Peuter topic IV

07-06-2020 13:11 2113 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het vierde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Fijne vakantie lavendel! Zijn er wel dingen open? En moet je dan reserveren enzo?

Fiona, wat zielig voor dochter. Maar dat kan heel goed overloop diarree zijn. Die zakjes is dat macrogol? Dat duurt wel enkele dagen voor het werkt. Wat vervelend dat ze zo weinig drinkt. Zijn er dingen die ze wel graag drinkt? Dan dat toch maar structureel wat vaker geven zodat ze meer drinkt. Ik ben ook geen fan van zoete drankjes maar dit is ook geen doen. Fruit, roosvicee laxo dat kan ook helpen. Hopelijk kan ze snel goed poepen zodat de 'prop' er uit is. Je zou nog kunnen kijken naar microlax. Dat is een soort clysma wat je gewoon bij de drogist kan halen. Maar weet niet of dat voor kinderen geschikt is dus dat moet je even uitzoeken evt in overleg met de huisarts.

Pip, hoe gaat het met je herstel? Ik las in het babytopic dat hij in ieder geval goed groeit.

Hier m'n laatste dagje weekend. Vanmorgen met ze naar monkeytown geweest. Was erg geslaagd. Peuter kon al zoveel meer dan de vorige keer. Leuk om te zien. Het was (net als museum) echt wel chill met die 1,5m, maar economisch gezien kunnen we dit natuurlijk niet zo lang meer volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie lavendel. Is het zwembad enzo wel open nu?

Wat sneu Fiona, ik heb geen tips maar hopelijk gaat het snel beter.

Fijn Teckeltje om nu nog weekend te hebben :) en wat leuk dat monkey Town weer open is! Als dit weer zo doorzet ga ik ook maar weer een keer! Moet je reserveren? Of hoe werkt het nu?
Reserveren inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel, fijne vakantie! Klinkt heerlijk, een weekje weg. Wij gaan begin juli een weekje naar Drente.

Fiona, wat zielig voor peuter. Kan inderdaad heel goed overloopdiarree zijn. Naast de tips die teckel al gaf, kunnen rijpe pruimen ook goed helpen. Heel of gepureerd, door bv yoghurt. Deze werken laxerend. Verder kunnen waterijsjes, waterig fruit (zoals meloen) en yoghurt e.d. ook goed helpen om aan je vocht te komen. Op mijn werk telt fruit en yoghurt voor de helft aan ml. Misschien ook een idee als dochter het drinken zelf lastig vindt?

Leuk Teckel, dat monkey town weer open is. Er zit er hier één op loopafstand, ik ga het onthouden voor de volgende regenachtige dag!

Pip, even zelf de stad in na zo'n tijd niet fietsen en autorijden klinkt heerlijk! Ik hoop dat het je lukt km voor vrijdag iets te regelen. Hoe gaat het met mini?

Scholen: speelt hier nog lang niet. Er wordt hier gewerkt met een lotingsysteem. Rond het derde jaar krijgen we een inschrijfformulier en moeten we de 6? voorkeursscholen rondom je postcodegebied opgeven. We hebben dus geen zekerheid op welke school dochter komt. Niet het fijnste systeem, maar hiervoor moest je je kind eigenlijk al inschrijven nog voor hij geboren was. Dat was ook geen doen.

Lief dat jullie meeleven met mijn verloren vrije dag. Vriend werkt thuis en heeft het niet zo druk, dus hij doet ook een paar uurtjes met dochter, zodat ik in ieder geval een paar uur vrij heb. Lief!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Maisnon! Wij zijn vanmorgen weer naar de dierentuin geweest en dit weekend heb ik twee keer op het terras gezeten. Heerlijk dat er weer zoveel mogelijk is.
De snotneuzen zijn hier nog niet weg dus dat gaat weer een week met de kinderen thuis worden. Super ruk want het werk schiet echt niet op met een dreumes en peuter thuis.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, het is inderdaad macrogol. De arts zei toen inderdaad ook dat het enkele dagen kan duren. Ik heb haar gisteren in bad gezet en toen poepte ze heel veel in bad. Groot drama weer, maar ze zei zelf dat de ‘harde poep’ er nu uit was.
Ik geef haar normaal helemaal geen zoete drankjes, maar dan drinkt ze dus niet. Ook limonade drinkt ze niet veel. We hebben nu allerlei sappen in huis gehaald en dat werkt wel. Aardbei-yoghurtdrink en perziksap. Dan maar extra goed haar tanden poetsen, ze is vrij mager dus voor haar gewicht is het niet zo erg.
Ze heeft vandaag nog niet gepoept, wel heel veel geplast en is daarbij steeds bijna te laat. Ze is het natuurlijk helemaal niet gewend om zo vaak te plassen.

Maison, bedankt ook voor de tips. Ze vindt yoghurt erg lekker, dus misschien moeten we haar maar elke avond een extra grote bak yoghurt geven. Ik zal ook pruimen in huis halen. Ik hoorde ook dat kiwi’s laxerend werken, weten jullie of dat klopt? Ze eet zelf het liefst appels of bananen. Bananen geef ik haar al zo min mogelijk.

Balen van de snotneuzen!
Alle reacties Link kopieren
Hier leeft dochter wat drinken betreft ondertussen al bijna een jaar op Roosvicee Laxo (heet nu trouwens Roosvicee pruimen). Als ze toevallig een dag (of 2, 3) wat anders drinkt, merken we dat gelijk aan haar poep. Overigens drinkt ze zelf net zo lief wat anders, maar dat merken we gelijk, dus een dag met alleen maar water, thee en melk geeft problemen en doen we dus niet. Liever wat zoetere dranken en wel een goede poep dan geen poep of harde poep :)
Alle reacties Link kopieren
Zo sneu Fiona! Als het structureel blijft of vaker voorkomt zou ik zeker eens met een diëtiste afspreken maar dat is hopelijk niet nodig. Sneu van het poepen in bad maar wel fijn dat er wat uit is.

Kiwi is inderdaad ook licht laxerend.
Sowieso werkt het meeste fruit wel laxerend. Maar het is wellicht geen gek idee om een diëtiste te raadplegen.
Dank jullie wel allemaal. We gaan er een fijne vakantie van maken! Je moet inderdaad via de app restaurant reserveren. Het zwembad is ook open. Deze kan je telefonisch of via de app reserveren. Ze hanteren een max van 140 gasten per tijdblok in het zwembad. Je kan tijdblokken van 2 uur reserveren. Er is beperkte omkleedruimte. Ze vragen je van te voren om te kleden en badkleding onder je kleren aan te hebben, voor die tijd naar de wc te gaan en handen te wassen. Je moet na die tijd in je eigen huisje douchen. Dat kan daar niet. Maar ik begreep van de receptie dat de tijdblokken lang niet altijd vol zitten, dus is het ook weer wat rustiger wat ook wel fijn is.

Heel vervelend als de ontlasting niet goed wil. Ik heb geen tips sterkte daarmee!
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn maisnon, toch nog even tijd voor jezelf!

Ik kreeg een keer de tip van een vriendin dat Ella’s kitchen zakjes fruit van pruimen heeft en dat die werkten tegen verstopping bij haar zoon.

Hier gaat het goed, baby groeit en ontwikkelt zich volgens het boekje en met mij gaat het steeds beter. Wel merk ik het gelijk als ik teveel doe dus af en toe ga ik over de grens heen. Maar dat is ook weer goed.
Dochter is heel lief voor haar broer, ze zingt voor hem en als hij huilt troost ze hem.

Vrijdag is gelukt, moet even wat regelen in de stad maar ik blijf wat langer zodat ik even alleen kan struinen of een kop thee kan drinken. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
08-06-2020 14:22
Fijn Maisnon! Wij zijn vanmorgen weer naar de dierentuin geweest en dit weekend heb ik twee keer op het terras gezeten. Heerlijk dat er weer zoveel mogelijk is.
De snotneuzen zijn hier nog niet weg dus dat gaat weer een week met de kinderen thuis worden. Super ruk want het werk schiet echt niet op met een dreumes en peuter thuis.
Oh wat rot die snotneuzen. Ik zit zelf op mijn werk ook steeds maar te hopen dat ze niet bellen dat er eentje hoest ofzo ;-D

En ook balen van je vrije dag gisteren @maisnon.

Hier de oudste meteen na de geboorte ingeschreven voor de basisschool ivm wachtlijsten toen, dus nu is er voor de jongste ook sowieso plek (wel ook al ingeschreven).
Alle reacties Link kopieren
Pfff zoon sliep pas om 20.45 En helaas was het vandaag 6.15...
Wat t nou toch is dat gerommel met slapen...

Vind de dagen met hem ook echt lang. Hij is sowieso lastig te vermaken de laatste dagen en zoekt zo de grenzen weer op, en ik in toch laatste loodjes vd zwangerschap kan minder en ook minder hebben van hem...
Maak er maar t beste van, nog 2 diensten deze week en dan verlof.

@School, zoon gaat gewoon naar de dorpsschool hier. Eigenlijk denken we er niet eens over ook ergens anders te gaan kijken. Maar het inschrijven geen idee wanneer dat dan moet enzo.

@Ontlasting. Zoon heeft als baby zijnde ook veel moeite ermee gehad. Maar nju vrijwel nooit meer.
Wel heel snel rode kapotte billen als het eens dunner is.
Tralalalala
Rot krul. Bij ons was het ook weer drama. Er zat kriebel in zijn bed??? Uiteindelijk een schoon laken om z'n matras gedaan en toen ging ie slapen.

Hij is nu ongeveer een week zonder luier in de nacht maar vanmorgen om half 6 dus een nat bed. Droge pyjama en bij ons genomen en hij slaapt nu nog. Ik denk dat ik hem vannacht toch weer een luier om doe. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen na 1 ongelukje, maar er zo'n onderlegger uit kraampakket onder doen. Dan heb je het zo verschoon. Wij hebben alleen weer luier omgedaan toen hij keer echt ziek was. Verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut een luier als hij dat accepteert. Hij is overdag gewoon zindelijk toch? Nachts komt dan later wel, slaap gaat voor.

Hier ging dochter vannacht naar de wc (ze hoeft normaal nachts ooit) en kon daarna haar knuffel niet vinden. Man en ik moesten eerst wat lachen toen ze als een heel wijs mensje zei "ik snap het echt niet". Daarna zei ze dat ze benauwd was en zich rot voelde, we dachten eerst dat het een smoesje was maar bij ons in bed was ze inderdaad weer wat aan het piepen.

Dreumes had het ook wat lastig dus weinig slaap. Kids slapen nu nog maar ik ben hier werk ontwijkend gedrag aan het vertonen (ga nu echt aan de slag) en man zit alweer een uur te werken zodat we vandaag beiden wat af gaan krijgen.
Haha wisselende reacties dus. Een onderlegger gaat echt niet werken. Het was echt een mega plas. Ik denk eigenlijk dat hij het 's nachts gewoon nog niet kan omdat ie er fysiek nog te klein voor is. Hij is nog geen 3 ook. Dus ga toch weer de luier doen denk ik. Al was het wel heel schattig in ons grote bed hoe snel die weer ging slapen. Heb hem net wakker gemaakt. Onze breng tijd op kdv is inmiddels verstreken. Had ze al gebeld en was gelukkig geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook gewoon nog een luier omdoen als hij dat prima vind. Hij is nog jong.

Wij hebben de 22ste vakantie en zouden naar Zuid Frankrijk zijn gegaan. We zien het nu niet zitten. Op het strand mag je niet liggen en ook niet aan het zwembad zoals het er nu uitziet. Niet echt ontspannend met kids vinden wij. Denk dat het nu wat uitjes worden. Efteling, dierentuin zoiets.

Wij zijn gisteren naar binnenspeeltuin hier in de buurt geweest was eigenlijk als vanouds alleen dan rustiger. Heb toen we er waren ook het tijdsblok erna nog gereserveerd.
Alle reacties Link kopieren
Maar de nachten ervoor was het toch wel goed gegaan?

Als onze peuter nog in bed plaste was dat hier trouwens altijd aan begin van de nacht als hij voor slapen gaan niet was gaan plassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat hij het fysiek prima zou kunnen maar ik ben met dit soort dingen altijd voor de keuze van gemak en de meeste slaap. Als hij een paar weken steeds een droge luier heeft morgens kan je er alsnog mee stoppen. Het is toch niet erg of lastig als ze nachts een luier omhebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf verspilling om droge luiers weg te moeten gooien, terwijl je een luier die ze heel de nacht om hebben gehad ook niet hergebruikt gok ik.

Maar onze peuter is trouwens ook niet aangedaan door een nat bed. Die slaapt na verschonen gewoon verder. Als dat wel zo is, zou ik luier aandoen.
Het was dus om half 6 's ochtends en behoorlijke paniek al sliep hij ons in bed direct verder. Verder heeft hij inderdaad overwegend/bijna altijd droge luiers. Een natte luier is inderdaad een incident. Daarom twijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nog een paar nachten aankijken, mocht hij weer nat zijn dan een luier om en gaat het goed dan zonder luier. Zetten jullie hem nog op de wc voordat jullie naar bed gaan? Misschien is dat nog een optie als jullie dat nog niet doen.

Succes met je laatste diensten voor je verlof Krullen bol!

Snowgirl: wij gaan ook niet meer op vakantie, we willen ook dagjes weg gaan.

Vriend denkt dat de Efteling niet leuk is voor een (bijna) 3 jarige. Ik denk van wel. Hebben jullie ervaringen?

Zoon was vanochtend super blij om weer naar opa/oma te gaan. De eerste dag weer sinds begin van corona. Hij blijft daar ook eten. Vriend en ik hebben vanavond quality time en gaat samen uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor corona een dagje Efteling gedaan, commentaar van zoon was: "dit was de beste dag ooit!" We twijfelde nog om rond deze periode te gaan, want rustiger, maar dé attractie die onze peuters het leukst vinden is gesloten, dus dan maar niet (die bootjes die rondom een walvis draaien).

We zitten nu trouwens in het Spoorwegmuseum, voor mijn smaak eigenlijk net iets te rustig, maar alles is wel prima geregeld.

@Teckel: hier zegt zoon ook wel eens dat iets kietelt in zijn bed. Wij komen ermee weg om dan een badlaken neer te leggen. Misschien is dat wat, hoef je niet het bed te verschonen rond bedtijd ;-)
Qua nachten en bedplassen: geen idee
Alle reacties Link kopieren
Absoluut wel leuk aardbei! Oudste is met 1,5 jaar en met 3 jaar geweest en hij heeft genoten! Over de laatste keer heeft hij het nog. Zeer zeker een absolute aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven