Oppas zeikerd?

23-01-2009 12:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend weekend gaan we met de hele familie een weekend naar een mooi hotel. Nu willen mijn ouders graag met de volwassenen uiteten zaterdag en dan via het hotel een oppas regelen voor de kinderen.

Ik heb daar moeite mee. Ik laat nooit een wildvreemde oppassen. Onze oppassen zijn meisjes die ik via-via ken of die ik vroeger les heb gegeven en dus persoonlijk ken.

Ben ik een zeikerd? Of heb ik gelijk?
Volg je hart. Dat klopt.
quote:feeks schreef op 23 januari 2009 @ 13:10:

[...]

dat kan, maar weet jij wat je vertrouwde oppas doet als ze niet oppast? Een beetje vertrouwen moet er zijn hoor

vertrouwen is mooi maar veel kinderen zouden het gewon eng of niet leuk vinden als ze in een vreemd bed wakker worden en een vreemde zien.

Hoe betrouwbaar die vreemde ook is.
Hoe oud is het kind?
Ik vind het ook te ver gaan om dan maar naar een pannekoekentent te gaan. Het is een volwassenenetentje met bepaalde verwachtingen en bedoelingen en dan ga je dus niet naar een tent waar de koters je nog om de oren vliegen.

Ik vind het wel belangrijk om te weten hoe oud de kinderen zijn en of ze voornamelijk slapen op het moment dat de oppas er is en hoe ver het restaurant van het hotel verwijderd ligt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hoe oud zijn de kinderen? Slapen ze al als jullie weggaan?

Hoe ver is het restaurant van het hotel? (heeft het hotel zelf niet en restaurant?

Ik denk ook dat het hotel een oppascentrale heeft.

Zou er zelf denk ik niet zo veel moeite hebben, duidelijke afspraken maken dat je gebeld wilt worden als er iets is. En als ze toch al slapen zou ik er zeker geen moeite mee hebben. Wel zou ik zorgen dat ik niet te ver van het hotel zou zijn, dat ik snel weer terug kan mocht dat nodig zijn.
Pink heb je een partner? Zo ja, dan zou je kunnen wisselen, je partner de eerste twee gerechten, jij de laatste twee bijvoorbeeld en dan blijft er steeds 1 volwassene bij de kinderen.

Zo nee, dan zou ik niet meegaan met eten. Dan zou ik zelf bij ze blijven. Aangezien je een weekendje gaat zijn er vast momenten genoeg om bij te kletsen.
Ik denk dat de oppassen die het hotel in hun bestand heeft staan goed gescreend zijn.Het hotel heeft een naam hoog te houden.Dus nee,ik zou er geen probleem mee hebben.

Een gastouder of KDV is de eerste keer toch ook geen bekende van het kind.
wie weet is de oppas wel een enorm leuke oppas waar de kinderen helemaal gek van zijn, dat kun je pas ter plekke bekijken
Ik heb dit één keer gedaan. Tijdens een weekend in een bungalowpark zouden mijn toenmalige man en ik een avond uit eten gaan. Het park had oppassers in dienst. Binnen een kwartier waren we terug met eten uit de snackbar. Het voelde absoluut niet goed namelijk.

Als jij je hier nu al niet goed bij voelt. Hoe wil je dan rustig kunnen genieten van het eten? Ik zou dus om een alternatief vragen of bij je kindjes blijven.
Ik vind het zowiezo vreemd om uitgerekend in een FAMILIEweekendje de kinderen bij een oppas te willen stallen om alleen met de volwassenen uit eten te gaan. Doe dat dan een keer als de kinderen lekker thuis slapen, en ga in het weekendje lekker met de kids uit eten.
quote:feeks schreef op 23 januari 2009 @ 13:08:

[...]

he ja, gezellig, da's leuk uit eten gaan, er is gezegd dat het op zaterdagavond met de volwassenen uit eten gaan is, dus niet met de kinderen

Waarom zou het niet leuk zijn om met kinderen uit eten te gaan? Wij leren onze dochter van 15 maanden nu al hoe je je hoort te gedragen in een restaurant: niet rondlopen, aan tafel blijven zitten, en lief mee-eten of spelen. Gaat prima!

Dus als je kinderen een beetje gewend zijn om ergens te gaan eten kunnen ze toch best mee? Dan liggen ze maar een keer wat later in bed. Je kunt alleen niet uren aan tafel blijven zitten natuurlijk.

Bij een vreemde achterlaten zou ik ook niet snel doen!
quote:ElleMichelle schreef op 23 januari 2009 @ 13:15:

Een gastouder of KDV is de eerste keer toch ook geen bekende van het kind.Maar daar ben je eerst toch ook minstens een keer bij?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
En dat zijn mensen die een bewijs van goed gedrag hebben moeten overhandigen en een diploma. Daar heb ik net iets meer vertrouwen in dan een vreemde die het hotel in huurt.
Nee zou ik ook niet doen, een vreemde oppas.

Wat we wel eens gedaan hebben, is het hotel vragen om een kamer te boeken zo dicht mogelijk bij het (hotel!)restaurant. Dan de babyfoon mee, heel hard duimen dat ie genoeg bereik heeft (wij hadden mazzel) en dan gewoon de babbas op bed leggen en met de babyfoon in het restaurant gaan zitten.

Misschien een tip?
Ik zou het ook niet doen. Ik zou denk ik niet ontspannen kunnen eten.

@ Rosiero: Volgens mij ben jij helemaal niet zo ontaard!
quote:sharra schreef op 23 januari 2009 @ 13:16:

[...]

Waarom zou het niet leuk zijn om met kinderen uit eten te gaan? Wij leren onze dochter van 15 maanden nu al hoe je je hoort te gedragen in een restaurant: niet rondlopen, aan tafel blijven zitten, en lief mee-eten of spelen. Gaat prima!

Misschien dat de rest van het gezelschap zich verheugt op één kindvrije avond na de kinderen al gedurende de hele dag om zich heen te hebben gehad. Lijkt me dat je daar ook rekening mee moet houden, zeker als het degenen zijn die het hele gebeuren organiseren en betalen.

Laat de kids anders gewoon thuis en logeren bij andere opa/oma of andere familie/vrienden.
[quote]misschicken schreef op 23 januari 2009 @ 13:16:

Ik vind het zowiezo vreemd om uitgerekend in een FAMILIEweekendje de kinderen bij een oppas te willen stallen om alleen met de volwassenen uit eten te gaan. /quote]

Exact.

Mocht het toch niet anders kunnen zou ik heen en weer rijden naar de andere opa & oma/ vaste oppas of een hotelovernachting voor hun regelen in hetzelfde hotel.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:sharra schreef op 23 januari 2009 @ 13:16:

[...]

Dus als je kinderen een beetje gewend zijn om ergens te gaan eten kunnen ze toch best mee? Dan liggen ze maar een keer wat later in bed. Je kunt alleen niet uren aan tafel blijven zitten natuurlijk.

Bij een vreemde achterlaten zou ik ook niet snel doen!

Klopt dat het misschien wat raar is om tijdens een familieweekend een etentje te organiseren waar een gedeelte van die familie dan niet uitgenodigd is maar ik kan me best voorstellen dat ouders toch een etentje alleen voor volwassenen willen.

Eigenlijk zou ik dat zelf ook best prima vinden. Met kinderen aan tafel ben je toch steeds met ze bezig juist om er voor te zorgen dat ze stil zitten, lief eten of spelen. Ik zit dan niet meer rustig aan tafel en de gesprekken gaan niet meer snel over je werk of andere volwassen dingen. Kinderen onderbreken elk gesprek en als je niet oppast gáát elk gesprek weer over de kinderen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zou het ook niet doen. Niet omdat ik diegene niet ken, maar omdat ze mijn kinderen niet kennen en mijn kinderen hen niet.
quote:Sientje 2 schreef op 23 januari 2009 @ 13:22:

Ik zou het ook niet doen. Ik zou denk ik niet ontspannen kunnen eten.

@ Rosiero: Volgens mij ben jij helemaal niet zo ontaard!(ssst, niet doorvertellen )
Louise, met de kinderen thuis bij een vreemde oppas zitten de ouders ook niet lekker ontspannen 3 uur te tafelen.
Het is een mooi hotel, zeg je. Kan het etentje dan niet in het hotel plaatsvinden? Dan heb je zeker bereik met de babyfoon. En mocht dat bereik er niet zijn, dan ben je in de buurt en kan je afspreken dat ze je roepen als de kinderen wakker worden.

Wij gaan ook ieder jaar met de familie een weekendje weg. Toen mijn kinderen nog klein waren, liet ik ze juist thuis. De andere opa en oma pasten een weekendje op en wij konden met volwassenen onder elkaar een weekendje weg. Heerlijk, tot diep in de nacht met broers en zussen (en flessen drank en zakken chips) lachen gieren brullen zonder dat je 's ochtends er vroeg uit moet voor de kinderen.
vraagje, waarom kunnen kinderen alleen maar

uit eten naar een pannenkoekhuis of restaurant met kindermenu's?

mijn ouders namen ons van kleins af aan al mee naar 'gewone' restaurants, puur om ons te leren dat er meer smaken zijn

dan friet en kroket...

en als ze zich een beetje rustig houden en een kleurboek meenemen of weet ik wat, why not??

ik wil niet bot overkomen, maar ik snap het echt niet

waarom dat niet kan... (behalve natuurlijk als ze echt nog ukkies zijn... )
Wij hebben wel een keer een oppas via een hotel laten regelen. Had ik eerlijk gezegd niet zoveel moeite mee, hoewel ik wel van te voren had besloten dat ik het zou laten afhangen van hoe de oppas in kwestie zou overkomen als ik haar zou zien.

Ik heb ook gewoon aan het hotel gevraagd hoeveel ervaring ze had, wat de achtergrond was en of ze de oppassen screenen. Achteraf alleen maar blij geweest dat we de keuze hebben gemaakt het zo te doen. De dame in kwestie was zeer professioneel en kon duidelijk goed met kinderen overweg, en mijn dochter (ze was toen 4) vond het alleen maar geweldig. (Zij is niet erg verlegen in de omgang met vreemden, misschien dat ik er meer moeite mee zou hebben als dat anders was).

Ik vind je trouwens helemaal geen zeikerd omdat je het niet zou wilen doen, hoor. Je hebt er geen lol aan als je je de hele tijd ongerust maakt. Als het niet goed voelt, niet doen.
quote:phoebe24 schreef op 23 januari 2009 @ 13:30:

vraagje, waarom kunnen kinderen alleen maar

uit eten naar een pannenkoekhuis of restaurant met kindermenu's?

mijn ouders namen ons van kleins af aan al mee naar 'gewone' restaurants, puur om ons te leren dat er meer smaken zijn

dan friet en kroket...

Eens. Kinderen opvoeden werkt beter dan gewoon aan al hun wensen tegemoet te komen.

en als ze zich een beetje rustig houden en een kleurboek meenemen of weet ik wat, why not??

maar ik kan me goed voorstellen dat je met volwassenen wil zijn, zonder kinderen. *past op woorden*

Maar een wildvreemde oppasdienst zou ik ook niet bellen voor kleine kinderen. Mijnes zijn al best groot, ander verhaal.
Wow zeg, helemaal niemand die het zou aandurven om z'n kinderen een paar uurtjes bij een vreemde oppas te laten?

Het ligt natuurlijk wel eraan hoe oud de kinderen zijn.

Ik heb m'n kids zelfs op vakantie (ze waren toen 3 en 8) een keer bij een oppas gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven