overdreven reacties of denk ik er te licht over?

28-02-2009 21:44 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het borstvoedings forum stond een moeder die haar kind naar het KDV brengt. Nou waren ze daar op een keer vergeten het kindje een flesje te geven. Het was blijkbaar heel hectisch geweest. De moeder was hier enorm boos en verdrietig over.

Op de eerste plaats: kan me echt wel voorstellen dat je dat niet tof vindt als moeder zijnde. En dat je daar best de ander op mag aanspreken.

Maar de reacties waren enorm fel, er zou een klacht moeten komen, het was belachelijk dat het kindje daar werd verhongerd etc.

Hierop reageerde ik dat ik de emoties wel snapte, maar dat het ook zo is: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik heb zelf op een KDV gewerkt en daar was echt geen hoge werkdruk ofzo, maar daar gebeurden ook incidenten. Misschien maar 1 keer per jaar, maar ze gebeurden wel. Bijvoorbeeld een collega die al 15 jaar daar werkte en toen éénmaal een bedhekje vergat dicht te doen en het kindje viel uit bed. De ouders reageerden heel rustig, ze waren geschrokken maar gaven ook aan dat hen dat ook had kunnen overkomen (moeder gaf zelfs aan dat ze ook wel eens het traphekje vergeten was dicht te doen, kind had toen dus ook van de trap kunnen vallen)

Natuurlijk was het niet goed van die collega, maar helaas gebeuren dat soort dingen.

Maar goed, er werd vervolgens op mij gereageerd of ik ik-weet-niet-wat had gezegd.

dan denk ik; ben ik nou zo'n nuchtere kip of reageren anderen nou zo over-emotioneel?

ik heb ook een baby en natuurlijk wil ik ook dat er goed voor hem gezorgd wordt. Maar ik kan niet uitsluiten dat ik ook niet een keer een fout zal maken bij hem. En dat ik dus ook niet kan verwachten dat anderen die voor hem zorgen helemaal perfect die verzorging doen. En als ik dat niet trek, dan moet ik hem niet naar een oppas/kdv brengen.

Toch??
quote:layla1969 schreef op 28 februari 2009 @ 22:30:

maar om dat nou zo specifiek in je onderschrift of banner te vermelden gaat me ook echt te ver. Júist van mensen op het bv-forum verwacht ik dat ze bv de normaalste zaak van de wereld vinden, dus niet het vermelden waar hoe lang je het al doet...
Hahahaa grappig Fleur, ben benieuwd hoeveel moekes je over je heen krijgt daar.
Pfff als je Viva gewend bent, is het idd wel soft daar!
Dat zou je idd denken, maar het lijkt meer op babybrabbel o.i.d. af en toe ben ik toch blij dat ik fv geef, hoef ik tenminste niet op dat soort fora te zijn.
quote:layla1969 schreef op 28 februari 2009 @ 22:40:

Dat zou je idd denken, maar het lijkt meer op babybrabbel o.i.d. af en toe ben ik toch blij dat ik fv geef, hoef ik tenminste niet op dat soort fora te zijn.

Lieve schat, ik heb tien maanden bv gegeven en heb gelukkig nooit van het bestaan van dit soort onzin geweten.

Grote vraag is nu natuurlijk wel: Royanne, wat deed jij daar?
tja, ik vind het leuk hoor, bv geven, maar om daar nou mee te pronken of een topic openen: yes, ik geef al 3 maanden, 2 weken en 1 dag bv!!!

duhuh.

verder vind ik het wel een handig forum als je echt specifieke vraag hebt ofzo.

maar goed, het ging me dus om die moeder die zo panisch reageerde. en dat ik me echt afvroeg of ik nou de enige was die vond dat ze een dramaqueen was. gelukkig niet dus....
Ik snap heel goed dat die moeder zich niet helemaal happy voelt maar om daar nu zo over te gaan klagen...

Die leidsters voelen zich echt wel heel rot er onder hoor, die doen dat geen 2e keer....

En door zo aanvallend te reageren kweek je denk ik toch een bepaalde sfeer en zou het zomaar kunnen zijn dat een eventuele volgende actie verzwegen wordt....
Ik heb toen ik bv gaf ook nooit dat forum gezien, buiten dit forum keek ik nog alleen wel eens op borstvoeding.com.
nou, dat deed ik daar dus, even een vraag stellen. en je leest toch wel handige tips, zo was ik echt een muts in het begin met mijn kolfapparaatje, magnetron sterilisator etc. dus dan is zon forum wel even handig. maar het is verder alleen maar elkaar aanmoedigen toejuichen en complimenteren en daar heb ik dus nix mee
quote:royanne77 schreef op 28 februari 2009 @ 22:55:

nou, dat deed ik daar dus, even een vraag stellen. en je leest toch wel handige tips, zo was ik echt een muts in het begin met mijn kolfapparaatje, magnetron sterilisator etc. dus dan is zon forum wel even handig. maar het is verder alleen maar elkaar aanmoedigen toejuichen en complimenteren en daar heb ik dus nix meeAh Royanne, ik vind je lief!
Ik vind dat je gelijk hebt. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. En verhongeren zal een kind echt niet hoor als het een keertje geen fles krijgt.

Overdreven reacties vind ik ook.
Fleurtje ik vind jou ook een KEI dat je 10 MAANDEN bv hebt gegeven! wow, super meid, geweldig, grote schouderklop!!!!
ik vind de banners wel cool daar:

mammavanzesdiealdriejaarbvgeeftaanviertegelijk
quote:royanne77 schreef op 28 februari 2009 @ 22:59:

Fleurtje ik vind jou ook een KEI dat je 10 MAANDEN bv hebt gegeven! wow, super meid, geweldig, grote schouderklop!!!!

Flikker op!

ps. De schijnende vind ik ook lief.
Molie ook.
Lijkt wel alsof ik in een of andere trip zit.
quote:fleurtje schreef op 28 februari 2009 @ 23:02:

[...]

Flikker op!

ps. De schijnende vind ik ook lief.

Ik ook van jou mop.

Ik ben heel beniewd hoe men op dat forum denkt over, ik durf het bijna niet te zeggen, * kuch* flesvoeding.......
haha

dat is natuurlijk NOT DONE!!
flesvoeding, tssss, wat een slechte moeder ben je als je dat geeft
beniewd = benieuwd natuurlijk.
quote:royanne77 schreef op 28 februari 2009 @ 23:07:

flesvoeding, tssss, wat een slechte moeder ben je als je dat geeftSssssst, niet zo hardop zeggen!
ja juist wel

iedereen mag het weten

flesvoeding kan echt niet!!

weet je hoe je je kind tekort doet daarmee!!

schaam jezelf!!

en verboden om op het bv forum te komen en dat scheldwoord te gebruiken!!
Floor. Wie is Floor! Royanne!

Shining niet, die is daar te lief voor.

Molie?
Waarschijnlijk val ik hier uit de toon, maar ik vind het wel een fout van dat kdv.

Houden ze geen lijstjes bij van wie-wat-heeft-gedronken ?
quote:fleurtje schreef op 28 februari 2009 @ 23:12:

Floor. Wie is Floor! Royanne!

Shining niet, die is daar te lief voor.

Molie?Waarvoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven