Ordinaire namen NL vs BE

18-03-2023 06:38 129 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van een ander topic: het schijnt dat in België heel andere namen als ordinair worden gezien dan in Nederland.
Nu ben ik nieuwsgierig. Ik ken alleen de Nederlandse situatie. Denk aan: Priscilla, Cheyenna, Destiny, Roxana, en er zijn natuurlijk veel meer meisjesnamen die velen hier een hoog Tokkiegehalte vinden hebben. Qua jongensnamen denk ik zelf aan namen als Kevin, Romano, Brandon, Wesley, Desley, etc. Maar welke namen vinden Vlamingen ordinair?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
28-03-2023 18:48
De moeder van mijn beste vriendin was een Italiaanse die met haar ouders en broers en zussen naar België kwamen lang geleden. Inderdaad om te werken.
Geen idee welke namen tokkie waren of niet. Ze hebben allemaal een combinatie van Italiaanse en Nederlandse of Belgische namen (de moeder van mijn beste vriendin trouwde met een Nederlander dus woonde daarna in NL).
Hier wonen ook veel Italianen (65+) die met Nederlandse vrouwen getrouwd zijn en een gezin gesticht hebben. Ook in onze vriendenkring. Dan vind ik die namen wèl klinken, ook in combinatie met hun achternaam.
Sylvano Bianchi komt toch anders over dan Sylvano de Wit.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
30-03-2023 10:03
Jamie is van oorsprong al een genderneturale naam. Renee is niet genderneutraal, Renee is voor een meisje, Rene voor een jongen. Noah is van oorsprong een jongensnaam terwijl Noa een genderneutrale naam is.
Voor mij klinken die allemaal hetzelfde
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
30-03-2023 10:03
Jamie is van oorsprong al een genderneturale naam. Renee is niet genderneutraal, Renee is voor een meisje, Rene voor een jongen. Noah is van oorsprong een jongensnaam terwijl Noa een genderneutrale naam is.
Hahaha, nou, bedankt voor de feiten. Net als dat Kris een afkorting zou zijn. Er zijn absoluut meiden die zo genoemd worden. En hoe dan ook: ik vind ze ordinair, niemand hoeft het daar mee eens te zijn natuurlijk. En idd de namen klinken allemaal hetzelfde en worden voor beide geslachten gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
makiko schreef:
30-03-2023 10:19
Hier wonen ook veel Italianen (65+) die met Nederlandse vrouwen getrouwd zijn en een gezin gesticht hebben. Ook in onze vriendenkring. Dan vind ik die namen wèl klinken, ook in combinatie met hun achternaam.
Sylvano Bianchi komt toch anders over dan Sylvano de Wit.
:D
Ja inderdaad, die laatste klinkt ordinair terwijl die 1e prima klinkt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven