oud en nieuw
dinsdag 23 december 2008 om 14:24
weet iemand wat we zouden kunnen doen met oud en nieuw. Ons dochtertje ( 2 mnd) was de vorigge keer erg geschrokken toen er vuurwerk in onze straat werd afgegooit. Nou zit ik met het probleem laten we der liggen of zullen we der wakker maken en haar bij ons houden. En wat doen julie dan???
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
dinsdag 23 december 2008 om 14:27
Gewoon laten slapen, meestal slapen ze er als een blok doorheen. Wij namen vaak de babyfoon mee naar buiten als we even naar de buren gingen, zodat we hem zeker zouden horen. Als je geen handige babyfoon hebt kun je ook gewoon met de ene telefoon de andere bellen en die op speakerphone zetten.
Pas als ze ouder zijn is het leuk om wakkergemaakt te worden denk ik.
Pas als ze ouder zijn is het leuk om wakkergemaakt te worden denk ik.
dinsdag 23 december 2008 om 14:31

dinsdag 23 december 2008 om 14:35
Nee joh, niet gaan klooien met radio's etc. Wat had je daarmee willen doen dan? Op concertvolume zetten om het vuurwerk te overstemmen?
Laat haar gewoon liggen en wacht af. Als ze schrikt kan je haar troosten. Wie weet slaapt ze er gewoon doorheen.
Bovendien is er geen garantie dat, als je haar wakker maakt en bij je houdt, ze niet zal schrikken.
Laat haar gewoon liggen en wacht af. Als ze schrikt kan je haar troosten. Wie weet slaapt ze er gewoon doorheen.
Bovendien is er geen garantie dat, als je haar wakker maakt en bij je houdt, ze niet zal schrikken.
dinsdag 23 december 2008 om 14:36
dinsdag 23 december 2008 om 14:37
Eh, maar de vorige keer was je dochter toch een jaar jonger? Kinderen veranderen echt van slaappatroon hoor. En ook als ze wakkerschrikt zal haar dat echt niet haar leven lang achtervolgen. Hoe jij erop reageert is het belangrijkste als zij geschrokken is. Gewoon iets zeggen van 'hoor je dat? Boem! Dat zijn harde knallen! Dat komt omdat het feest is!'. Dan zien ze ook dat jij niet overstuur bent. Kinderen kijken naar hun ouders om te zien of iets erg is, als jij nu al een drama maakt van haar evt. schrikken van een knal, zal zij dat overnemen en er ook een drama van maken.
dinsdag 23 december 2008 om 14:48
Aha. Baby's zijn soms wat schrikachtiger en slapen wat lichter inderdaad. Maar het zou toch mooi zijn als ze wel doorslaapt - wakker maken lost niks op denk ik. Als je erg bezorgd bent gewoon goed de babyfoon in de gaten houden en haar troosten als ze moet huilen. Maar ook hier: hoe erger jij het vindt, hoe erger zij het vindt.
dinsdag 23 december 2008 om 18:57
Gewoon lekker laten slapen. Onze dochter was 2 jaar geleden 3 maandjes oud en heeft heerlijk liggen knorren tijdens het vuurwerk. Vorig jaar werd ze om 23.58 uur wakker (hoe krijg je het voor elkaar...het was muisstil), maar toen heeft het wel 2 uur geduurd alvorens ze weer wilde slapen.
Dit jaar heb ik geen idee hoe het gaat. Dochter van twee wordt ws weer wakker en onze andere dochter is dan nog geen twee weekjes oud, dus dat wordt afwachten.
Dit jaar heb ik geen idee hoe het gaat. Dochter van twee wordt ws weer wakker en onze andere dochter is dan nog geen twee weekjes oud, dus dat wordt afwachten.
dinsdag 23 december 2008 om 19:21
Lekker laten liggen! Hier knalt het af en toe ook al flink. 1 keer werd kleine man er wakker van en was hij duidelijk geschrokken, maar verder slaapt hij er 'gewoon' doorheen (hij is 4 mnd). We merken het wel met oudjaar, hij is gek op kleur en lichtjes en over het algemeen niet bang, dus als hij wakker wordt, vindt hij het vast ook wel mooi om te kijken. Zie meneer er wel voor aan om om 5 voor 12 wakker te worden voor een voeding eigenlijk, haha
woensdag 24 december 2008 om 15:59

zaterdag 27 december 2008 om 12:50
quote:natsie16 schreef op 23 december 2008 @ 14:31:
Dat zal ik ook proberen maar de vorigge keer is ze wakker geschrokken. Ik heb ook een keer iets gehoord over een radio en die steets iets harder zetten is dat handig of zou dat alleen maar vervelend zijn?Dat is voor honden, niet voor baby's van twee maanden.
Dat zal ik ook proberen maar de vorigge keer is ze wakker geschrokken. Ik heb ook een keer iets gehoord over een radio en die steets iets harder zetten is dat handig of zou dat alleen maar vervelend zijn?Dat is voor honden, niet voor baby's van twee maanden.