Peuter koorts: paracetamol of niet?
zondag 27 september 2009 om 20:56
Mijn dochter (22 maanden) werd aan het eind van de middag dreinerig. Vervolgens wilde ze niet eten. Toen ze ook een stukje vlees en haar toetje afsloeg was wel duideljik dat ze niet lekker was. Na het eten heeft ze vooral op mij gehangen. En jawel, bij het naar bed gaan had ze 39,6 graden koorts. En dan?
Zelf zeg ik: Niet te warm aankleden (pyjama en dunne slaapzak), lekker naar bed en géén paracetamol.
Vriend zegt: Voldoende warm aankleden (wat dikkere slaapzak), lekker naar bed mét paracetamol.
Wat is nu wijsheid?
Zelf zeg ik: Niet te warm aankleden (pyjama en dunne slaapzak), lekker naar bed en géén paracetamol.
Vriend zegt: Voldoende warm aankleden (wat dikkere slaapzak), lekker naar bed mét paracetamol.
Wat is nu wijsheid?
maandag 28 september 2009 om 15:21
Hier geef ik ook een paracetamol in dat soort gevallen, en inderdaad bij ons in bed nemen, slaap ik zelf beter en kan ik het verloop vd temp nachts beter volgen.
En idd niet te warm aankleden, veel drinken (wij doen ook vaak druivensuiker bij in de diksap, zodat ze voldoende energie binnenkrijgt om d'r virus te bestrijden, maar dit komt ook omdat ze acuut stopt met eten als ze ziek is, en ze erg klein en licht is).
En idd niet te warm aankleden, veel drinken (wij doen ook vaak druivensuiker bij in de diksap, zodat ze voldoende energie binnenkrijgt om d'r virus te bestrijden, maar dit komt ook omdat ze acuut stopt met eten als ze ziek is, en ze erg klein en licht is).