Oppas zeikerd?
vrijdag 23 januari 2009 om 12:45
Volgend weekend gaan we met de hele familie een weekend naar een mooi hotel. Nu willen mijn ouders graag met de volwassenen uiteten zaterdag en dan via het hotel een oppas regelen voor de kinderen.
Ik heb daar moeite mee. Ik laat nooit een wildvreemde oppassen. Onze oppassen zijn meisjes die ik via-via ken of die ik vroeger les heb gegeven en dus persoonlijk ken.
Ben ik een zeikerd? Of heb ik gelijk?
Ik heb daar moeite mee. Ik laat nooit een wildvreemde oppassen. Onze oppassen zijn meisjes die ik via-via ken of die ik vroeger les heb gegeven en dus persoonlijk ken.
Ben ik een zeikerd? Of heb ik gelijk?
Volg je hart. Dat klopt.
maandag 26 januari 2009 om 14:52
maandag 26 januari 2009 om 21:11
hm... Het ligt er geloof ik ook aan hoe laat jullie gaan eten. Als dat na bedtijd van dochter is zou ik gewoon voor een babyfoon gaan (Dat hebben wij zelfs al gedaan toen zoon 2 maanden was). En natuurlijk heb ik ook liever een bekende oppas, maar ik zou een onbekende oppas (zeker als alle kinderen samen zijn) ook geen punt vinden. Ik zou dan wel de oppas met alle liefde een uur extra betalen zodat ik en kind uitgebreid kennis kunnen maken. Als het dan echt zo raar zou lopen dat je het helemaal niet vertrouwt, dan kun je altijd nog besluiten dat 1 van jullie bij dochter blijft. Maar goed... de bekende oppas is natuurlijk ook een goede oplossing.
Kind meenemen zou ik ook niet voor gaan, ook als opa en oma overstag zouden gaan. Wij voeden zoon ook zo op dat hij mee kan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je eens lekker met volwassenen wilt eten (je gaat toch ook nog af en toe met je man uit eten oid? dat is echt anders dan met kind erbij kan ik je vertellen!). Dat een kind iets kan wil nog niet zeggen dat ze dan maar ook altijd mee moet.
Kind meenemen zou ik ook niet voor gaan, ook als opa en oma overstag zouden gaan. Wij voeden zoon ook zo op dat hij mee kan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je eens lekker met volwassenen wilt eten (je gaat toch ook nog af en toe met je man uit eten oid? dat is echt anders dan met kind erbij kan ik je vertellen!). Dat een kind iets kan wil nog niet zeggen dat ze dan maar ook altijd mee moet.
dinsdag 27 januari 2009 om 13:28
Onze dochter zou idd gewoon mee kunnen. Maar dan kan je het toch niet te laat maken. En idd zou ik het ook niet accepteren als iemands anders kind wel mee mag en de mijne niet... Zucht... Wat een problemen maak ik!
Er komt vast een oplossing. Onze vaste oppas kan niet. Ik heb nog een andere optie. Sowieso al besloten ons meisje niet alleen op de hotelkamer te leggen maar bij haar 2 nichtjes. Met z'n drietjes ben je toch niet zo alleen...
Overigens zien mijn beide zusjes er (om andere redenen) ook tegenop! Maar goed: mijn ouders feestje, dus aanpassen maar!
Er komt vast een oplossing. Onze vaste oppas kan niet. Ik heb nog een andere optie. Sowieso al besloten ons meisje niet alleen op de hotelkamer te leggen maar bij haar 2 nichtjes. Met z'n drietjes ben je toch niet zo alleen...
Overigens zien mijn beide zusjes er (om andere redenen) ook tegenop! Maar goed: mijn ouders feestje, dus aanpassen maar!
Volg je hart. Dat klopt.