Ouder kind bij mama in bed

20-02-2020 21:32 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleenstaande moeder met co ouderschap. Ik heb wel een partner maar hij slaapt niet vaak hier als mijn kids hier zijn want hij heeft zelf ook kinderen.

Mijn kids zijn rond de 10 jaar.

Toen ik hier kwam wonen na de scheiding is t er eigelijk ingeslopen dat mijn kids om de nacht bij mij in het grote bed slapen om de beurt. Ze vinden dat helemaal geweldig. Ze maken helemaal een lijstje met wie mag en ze vragen altijd of ik ze wakker wil maken en een knuffel wil geven als ik gaan slapen.

Ik vind het super schattig. Mijn zoon heeft soms nachtmerries en dan huilt ie in zijn slaap en dan geef ik m een knuffel en slaapt ie weer door mijn dochter ligt het liefst om me heen gevouwen. Ik vind het heerlijk. Hoewel ik een mega groot bed heb liggen ze meestal zo dicht tegen me aan dat we net zo gied een eenpersoonsbed hadden kunnen hebben.

Ik moet mijn kids al vaak missen door co ouderschap. En zij mij. Wij vinden dit fijn en voor ons is het super normaal. Maar dan lees ik adviezen bij peuters dat ze in hun eigen bed moeten liggen want voor je het weet heb je een puber in je bed liggen. Ik vind dat maar een raar argument. Waarom zou je niet willen dat er een puber in je bed ligt dan?

Als ik bij mijn zusje wel eens slaap dan slaap ik ook bij haar in bed. Als ik met een vriendin een weekend weg ga ofzo slapen we ook samen in bed. Samen slapen is toch veel gezelliger dan alleen?

Overigens kunnen mijn kids heel goed ij hun eigen bed slapen. Als partner wel eens hier slaapt dan slapen ze allebei in hun eigen bed. En zodra ze zelf niet meer zouden willen dan gaan ze natuurlijk gewoon in hun eigen bed. Maar voor nu maken ze vooral nog strijd om wie er ook al weer aan de beurt was.

Nog meer mensen die dit doen? Of mensen die hier heel erg tegen zijn? En waarom dan?
abracadabra wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:33
2.46% gewijzigd
La_Cucaracha schreef:
20-02-2020 22:42
Heerlijk, samen in bed liggen en in slaap vallen :heart: Doe ik regelmatig met mijn moeder, zus, oma of een vriendin. Zo knus! Ik heb alleen slapen nooit fijn gevonden, en nu achterin de 20 nog steeds niet.
Dit vind ik dan weer wel raar.
Waarom als er geen reden voor is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Haha, ik heb ooit eens een keer op m’n 17-18e bij m’n ouders in bed geslapen omdat m’n eerste verkering uitging en ik zo verdrietig was.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
vivapimpelmees schreef:
20-02-2020 21:43
Waarom quote jij de OP? Superirritant.
Rustig maar, het was niet bewust, ik was denk ik van plan iemand anders te quoten maar verkeerde aangeklikt. Heb het al aangepast.
Als jullie het prettig vinden, vooral doen. Ik doe ook geen oog dicht als er iemand half tegen me aan ligt, wordt steeds wakker en lig verkrampt om kind niet te storen. Als kind hield ik er ook al helemaal niet van om bij mijn ouders in bed te slapen, paar keer bij half ziek geprobeerd, en ik ging altijd na een half uurtje terug naar mijn eigen bed. Daar heb ik geen zin in, dus uitzonderingen van grote nachtmerries etc daargelaten, doen we het hier niet.
Maar dat betekent nog niet dat ik het raar of fout vind als een ander het wel doet.
Ik denk dat er veel mensen zijn die het zelf niet willen, maar het geen probleem vinden als jij dat doet ;-).
Tenminste, ik hoor regelmatig mensen die het niet zien zitten het zo te doen, en ik zou het zelf ook niet willen.

Waarom?
De een draait in haar slaap als een molenwiek rond, dat vind ik niet lekker slapen. Ook moet er regelmatig een handje of een knuffel gegeven worden. Ik vind het superschattig en lief, maar slaap zelf altijd te kort.
De ander slaapt een stuk rustiger, maar wordt wakker als mijn man of ik snurk. Ik gun haar een beter nachtrust. Zij zou het liefst ook lepeltje-lepeltje slapen als we dan toch bij elkaar slapen maar dan kan ik niet slapen.
Ohja en er komen 10 knuffelbeesten mee waar je dan bovenop ligt als je je omdraait.
Dus als ze ziek zijn ofzoiets: ja, kom maar lekker knus bij mij/ons slapen! Maar niet ziek: eigen bedje.

Toen ze nog kleiner waren wilde ik vooral af van het niet alleen kunnen (gaan) slapen. Ik heb bij beide er tijdenlang naast gezeten tot ze in slaap vielen enzo, maar dat belemmert je erg in de avonden. Heb je vrienden op bezoek, zit je eerst de halve avond boven.

Als jullie allemaal lekker slapen zo en het fijn vinden: vooral doen!
Niets mis met samen slapen. Gezellig juist. Mijn kind ligt ook regelmatig bij mij in bed. Toch hen ik wel tegen hem gezegd zeg maar niet op school. Ik ben toch bang dat andere kinderen het een beetje raar vinden.

Maar O te lezen is dat nergens voor nodig.
aaaanne schreef:
20-02-2020 22:56
Ik denk dat er veel mensen zijn die het zelf niet willen, maar het geen probleem vinden als jij dat doet ;-).
Tenminste, ik hoor regelmatig mensen die het niet zien zitten het zo te doen, en ik zou het zelf ook niet willen.

Waarom?
De een draait in haar slaap als een molenwiek rond, dat vind ik niet lekker slapen. Ook moet er regelmatig een handje of een knuffel gegeven worden. Ik vind het superschattig en lief, maar slaap zelf altijd te kort.
De ander slaapt een stuk rustiger, maar wordt wakker als mijn man of ik snurk. Ik gun haar een beter nachtrust. Zij zou het liefst ook lepeltje-lepeltje slapen als we dan toch bij elkaar slapen maar dan kan ik niet slapen.
Ohja en er komen 10 knuffelbeesten mee waar je dan bovenop ligt als je je omdraait.
Dus als ze ziek zijn ofzoiets: ja, kom maar lekker knus bij mij/ons slapen! Maar niet ziek: eigen bedje.

Toen ze nog kleiner waren wilde ik vooral af van het niet alleen kunnen (gaan) slapen. Ik heb bij beide er tijdenlang naast gezeten tot ze in slaap vielen enzo, maar dat belemmert je erg in de avonden. Heb je vrienden op bezoek, zit je eerst de halve avond boven.

Als jullie allemaal lekker slapen zo en het fijn vinden: vooral doen!
Helemaal met je eens.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hier slapen de kinderen ook regelmatig in ons bed. Dochter (4) ligt dan ook echt in mijn armen, lepeltje lepeltje. Zoon (3) gaat heel dicht tegen me aan liggen en als hij de kans krijgt bovenop me. Dan begint het met een voetje over mijn been, dan volgt zijn been en dan kruipt hij bovenop me. Als ik dan zie hoe vredig en zorgeloos dat kruisgespuis van me ligt te slapen dan stroom ik over van liefde.

Heerlijk toch als je ze geborgenheid kan bieden.
-Bladora- schreef:
Haha, ik heb ooit eens een keer op m’n 17-18e bij m’n ouders in bed geslapen omdat m’n eerste verkering uitging en ik zo verdrietig was.
Ik een keer toen ik 23 was en ik met een zware hersenschudding lag. Ik woonde toen al op mezelf maar ivm wekadvies lag ik weer tussen mijn ouders in 🤣
wittereiger schreef:
20-02-2020 22:27
Wij staan op het punt om een extra breed bed te kopen zodat we nog heel wat jaren samen kunnen slapen. In onze omgeving vinden de meeste mensen het maar vreemd en daardoor twijfelde ik soms in het begin.
Hebben wij jaren geleden ook gedaan! Gewoon 3 ipv 2 1persoons boxsprings aan elkaar gemaakt.
Kinderen zijn inmiddels 10 en 11 en belanden nog steeds de meeste nachten bij ons in bed... ;-D
The time is now
Heerlijk toch? Niks mis mee.

Die vsn mij willen het alleen als ze ziek zijn (2&3).
Hou van dochter van 2 wel elke avond haar handje vast tot ze slaapt OF ik lig bij zoon van 3 tot hij slaapt (man doet dan dus de ander). Heerlijk vind ik dat.

Moet wel zeggen, als ze bij ons slapen, slaap ik niet. Heb al last van slapeloosheid, dus hoe gezellig ik het ook vind, dat is geen houdbare situatie. Dus zijn ze ook niet gewend. Anders had ik er best graag gewoonte van gemaakt.
Zo lang er verder geen problemen zijn zou ik hier ook niet bij stilstaan.
Onze kinderen zijn anderhalf en bijna 7, maar die liggen ook bij ons in bed hoor. 1 groot familiebed hier, vinden we allemaal fijn. En dat blijven we ook zo doen tot ze zelf een eigen plekje willen.
calvijn1 schreef:
20-02-2020 22:52
Dit vind ik dan weer wel raar.
Waarom als er geen reden voor is?
Omdat het gezellig/knus is. Prima reden.
Hier slaapt kind van 8 ook lekker tussen man en mij in elke nacht. Wij hebben hem zelf die keus gegeven waar hij wil slapen. Na een tijdje in z'n eigen bed kwam hij weer terug: oneerlijk dat hij alleen moest slapen terwijl wij lekker samen lagen. Ik vind het heerlijk om 's nachts ineens die armen om m'n nek te krijgen. En het bed is al lekker voorverwarmd.

Op school heb ik wel van meer ouders gehoord dat ze samen sliepen.

Ik krijg er wel eens commentaar op van een collega. Maar ik schaar dat maar onder generatieverschil.

Ik ga er van uit dat kind vanzelf wel een keer naar z'n eigen kamer gaat.
Onze dochter van 19 ligt regelmatig in ons bed. Als ze ziek is, verdrietig is, of als man moet werken en wij vrij hebben. Man ligt dan in haar bed.
Ze heeft ASS en een verstandelijke beperking, en heeft die geborgenheid af en toe echt nodig. En ach, ik vind het wel gezellig en zij snurkt tenminste niet. ;-)
Als we met de caravan weggaan ligt ze altijd in het grote bed met mijn man. Ze zijn allebei behoorlijk lang en ik een ukkie, dus ik pas prima in het kleinere bed.
Als kind heb ik in periodes bijna dagelijks bij mijn vader of moeder in bed geslapen (ouders woonden niet samen, dus plek genoeg :-)). Ik heb daar zelf fijne herinneringen aan, dus ik vind het niet raar. Bij mij werd het zo rond mijn 13e een stuk minder, al slaap ik nu nog wel eens bij mijn moeder in bed als ik daar logeer (ik ben nu 27). :-)
Heerlijk!
Vooral blijven doen.
Wat ik dan best gek vindt is dat het veel gebruikelijker is om met je man of partner in 1 bed te slapen dan met je kind.

Voor mij is het eigenlijk logischer andersom.
I wanna live my life with the volume full!
Tiana_76 schreef:
20-02-2020 23:53
Omdat het gezellig/knus is. Prima reden.
Met je oma? Als volwassen vrouw?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
21-02-2020 09:09
Met je oma? Als volwassen vrouw?
Waarom vind je dat raar?

(oprechte vraag)
I wanna live my life with the volume full!
Lekker van genieten! Is helemaal niet raar, ik denk dat het veel gebeurt maar dat er een beetje een taboe op ligt. Ik sliep rond die leeftijd ook vaak bij mijn ouders in bed. En op een gegeven moment werd het vanzelf steeds minder toen ik wat ouder werd.
-Bladora- schreef:
:flirting:
Dit is echt zo'n lieve bijdrage!

Zo te lezen is het behoorlijk normaal om de kinderen in bed te hebben als je als ouder alleen ligt. Zo gaat het hier ook als man op reis is. En voor het slapen gaan ontstaan daar de mooiste gesprekken.
Het enige wat ik een heel klein beetje "raar" (vind geen beter woord) eraan vind bij jullie is dat het een beetje dwingend over komt met dat schema en met dat je blijkbaar niet alleen mag liggen ?

Ik heb een vijftien jarige die het af en toe nog wel eens gezellig vind. Komt dan spontaan kletsen in bed en zegt dan opeens, nu is het hier zo lekker warm, ik blijf hier liggen. Ze vindt het ook leuk als ik kom "logeren"- lees haar bed uitklappen en ernaast slapen.

Helaas krijg ik de laatste tijd wat klachten dat ik snurk en dus af en toe word ik toch weer verbannen naar mijn eigen kamer ;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik vind het alleen raar als je toelaat dat je kind erbij komt liggen als jij daar met je nieuwe partner ligt. Ik zit als partner niet te wachten op een kind wat erbij komt liggen. Als je alleen slaapt prima, gezellig idd als kind er dan bij komt.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven