Petit Amelie Lilly (co-sleeper)
dinsdag 26 mei 2020 om 07:56
Hallo allemaal,
Graag zou ik ervaringen willen lezen van ouders die deze (of vergelijkbare) co-sleeper/aanschuifledikant in huis hebben. Wij zitten te denken deze aan te schaffen voor de baby.
Hoe makkelijk is hij in gebruik? En dan bedoel ik voornamelijk is hij makkelijk open en dicht te schuiven na elke voeding, ook al staat hij strak tegen het ouderlijk bed aan? Of moet je deze dan eerst een stukje van het bed afzetten alvorens dicht en open te kunnen doen?
Hebben jullie het bedje aan het ouderlijk bed vastgemaakt? Zo ja, hoe?
Hoor het graag
Graag zou ik ervaringen willen lezen van ouders die deze (of vergelijkbare) co-sleeper/aanschuifledikant in huis hebben. Wij zitten te denken deze aan te schaffen voor de baby.
Hoe makkelijk is hij in gebruik? En dan bedoel ik voornamelijk is hij makkelijk open en dicht te schuiven na elke voeding, ook al staat hij strak tegen het ouderlijk bed aan? Of moet je deze dan eerst een stukje van het bed afzetten alvorens dicht en open te kunnen doen?
Hebben jullie het bedje aan het ouderlijk bed vastgemaakt? Zo ja, hoe?
Hoor het graag

dinsdag 26 mei 2020 om 09:05
Schattig bedje, maar geen ervaring mee. Kan me niet voorstellen dat het makkelijk omhoog en omlaag schuiven is wanneer je hem stevig tegen het ouderlijk bed hebt, maar misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Wij hebben de cosleeper met veters oid vast gemaakt aan het bed
Onze cosleeper heeft dan ook niet zo'n deel dat open en dicht kan.
Wij hebben de cosleeper met veters oid vast gemaakt aan het bed

dinsdag 26 mei 2020 om 09:27
Wij hebben de NUAGE van Petit Amelie. Zonder dat schuifstuk. Lijkt mij superonhandig, ook qua geluid en beweging die je moet maken om 'm open en dicht te krijgen. Maar geen ervaring dus met deze specifieke co-sleeper.
Co-sleeper an sich vind ik echt geweldig. Zo dichtbij. Even een aaitje, een speentje. Hij zit met een soort haak aan ons bed vast. Op gelijke hoogte als ons matras. Dochter begint nu een beetje te schuiven (maar rolt niet om) en soms vind ik haar schuin in haar co-sleeper met haar hoofdje richting ons matras. Ik heb echter geen enkele angst dat ze eruit zou vallen/rollen.
Heb even getwijfeld over de aanschaf maar beschouw dit echt als een van de beste aankopen. Ik ben fan!
Edit: ik weet niet waar je woont maar Petit Amelie heeft een concept store in Bussum, daar heb ik 'jouw' co-sleeper zien staan. Je kan altijd even bellen om te vragen of ie er nog staat en dan zelf even testen.
Co-sleeper an sich vind ik echt geweldig. Zo dichtbij. Even een aaitje, een speentje. Hij zit met een soort haak aan ons bed vast. Op gelijke hoogte als ons matras. Dochter begint nu een beetje te schuiven (maar rolt niet om) en soms vind ik haar schuin in haar co-sleeper met haar hoofdje richting ons matras. Ik heb echter geen enkele angst dat ze eruit zou vallen/rollen.
Heb even getwijfeld over de aanschaf maar beschouw dit echt als een van de beste aankopen. Ik ben fan!
Edit: ik weet niet waar je woont maar Petit Amelie heeft een concept store in Bussum, daar heb ik 'jouw' co-sleeper zien staan. Je kan altijd even bellen om te vragen of ie er nog staat en dan zelf even testen.
dinsdag 26 mei 2020 om 09:29
Ik heb deze cosleeper. Werkt prima als hij strak tegen het bed staat. Het rekje schuift tussen de voor en achterkant van het ledikantje. Beetje lastig uit te leggen, maar de voor en achterkant staat strak tegen je bed aan en het hekje past daar dus tussen. Als hij naar beneden geschoven is dan zorgt de “bovenkant” van het hekje er voor dat er geen spleet is tussen de cosleeper en je eigen bed.
Wij hadden hem niet vast staan aan het bed, maar dat zou wel beter zijn als dat wel kan. Op zich werkt de rem prima.
Wij hadden hem niet vast staan aan het bed, maar dat zou wel beter zijn als dat wel kan. Op zich werkt de rem prima.
dinsdag 26 mei 2020 om 10:39
Ik zie nietsMevrouwTomatensoep schreef: ↑26-05-2020 09:59Hier hebben we deze, heel tevreden over. Co-sleeper is sowieso echt fantastisch vind ik.

dinsdag 26 mei 2020 om 10:40
Bedankt voor je reactie Mayolijn, ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. En nu ben ik nog enthousiaster over dit bedjemayolijn28 schreef: ↑26-05-2020 09:29Ik heb deze cosleeper. Werkt prima als hij strak tegen het bed staat. Het rekje schuift tussen de voor en achterkant van het ledikantje. Beetje lastig uit te leggen, maar de voor en achterkant staat strak tegen je bed aan en het hekje past daar dus tussen. Als hij naar beneden geschoven is dan zorgt de “bovenkant” van het hekje er voor dat er geen spleet is tussen de cosleeper en je eigen bed.

dinsdag 26 mei 2020 om 10:46
Wij hebben hem ook, heel tevreden over. Eens met wat Mayolijn zegt.
Wij hebben het bedje ook niet vastgemaakt aan ons bed, is nog nooit verschoven (ondanks gladde laminaat vloer). Omhoog en omlaag schuiven van het hekje is eenvoudig en geluidloos. Door de bredere pootjes aan de onderkant kan hij ook niet omkiepen.
Matrasje dat er bij zit is ook prima, lekker dik!
Wij hebben het bedje ook niet vastgemaakt aan ons bed, is nog nooit verschoven (ondanks gladde laminaat vloer). Omhoog en omlaag schuiven van het hekje is eenvoudig en geluidloos. Door de bredere pootjes aan de onderkant kan hij ook niet omkiepen.
dinsdag 26 mei 2020 om 13:20
Wij hebben deze co sleeper. En echt heel tevreden! Het dichtklikken gaat inderdaad erg zachtjes waardoor je kindje niet snel wakker zal worden. Enige kleine nadeel vond ik dat het hekje wel echt naar beneden knalt als je hem loslaat. Dat maakt natuurlijk wel wat lawaai. En ik ben niet zo heel handig dus dat gebeurde nog wel eens haha.
Om die reden heb ik toen een boxkleed om het matras heen gedaan. Alleen langs de zijkanten en onderkant zeg maar. Zo werd het matras breder en bleef het hekje hangen. Toen dochter nog niet kon rollen deed ik het hekje nooit helemaal omhoog. Zo kon ik ook makkelijk een hand op haar leggen als dat nodig was.
Dus al met al super tevreden over de co sleeper! Hij is ook heel mooi compact. Ik zou wel even checken of de hoogte overeen komt met jullie eigen bed. Wij hebben deze namelijk gekocht omdat we een hoog bed hebben. Bij een laag bed lijkt me deze co sleeper minder geschikt.
Om die reden heb ik toen een boxkleed om het matras heen gedaan. Alleen langs de zijkanten en onderkant zeg maar. Zo werd het matras breder en bleef het hekje hangen. Toen dochter nog niet kon rollen deed ik het hekje nooit helemaal omhoog. Zo kon ik ook makkelijk een hand op haar leggen als dat nodig was.
Dus al met al super tevreden over de co sleeper! Hij is ook heel mooi compact. Ik zou wel even checken of de hoogte overeen komt met jullie eigen bed. Wij hebben deze namelijk gekocht omdat we een hoog bed hebben. Bij een laag bed lijkt me deze co sleeper minder geschikt.
dinsdag 26 mei 2020 om 15:39
Klopt het dat ik geen link zie naar de co -sleeper?Kacheltje90 schreef: ↑26-05-2020 13:20Wij hebben deze co sleeper. En echt heel tevreden! Het dichtklikken gaat inderdaad erg zachtjes waardoor je kindje niet snel wakker zal worden. Enige kleine nadeel vond ik dat het hekje wel echt naar beneden knalt als je hem loslaat. Dat maakt natuurlijk wel wat lawaai. En ik ben niet zo heel handig dus dat gebeurde nog wel eens haha.
Heb inderdaad bed opgemeten en scheelt 3 cm in hoogte met ons bed, co-sleeper ligt dan dus iets lager. Wellicht kunnen we nog iets onder de poten bevestigen waardoor deze op gelijke hoogte komt te staan
dinsdag 26 mei 2020 om 16:23
Hier ook heel tevreden over de co-sleeper van Petit Amelie. Dit was toen de enige co-sleeper die ook een beetje overeenkwam met de hoogte van ons bed. Staat er nu alweer bijna 10 maanden voor de tweede ronde. Baby slaapt er inmiddels niet meer in maar ik gebruik hem nog als 'uitwijk mogelijkheid' voor mijn schouder/arm/hoofd als er weer eens te veel mensen (lees: kinderen) in ons bed liggen (
)
Bij ons staat hij klem tussen het bed en de muur en het hekje schuift prima. Al gebruiken wij het hekje eigenlijk amper. De eerste maanden sliepen ze daar waar ik was, daarna overdag in het ledikant op eigen kamer. 'S nachts was het hekje sowieso naar beneden. Behalve die paar weken toen ze bracht had om steeds tegen mij aan te rollen.
Echt een van de beste aankopen hier!

Bij ons staat hij klem tussen het bed en de muur en het hekje schuift prima. Al gebruiken wij het hekje eigenlijk amper. De eerste maanden sliepen ze daar waar ik was, daarna overdag in het ledikant op eigen kamer. 'S nachts was het hekje sowieso naar beneden. Behalve die paar weken toen ze bracht had om steeds tegen mij aan te rollen.
Echt een van de beste aankopen hier!
dinsdag 26 mei 2020 om 16:55
Zag inderdaad bij de omschrijving dat het een lekker dik matras was ja, zie je niet bij andere co-sleepers.Karavaan schreef: ↑26-05-2020 10:46Wij hebben hem ook, heel tevreden over. Eens met wat Mayolijn zegt.
woensdag 27 mei 2020 om 13:10
Ik bedoelde dat wij de co sleeper hebben waar jij advies over vraagt haha. Die van petit amelie dus

woensdag 27 mei 2020 om 13:26
Aah haha top!Kacheltje90 schreef: ↑27-05-2020 13:10Ik bedoelde dat wij de co sleeper hebben waar jij advies over vraagt haha. Die van petit amelie dus![]()
Heb hem vandaag besteld!

woensdag 27 mei 2020 om 21:13
Wij hebben hem ook maar naar aanleiding van hierboven toch wat vragen... als je bij ons het hekje naar beneden doet heb je dus wel een stuk hout en geen matras. Dus hekje naar beneden tegen het bed aan kan alleen als het matras een stukje opschuift (rol handdoek aan de buitenkant). Maar dan ligt het matras weer op het hekje dus kan hij niet omhoog.. wat doe ik fout?
Verder hier niet meer nodig want dreumes slaapt tussen ons in en het is meer een bijzettafel geworden. Maar ben toch nieuwsgierig als ik de rest lees.
Verder hier niet meer nodig want dreumes slaapt tussen ons in en het is meer een bijzettafel geworden. Maar ben toch nieuwsgierig als ik de rest lees.