Ouders van LGBTQI kinderen verzamelen

24-08-2020 23:05 754 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek me fijn / zinvol om een topic te openen voor ouders van een LGBTQI kind/kinderen.

Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?

Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?

Kortom. Alles is bespreekbaar :)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-08-2020 15:26
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-08-2020 11:55
Reden: Offtopic
40.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
25-08-2020 10:50


Madeliefjees : Zo intelligent ben je niet met dit soort antwoorden.

Dreamer : fijn dat je dochter zo relaxed is met haar seksualiteit !


Ik heb dus geen dochter meer nu ;-))

Madeliefjes, ik vind het echt heel bijzonder dat je nog nooit van de LGBTQI-gemeenschap hebt gehoord. We hebben net pride-maand gehad. Het internet stond er vol mee, vele programma's, inclusief nieuwsprogramma's, hebben er aandacht aan besteed, als ook de geschreven media. Deze afkorting wordt echt al jaren gebruikt, is alleen inmiddels wat uitgebreid. (begon als LHB, volgens mij, Lesbisch, Homo en Bi)
Ik vraag me af hoe dit komt?
Later is nu
@Dreamer: gezien de manier hoe ze vrijwel altijd reageert, zou ik de uitspraak niet al te serieus nemen.
Bij mijn dochter wisten wij het trouwens ook al. Al van jongs af aan, kiest ze de kleding van de jongensafdeling, kiest ze voor harde kleuren zoals blauw, groen en zwart. Als er een streepje roze op zat, wilde ze het shirtje niet meer aan.
In rollenspellen speelt ze altijd het jongetje, als ze met lego of playmobil speelt, speelt ze alleen met jongetjes. Ze zei zelf ook altijd dat ze later een jongetje zou worden.
Mijn dochter heeft geen moeite met haar lichaam, zegt nu dat ze later waarschijnlijk een meisje zal worden. Ze is zich (helaas) bewust van geweld tegen de LHBTI+-gemeenschap. Ze vindt het daarom ook belangrijk dat er op haar school op Paarse Vrijdag de regenboogvlag hangt. Daar heeft ze vorig jaar bij mij om gevraagd en ik heb het doorgespeeld naar haar school.
Als steunbetuiging hebben ze de regenboogvlag gekocht en stond het hele docententeam in paarse kleding.
Dat was zo belangrijk voor haar. Ze vond het ook echt heel fijn. Dit jaar is er (helaas) bijna een volledig nieuw team. Ik hoop dat mijn dochter het gesprek dit jaar zelf durft aan te gaan. Maar zolang ze dat nog niet zelf durft, zal ik voor haar spreken.
@zeefietser: lijkt me echt heel erg ingewikkeld voor je, zoals je bent opgegroeid en met de generatie ouders/familie die je hebt. Good for you dat je ouders het nu accepteren en dat jij jezelf kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pubernichtje was uit de kast gekomen. Niet erg onverwacht, we vermoedden het al jaren.

We vertelden zoon dat Miep verkering had met Truus.
"Wat een stomme naam voor een jongen". Het is een meisje. "Oh, dan mag je wel Truus heten".

Heerlijk nuchtere reactie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als we die Madelief gewoon negeren gaat ze vanzelf wel weg.
Mijn hemel wat een licht zeg..
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
25-08-2020 10:20

Hij is dragqueen

Ik lees momenteel het "Burlesque Handbook" van Jo Weldon.

Mijn motto heb ik uit dat boek.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ach ja het is gegaan zoals het gegaan is. Gaf wel even wat gedoe maar nu is het goed. Deed me nu trouwens even terug denken aan de middelbare school in stadkanaal 1989, toen had ik eens schoenen met een hak, nou daar deed de hele school nogal lacherig over, want ja jongens hoorden niet op schoenen te lopen die tik tak doen.

Wat dat betreft is het voor de jeugd van nu met internet ook wel makkelijker, weet je in ieder geval dat je niet de enigste bent met zulkse gevoelens. Er dan mee naar buiten komen is vervolgens nog een ander verhaal.
fietsen varen vrouwelijk doen
Snoesje666 schreef:
25-08-2020 19:16
Ik lees momenteel het "Burlesque Handbook" van Jo Weldon.

Mijn motto heb ik uit dat boek.
:)
Hey bedankt voor de tip gaat op het leeslijstje, leuk motto ;)
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic. Al lezende vroeg ik mij af wat het verschil is tussen een iemand die biseksueel en panseksueel is. Dan val je in beide gevallen toch op zowel mannen als vrouwen?

( sorry als het een domme vraag is)
nani85 schreef:
25-08-2020 19:30
Interessant topic. Al lezende vroeg ik mij af wat het verschil is tussen een iemand die biseksueel en panseksueel is. Dan val je in beide gevallen toch op zowel mannen als vrouwen?

( sorry als het een domme vraag is)
Als Pansexueel val je gewoon op een mens, dus ook op een vrouw die lesbisch is, of een transgender, of genderneutraal.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 19:32
Als Pansexueel val je gewoon op een mens, dus ook op een vrouw die lesbisch is, of een transgender, of genderneutraal.
Duidelijk! Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
@Zeefietser

Ik weet niet wat voor schoenen je aan had, maar cowboyboots (eind jaren '80 populair bij metalfans) hadden hakken en afhankelijk van de kwaliteit kon je die ook horen. Kameraad en ik liepen er altijd op.

Lang haar hoorde er ook bij.
:)
snoesje666 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 19:39
10.49% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
25-08-2020 17:42
Ik heb dus geen dochter meer nu ;-
Oeps. Sorry :). Te snel gelezen.
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
25-08-2020 19:18
Ach ja het is gegaan zoals het gegaan is. Gaf wel even wat gedoe maar nu is het goed. Deed me nu trouwens even terug denken aan de middelbare school in stadkanaal 1989, toen had ik eens schoenen met een hak, nou daar deed de hele school nogal lacherig over, want ja jongens hoorden niet op schoenen te lopen die tik tak doen.

Wat dat betreft is het voor de jeugd van nu met internet ook wel makkelijker, weet je in ieder geval dat je niet de enigste bent met zulkse gevoelens. Er dan mee naar buiten komen is vervolgens nog een ander verhaal.

Jammer dat je in Stadskanaal zat. Bij mij in Groningen op school had je er zo tussen gepast ;-))
Of nouja, je was weer eens wat anders tussen de hanekammen enzo. Volgens mij hadden we ook wel jongens met nagellak.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Iedereen zegt trouwens dat het niet als een verrassing kwam, maar mijn dochter leek heel erg op mij Ik was vroeger ook een halve jongen, speelde ook 'cowboytje' met de jongens, kwam altijd grijs van de klei thuis, maar ben een zeer tevreden hetero vrouw. Daarom zag ik het dus niet aankomen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
25-08-2020 20:12
Jammer dat je in Stadskanaal zat. Bij mij in Groningen op school had je er zo tussen gepast ;-))
Of nouja, je was weer eens wat anders tussen de hanekammen enzo. Volgens mij hadden we ook wel jongens met nagellak.
De wereld gaat vooruit. Ik heb goede hoop.

Bij een restaurant werden we laatst bediend door een jongen in een rokje met lippenstift, oogschaduw en (helaas afgebladderde) nagellak.

Achter de kassa zag ik deze week een jongen met keurig gelakte nagels, maar ik kan me niet herinneren of hij ook make-up droeg.

Ik heb een nagellak-tic, vandaar dat nagellak me opvalt.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie als ouders zo relaxed reageren. Erg belangrijk. Ook al vermoed je iets bij je zoon/dochter, het uitspreken naar je ouders kan soms best heel moeilijk zijn.

Ik was 18 toen ik eindelijk voor mezelf had uitgevogeld wat er nu zo anders was aan mij. En 21 toen ik het mijn omgeving durfde te vertellen, 22 denk ik toen ik mijn ouders als allerlaatste had ingelicht. Ik ben er jaren depressief van geweest, want uitvogelen in je pubertijd wie je bent en wat je leuk vind is nog niet zo eenvoudig. Zeker niet als je uit een plattelandsdorp komt en homoseksualiteit niet zichtbaar is. Gelukkig reageerde iedereen heel relaxed, dus daar geen last van. Maar het ontdekken en accepteren voor jezelf, dat vond ik destijds wel een hele lastige tijd.

Nu al weer gelukkig 16 jaar samen met mijn vriendin :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat men in elk geval wel relaxed reageerde, Boarn. En dat je nu al zo lang een vriendin hebt!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-08-2020 19:35
@Zeefietser

Ik weet niet wat voor schoenen je aan had, maar cowboyboots (eind jaren '80 populair bij metalfans) hadden hakken en afhankelijk van de kwaliteit kon je die ook horen. Kameraad en ik liepen er altijd op.

Lang haar hoorde er ook bij.
:)
Zulks soort schoenen ja, vindt ze nog steeds leuk en bem metalfan maar zonder lang haar weer tegenwoordig. Maar daar heb ik pruiken voor, mijn eigen haar nou ja iets met terugtrekkende haargrens.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Kaal geschoren is lekker.

Mijn kameraad deed zijn best, maar het lukte hem nooit om een kapsel als Joey Tempest of Steve Vai te laten groeien.

Mijn hele gezin Rammstein-fan. Lang haar hoeft dus ook al niet meer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Transgender is toch geen seksualiteit, of begrijp ik het weer eens verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
25-08-2020 22:51
Transgender is toch geen seksualiteit, of begrijp ik het weer eens verkeerd?
Ja

Je identificeert je met ander geslacht dan waarmee je geboren bent. En dat heeft zeker te maken met seksualiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven