peuter loopt weg

17-09-2009 17:15 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende, mijn zoontje van 2 wil niet bij me in de buurt blijven als ik ergens naar toe ga met hem, bijvoorbeeld naar de bieb.

Hij loopt tekens van mij weg, wat ik nogal gevaarlijk vind ivm trappen en etc. Zeggen dat hij bij mij moet blijven helpt niets.... en toch moet ik boeken inleveren met zo'n scan, en lenen, waardoor ik niet continu zijn handje vast kan houden, ik probeer het wel met 1 hand maar hij rukt zich al gauw van mij los, en als ik in de rij sta te wachten begint hij al gauw te schreeuwen, en dan kijken mensen me na, ik voel me dan echt voor lul staan, dit is ook het geval tijdens winkelen en etc. Op dat moment heb ik ook echt een hekel aan hem, en moet ik me echt inhouden om niet boos te worden.

thuis is hij een schatje...... wat moet ik hiermee
We live in a free world
Die van mij was ook zo'n wegloper, ik heb dus idd ook een tuigje gebruikt (ontaarde moeder) maar het werkte wel en nu is hij bijna 6 en loopt nog wel eens weg maar dan heeft hij wel vast plekken waar hij naartoe gaat. En ja hij krijgt dan straf, maar ik heb het idee dat het niet werkt, ik heb me er maar bij neergelegd en loop nog wel eens te zoeken naar kind. Over het algemeen blijft hij bij me en weet ook dat hij niet zomaar mag oversteken en als ik mijn hand uitsteek (als ik vastpakken) dan doet hij dat ook.

Succes ermee!
ik zal eens kijken voor een tuigje, hij heeft een buggy maar dat is niet handig meenemen op de fiets, ik heb namelijk de auto nooit overdag tot mijn beschikking.... maar ik wil ook niet aan huis gebonden zijn, lopen vind ik niks duurt me gewoon te lang... heb nog meer te doen dan 30 min heen en 30 min terug lopen met de buggy. bedankt voor de tips

groetjes
We live in a free world
Een buggydrager voor de fiets? Ik had ook geen auto tot mijn beschikking en deed dat zo. Werkte heel goed
ja maar dan pssen de fietstassen er niet meer op.... en die heb ik nodig omdat ik het link vind om tassen aan het stuur te hangen, en mijn zoontje kan dan ook niet van de tassen afblijven
We live in a free world
sorry dat ik zeg witbloempje, maar dan heb jij echt een handenbindertje. Hoe kan hij bij die tassen komen als hij in een fietsstoeltje zit?
mijn broer had vroeger altijd een armband met een lijn...verwacht wel reacties van mensen die het zielig vinden, maar dat is hun ding. die hebben waarschijnlijk niet zulke kinderen....
Polsbandje met klittenband of een tuigje. Had ook zo'n buggie weigeraar tot een paar maanden geleden.

En een krijsend kind in de buggie proppen is ook niet altijd even gezellig.... Dan maar op die manier.

Heb ook vaker afkeurende blikken gekregen van mensen die er geen zak mee te maken hebben maar dat negeerde ik dus fijn.

Heb liever afkeurende blikken dan een kind dat wegloopt en onder een fietser rent (of nog erger).
Ja, dat vind ik echt.
.
quote:qwertu schreef op 17 september 2009 @ 19:03:

Gezellig niet, Mamasaar, maar noodzakelijk wel... (En je wordt er handig in hoor: buggy tegen een muur. kind erin vouwen, knie in het kruis om een knik in de "plank" te krijgen, snel de bandjes vast en rijden. )

Op de fiets heb ik een ringsling mee. Maar ja, ik ben een draagdoekmama, dus Qtie is aan de doek gewend. Bij een niet-draagdoekkind zou ik het niet meer introduceren en lekker een tuigje kopen.

Afkeurende blikken daar zou ik me niets van aantrekken. Die heb ik ook bij mijn krijskind in de buggy. Ik trotseer honderd keer liever afkeurende blikken dan dat mijn kind in de gracht of onder een auto loopt in een onbewaakt ogenblik.

Herkenbaar

Wanneer mijn volgende kinders groot genoeg worden om te willen lopen hebben ze toch pech

Denk ook niet dat ik dan de kindjes zo vaak zal dragen onderweg als ik bij mijn oudste heb gedaan.

Ik bedoel, ik heb maar 1 rug
Ja, dat vind ik echt.
Goh, wat heb ik dan een voorbeeldige dochter

Ik kan gerust anderhalf uur met haar winkelen en ze loopt netjes mee. En de buggy is handig voor de boodschappen! Dochter is trouwens ruim 20 maanden. Ik moet haar alleen wel tig keer waarschuwen dat ze moet opletten waar ze loopt aangezien ze geregeld bijna tegen mensen oploopt

Dochter vindt het trouwens geweldig om te helpen, zou dat bij jouw zoontje ook niet helpen? Doordat hij dan bezig is jou te helpen heeft hij geen tijd om weg te lopen. Dus bv. de boeken aangeven zodat jij ze kan scannen.
Tijdens het boodschappen doen zet ik mijn zoontje altijd in het zitje van de winkelkar. Als hij begint te jengelen probeer dan zijn aandacht af te leiden zoiets van ''kijk we gaan zoeken waar de melk is" of " weet jij waar de appeltjes liggen". Bij de kassa kan hij al helpen alles op de band te leggen (geen dozen met eieren dus !!

Op de moment dat niks helpt, zorg dat je een doosje rozijnen of een worteltje bij je hebt.

Onze zoon is nu 3 jaar en doet niets liever dan samen boodschappen doen.

Hebben ze in jullie bieb geen zitkussens op de grond liggen, anders leg je hem daarop met een boekje.
Misschien ligt het ook een beetje aan de leeftijd.

Mijn dochter wordt in december 3 en het gaat pas sinds een paar maanden echt goed dat ze in de buurt blijft en redelijk luistert.
mijn zoon luistert nu wel goed (bijna 21 mnd) maar daar is wel heel wat training aan vooraf gegaan hoor.

Hij ging altijd van de stoep af etc.

Maar ben heel streng en consequent geweest en hij weet nu donders goed dat hij op de stoep moet lopen, of rijden als hij met zn loopfiets is.

En zolang dat niet werkt en je moet echt ergens naar binnen, dan gaat zoon in de supermarkt in een karretje en elders in de buggy.
quote:qwertu schreef op 17 september 2009 @ 19:03:

Gezellig niet, Mamasaar, maar noodzakelijk wel... (En je wordt er handig in hoor: buggy tegen een muur. kind erin vouwen, knie in het kruis om een knik in de "plank" te krijgen, snel de bandjes vast en rijden. )

Op de fiets heb ik een ringsling mee. Maar ja, ik ben een draagdoekmama, dus Qtie is aan de doek gewend. Bij een niet-draagdoekkind zou ik het niet meer introduceren en lekker een tuigje kopen.

Afkeurende blikken daar zou ik me niets van aantrekken. Die heb ik ook bij mijn krijskind in de buggy. Ik trotseer honderd keer liever afkeurende blikken dan dat mijn kind in de gracht of onder een auto loopt in een onbewaakt ogenblik.

Zo herkenbaar, de kassa dames bij de AH zag je al minzaam lachen als ik aankwam.

Zo van daar heb je haar weer, nu is ie nog stil maar wacht maar tot ze lang het snoeppad moet om naar de kassa te komen.

Heeft geduurd tot ie 3 was.

Nu heb ik geen kind meer aan hem, dus troost je.
Een universele buggy drager gaat wél samen met die fietstassen van fast rider (zoals op een mama fiets)

Dan kun je wel gewoon een buggy meenemen, probleem opgelost.

Hier ook van die weglopertjes, idd, óf in de buggy, of de buggy vasthouden.

Of een handje, en op drukke gevaarlijke plekken een polsbandje met zo'n koord er aan. (vliegveld, oid)

En niet toegeven aan een gillend kind, ik heb nu ook zo'n speenvarkentje, wat ook continue uit de winkelwagen klimt (tuigje meenemen) en krijst in de buggy. Maar toegeven moet je nooit doen, beter afleiden, succes
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
PS ik heb nu een zapp buggydrager, en dan nog kun je een grote 'pak - af' fietstas aan de andere kant van de bagage drager hangen, ook super handig want die kun je ook afklikken en mee naar binnen nemen in de winkelwagen, en volladen, en weer aan je fiets klikken
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
quote:witbloempje schreef op 17 september 2009 @ 18:14:

ja maar dan pssen de fietstassen er niet meer op.... en die heb ik nodig omdat ik het link vind om tassen aan het stuur te hangen, en mijn zoontje kan dan ook niet van de tassen afblijven

Ik zat vroeger met een peuter voorop het stuur, een kleuter achterop in een zitje. Zijn beentjes steunden aan beide zijden op fietstassen en ik had ook nog een fietsdrager + buggy erbij hangen.

Eenmaal in de stad ging de kleine in de buggy, ik stuurde en mijn oudste moest de buggy vasthouden. Ik had hem wijsgemaakt dat de buggy zou omkiepen als wij hem zou loslaten en dat het dus heeeeel belangrijk was dat hij mij hielp vasthouden. Daar legde hij veel gewicht in en vond dat hij een belangrijke taak had!

Achteraf gezien stond de fietsaktie gelijk aan waanzin maar toen wist ik niet beter. En het leuke van alles is dat we het allemaal hebben overleefd!
Hier in het begin ook een wegloper. In een tuigje, tot ze 16 maanden was (ze liep met 11 maanden). Daarna hoefde ik alleen maar dreigend in mijn tas te grijpen en ze kwam weer braaf naast me. Wist zij veel dat ik dat tuigje negen van de tien keer vergat mee te nemen

En nee, leuk is het niet. Maar wat al eerder gezegd is, liever afkeurende blikken (die mij trouwens echt niet boeien), dan een kind onder een auto of die de schappen in de supermarkt vakkundig leeghaalt.
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:Bergje65 schreef op 18 september 2009 @ 09:42:

[...]

Achteraf gezien stond de fietsaktie gelijk aan waanzin maar toen wist ik niet beter. En het leuke van alles is dat we het allemaal hebben overleefd!Hoezo waanzin? Ik fiets ook altijd zo, zonder problemen hoor.
quote:Sarah Scott schreef op 18 september 2009 @ 09:48:

[...]

Hoezo waanzin? Ik fiets ook altijd zo, zonder problemen hoor.

Het is ook meer het gevoel dat ik krijg als ik eraan terug denk! Op het moment zelf vond ik het ook probleemloos.

Maar toch, 2 kinderen, fietstassen, losse tassen aan het stuur, buggy erop geklikt. En dan de capriolen die je moet uithalen om alles er weer veilig thuis te krijgen. Je gaat immers met lege tassen van huis en je keert met volle tassen en vermoeide kids terug.
Ik ga een tuigje kopen.
quote:Mamasaar schreef op 17 september 2009 @ 18:40:

Heb liever afkeurende blikken dan een kind dat wegloopt en onder een fietser rent (of nog erger).Ik wou net zeggen. Als je kind verzuipt, krijg je als ouder ook afkeurende blikken.
Ik oefen op een veilige plek. Als ik naar mijn ouders hier vlak bij loop, oefenen we met wanneer hij los mag lopen/rennen en wanneer hij bij mama moet blijven. We lopen vaak op de stoep met een fietspad ernaast (waar meestal niemand rijdt) en hij moet dan op de stoep blijven lopen. Als ie dat niet doet moet hij een handje geven en dat wil hij want hij wil rennen. Moeten we het fietspad oversteken moet hij een handje geven en dat doet hij nu braaf (na eerst zich steeds los te hebben gerukt)

Eerst moest hij op de stoep ook eenhandje geven als er een fietser aan kwam, maar nu blijft hij zo braaf op de stoep lopen dat hij gewoon bij me blijft.

Ik zeg er wel altijd bij wanneer hij dan weer mag rennen, dus nu steken we over en moet je mama's hand vasthouden en op de stoep mag je weer los.

Hij gaat ook los mee winkels in en dat gaat nu ook prima, hij weet nu echt goed dat ie niks zelf mag pakken behalve als wij hem vragen om iets te pakken.

Oefenen dus op een moment dat je er de rust voor hebt en voor haastsituaties zou ik toch voor de buggy gaan.

En volhouden, ik heb ook met enige regelmaat een krijsend kind van de grond geraapt omdat hij het er niet mee eens was.

Ik heb trouwens ook zo'n polsbandje dat ik gebruik als het echt druk is in de stad of als we ergens lopen waar het druk is bij het water. Vind hij beter dan steeds een hand te moeten geven of in de buggy (die we nu bijna niet meer gebruiken (zoon is 26 maanden))
Als ik eenmaal op de fiets zit vind ik het geen probleem maar soms is het best een gestunt om alle kinderen en boodschappen op de fiets te krijgen zonder dat de boel omvalt.
Mijn zoontje van twee heeft ook geen zin om braaf naast mama te lopen, maar de buggy is ook niet de meest ideale oplossing. Hoe strak ik de bandjes ook doe, hij klimt er gewoon uit! Hetzelfde bij winkelwagentjes en het fietsstoeltje. Dit levert echt levensgevaarlijke situaties op. Iemand nog tips hoe dit slangenmensje in bedwang te houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven