Oppas zeikerd?

23-01-2009 12:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend weekend gaan we met de hele familie een weekend naar een mooi hotel. Nu willen mijn ouders graag met de volwassenen uiteten zaterdag en dan via het hotel een oppas regelen voor de kinderen.

Ik heb daar moeite mee. Ik laat nooit een wildvreemde oppassen. Onze oppassen zijn meisjes die ik via-via ken of die ik vroeger les heb gegeven en dus persoonlijk ken.

Ben ik een zeikerd? Of heb ik gelijk?
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Eowynn_ schreef op 23 januari 2009 @ 13:28:

Louise, met de kinderen thuis bij een vreemde oppas zitten de ouders ook niet lekker ontspannen 3 uur te tafelen.

Nee, dat klopt maar mijn best scenario zou dus zijn dat de eigen oppas mee gaat.

Helaas reageert TO niet op onze vragen dus kunnen we niet gerichter onze mening geven over de situatie.

Op zich zou je nog het hotel kunnen vragen wie er dan komt oppassen en hoe goed zij diegene kennen en of je haar wat vroeger op de dag al kunt ontmoeten zodat je alsnog kunt besluiten of je wel of niet meegaat naar het etentje.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Whoosh, het is wat mij betreft geen kwestie van durven maar van willen.
Phoebe, dat kan ook wel, mijn kinderen zijn hele goede eters. Maar als ik uit eten ga dan duurt dat meestal minstens een uur of 2, en je kunt van een 1jarige en een 2 jarige niet verwachten dat ze 2 uur stil aan tafel zitten. Dat zou redelijk onrealistisch zijn, ze zitten thuis goed aan tafel, eten netjes en ik kan best ergens anders met ze eten, maar als ik lekker uit eten wil blijven ze thuis. Een volwassenenrestaurant vind ik geen plek voor kinderen (de wat luxere restaurants) en daar hebben ze zelf ook weinig lol aan.
@ woosh, jawel, ikke, ikke, ikke!!

(maar ik was ook verbaasd dat verder niemand het aandurft/ wilt)
anoniem_62844 wijzigde dit bericht op 23-01-2009 13:41
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Whoosh schreef op 23 januari 2009 @ 13:35:

Wow zeg, helemaal niemand die het zou aandurven om z'n kinderen een paar uurtjes bij een vreemde oppas te laten?

Het ligt natuurlijk wel eraan hoe oud de kinderen zijn.

Ik heb m'n kids zelfs op vakantie (ze waren toen 3 en 8) een keer bij een oppas gelaten.

ja, op die leeftijd zou ik het misschien wel doen. Mijnes zijn 9 en 12, ik denk dat ik ze zou laten kiezen: oppas of op de kamer een filmpje kijken en bellen als er wat is. (ga ik ervan uit dat ikzelf dan beneden of naast de deur zit he?)

Het ligt er ook aan wat voor indruk die oppas maakt, trouwens.
Ik zou de oppas best vertrouwen, maar ik vind het niet prettig dat mijn kinderen een vreemd iemand zien als ze wakker worden. Heb ik 1x gedaan, ik kende de oppas zelf wel, mijn kinderen hadden haar even gezien. Vond ik geen succes. Ze deed het prima, maar echt veilig voelde dochter zich niet.
Je kind achterlaten in een vreemde omgeving, en dan een vreemde oppas.....dacht het niet.
quote:toetyfroety schreef op 23 januari 2009 @ 13:45:

Je kind achterlaten in een vreemde omgeving, en dan een vreemde oppas.....dacht het niet.
mijnes zouden niet naar bed gaan, maar opblijven tot we thuis zijn. Kleine slapende kinderen zou ik niet bij een onbekende laten.
Nee, ik zou er niet over piekeren.

Mijn dochter is een slechte slaper (zeker in een andere omgeving) en als ze dan 's avonds wakker wordt, bevindt ze zich in een vreemde kamer met een vreemd gezicht. Da's gegarandeerd paniek..

Of je nu een zeikerd bent of niet (volgens mij dus absoluut niet), alleen al het feit dat je je niet prettig voelt bij de voorgestelde oplossing, zou voor mij al voldoende reden zijn om het dus niet te doen. Anders zit je toch de hele avond op hete kolen, en dat is niet echt mijn idee van een gezellig avondje uit.
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 23-01-2009 14:01
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
nee, psies. En heel eerlijk gezegd zou ik blij zijn met een excuus om aan een geforceerd familie etentje te ontsnappen

'nee joh, gaan jullie lekker, ik blijf lekker bij de kinderen'
als ik je topic titel lees, dacht ik dat je je eigen oppas een zeikerd vond ..dat terzijde....Ik vind dat je gelijk heb en zou ook kiezen voor of een kindvriendelijk restaurant of niet gaan....(tenzij kind nog een baby is, dan snap ik dat het niet handig is die mee te nemen....
volgens mij valt of staat deze discussie met de leeftijd van het kind/de kinderen en valt er weinig over te zeggen tot to wat meer duidelijkheid verschaft
Ik vind het er nogal vanaf hangen hoe de omstandigheden zijn; hoe oud zijn de kinderen? gaan jullie in een restaurant in dat hotel eten (maw je bent vlak in de buurt) of naar een heel andere locatie? Zijn er meerdere kinderen (neefjes / nichtjes)?

Als je in het hotel zelf gaat eten zou ik het rustig doen; misschien kun je dan ook wel eten met een babyfoon bij je tafel.

Maar goed, ik heb een heel makkelijk(e) (slapende) dochter.
Ik heb een dochter van 3 jaar en een dochter van 10 maanden en die zou ik ook niet bij een vreemde oppas in een hotel achterlaten, dat loopt zeer waarschijnlijk uit op huilen. Dat wordt niets.

En je kan je kinderen best meenemen naar een gewoon restaurant, met kerst zijn onze dochters ook mee geweest, toen dus 3 jaar en 9 maanden. Ging prima, meer dan 2 uur. Maar het is wel een ander etentje dan alleen met volwassenen. Ik ben wel bezig geweest met mijn dochter van 9 maanden bezig houden en iemand anders met mijn dochter van 3 jaar.

Ik vind het niet reëel om tijdens een familie weekend een etentje voor alleen volwassenen te plannen, waar jullie bij zijn. Plan dat etentje los van het weekend of maak er een weekend van zonder kinderen, of laat de andere volwassenen alleen gaan eten.
eens met suze en pauline.
Ik zou het ook niet doen hoor

Mijn man (nu ex) waren met dochtertje van 2 op een beurs. Daar hadden ze ook een oppascentrale bij

We dachten is wel handig, kan ze daar lekker spelen en hebben wij de handen ff vrij

Na een half uur of zo wilde ik ff kijken wat ze aan het doen was, dus wij lopen die kant op.

Wie komt er huilend aanlopen? Juist mijn kleine meid.

Ik was werkelijk pissed of en die meiden hebben de wind van voren gehad.

Ik heb mijn dochter ook nooit meer bij vreemden achtergelaten.
Uit eten met kinderen erbij is niet leuk, maar een oppasservice inschakelen lijkt mij geen goed idee.
NEVER
Hallo,

Tijdens mijn jarenlange 'oppascarriere' had ik twee vaste oppas-adressen in de buurt. Ik kende de ouders en kinderen goed.

Nadat ik voldoende ervaring had opgedaan ging ik ook wel eens een hele nacht in het weekend oppassen.

Dat ging altijd prima. De ouders konden rustig weg en de kinderen bleven thuis in vertrouwde omgeving met vertrouwde oppas.

Misschien is dit een idee voor de TO.

Groetjes, Beter Laat
Nou, ik zou mijn kinderen liever bij een oppas van het hotel achterlaten dan hen alleen op hun kamer te laten tv kijken terwijl jij elders in het gebouw zit te dineren.

Je kunt toch geregeld checken of alles nog goed gaat?

Dat kan natuurlijk ook terwijl ze op hun kamer tv kijken maar behalve dat checken zijn ze dan wel alleen! Beter een vreemde oppas dan je kids zonder toezicht.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik vind het er nogal van afhangen hoor, hoe oud zijn de kinderen, zijn er nog andere kinderen, wat is de ervaring van de oppas enz. Kun je het hotel niet bellen voor info over de oppas? En gaan jullie in het hotel eten of ergens anders?

Ik heb het nog nooit gedaan hoor, maar mijn kinderen zijn niet zo moeilijk dus zou het wel overwegen. Maar dan dus wel van tevoren info over de oppas vragen bij het hotel en natuurlijk de oppas ontmoeten. Als het dan niets lijkt zou ik het niet doen.

Maar ik vind het wel iets heel persoonlijks hoor, als je het gewoon niet wilt dan moet je het niet doen en dan vind ik je geen zeikerd
Ik ben dan ook een zeikerd maar ik neem aan dat je ook wel uit eten kunt met klein kinderen. En op een andere tijd zodat ze in elk geval mee kunnen.

Ga je thuis een keer uitgebreid uit eten, en dan neem je dat vaste oppas. Maar nu dat weekend maar inproficeren met kinderen en kleinkinderen.
quote:shahla schreef op 23 januari 2009 @ 15:39:

Nou, ik zou mijn kinderen liever bij een oppas van het hotel achterlaten dan hen alleen op hun kamer te laten tv kijken terwijl jij elders in het gebouw zit te dineren.

Je kunt toch geregeld checken of alles nog goed gaat?

Dat kan natuurlijk ook terwijl ze op hun kamer tv kijken maar behalve dat checken zijn ze dan wel alleen! Beter een vreemde oppas dan je kids zonder toezicht.

mijn kinderen zijn al best 'oud' tov veel kindjes hier, en het hangt ook van je kind af. Ik zou mijnes heel gerust laten lezen/ds-en/tv kijken alleen, omdat ik weet dat ze dat veel liever hebben dan een vreemde oppas.

Ze zijn niet de types die dan rare dingen gaan doen met vuur, of alle koekjes opeten etc. Als wij beneden of in een naastgelegen restaurant een diner hebben zou ik het zo oplossen, en tussendoor even bij ze gaan kijken.

Maar dat ligt dus, zoals wel meer gezegd hier, aan de leeftijd en aard van de kinderen. Met klein grut zou ik geen hoteloppas nemen.
Ik heb het nooit aan de hand gehad maar waarom niet? Is er iets mis met een hotel oppas? Zijn die onverantwoordelijk of zo?

Ik zou het wel overwegen en misschien nog wel doen ook.

Mijn kinderen zijn echter al wat ouder en hebben echt geen oppas meer nodig voor twee á drie uurtjes. Ze zijn veertien en vijftien. Zij zouden dus of meegaan naar het etentje of die uurtjes zichzelf wel kunnen redden.

Maar als ze jonger waren en het kwam ter sprake zou ik er vast wel gebruik van willen maken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven