over op de fles?

21-06-2009 10:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, misschien heeft iemand van jullie nog tips?

Mijn jongste dochter (bijna 9 maanden) krijgt nog bv (4 voedingen per dag) en daarnaast eet ze redelijk brood, fruit en warm eten.

De laatste dagen/weken gaat de bv echter steeds slechter. Ze drinkt een paar slokken en heeft er dan genoeg van lijkt het.

Ze gaat dan om haar heen kijken of begint te "spelen" met de borst (bijten, blazen enz).

Ze word nu ook steeds vroeger wakker 's ochtends waardoor ik het idee heb dat ze te weinig drinkt.

De dagen dat ik werk krijgt ze de fles, die drinkt ze meestal ook niet helemaal leeg (150cc) maar hier lijkt ze wel genoeg aan te hebben.

De dagen dat ik niet werk heeft zo ook niet echt geweldige plasluiers, ze plast wel maar niet echt heel veel.

Mijn oudste dochter heb ik ook bv gegeven maar zij dronk altijd goed en ik heb haar tot bijna 2 jaar bv gegeven daarna wou ze niet meer.

Wat is handig om te doen? Mijn idee is om over te gaan op de fles, maar hoe doe je dat? Hoeveel voedingen moet ze dan hebben? En moet ze daarnaast dan ook nog ander drinken hebben?

Misschien dat ik haar 's ochtends en 's avonds nog wel wil blijven voeden als ze dat tenminste wil.

Dus iemand nog tips? Ideeën?
je moet de voedingen een voor een vervangen, het handigst is als je

bijvoorbeeld de borst rond het middaguur vervangt voor een fles.

na een paar dagen vervang je de fles rond het avondeten etc etc.

ik zou de borst sochtends als laatste laten vervallen, gewoon omdat dat zo gezellig is!

rond de 9 maanden krijgt ze ook 4 of 5 flessen, de hoeveelheid verandert dus niet, wel gewoon drinken erbij geven, water of aangelengd met een beetje diksap.

gaf je wel pap/ anders kun je savonds kun je er een beetje pap vanaf 6 maanden doorheen doen, misschien slaapt ze dan ook wel wat langer.

succes ermee.
Mijn zoon is 7 maanden en zit op 3 flessen opvolgmelk. 4 tot 5 flessen zijn een beetje veel. Of je moet elke keer minder geven. Dus 120 cc.

Als je opvolgmelk wil geven, mogen ze niet meer dan 600 ml per dag hebben.

Ander drinken erbij geven.
4X150=600, toch?

maar drie zou ook goed kunnen hoor, jongste is hier inmiddels alweer 2,5 , dat soort dingen zakken weg in je geheugen, en das maar goed ook!
.
Dank jullie wel voor de reacties.

qwertu; Het liefst blijf ik nog even voeden, als het aan mij ligt zeker nog 3 maanden. Maar als het niet wil, dan houd het op.

Het "probleem" is nu ook dat een regeldag invoeren of cluster kolven lastig word. Ten eerste moet ik de aankomende weken veel werken (vakantietijd) en ik heb nog een dochter van ruim 3 rond lopen die ook haar aandacht wil.

Bij de oudste heb ik dat toen geloof ik wel een keer gedaan.

Spruw hebben we (denk ik) niet. Tenminste... Geen 1 van de kenmerken, dus daar ligt het denk ik niet aan...

Maar als je nog andere tips hebt om nog wel even door te gaan, graag!

Hoeveelheden enz. staan niet bij mij in het groeiboekje. Ik had 1 of ander leuk papiertje gekregen, maar net verhuist. Papiertje dus weg...

Eigenlijk hoor ik het nog te weten, oudste dochter is immers ook een baby geweest. Maar net als wat Mavis zegt, je vergeet alles wel weer heel snel. Dus als iemand toevallig zo'n voedingsschema bij de hand heeft. Graag!!!
quote:mavis79 schreef op 21 juni 2009 @ 11:41:

4X150=600, toch?

maar drie zou ook goed kunnen hoor, jongste is hier inmiddels alweer 2,5 , dat soort dingen zakken weg in je geheugen, en das maar goed ook!

Dat is helemaal waar! Alleen moeten ze met negen maanden 180 cc opvolgmel per keer hebben dus kun je geen 4 a 5 flessen meer geven ;)

Mijn dochter dronk met 9 maanden trouwens alleen nog `s Ochtens de fles, en `s Avonds ook. Beide keren trouwens met 6 schepjes pap (pap voor kids vanaf 8 maanden)

En alleen als ze overdag slecht brood at maar wel `s Middags hongerig was gaf ik haar nog een derde fles melk, zonder pap annders wilde ze ook geen groente meer.

Idd volgens de fabrikant de weinig melk, aan de andere kant zeiden ze op het consultatiebureau dat ze te groot werd, dus dat zal allemaal wel los gelopen hebben.

Wel dronk ze er veel sapjes bij (thee, gewone lauwe melk, diksap en appelsap) en had ze dus volle plasluiers.

Liefs, Belbe

ps mijn dochter werd ook vroeger wakker toen ik weinig bv meer had. Toen ik overging op de fles kwam ze 2 weken `s Nachts maar daarna sliep ze weer lekker door.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik wou nog iets vermelden...ik heb mijn oudste ook langer gevoed als de jongste; zou het niet kunnen dat bj jou ook de productie terugloopt omdat je het toch een stuk drukker hebt en dus ook meer stress?

Ik weet nog goed hoe verbaasd ik was toen ik merkte dat de voeding terugliep maar het was echt aan het drukke ritme te wijten, de oudste heb ik lang en overvloedig gevoed, de jongste maar 5 maanden, en dat vond ik best jammer.

misschien kun je proberen een paar dagen vrij te nemen en de borst wat vaker aanbieden om de voeding te stimuleren? succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven