Peuter en zindelijk worden

26-12-2008 14:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 2 jaar en 4 maanden en heeft het de laatste tijd regelmatig over plassen en poepen. Ze geeft het vaak aan als ze gepoept heeft (is dan wel te laat) en wil ook weleens op het potje zitten.

Aangezien mijn man tot 5 januari vrij is dachten wij dat het wel makkelijk zouden zijn om deze vakantie een poging te wagen om haar zindelijk te krijgen. We hebben stapels onderbroekjes in huis en het potje staat er ook of als ze op de wc wil een brilverkleiner en opstapje.

Hoe hebben jullie het zindelijk worden aangepakt en hoe oud was je kindje toen hij/zij daadwerkelijk zindelijk werd? Hebben jullie nog tips?
Sam79, mijn dochtertje was met 2 jaar en 8 maanden ook nog niet zindelijk. Inmiddels is ze 2 jaar en 11 maanden en sinds een week is ze zindelijk.

@Freya, loopt je zoontje wel gewoon in zijn onderbroek? Anders zou ik dat eerst doen, en dat een joggingsbroek of pyjamabroek eroverheen. Deze zitten wat losser dan spijkerbroeken.
Even een kleine update.

Vrijdag voor het eerst in onderbroek laten lopen (ze wilde haar gewone broek gelijk uitlaten). Regelmatig gevraagd of ze moest plassen of poepen en dat ze dan op het potje kan. Haar zelf op het potje zetten werkte trouwens niet. Zaterdag wilden we verder gaan maar door omstandigheden (zoontje in de ochtend naar ziekenhuis, later bleek dat hij RS-virus heeft) niks meer aan gedaan. Vandaag gaat het wat beter met zoontje dus toch weer begonnen. Alleen maar plasjes in de onderbroek en niet gepoept. Haar knuffel ook op het potje laten gaan . Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen komende week. Ik moet werken deze week (maar 2 dagen) maar heb wel tegen man gezegd consequent te zijn en luier af te laten, alleen met slapen niet.
Ook ik ben gister begonnen met het uitlaten van de luier. Een aantal natte broekjes met maillot en 1 plas op de WC was het resultaat. Mijn dochter is 2 jaar en 5 mnd. Ze zit al tijden op de WC, maar er gebeurde nog nooit wat. Aangezien ik de hele week vakantie heb, had ik ook zoiets van, deze week er tegenaan en dan hopen dat de gastouder volgende week ermee door wil gaan!

Vandaag nog geen plas op de WC (wel in de luier tijdens het middagslaapje...).

Ik vraag steeds of ze moet plassen en poepen, maar dan roept ze steeds nee.

Doen jullie ook aan belonen? En hoe dan??

Ik hoorde van beloningskaarten...weet iemand waar die te krijgen zijn?

Groetjes Bianca
Als je als baby al begint met zindelijk maken dan wordt het geen strijd, ze weten dan niet beter. Het wordt pas een strijd als je laat met zindelijk maken begint en dus veel meer werk.
Hallo,

Ik heb een tweelingvan nu bijna 4. Een jongen en een meisje beide zindelijk alleen mijn zoon heeft snachts nog een luier.

Ik heb ze meteen naar de wc laten gaan en geen potje gebruikt. Mijn dochter was al vrij snel. Ik merkte aan haar dat ze voelde aan

komen wanneer ze moest.

Ik heb toen bij beide de luier afgelaten en met een sticker vel gewerkt.

Eerst 10x plassen dan een kadootje (bellenblaas of zo)

Dan 15x, dan 20x en uiteindelijk dan een groot kado. Dit was een enorm stumulans voor mijn dochter. Die was zo van de luier af. Alleen dus niet van mijn zoon. Die had er gewoon echt geen zin in. Ik heb het dus ook later met hem geprobeerd. Je moet echt naar je kind kijken en vooral niet forceren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven