wieg van de kleine.Je kunt het juist beter bij een massief zilveren gaan doen, een verzilverde kan namelijk af gaan bladderen, vandaar. ;). Gaat het goed, dan gaat het goed natuurlijk en is er niets aan de hand alleen die rammelaars worden vaak door naaste familieleden gegeven en dan hangt er een emotionele waarde aan. Mensen vinden het dan erg jammer als het stuk gaat en stappen op hoge poten naar de winkel terwijl dat dus eigenlijk niet terecht is. Vandaar ;).
Dat boekje over de mol is idd een hele leuke. Net zoals rupsje nooit genoeg. Een van de mooiste boeken vond ik een sprookjesboek uit 1911, die plaatjes, prachtig.
Het stomste wat ik heb gekregen was een meisjestrui voor mijn zoon (het ding was lila en er stond iets van Lovely Girls ... op).

Ook ondoordacht was een babygym die voor 's zomers in de tuin was bedoeld. (het was een half tentje die je echt met haringen vast moest zetten) En dat terwijl mijn zoon in de nazomer geboren was. Tegen de tijd dat hij de leeftijd voor een babygym had, zaten we dik in de kou.

Gelukkig heeft zijn broertje er nog fors gebruik van gemaakt in de zomer.
quote:Misskatie schreef op 21 december 2010 @ 11:23:

Luiers om te krijgen? Nooit van gehoord, wat stom. Dan vind ik Zwitsal shampoo wel leuk o.i.d.

Ik was maar wat blij met de luiers die wij voor onze tweeling kregen, hebben we nog specifiek om gevraagd ook.

En leuk ingepakt als luiertaart if in een mooie mand met nog wat kado'tjes erbij vond ik het helemaal leuk.
Ja, dat vind ik echt.
Luiers zijn juist fijn om te krijgen! Je krijgt al zoveel nutteloze dingen, ik vond het juist wel fijn om praktische zaken als luiers, bonnen voor winkels en kleding te krijgen.
quote:Solveig schreef op 21 december 2010 @ 11:57:

Luiers zijn juist fijn om te krijgen! Je krijgt al zoveel nutteloze dingen, ik vond het juist wel fijn om praktische zaken als luiers, bonnen voor winkels en kleding te krijgen.

Helemaal eens.

En dan is het geval van luiers wel zo handig om voor een maat groter te gaan (3 of 4), daar is het risico van overschot hebben zo goed als nihil
Ja, dat vind ik echt.
Het afschuwelijkste? Een tweedehandse roze trui van angorawol voor mijn zoontje.

Ik weet gewoon niet wat het ergste was: het tweedehandse, het roze, of die angorawol

Van een tante van James krijgen we steeds tweedehands zooi. En dan duidelijk tweedehands: afgedragen en stuk. Nog te erg om in de zak van Max te stoppen
Van buren die we alleen van gezicht kennen: een lelijk babyblauw pakje dat vreselijk naar sigarettenrook stonk. Alsof het jaren in de asbak had gelegen...

Van oma: roze gebreide slofjes (voor onze zoon!). Was voor zijn geboorte hoor, maar kies dan een neutralere kleur....

Van vrienden: een soort van bal waar een knipperlicht in aangaat als je er mee schudt... Rook zo chemisch dat we het zelfs niet in zijn kamer wilden bewaren;-)

Van een tante: een roze vest met strikjes

Superlief: van mijn oma: haar eigen exemplaar van Afke's tiental. Helaas is ze net voor de geboorte overleden.
Niet het ergste, maar wel opmerkelijk was een pakketje met gekregen (met reclames erop) en aangebroken babyspullen.
Shortama(pyama voor de zomer) in maat 92, mijn dochter heeft nu 68 dus volgend jaar rond deze tijd kan ze er wel in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven