Overtijd... bevalling opwekken
woensdag 4 februari 2009 om 18:37
Ik ben meer dan 40 weken zwanger en heb het helemaal gehad.
Nu lees ik allemaal verhalen op internet over hoe je de bevalling kunt opwekken. Seks schijnt goed te helpen, als de baarmoedermond week is (wat bij mij wel het geval is), maar wat is jullie ervaring hiermee? Moet je dan na de seks ook blijven liggen? En wat als ik al kort na de seks naar het ziekenhuis moet, dan zit je lekker met zo'n kwakkie... Vraag me af of ik de enige ben die bang is dat de gynaecoloog dan leuk kan zien dat je seks hebt gehad, of hoe hebben jullie dit opgelost?
Nu lees ik allemaal verhalen op internet over hoe je de bevalling kunt opwekken. Seks schijnt goed te helpen, als de baarmoedermond week is (wat bij mij wel het geval is), maar wat is jullie ervaring hiermee? Moet je dan na de seks ook blijven liggen? En wat als ik al kort na de seks naar het ziekenhuis moet, dan zit je lekker met zo'n kwakkie... Vraag me af of ik de enige ben die bang is dat de gynaecoloog dan leuk kan zien dat je seks hebt gehad, of hoe hebben jullie dit opgelost?
woensdag 4 februari 2009 om 18:55
Haha, sorry hoor. Maar je bent zwanger en dan maak je je druk over de vraag of de de gyneacoloog kan zien dat je seks hebt gehad? Van 1 keer wist hij in elk geval al...bijna tot op de dag precies.
Sorry, verder geen nuttige tips. Ik wens je veel sterkte de komende dagen en hoop voor je dat e.a. goed en voorspoedig verlopen mag.
woensdag 4 februari 2009 om 18:57
quote:Kess schreef op 04 februari 2009 @ 18:55:
Condoom gebruiken zal niet helpen om de bevalling op te wekken. Het gaat juist om de prostagladines (nee, dat woord is het neit, maar het lijkt er wel op, volgens mij ) die in het kwakje zitten, die helpen om de bevalling in gang te zetten.Volgens mij helpt het klaarkomen van de vrouw ook wel mee, want dat geeft bepaalde trekkingen ofzo. Maar toen ik dik over de 41 weken was kon ik echt nergens meer bij dat het voor mij nog een beetje leuk was toen deden we het alleen om de bevalling op te wekken, er was niks leuks meer aan.
Condoom gebruiken zal niet helpen om de bevalling op te wekken. Het gaat juist om de prostagladines (nee, dat woord is het neit, maar het lijkt er wel op, volgens mij ) die in het kwakje zitten, die helpen om de bevalling in gang te zetten.Volgens mij helpt het klaarkomen van de vrouw ook wel mee, want dat geeft bepaalde trekkingen ofzo. Maar toen ik dik over de 41 weken was kon ik echt nergens meer bij dat het voor mij nog een beetje leuk was toen deden we het alleen om de bevalling op te wekken, er was niks leuks meer aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 4 februari 2009 om 18:58
quote:Kess schreef op 04 februari 2009 @ 18:55:
Condoom gebruiken zal niet helpen om de bevalling op te wekken. Het gaat juist om de prostagladines (nee, dat woord is het neit, maar het lijkt er wel op, volgens mij ) die in het kwakje zitten, die helpen om de bevalling in gang te zetten.oh dat wist ik dan weer niet. Ik dacht dat de bevalling werd opgewekt door het samentrekken van de baarmoeder tijdens het klaar komen. In dat geval had je trouwens ook nog de hand aan jezelf kunnen slaan.
Condoom gebruiken zal niet helpen om de bevalling op te wekken. Het gaat juist om de prostagladines (nee, dat woord is het neit, maar het lijkt er wel op, volgens mij ) die in het kwakje zitten, die helpen om de bevalling in gang te zetten.oh dat wist ik dan weer niet. Ik dacht dat de bevalling werd opgewekt door het samentrekken van de baarmoeder tijdens het klaar komen. In dat geval had je trouwens ook nog de hand aan jezelf kunnen slaan.
woensdag 4 februari 2009 om 18:59
Beste Escada, probeer het gewoon uit. Blijf lekker liggen na de seks. Met zo'n dikke buik beweegt het sowieso al minder.
En wat betreft het eventueel zien dat je gesekst hebt door de gynaecoloog....
Ben maar niet bang dat je je daar zorgen om gaat maken
Tijdens de weeen boeit helemaal niks meer. Bij mij had een fanfare erbij kunnen staan, had me niks uitgemaakt
Een goede bevalling gewenst!
En wat betreft het eventueel zien dat je gesekst hebt door de gynaecoloog....
Ben maar niet bang dat je je daar zorgen om gaat maken
Tijdens de weeen boeit helemaal niks meer. Bij mij had een fanfare erbij kunnen staan, had me niks uitgemaakt
Een goede bevalling gewenst!
Ja, dat vind ik echt.
woensdag 4 februari 2009 om 19:00
woensdag 4 februari 2009 om 19:01
Haha Mamasaar, herkenbaar!
Wij kwamen in het zkhs in de verloskamer, met persweeën, komt de gynaecoloog naar me toe en vraagt of er een co-assistent bij mocht zijn. Ik had echt zoiets van; ga eens aan het werk nu meteen, boeit mij dat!
al was de koningin erbij, dat kind moet eruit, en wel nu
Wij kwamen in het zkhs in de verloskamer, met persweeën, komt de gynaecoloog naar me toe en vraagt of er een co-assistent bij mocht zijn. Ik had echt zoiets van; ga eens aan het werk nu meteen, boeit mij dat!
al was de koningin erbij, dat kind moet eruit, en wel nu
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 4 februari 2009 om 19:19
Er is ook een homeopatisch spulletje. Ik weet helaas de naam niet. Mijn schoonzus had dat gehoord van de verloskundige toen ze zwanger was van de 2e en bang was dat ie net zoals de 1ste 10 dagen te laat zou komen. Ze bestelde het toen ze 39 weken zwanger was, het was nl niet op voorraad. De volgende ochtend was ze toch spontaan bevallen. Het spulletje heeft ze nooit opgehaald... Misschien moet je even googlen of eventueel je eigen verloskundige vragen, al zijn die daar niet echt voor in. Ik moet zeggen dat deze verloskundige het wel begreep en het met alles niet zo nauw nam, een glaasje wijn in het weekend was volgens haar ook geen enkel probleem...
woensdag 4 februari 2009 om 19:21
Ik heb geprobeerd:
- verven (en nog meer verven en nog meer en nog meer, ze dachten bij Gamma op een gegeven moment echt dat ik gek was)
- tonic
- bitter lemon
- ananas (binnen- en buitenkant)
Seks moest ik niet meer aan denken in dat stadium, maar ik denk dat het echt niet meer of minder helpt dan bovenstaande middelen.
Bij de eerste (waarbij ik ook echt helemaal verf/ananas/tonic/bitter lemon gek was op het laatst) begon het 4 uur nadat ik tegen manlief had gezegd dat ik het echt echt echt zat was en de volgende ochtend de vk ging bellen. Ik was toen een week overtijd.
Het kind komt als het zin heeft, daar ben ik van overtuigd. Kind 2 kwam namelijk nog net niet op de plee, had helemaal niet door dat ik aan het bevallen was....
- verven (en nog meer verven en nog meer en nog meer, ze dachten bij Gamma op een gegeven moment echt dat ik gek was)
- tonic
- bitter lemon
- ananas (binnen- en buitenkant)
Seks moest ik niet meer aan denken in dat stadium, maar ik denk dat het echt niet meer of minder helpt dan bovenstaande middelen.
Bij de eerste (waarbij ik ook echt helemaal verf/ananas/tonic/bitter lemon gek was op het laatst) begon het 4 uur nadat ik tegen manlief had gezegd dat ik het echt echt echt zat was en de volgende ochtend de vk ging bellen. Ik was toen een week overtijd.
Het kind komt als het zin heeft, daar ben ik van overtuigd. Kind 2 kwam namelijk nog net niet op de plee, had helemaal niet door dat ik aan het bevallen was....

woensdag 4 februari 2009 om 19:54
Echt Flint, dat lijkt me schrikken
Ennuh, ik denk dat tegen de tijd dat de baby eraan komt je al genoeg afscheiding bent verloren dat die sperma er inmiddels ook wel uit is, al kan ik me niet voorstellen dat je je op het moment supreme werkelijk druk kan maken om wat een gynaecoloog van je seksacties vind.
Ennuh, ik denk dat tegen de tijd dat de baby eraan komt je al genoeg afscheiding bent verloren dat die sperma er inmiddels ook wel uit is, al kan ik me niet voorstellen dat je je op het moment supreme werkelijk druk kan maken om wat een gynaecoloog van je seksacties vind.
woensdag 4 februari 2009 om 20:00
Ok, er zitten wat inkoppertjes tussen, maar toch stellen jullie antwoorden me enigzins gerust. Vooral dat ik tijdens de weeen waarschijnlijk zoveel afscheiding zal hebben dat het sperma er al niet meer is of niet opvalt. Tja, dat ik me daar druk om maak... had ik ook niet verwacht. Komt waarschijnlijk meer omdat mijn vriend zich geneert dat de gynaecoloog dan tegen zijn kwakkie aan zit te kijken
woensdag 4 februari 2009 om 20:27
Ik heb alles uit de kast getrokken om het op te wekken, volgens mijn berekening ging ik 16 dagen over tijd. En aan de annanas, chinees eten, trap op trap af de buren hebben me horen lopen, sex, sex en sex. En toen heb ik acupuntuur gedaan, van 13 uur tot 14 uur en s'avonds om 19uur is het begonnen. En na 28 uur later is mijn dochter geboren.
Succes met je bevalling.
Succes met je bevalling.
woensdag 4 februari 2009 om 20:47
quote:flint schreef op 04 februari 2009 @ 20:14:
O, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over wat de gyna denkt. Als het een beetje tegenzit, dan krijg je poepdrang tijdens de weeen, dus dan komt er ook iets anders uit... Die sperma zal dus niet echt opvallen
Als het meezit bedoel je!
Ik vond het persen echt heel erg fijn itt de ontsluitings weeen. Het deed ook eigenlijk geen pijn, heeft bij mij ook maar 16 min geduurt.
Was alleen maar een overweldigende oerkracht.
O, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over wat de gyna denkt. Als het een beetje tegenzit, dan krijg je poepdrang tijdens de weeen, dus dan komt er ook iets anders uit... Die sperma zal dus niet echt opvallen

Als het meezit bedoel je!
Ik vond het persen echt heel erg fijn itt de ontsluitings weeen. Het deed ook eigenlijk geen pijn, heeft bij mij ook maar 16 min geduurt.
Was alleen maar een overweldigende oerkracht.
Ja, dat vind ik echt.
woensdag 4 februari 2009 om 20:53
Hier geen succesverhalen met bevallingen opwekken
Ook alles geprobeerd:
- ananas
- tonic
- seks (niks aan! gelukkig konden we er beide om lachen!)
- frambozenbladthee (ja...)
- veel wandelen
- gestript worden door de verloskundige (was niks te strippen, zat potdicht)
Ik werd met 42 weken ingeleid... nul resultaat
met 42+2... nul resultaat
met 42+3... nul resultaat (en ja, ik was écht zwanger, haha!)
met 42+4 liet meneer zich eindelijk overhalen om er uit tekomen...
Bij zusje niks van dat alles geprobeerd, met 42 weken ingeleid en die snapte het tenminste meteen...
Kort gezegd: Je doet er weinig aan, het kind komt echt wel een keer!
Succes in ieder geval!!!
Ook alles geprobeerd:
- ananas
- tonic
- seks (niks aan! gelukkig konden we er beide om lachen!)
- frambozenbladthee (ja...)
- veel wandelen
- gestript worden door de verloskundige (was niks te strippen, zat potdicht)
Ik werd met 42 weken ingeleid... nul resultaat
met 42+2... nul resultaat
met 42+3... nul resultaat (en ja, ik was écht zwanger, haha!)
met 42+4 liet meneer zich eindelijk overhalen om er uit tekomen...
Bij zusje niks van dat alles geprobeerd, met 42 weken ingeleid en die snapte het tenminste meteen...
Kort gezegd: Je doet er weinig aan, het kind komt echt wel een keer!
Succes in ieder geval!!!
woensdag 4 februari 2009 om 21:00
Mijn VK raadde mij Wonderolie aan toen er 13 dagen na uitgerekende datum nog geen baby was en de bevalling volgens haar een zetje nodig had. Ik heb de olie gewoon bij de apotheek gehaald en ingenomen met limonade (neus dicht want het is echt goor). Om half elf in de ochtend opgedronken (daarna lopen je darmen leeg) en 6 uur later lag de baby in mijn armen.
Veel succes tijdens de bevalling!
Veel succes tijdens de bevalling!