Opmerkelijke kraamcadeaus

20-12-2010 21:18 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen als kraamcadeau voor onze in 2010 geboren zoon een pyama met het oude oude logo van de Hema erop. Het logo dat verdween rond 1992! Ik vraag me voornamelijk af waar iemand zoiets vandaan haalt. Het is overigens een dikke winterpyama, die onze zoon zal passen rond juni.

Wie kreeg er nog een hoogst opmerkelijk cadeau?

Natuurlijk zijn we blij met alle aandacht voor onze zoon. Dus reacties dat we niet zo ondankbaar moeten zijn zal ik naast me neer leggen.
Het is ook nooit goed hè? Zwitsal mag bij mij ook niet, omdat ik een parfumallergie heb. Maar er zijn ook mensen die Zwitsal niet lekker vinden ruiken òf het juist heerlijk vinden en erbij zweren!

Hadda, ik zou lekker die kleertjes blijven geven. Een bloesje met korte mouwen kan in de winter ook prima met romper met lange mouw of longsleeve.
Leuk topic! Lach me rot om de vermoorde pino....

Ik kreeg een zak vol kleren van de wibra, niets mis mee maar de afprijs-kaartjes hingen er nog aan en de maten waren 110/116!!
quote:borderwalk schreef op 20 december 2010 @ 22:11:

[...]

Geen kinderen hier, dus vast een rare vraag. Maar waarom heb je het niet bewaard, om 1 keertje aan te trekken, een fotootje te maken en die naar zwager op te sturen. Het klinkt alsof hij echt moeite heeft gedaan om iets leuks uit te zoeken.hij had er ook echt moeite voor gedaan denk ik. fotootje maken had inderdaad gekund. Geen rare vraag hoor.
quote:sofi2010 schreef op 20 december 2010 @ 22:14:

[...]

setje vind ik zowieso niets...geen van mijn kinderen heeft ook een setje gepast..broekmaat is bijnaaltijd verschillend met bovenmaat

Je hoeft het toch niet samen aan te doen? Ik geef geen losse spijkerbroek, vind ik weer zo karig, ik koop er altijd wat bij wat er boven aan kan, een trui of overhemd of leuk polotje (in geval van een jongete). Als ze het niet samen passen, daar kan de gever niets aan doen en dan trek je het maar met iets anders aan.

Hoezo moeilijk doen.

Sorry hoor maar koop leuke hippe dingetjes bij de bijenkorf, tis geen zeeman spul, dus heb nooit meegemaakt dat mensen het niks vinden.
Mijn schoonouders nemen bij elk bezoekje hier iets voor mijn zoontje mee. Nu weer twee t-shirt van de Hans maat 86 (hij heeft nu 74) Hartstikke lief bedoelt natuurlijk, maar je hebt idd geen idee of en wanneer hij het aan zal kunnen/

Het grappigste kraamkado was een rolze rompertje, maar daar zat een verhaal aan. Ze had dit gekocht toen ze net hoorde dat ik zwanger was en haar zoon zou het aan ons geven en was dat vergeten...haar gok van een meisje was dus mis :-)
Ik heb trouwens pas zelf een luiertaart gemaakt. Leuk om te doen en je kunt hem precies maken zoals je wilt en VEEEEEL goedkoper!
quote:borderwalk schreef op 20 december 2010 @ 22:11:

[...]

Geen kinderen hier, dus vast een rare vraag. Maar waarom heb je het niet bewaard, om 1 keertje aan te trekken, een fotootje te maken en die naar zwager op te sturen. Het klinkt alsof hij echt moeite heeft gedaan om iets leuks uit te zoeken.Nee, geen rare vraag. Dat zou ik ook zo hebben gedaan, zeker gezien het feit dat zwager er zo nadrukkelijk naar vraagt.
Bij zoon een énorme badcape, bijna volwassen formaat. En dan ook nog eens van heerlijk afgevende stof.

Bij zoon ook een apart cadeautje (voor mij dan):

(hier was ik de tijdens de zwangerschap nogal aan verslingerd maar ik mocht het maar met mate eten vanwege het gehalte vitamine A).

Bij zoon en dochter allebei gebreide vestjes (gebreid door mijn oma). Niet echt mijn stijl (understatement) maar ze hebben allebei wel een keer hun cadeau gedragen, uit liefde voor oma.
quote:hadda schreef op 20 december 2010 @ 22:15:

[...]

Deze snap ik niet zo goed. Kreeg je nou staarten van dieren, zonder het dier eraan? Waarom??

Of is je oma aan het dementeren (dit bedoel ik dus niet lullig), want dan is het wel weer schattigja staarten van dieren..zonder dier eraan. menske was 86 en niet echt dementerend maar ook niet meer helemaal goed toen..isnu overleden sinds vorig jaar
Puck
Een felroze badcape.. voor mijn zoontje...
Ik heb echt een afgrijselijk pakje gekregen voor zoon. Een kitscherig Amerikaans ding, een soort tuinbroek met wit ding eronder, van een hele dikke synthetische stof. Duikpak-stof maar dan anders. En dan nog met roesjes aan het kraagje.

Het ergste is...hij heeft het van één van zijn oma's gekregen. Voor haar kleindochter van 3 maanden jonger heeft ze hetzelfde pak maar dan in het roze. Ze had grotere maten gekocht zodat ze het met de feestdagen aan konden. Zie nu al op tegen volgend weekend
Stickers voor op de kliko/biobak..

Ik durfde niet goed te vragen waarom en heb maar verbluft iets van dank je wel gemompeld.
quote:Optimus schreef op 20 december 2010 @ 22:38:

Ik heb echt een afgrijselijk pakje gekregen voor zoon. Een kitscherig Amerikaans ding, een soort tuinbroek met wit ding eronder, van een hele dikke synthetische stof. Duikpak-stof maar dan anders. En dan nog met roesjes aan het kraagje.

Het ergste is...hij heeft het van één van zijn oma's gekregen. Voor haar kleindochter van 3 maanden jonger heeft ze hetzelfde pak maar dan in het roze. Ze had grotere maten gekocht zodat ze het met de feestdagen aan konden. Zie nu al op tegen volgend weekend haha..sorry oma...hij had het aan..maar zijn fles kwam er in 1x weer uit (of wat hij ook gegeten heeft) luier doorgelekt whatever..hahaaha.........
anoniem_98686 wijzigde dit bericht op 20-12-2010 22:41
Reden: doorlekt bestaat niet
% gewijzigd
Puck
quote:Optimus schreef op 20 december 2010 @ 22:38:

Het ergste is...hij heeft het van één van zijn oma's gekregen. Voor haar kleindochter van 3 maanden jonger heeft ze hetzelfde pak maar dan in het roze. Ze had grotere maten gekocht zodat ze het met de feestdagen aan konden. Zie nu al op tegen volgend weekend Het zit dan toch in de wasmand? Of, wat kan jou het schelen; je trekt het hem aan zodat ze hem even kan bewonderen in haar pakje (het klinkt wel heeeel erg trouwens, die stof! ) en dan geef je hem zo snel mogelijk een heerlijk spetterend fruithapje, zonder slabbetje. Ach wat jammer, moet je hem omkleden.
quote:Wickivi schreef op 20 december 2010 @ 22:41:

Stickers voor op de kliko/biobak..

Ik durfde niet goed te vragen waarom en heb maar verbluft iets van dank je wel gemompeld.
Tjee!! Maar als kinderloze met vriendinnetjes die nu zo stiekem aan trouwen beginnen en kinderen krijgen, wat zijn nu wel goede kraamcadeau's? Waar maak je iemand nou echt blij mee en zit meestal wel goed?
Een oppas?
Seizoenloze kleding. Dat is altijd goed. En dan een beetje inschatten of je met een basic type of een kkeurrijk type van doen hebt.
Rompertjes, liefst zonder mouwen. Maten 74, 80 ,92...
Een oud rubberen badeendje in een plasticje, dus zonder cadeau papier. Het rubber was helemaal ruw en uitgedroogd. Was van een familielid van me die haar post ook met postzegels en enveloppen van de zaak verstuurd. Gnieperd.
Optimus, volgens mij had mijn zoon oo zoiets van mijn moeder gekregen. Hij vond het verschrikkelijk. Zodra mijn moeder het te voorschijn haalde, begon ie te huilen; toe was ie een paar maa den oud.
Ik heb bij de twee babies waar ik bij op bezoek ben geweest even mams/paps opgebeld of ze nog iets nodig hadden. Uiteindelijk een biertje meegenomen voor paps, voor babie een mutsje gekocht en met mams afgesproken dat we later in de week voor dr gingen koken.

iedereen blij.
quote:The_Jets schreef op 20 december 2010 @ 22:44:

Tjee!! Maar als kinderloze met vriendinnetjes die nu zo stiekem aan trouwen beginnen en kinderen krijgen, wat zijn nu wel goede kraamcadeau's? Waar maak je iemand nou echt blij mee en zit meestal wel goed?Ik weet niet of anderen dat zo leuk vinden, maar ik heb het lievelingsboek van een vriendin van me gehad. Wel nieuw. Ook had ze heel lief een spelletje gekocht voor de oudere kindjes. Ik vind het leuk omdat ik elke keer dat ik het boek lees aan haar moet denken.
Van familie uit het buitenland ook vreselijk kitscherige pakjes gekregen. Wit jurkje met roze roezeltjes met bijpassend mutsje, slofjes en wantjes (tegen het openkrabben van het gezichtje). Dochter heeft het nooit aangehad, want paste pas in de winter (het was een zomerjurkje)

Verder van een kennis een pakje wat ze waarschijnlijk in de opruiming had gekocht voor haar eigen dochter (die nu 7 is) en was vergeten, er zaten vergeelde randen aan en stonk naar de sigaretten, brrrr.
Silly Billyz zijn ook heel handig trouwens. Slabbetjes die goed absorberen, snel schoon te maken zijn en snel drogen. Je hebt ze met en zonder mouwen!

Echt een ideaal kraamcadeau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven