overlijden

06-03-2012 14:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik jullie om advies vragen. Bij mijn zoon in de klas heeft een jongetje gisteren heel plotseling zijn vader verloren. Nu heb ik kaarten gekocht om te versturen, maar ik vind het zo lastig, wat zet ik er nu op. Voor de "grote mensen" weet ik het wel. Maar voor het kereltje zelf heb ik ook een kaart gekocht, en dat vind ik toch lastig. Het is een kleuterklas en hij is niet echt een vriendje van mijn zoon maar op school spelen ze wel regelmatig samen.
Ik zou je zoon een tekening laten maken in de binnenkant en dan zijn naam erin zetten. Herkenbaar voor het ventje en begrijpelijk voor de volwassenen er omheen. Akelig altijd dit soort dingen.
Hoe oud is het ventje?
Nog niet zolang geleden heb ik hetzelfde meegemaakt.

Ik heb voor de achtergebleven vrouw een kaart gekocht en deze verstuurd namens mijn gezin. Maar ik had ook voor het jongetje dat bij mijn zoontje in de klas zit (groep 6) een kaart gekochtd.

Samen met mijn zoontje heb ik besproken wat hij op t kaartje ging zetten.

Het bleef bij "ik vind het heel erg van je vader".

Maar dat is goed. Mijn zoon vond/voelde dat zo.

En zo is dit kaartje verstuurd.
quote:Sunemom schreef op 06 maart 2012 @ 14:19:

Ik zou je zoon een tekening laten maken in de binnenkant en dan zijn naam erin zetten. Herkenbaar voor het ventje en begrijpelijk voor de volwassenen er omheen. Akelig altijd dit soort dingen.Vind ik een goed idee. Je kunt er zelf nog iets van veel sterkte onderzetten.
Wat verdrietig voor dat jongetje. Je kunt eventueel aan je zoontje vragen wat hij graag zou willen zeggen, ik heb vanuit mijn werk meegemaakt dat kinderen hele lieve, troostende en rake dingen kunnen zeggen (ook hele ongepaste trouwens, maar in dat geval dan maar iets anders opschrijven).
Ik vind het in ieder geval erg mooi dat je je zo geroepen voelt om je medeleven te betuigen. Ik zou er inderdaad met je zoontje zelf over praten. Misschien wil hij wel een mooie tekening maken, of een knutselwerkje. Of misschien wil hij wel samen bij de bloemenwinkel een mooie bloem (zonnebloem, roos, gerbera oid) uitzoeken om aan de moeder van het jongetje te geven.
Ik zou ook namens je zoontje zijn tekst op schrijven. Vraag wat hij zou willen zeggen en schrijf dat op. Geeft niet als het kort is, alleen iets wat niet zo gepast is zou ik niet op schrijven. Verder alles. Laat als dat lukt je zoontje zelf zijn naam eronder zetten.
Dank jullie wel voor de reacties, ik zal vanavond een kijken of mijn zoon iets weet / wil maken. En als het zoals @Caro_22 zecht ongepast is dan brei ik er zelf wel wat van. Ik vind het overigens niet meer dan normaal om een kaart te sturen bij dit soort gebeurtenissen. Ik vind het heel belangrijk om naast alles wat de juf al doet ook ons persoonlijke medeleven als gezin te tonen.
Bekijk dit eens: een hele mooie documentaire in 5 delen (allemaal op youtube te vinden) over een bijzondere Japanse leraar die de kinderen in zijn klas elkaar laat helpen. Niet om letterlijk na te doen, maar wel inspirerend.
Die documentaire ken ik oepserdepoeps, dat is een hele mooie!
@ Oepserdepoeps Dank je voor het delen van de mooie documentaire. Heb net deel 1 gezien en zit hier letterlijk met tranen in m'n ogen.
@mater matuta: fijn om dat te delen. Mijn man en ik zaten ook met tranen van ontroering te kijken.
@oepserdepoeps: die ga ik zeker nog eens kijken, klinkt erg mooi.

Verder heeft mijn zoon zelf een kaart uitgekozen en daar een hele mooie tekening opgemaakt. Hij zat echt met zorg te tekenen, zo mooi om te zien, vaak is hij nog aan het krassen uit gemakzucht. Iedereen nogmaals bedankt voor de tips en ideeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven