Peuter koorts: paracetamol of niet?

27-09-2009 20:56 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (22 maanden) werd aan het eind van de middag dreinerig. Vervolgens wilde ze niet eten. Toen ze ook een stukje vlees en haar toetje afsloeg was wel duideljik dat ze niet lekker was. Na het eten heeft ze vooral op mij gehangen. En jawel, bij het naar bed gaan had ze 39,6 graden koorts. En dan?

Zelf zeg ik: Niet te warm aankleden (pyjama en dunne slaapzak), lekker naar bed en géén paracetamol.

Vriend zegt: Voldoende warm aankleden (wat dikkere slaapzak), lekker naar bed mét paracetamol.

Wat is nu wijsheid?
niet te warm kleden, paracetamol zetpilletje en dan in bed
Ik geef wel altijd paracetamol als ze zich beroerd voelt door de koorts. Lijkt ze er weinig last van te hebben, dan niet.
Ik gaf/geef mijn kind geen paracetamol, als mijun kind het niet nodig had. Daarmee bedoel ik als mijn kind zonder al teveel rpoblemen zelf in slaap kan komen. Als kind huilt en pijn heeft, dan is het meteen paracetamol
Met 39,6 geef ik absoluut een zetpil.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik zou haar niet te warm aankleden en alleen paracetamol geven als ze niet in slaap komt en zich rot voelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
oja en goed laten drinken!!!
Als je kind veel zweet door de koorts, dan zou ik ook opletten dat ze genoeg (water) drinkt. Wij geven niet zo snel paracetamol, maar hebben wel kinderparacetamol in huis, voor het geval dat.

Hebben jullie kinderparacetamol in huis?
Mijn dochter had laatst ook bijna 40 graden koorts. Lekker bij ons in bed gelegd omdat ze dan iets boven de dekens gaat liggen en het dus niet te warm krijgt. Zetpil gegeven en ze heeft heerlijk geslapen. Volgende dag even aangezien maar rond lunchtijd weer een zetpil en lekker op tijd voor het middagdutje naar bed gedaan. 's Avonds lekker in bad om af te koelen en toen was ze er weer. Nog wel een paar dagen wat hangerig, maar niet meer echt ziek.

En zeker niet warm kleden. Ze moeten de warmte wel kwijt kunnen.
Niet te warm kleden en een paracetamolletje geven.
Loretta is De Mol. Punt.
Absoluut wel paracetamol. Natuurlijk wil je dat de natuur haar gang kan gaan, maar bij kleintjes kan die temp zo snel zo hoog schieten. Beetje hulp om het te laten zakken kan geen kwaad.
tsja... ik was er ook wat terughoudend in, maar mijn meisje heeft net in het ziekenhuis gelegen voor verkoudheid en daar geven ze echt gewoon paracetamol om die kleintjes zich wat beter te laten voelen. Zoals ze zeggen 'voor het algemeen welbevinden'. Bij zulke hoge koorts waarbij Kruimel zich niet lekker voelde heb ik overigens altijd wel paracetamol gegeven (en inderdaad niet TE warm aankleden). Paracetamol kan voor zover ik weet geen kwaad mits je nu wel even volgens schema door geeft (om een koortsstuip te voorkomen) en zorgt er wel voor dat ze zich lekkerder voelt. Ik zou het wel doen dus. Wat is jouw reden om géén paracetamol te geven?
ik geef in zo'n geval ook altijd een zetpilletje. Slaapt hij lekker op. Nu heb ik een kereltje die niet snel ziek is. Hij krijgt dus niet veel van dat spul binnen.
Wel paracetamol hier. Lekker slapen is m.i. de beste genezing.
Ik zou zeker een zetpil geven, maar niet te warm aankleden.
The time is now
Hier (sp) krijgen kinderen ibuprufeen. Het zit verstopt in een zoet drankje wat je met een injectiespuitje (zonder naald) kunt geven.

Werkt bijzonder goed.

Paracetamol wordt niet aan kinderen gegeven.
Boven 38,5 pcm geven, en wat Lika zegt, als je het geeft dan ook wel consequent zijn! Anders heb je inderdaad door de sterke temperatuurschommeling kans op stuipjes!
quote:Star schreef op 27 september 2009 @ 20:58:

Ik geef wel altijd paracetamol als ze zich beroerd voelt door de koorts. Lijkt ze er weinig last van te hebben, dan niet.

Dit was mijn redenatie om geen paracetamol te geven. Ze was wat hangerig, maar niet superziek ofzo. En zolang ze gewoon lekker gaat slapen (wat ik ook verwacht had) en ze dus zelf geen last heeft van de koorts, waarom dan wel paracetamol geven?

Ik ben gewoon wat terughoudend met medicijnen. Als het nodig is, dan is het nodig, maar liever niet. Hiernaast heb ik ook begrepen dat paracetamol de kans op een koortsstuip verhoogt omdat de temperatuur ineens omhoog kan schieten als de paracetamol is uitgewerkt.

Meisje ligt nu met paracetamol in bed (vriend heeft gewonnen ). Tot nog toe slaapt ze lekker. Ze slaapt eigenlijk altijd door, zelfs met dubbele oorontsteking, dus ik verwacht geen problemen voor de nacht. (Wel voor morgen, ik heb een cursus en vriend belangrijke werkafspraken... )
quote:Jumpsje schreef op 27 september 2009 @ 21:23:

Boven 38,5 pcm geven, en wat Lika zegt, als je het geeft dan ook wel consequent zijn! Anders heb je inderdaad door de sterke temperatuurschommeling kans op stuipjes!Dus vannacht de wekker zetten, temperatuur opmeten en eventueel weer paracetamol geven?
Er is laatst onderzocht dat paracetamol bij jonge kinderen de kans verhoogt dat ze astma krijgen. Daarom ben ik altijd terughoudend met het geven van paracetamol aan mijn kinderen.. Maar bij bijna 40 graden koorts zou ik ook een paracetamol geven.
Vorige week werd dochter (3)s'nachts wakker met 39 koorts, paracetamol gegeven en ze sliep gelijk weer in en de volgende morgen was het over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:chicha schreef op 27 september 2009 @ 21:20:

Hier (sp) krijgen kinderen ibuprufeen. Het zit verstopt in een zoet drankje wat je met een injectiespuitje (zonder naald) kunt geven.

Werkt bijzonder goed.

Paracetamol wordt niet aan kinderen gegeven.

Wat?!? Nou bij mijn volgende bezoek aan Nederland ging ik toch een voorraad zetpillen halen....

Ibuprufeen neem ik zelf nog niet eens, laat staan dat ik het mijn koter van 3 ga geven.

Nou ja, het blijven rare jongens die Spanjolen... Ze doen bijvoorbeeld ook aan hoge dosis over de counter AB bij een verkoudheid, ook heel bijzonder.
Ik denk eerlijk gezegd dat dochter die goede nachtrust ook wel had gehad zonder paracetamol. Vandaar dat ik ook geen reden zag om het wel te geven.
Hey Tess, ik zou het niet gegeven hebben. Tenzij Tessje niet zou kunnen slapen. Maar goed je hebt al verloren. Zou ze vannacht niet wakker maken hoor. Gewoon lekker laten slapen, tenzij ze zelf komt natuurlijk,
quote:chicha schreef op 27 september 2009 @ 21:20:

Hier (sp) krijgen kinderen ibuprufeen..

als je het of rotspul hebt....

ik krijg er last van de maag van...dus never geef ik dat aan kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven