Opmerkelijke kraamcadeaus

20-12-2010 21:18 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen als kraamcadeau voor onze in 2010 geboren zoon een pyama met het oude oude logo van de Hema erop. Het logo dat verdween rond 1992! Ik vraag me voornamelijk af waar iemand zoiets vandaan haalt. Het is overigens een dikke winterpyama, die onze zoon zal passen rond juni.

Wie kreeg er nog een hoogst opmerkelijk cadeau?

Natuurlijk zijn we blij met alle aandacht voor onze zoon. Dus reacties dat we niet zo ondankbaar moeten zijn zal ik naast me neer leggen.
hier ook wel wat te grote kleding...ach past ie vanzelf wel.

@rompertjes

hier juist een voorkeur voor langemouw rompertjes..alle mouwloze/kortemouw liggen ongebruikt in de kast

mijn gekste kraamcadeau

speciale zout met allemaal mineralen in een jampot gestopt en diezelfde persoon gaf ook een schilmesje (een hele dure) zijn derde cadeautje was een knuffel.

verder ook wat lelijke kleding die zo naar de kringloop zijn gegaan (beige pakje in één stuk van synthetische stof en mouwloze shirtjes...van dat soort basketbal shirtjes...ielghhh zo lelijk!)
Ooit hebben we mijn kleine nichtje een soort vogel-handpop gegeven. Ze was denk ik nog geen 1 jaar. Het beest was groot, harig en er zat een toetertje in. Het kind heeft echt een vogel/veren-angst ontwikkeld, maar of het daar nou door kwam ?? Ze moest in ieder geval altijd huilen als 'de vogel' tevoorschijn kwam
Ik kreeg twee tassen vol tweeddhandse spullen, een speen en baby tanderborstel inclussief.
Van een vriendin van me: een gebruikt speelgoedautootje waar haar twee zoons (nu 9 en 11) veel mee gespeeld hadden. Een klein ding waar de verf al bijna helemaal af was. Echt heel vreemd!

Ik dacht dat het een grap was en wachtte (tevergeefs) op het echte kado. Zij is nu ook net weer moeder geworden en ik weet niet wat ik haar moet geven. Destijds heb ik voor haar zoontjes - samen met m'n ouders weliswaar - leuke kleertjes gekocht (nieuwe dus ).

Ik was zo flabbergasted dat ik het gewoon niet kón vragen!
quote:choca schreef op 20 december 2010 @ 23:12:

Van een vriendin van me: een gebruikt speelgoedautootje waar haar twee zoons (nu 9 en 11) veel mee gespeeld hadden. Een klein ding waar de verf al bijna helemaal af was. Echt heel vreemd!

Ik dacht dat het een grap was en wachtte (tevergeefs) op het echte kado. Zij is nu ook net weer moeder geworden en ik weet niet wat ik haar moet geven. Heb je dat autootje niet nog ergens?
Hier ook duidelijk gebruikt speelgoed van een collega van mijn vriend en van een vriendin van mijn schoonmoeder (ik ken haar niet persoonlijk) een jasje van Burberry van 200(!) euro. Bonnetje zat erbij voor als we het wilde ruilen. Hebben we dus inderdaad geruild voor iets anders (ok, voor vele andere dingen )
Babyoorbelletjes.

Echt goud met edelsteentjes.

Van een buurman die me nooit gedag zei.
Ik ben zelf (nog) geen mama maar in mijn omgeving wel veel kindjes die geboren worden. Ik probeer altijd een mooi prentenboek uit te zoeken (ook voor de verjaardagen dier er op volgen). Maarja, ik lees hier dat dingen (kleertjes en speelgoed) voor ''later'' niet echt gewenst zijn... is dat met boeken ook zo??

Wij hebben een vriendinnenclub en een van die vriendinnen heeft een kindje... toen hij geboren is heeft hij een houten, wit gelakt stoeltje met nijntje en zijn naam er op gekregen. Voor zijn eerste verjaardag een prentenboek met zijn naam er in (het verhaal gaat dus over hem). Vrienden vond beide erg gaaf!

Wat vinden jullie van cadeautje met de naam van het kindje er op?

Mijn oude stagebegeleidster (waar ik nog contact mee heb) heeft 2 weken geleden een tweeling gekregen... ik heb de (moeilijke) zwangerschap dus als haar stagiaire meegemaakt en ben nu ook uitgenodigd op de babyborrel in januari... wat is een leuk cadeau voor een tweeling?? Ik zat te denken aan katoenen mutsjes (het is dan toch winter) met de namen van de kindjes er op (maakt het iets persoonlijker en ze kunnen ze altijd met de naam aan de achterkant opzetten)... wat vinden jullie daar van? Andere leuke, niet te prijzige, tips voor een cadeautje voor een tweeling?? (Het kamertje is ingericht met spulletjes van het merk lief!, wat ik trouwens ook een leuk merk vind voor kraamcadeautjes!)
Ik heb een vriendin een shirtje gegeven met

op de voorkant; Naam baby, since 2010

op de achterkant; made by 'naam papa & naam mama'

Ik geef trouwens ook altijd maatje groter, maar merk dat dat dus niet altijd gewenst is.

Voorleesboeken vind ik ook altijd leuk om te geven..
Ik woonde hier nog net geen 6 weken toen ik beviel van onze 3e. Nieuwe woonplaats dus, in nieuwe provincie aan de andere kant van het land. Kende dus nog maar weinig mensen hier.

Twee of drie dagen na de bevalling werd er een E-NORM kraamboeket bezorgd. Heel mooi, met veel groen en witte en roze bloemen (ik kreeg een dochter) met daartussen roze fospeentjes.

Er zat geen kaartje bij, maar op de auto die het boeket bezorgde stond de naam van een bloemenwinkel hier in de buurt. Dus belde ik ze op om te vragen van wie ik dat boeket gekregen had. Maar de bloemist zei heel geheimzinnig dat hij, van de heer in kwestie, de nadrukkelijke opdracht gekregen had hierover te zwijgen.

Tot op de dag van vandaag (ik woon hier nu ruim 3 jaar), weet ik niet van wie ik dat prachtige boeket gekregen heb. Ik weet alleen maar wie het niet was (niet van mijn man of een ander mannelijk familielied of goede vriend).
quote:Maartje1234 schreef op 21 december 2010 @ 00:10:

Ik ben zelf (nog) geen mama maar in mijn omgeving wel veel kindjes die geboren worden. Ik probeer altijd een mooi prentenboek uit te zoeken (ook voor de verjaardagen dier er op volgen). Maarja, ik lees hier dat dingen (kleertjes en speelgoed) voor ''later'' niet echt gewenst zijn... is dat met boeken ook zo??

Wij hebben een vriendinnenclub en een van die vriendinnen heeft een kindje... toen hij geboren is heeft hij een houten, wit gelakt stoeltje met nijntje en zijn naam er op gekregen. Voor zijn eerste verjaardag een prentenboek met zijn naam er in (het verhaal gaat dus over hem). Vrienden vond beide erg gaaf!

Wat vinden jullie van cadeautje met de naam van het kindje er op?

Mijn oude stagebegeleidster (waar ik nog contact mee heb) heeft 2 weken geleden een tweeling gekregen... ik heb de (moeilijke) zwangerschap dus als haar stagiaire meegemaakt en ben nu ook uitgenodigd op de babyborrel in januari... wat is een leuk cadeau voor een tweeling?? Ik zat te denken aan katoenen mutsjes (het is dan toch winter) met de namen van de kindjes er op (maakt het iets persoonlijker en ze kunnen ze altijd met de naam aan de achterkant opzetten)... wat vinden jullie daar van? Andere leuke, niet te prijzige, tips voor een cadeautje voor een tweeling?? (Het kamertje is ingericht met spulletjes van het merk lief!, wat ik trouwens ook een leuk merk vind voor kraamcadeautjes!)

Een zorgvudlig uitgezocht boek, is áltijd goed.

Iets met de naam ook (al zou nijntje er van mij niet bijhoeven :-)), net zoals iets met het thema/de stijl van het kaartje.
Die schoenen in maat 31! Hilarisch en schandalig tegelijk.

Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen om iets te geven wat duidelijk een verkeerde koop of afgedankt cadeau van hunzelf is. Zó onpersoonlijk. Nogal respectloos ook.

Kleertjes of speelgoed van hun eigen kinderen doorgeven vind ik overigens alleen maar lief. Maar daar wordt doorgaans dan wel een woordje uitleg bijgegeven en dat wordt dan ook niet als cadeautje ingepakt ofzo.
Hahaha wat een leuke kadootjes.

Wij kregen voor ons zoontje een schattig pakje met een glitterprint waarop stond: girl star!
Die bos bloemen wint het wel in de categorie 'opvallend'!!

Wat is er trouwens mis met een roze badcape voor een jongetje? We kunnen onszelf natuurlijk ook echt helemaal gek laten maken qua roze/blauw en jongens/meisjesdingen, vind ik echt onzin.

En Julia, volgens mij wordt een maatje groter wel op prijs gesteld, maar blijken veel moeders dus om te komen in de maat 62/68 (omdat iedereen 'een maatje groter' denkt, ik tot voor kort eigenlijk ook) terwijl de daaropvolgende maat dan weer niet aanwezig is. Twee maatjes groter dus?!

Ik geef als kraamkado altijd een paar klompjes in maat 14, waar mijn moeder de naam en geboortedatum van het kindje op brandt. Helaas kan ze dat door de reuma in haar handen niet meer doen...
Bij de eerste kregen we in totaal vier jassen en drie zwembroeken. Allemaal in een kleine maat. Vond ze super leuk hoor maar ze zijn zo weinig gedragen.

Bij de tweede kregen we luiers die hij in no time niet meer paste. Maar geen probleem, we bewaarde ze voor nummer drie.

Voor de derde kregen we nog meer luiers!! We hebben nu dus nog drie pakken liggen! Ik wacht dus op een vriendin die een kleine gaat krijgen voor een mega luier taart! Haha

Verder was ik wel blij met kleding in grotere maten, ze groeien er vanzelf in.Boekjes vind ik ook leuk. Je denkt altijd aan die persoon als je ze leest.
quote:koeka schreef op 21 december 2010 @ 00:52:

Kleertjes of speelgoed van hun eigen kinderen doorgeven vind ik overigens alleen maar lief. Maar daar wordt doorgaans dan wel een woordje uitleg bijgegeven en dat wordt dan ook niet als cadeautje ingepakt ofzo.

Ik geef mijn half jarig oud neefje ook dingen van mijn zoon die nu 7 is. Soms uit sentiment, soms omdat het mooi bewaard is gebleven. Maar als kraamcadeau kregen ze (of in de geval de moeder) iets wat ze hard nodig hadden en heel graag wilde hebben!

Het doorgeven van eigenspullen zou ik dus nooooit als kraamcadeau geven. Of het moet echt een familie erfstuk zijn o.i.d. die van baby op baby doorgegeven wordt.
Boekjes zijn altijd goed om te geven/krijgen.
Ik vind speelgoed voor als ze wat groter zijn niet erg hoor,net als kleren (mits het niet heel erge zomer of winterkleren zijn).

Ik had zelf om kleertjes in maat 50 gevraagd, dochter was zo klein, ik had bijna niets in die maat.
Boeken zijn altijd goed!
In de categorie 'gierig': van schoonbroer en schoonzus een rose cadeaubon van H&M met daarop 15 euro. (ik had een zoontje). Toen ik de kaart losmaakte van het karton, stond achterop het kaartje "proficiat met je 1e verjaardag x" (dus een verjaardagscadeautje voor hun dochter een maand eerder).

In de categorie 'ah wat lief': van andere schoonzus een dagje beautysalon cadeau gekregen voor mijzelf, en een zilveren rammelaar voor de kleine.
Wat moet je nou met een zilveren rammelaar?
quote:digijuf schreef op 20 december 2010 @ 23:16:

[...]

Heb je dat autootje niet nog ergens? Yep, dacht ik ook al aan maar daar voel ik mezelf dan toch te goed voor... ik ga pas over drie weken op kraamvisite dus ik heb nog even tijd om erover na te denken!
Ik kreeg van vrienden van vriend een slijtersbon. Onder het mom dat ik vast wel weer zin had in een drankje. Het oorspronkelijke plan was een fles beerenburg maar ze dachten te weten dat ik dat niet lust (klopt). Vond ik ook een opmerkelijk kado.
Oh, ik had er nog 1 in de categorie gierig. Een rompertje met reclame erop, duidelijk gratis ergens bij gekregen. Ik heb het in de kringloopzak gedaan, want ik had stapels rompers zonder reclame erop.
quote:choca schreef op 21 december 2010 @ 10:47:

[...]

Yep, dacht ik ook al aan maar daar voel ik mezelf dan toch te goed voor... ik ga pas over drie weken op kraamvisite dus ik heb nog even tijd om erover na te denken!

Ik zou jouw stomme kado laten rusten. (Als het al als kraamkado bedoeld was)

En als je op kraamvisite gaat gewoon wat gezelligs kopen ter verwelkoming van de kleine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven