Part-time werkende moeders: welke baan hebben jullie??

13-02-2009 12:03 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen besloten om op zoek te gaan naar een andere baan. Ik werk momenteel 4 dagen, de functie die ik heb wordt zwaarder in de nabije toekomst en ik balanceer nu al op het randje. Helemaal stoppen met werken wil en kan ik niet.

Ik ben dus nu aan het bekijken/bedenken/orienteren wat ik eventueel wel zou willen. Part-time dus. Liefst zou ik straks 3 dagen werken. Vraag me af wat de andere Viva moeders doen.

Dus: welke baan hebben jullie?
Ik werk als administratief medewerkster, 2 dagen in de week.
heb jarenlang parttime gewerkt als office manager bij diverse bedrijven, 5 x 5 uur binnen schooltijden. ideaal.
Ik werk 20 uur als administratief medewerkster.
ik werk 28 uur per week als secretaresse.
Ik werk 24 uur als verpleegkundige.
Ik doe de pr enzo van een theatergroep, 16 uur in de week. Wel verspreid over 4 dagen.

Maar heel eerlijk: wat heeft dat met moederschap te maken?
Ik ga waarschijnlijk 16 uur werken als doktersassistente in een ziekenhuis. (Werk nu nog 32 uur en ben 20 weken zwanger. Als de echo goed is ga ik m'n aantal uren voor na het verlof doorgeven aan de werkgever.)
Ik werk als managementsecretaresse, 3 dagen per week. Maar ik merk dat in 3 dagen mijn werk niet goed gedaan kan worden, ik niet genoeg contact heb met collega's, dat leuke klussen aan mijn neus voorbijgaan omdat ik minder tijd heb, dat ik niet genoeg overzicht heb, dus ik ga vanaf volgende maand 4 dagen werken.

Heb ik in mijn vorige baan ook gedaan. 28-32 is mijn ideaal.
Ik werk 18 uur per week als begeleidster in de gehandicaptenzorg
Ik zit 30 uur per week op het forum hier...

geintje...

Ik werk 3 dagen van 9 uur als grafisch vormgever en werk ook nog 3 uurtjes thuis.