Oververmoeide Mama vraagd advies
zaterdag 6 september 2008 om 10:22
Dag Dames,
(Bericht gewijzigd: ik zag net dat ik vraagt met een d schreef
Kom uit Duitsland en ben de NL grammatica nog niet helemaal machtig )
Ik hoop dat ik hier advies/uitwisseling van ervaringen kan vinden.
Ik heb een lief zoon van bijna 4 jaar en sinds 2 jaar wordt hij elke nacht 2 keer wakker.
Dan rend hij als een speer in onze kamer en roept hysterisch dat hij spoken ziet en bang is.
Netjes volgens de Nannyregels brengen we hem weer naar zijn eigen bed.
Maar het breekt echt op, het is nu bijna 2 jaar aan de gang en sinds dien ken ik geen nachtrust meer.
Mijn man en ik spreken voor het na bed gaan wel af wie met hem wakker wordt maar toch wordt ik natuurlijk automatisch wakker als hij hysterisch rondschreuwd.
Nou had ik laatst een afspraak bij het consutatiebureau (voor de DKTP prik) en legde meteen mijn probleem uit aan de arts daar maar volgens haar is het maar een fase en zal het heus wel overgaan.
Er is in ieder geval geen medische oorzaak.
Maar het is al 2 jaar aan de gang!!! Kun je dan nog van een fase spreken?!
Het zou wel, maar vroeg me af of zich iemand in dit verhaal herkend en of het nou echt overgaat.
p.s. Ik werk onder ander met kids die slaapstoringen hebben, maar meestal gaat daar ADHD mee gepaard en dat heeft smurfikind gelukkig zeker niet, wel heel veel angsten dus...
Alvast bedankt voor reactie
(Bericht gewijzigd: ik zag net dat ik vraagt met een d schreef
Kom uit Duitsland en ben de NL grammatica nog niet helemaal machtig )
Ik hoop dat ik hier advies/uitwisseling van ervaringen kan vinden.
Ik heb een lief zoon van bijna 4 jaar en sinds 2 jaar wordt hij elke nacht 2 keer wakker.
Dan rend hij als een speer in onze kamer en roept hysterisch dat hij spoken ziet en bang is.
Netjes volgens de Nannyregels brengen we hem weer naar zijn eigen bed.
Maar het breekt echt op, het is nu bijna 2 jaar aan de gang en sinds dien ken ik geen nachtrust meer.
Mijn man en ik spreken voor het na bed gaan wel af wie met hem wakker wordt maar toch wordt ik natuurlijk automatisch wakker als hij hysterisch rondschreuwd.
Nou had ik laatst een afspraak bij het consutatiebureau (voor de DKTP prik) en legde meteen mijn probleem uit aan de arts daar maar volgens haar is het maar een fase en zal het heus wel overgaan.
Er is in ieder geval geen medische oorzaak.
Maar het is al 2 jaar aan de gang!!! Kun je dan nog van een fase spreken?!
Het zou wel, maar vroeg me af of zich iemand in dit verhaal herkend en of het nou echt overgaat.
p.s. Ik werk onder ander met kids die slaapstoringen hebben, maar meestal gaat daar ADHD mee gepaard en dat heeft smurfikind gelukkig zeker niet, wel heel veel angsten dus...
Alvast bedankt voor reactie
zondag 7 september 2008 om 20:19
quote:smurfi schreef op 07 september 2008 @ 15:06:
Crini, ik heb echt wel van alles geprobeerd maar dan eigenlijk meer in die trance dat spoken niet bestaan!!!
Misschien dat dat hem juist is dat hij maar de angsten blijft houden.
Maar blijkbaar heb ik de peuterlogica niet door
Heb wel es met hem monster gezocht maar dan niets gevonden zeg maar en hem daarmee te laten zien dat monster niet bestaan...Nachtlamp, beschermknuffel. Dat werkte allemaal niet.
Toch wel een verkeerde aanpak.
In ieder geval heel erg bedankt voor al die goede adviesen.
Zeker dat liefe monster vangen vond ik een hele leuke!
Smurfi, ik bedoelde het niet als aanval hoor, ik zei alleen dat ik het miste in je verhaaltje. Ik hoopte al dat je dan zou zeggen dat je wel al van alles geprobeerd hebt.
Ik wil je iig heel veel succes wensen.
Crini, ik heb echt wel van alles geprobeerd maar dan eigenlijk meer in die trance dat spoken niet bestaan!!!
Misschien dat dat hem juist is dat hij maar de angsten blijft houden.
Maar blijkbaar heb ik de peuterlogica niet door
Heb wel es met hem monster gezocht maar dan niets gevonden zeg maar en hem daarmee te laten zien dat monster niet bestaan...Nachtlamp, beschermknuffel. Dat werkte allemaal niet.
Toch wel een verkeerde aanpak.
In ieder geval heel erg bedankt voor al die goede adviesen.
Zeker dat liefe monster vangen vond ik een hele leuke!
Smurfi, ik bedoelde het niet als aanval hoor, ik zei alleen dat ik het miste in je verhaaltje. Ik hoopte al dat je dan zou zeggen dat je wel al van alles geprobeerd hebt.
Ik wil je iig heel veel succes wensen.
Whatever, I do what I want
zondag 7 september 2008 om 20:54
Kleuters doen nog aan 'magisch denken' dus voor hun bestaan spoken, kunnen theepotten praten en kan Peter Pan zo bij je naar binnen vliegen. Tegen hem zeggen dat spoken niet bestaan zal dus niet helpen, hij gelooft het niet en hij voelt zich waarschijnlijk ook niet erg serieus genomen. Tegen mensen met een spinnenfobie zeggen dat een spin niet eng is helpt meestal ook niet erg.
Mijn dochter van 5 is bang dat haar berenstoel levend wordt en ik krijg haar niet aan haar verstand gepeuterd dat het niet kan . Dus draai ik 'em nu om zodat hij haar niet meer 'aankijkt' en het leed is geleden.
Heb je weleens aan je zoon gevraagd wat je zou kunnen doen om de 'spoken' buiten te houden? Wie weet wat voor een idee hij zelf heeft.
Sterkte ermee.
Mijn dochter van 5 is bang dat haar berenstoel levend wordt en ik krijg haar niet aan haar verstand gepeuterd dat het niet kan . Dus draai ik 'em nu om zodat hij haar niet meer 'aankijkt' en het leed is geleden.
Heb je weleens aan je zoon gevraagd wat je zou kunnen doen om de 'spoken' buiten te houden? Wie weet wat voor een idee hij zelf heeft.
Sterkte ermee.