Ouders van LGBTQI kinderen verzamelen

24-08-2020 23:05 754 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek me fijn / zinvol om een topic te openen voor ouders van een LGBTQI kind/kinderen.

Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?

Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?

Kortom. Alles is bespreekbaar :)
Vind het zo leuk dat jij mee schrijft zeefietser en om jouw ervaringen te lezen .
Ben erg benieuwd geef ik toe maar snap het stukje anonimiteit zou super graag zoon hier delen maar dan is ook duidelijk wie ik ben ;)

Vind het sowieso een fijn topic dus poldervrouw goede zet !
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 13:08
2.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
27-08-2020 11:30
Bij crossdressing wordt vooral naar mannen verwezen die in vrouwen kleren lopen toch? Maar andersom, hoe zit dat?
Als jonge vrouw liep ik eigenlijk ook altijd in herenkleding, ik kocht mijn shirts en broeken op de herenafdeling, omdat dat gewoon veel stoerder was dat de tuttige dingen op de meisjesafdelingen. Droeg boxers omdat ik dat lekker vond zitten, deed ook een stropdas om bij een net pak. Maar ik heb wel een vrouwelijk uiterlijk. Wordt dat gezien als crossdressing? Ik vind het meer tomboy-achtig. En als vrouw is dat redelijk geaccepteerd toch?

Ja, eigenlijk is dat gewoon stom. Ik denk echt dat we van de term mannen- en vrouwenkleding af moeten. Gelukkig is het in veel gevallen bij kinderkleding al 'genderneutraal' (hoe erg sommige mensen dat ook vinden) Maar een man in een jurk is een crossdresser, een vrouw in mannenkleren is hoogstens wat onvrouwelijk gekleed of een tomboy. Sinds vrouwen broeken zijn gaan dragen is dat een stuk meer geaccepteerd.

Overigens lijken veel mensen te denken dat genderneutrale kinderkleding inhoudt dat alle kinderen in eenheidsworst lopen. De kleding is hetzelfde gebleven, roze en stoer, alleen dan zonder labeltje 'meisjeskleding' en 'jongenskleding'.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
27-08-2020 12:37
Dat zielige hoopje kleding, ik was toen ergens 14-15 ofzo. Dat mijn moeder dat ontdekte en de termen "gestoord, psychiater, wat je doe je ons aan" vielen. Laat ik het zo zeggen dat is iets dat wil je je kind niet aandoen.

Nu leven we in 2020 in is het gevecht nog niet over. Maar ikzelf heb in ieder geval geen zielig hoopje kleren meer. Ik zie er mooi vrouwelijk uit, al zeg ik het zelf. Mede crossdressers al gezegd van hee is dat niet iets voor jou om aan mee te doen RuPauls drag race. Maar nee dat is niks voor mij, ik ben geen performer, kan niet zingen en naaimachine moet ik ook nog steeds leren.
De situatie is totaal anders inderdaad, een puber of een zestiger, maar ze was net zo onzeker als een puber. ik zie haar nog staan. Ze praatte met gedempte stem met mijn moeder. Als kind kon ik dat niet plaatsen, later vertelde mijn moeder me dat ze haar hele leven zich had aangepast, gewacht tot haar ouders overleden waren om hiermee 'uit de kast te komen'. Ze vond het hartstikke spannend om mensen 'van buiten'tegen te komen...Toen helemaal, waren de oordelen niet van de lucht. Ik hoop dat ze, na een leven van zich aanpassen, gelukkig is geworden van de keuzes die ze toen maakte.

Ik bedoelde niet te zeggen dat jij er verfomfaaid uitziet, Zeefietser :)
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-08-2020 13:03
Ja, eigenlijk is dat gewoon stom. Ik denk echt dat we van de term mannen- en vrouwenkleding af moeten. Gelukkig is het in veel gevallen bij kinderkleding al 'genderneutraal' (hoe erg sommige mensen dat ook vinden) Maar een man in een jurk is een crossdresser, een vrouw in mannenkleren is hoogstens wat onvrouwelijk gekleed of een tomboy. Sinds vrouwen broeken zijn gaan dragen is dat een stuk meer geaccepteerd.

Overigens lijken veel mensen te denken dat genderneutrale kinderkleding inhoudt dat alle kinderen in eenheidsworst lopen. De kleding is hetzelfde gebleven, roze en stoer, alleen dan zonder labeltje 'meisjeskleding' en 'jongenskleding'.
Het valt mij op dat een beweging richting 'het mannelijke' door vrouwen, veel makkelijker wordt geaccepteerd dan een beweging richting 'het vrouwelijke' door mannen. Alsof het vrouwelijke afbreuk doet en het mannelijke 'empowert'...
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
27-08-2020 14:29
Het valt mij op dat een beweging richting 'het mannelijke' door vrouwen, veel makkelijker wordt geaccepteerd dan een beweging richting 'het vrouwelijke' door mannen. Alsof het vrouwelijke afbreuk doet en het mannelijke 'empowert'...

ja, klopt. En dat is al heel lang zo, volgens mij. Een meisje mag stoer en jongensachtig zijn, maar een jongen lief en vrouwelijk? Oeh, homo!
Als een jongen iets doet als een meisje is dat nog steeds een belediging. Als een meisje iets doet als een jongen, in veel gevallen een compliment.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat ja...
Sowieso is kleding stom. Zeker dat het nog steeds zo bepalend in de winkels is dat roze voor meisjes is en blauw voor jongens.

Al ben ik een vrouwelijke vrouw en houd ik toevallig van roze, ik kan er verder niets mee. Zeker niet wat kids betreft.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 19:32
Als Pansexueel val je gewoon op een mens, dus ook op een vrouw die lesbisch is, of een transgender, of genderneutraal.
Echt nog nooit van gehoord. Dus als je als bi of hetero bijv. op een transgender zou vallen, ben je ineens pansexueel ?
Maw blijkbaar is lesbisch, transgender, of genderneutraal, nog niet zo normaal. Want als je erop valt, krijg jezelf een ander label @(.,

Hier overigens een dochter van 14, die laatst tijdens het eten opmerkte: “papa en mama, ik moet jullie wat vertellen. Ik ben bi en heb op het moment geen relatie.”

Onze reactie “nou, prima”.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu via Uitzending Gemist 'Je zal het maar hebben, 20 jaar later' te kijken.

Daar zit een jongen in die in de vorige aflevering nog als meisje werd gevolgd. Als meisje had hij de diagnoses borderline en autisme gekregen. Pas later toen bij hem genderdisforie werd gediskwalificeerd bleken al zijn psychische klachten niet door borderline of ass te komen, maar door het onderdrukken van zijn disforie.
Ik kan me wel voorstellen dat het mentaal heftig is om dat te doen, maar zo heftig dat het leid tot andere diagnoses waardoor die zelfs tijdens intensieve behandeling op speciaal onderwijs zat, dat is wel heel erg.

Wel fijn om te zien dat hij nu een heel gelukkige jongen is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hier een zoon die vorig jaar vertelde liever als vrouw door het leven te gaan.
En dan ook helemaal. Dus inclusief operaties.

Herkenbaar sommige dingen. Onze dochter( ik probeer dat steeds te zeggen maar vergis me soms nog , ze is ook gelijk voor een geheel andere naam gegaan) was als puber erg depressief altijd. Ook hier de zoektocht naar diagnoses gehad, autisme, pddnos en andere vermoedens zijn door de psychiaters geuit)

En dan de wachtlijsten bij de genderkliniek. Ze vindt het allemaal veel te lang duren en wil nu liever vandaag dan morgen aan de hormonen. Zoekt op internet naar snellere wegen.( Maar wel via de officiële artsen, geen gemodder met medicijntroep uit China ofzo)

Ik vind het zelf lastig. Wil graag dat ze gelukkig is maar de schakeling in mijn hoofd maken van het hebben van een zoon met naam X naar een dochter met naam Y na 22 jaar gaat niet zo maar even.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En dan de eerste keren dat ze in een jurk de trap af kwam....slik.
Dat kijkt erg raar moet ik zeggen. Nu ben ik eraan gewend maar wat was dat vreemd om te zien. Je kind is nog steeds je kind maar toch anders.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
27-08-2020 17:04
En dan de eerste keren dat ze in een jurk de trap af kwam....slik.
Dat kijkt erg raar moet ik zeggen. Nu ben ik eraan gewend maar wat was dat vreemd om te zien. Je kind is nog steeds je kind maar toch anders.
Ik heb daar op een andere manier ervaring mee, niet met mijn kind maar wel met een zeer nabije geliefde en dat was al ontzettend wennen. Al vrij snel zag ik hoe mooi het eigenlijk was om haar eindelijk als zichzelf te zien. :heart:
Maar ik kan me voorstellen dat het met je eigen kind nog weer anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel open minded. Kom wel uit een bekrompen opvoeding vandaan en woon in een klein plattelandsdorp waar dit onder niet normaal beschouwd wordt.

En ondanks dat iedereen van mij gewoon mag zijn wie of wat hij wil, had ik het toch even moeilijk toen het me verteld werd.
Als het je eigen kind betreft , is het toch best even moeilijk en anders.
Dat was het voor mij althans . Ik moest erg aan het idee wennen. Het is ook niet bepaald een makkelijke weg die gekozen wordt om te gaan.

Ik had het mijn kind allemaal graag wat makkelijker en ongecompliceerder gegund in het leven.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik wel. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
27-08-2020 17:04
En dan de eerste keren dat ze in een jurk de trap af kwam....slik.
Dat kijkt erg raar moet ik zeggen. Nu ben ik eraan gewend maar wat was dat vreemd om te zien. Je kind is nog steeds je kind maar toch anders.

Dit inderdaad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
27-08-2020 17:30
Ik ben ook heel open minded. Kom wel uit een bekrompen opvoeding vandaan en woon in een klein plattelandsdorp waar dit onder niet normaal beschouwd wordt.

En ondanks dat iedereen van mij gewoon mag zijn wie of wat hij wil, had ik het toch even moeilijk toen het me verteld werd.
Als het je eigen kind betreft , is het toch best even moeilijk en anders.
Dat was het voor mij althans . Ik moest erg aan het idee wennen. Het is ook niet bepaald een makkelijke weg die gekozen wordt om te gaan.

Ik had het mijn kind allemaal graag wat makkelijker en ongecompliceerder gegund in het leven.
Dat is het inderdaad.
Ik snap je zorg :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-08-2020 18:18
Dit inderdaad.
Dat ja, afgezien van hoe het vroeger is gegaan, zijn mijn ouders nu wel van. Hmm doe maar weer make up op, ziet er toch beter uit en geen nagellak vandaag, ziet er zo mal uit nu zonder.
Toch zeker heel leuk die vooruitgang in hoe ik mijzelf kan zijn nu bij hun.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn, Zeefietser :redrose:
Later is nu
Boarn schreef:
26-08-2020 09:17
Hoe gek het ook klinkt, maar laat het vooral haar zoektocht zijn en niet jullie zoektocht. In haar tempo, op haar voorwaarden. Doordat jullie het steeds aanzwengelen kan het haar beklemmen. Ze komt wel als ze er zelf aan toe is. Laat ik het zo zeggen, bij mij had het absoluut niet gewerkt.
Tot nu toe is het ook haar zoektocht geweest en staan wij ernaast en we kunnen niks anders doen dan volgen. 'Steeds' aanzwengelen klinkt ook wel meer dan het is, hoor. Afgelopen schooljaar was dat zo tegen Paarse Vrijdag aan, week van de lentekriebels (maart/april) en toevallig deze week bij het kopen van kleding. Het wordt namelijk steeds lastiger om jongenskleding te vinden die haar past (met name d broeken) en wat ze daar van vond. Ze baalde wel even dat de jongensbroeken haar niet zo lekker zaten, maar ach, een meisjesspijkerbroek is ook zo erg nog niet ;-) Zolang er maar geen roze op zit, is het oke.
lollypopje schreef:
27-08-2020 16:17
Ik zit nu via Uitzending Gemist 'Je zal het maar hebben, 20 jaar later' te kijken.

Daar zit een jongen in die in de vorige aflevering nog als meisje werd gevolgd. Als meisje had hij de diagnoses borderline en autisme gekregen. Pas later toen bij hem genderdisforie werd gediskwalificeerd bleken al zijn psychische klachten niet door borderline of ass te komen, maar door het onderdrukken van zijn disforie.
Ik kan me wel voorstellen dat het mentaal heftig is om dat te doen, maar zo heftig dat het leid tot andere diagnoses waardoor die zelfs tijdens intensieve behandeling op speciaal onderwijs zat, dat is wel heel erg.

Wel fijn om te zien dat hij nu een heel gelukkige jongen is.
:P

Dank voor de tip. Ik ga de uitzending even terugkijken.
lientje69 schreef:
27-08-2020 17:02
Ik vind het zelf lastig. Wil graag dat ze gelukkig is maar de schakeling in mijn hoofd maken van het hebben van een zoon met naam X naar een dochter met naam Y na 22 jaar gaat niet zo maar even.
Ik snap dat wel. Hoe was het voor jou om te horen? Verbaasde het je of vallen er nu puzzelstukjes op z'n plek?

Die wachtlijsten zijn vreselijk. Er is gelukkig een nieuwe genderpoli geopend in Groningen. Ik hoop dat dat de druk op AMsterdam wat verlaagt, waardoor iedereen wwat sneller aan de beurt is.
Alle reacties Link kopieren
Nou die genderpoli in Groningen is er al vrij lang. Of je weet iets wat ik niet weet. Maar idd de wachtlijsten pfff erg lang. Ikzelf wil niet in transitie, maakt het net wat makkelijker.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Avondzon schreef:
28-08-2020 07:46
:P

Dank voor de tip. Ik ga de uitzending even terugkijken.
Autch die is best erg in deze setting :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemenveld schreef:
27-08-2020 15:32
Echt nog nooit van gehoord. Dus als je als bi of hetero bijv. op een transgender zou vallen, ben je ineens pansexueel ?
Maw blijkbaar is lesbisch, transgender, of genderneutraal, nog niet zo normaal. Want als je erop valt, krijg jezelf een ander label @(.,
Nee.. het gaat alleen om de persoon niet om de seksuele voorkeur.

ik zou me er even in verdiepen
Alle reacties Link kopieren
Avondzon schreef:
28-08-2020 07:48
Ik snap dat wel. Hoe was het voor jou om te horen? Verbaasde het je of vallen er nu puzzelstukjes op z'n plek?

Die wachtlijsten zijn vreselijk. Er is gelukkig een nieuwe genderpoli geopend in Groningen. Ik hoop dat dat de druk op AMsterdam wat verlaagt, waardoor iedereen wwat sneller aan de beurt is.
Voor mij vielen inderdaad de puzzelstukjes wel op zijn plek. Ik vond het wel heel verdrietig dat het zo'n zware strijd is geweest om ervoor uit te komen.
Eigenlijk had dat jaren eerder gemoeten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven