Peuter topic IV

07-06-2020 13:11 2113 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het vierde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Efteling zeker doen! Peuter vond het met 3 jaar geweldig en zelfs baby die toen 6 maanden was heeft genoten.
We gaan dit jaar weer in september.

Dat badlaken is een goede tip trouwens.
Ik ga zaterdag naar het spoorwegmuseum. Hoe vinden jouw peuters het?
Alle reacties Link kopieren
Efteling is echt al leuk nu. Wij zijn afgelopen oktober geweest toen zoon 2,5 was en hij heeft nog zijn jokie knuffel in bed. In oktober dit jaar gaan we een weekend voor mijn verjaardag en heeft dreumes er ook iets aan :-)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
09-06-2020 12:24
Efteling zeker doen! Peuter vond het met 3 jaar geweldig en zelfs baby die toen 6 maanden was heeft genoten.
We gaan dit jaar weer in september.

Dat badlaken is een goede tip trouwens.
Ik ga zaterdag naar het spoorwegmuseum. Hoe vinden jouw peuters het?
Dan heb je een hele goede dag uitgekozen! Dan gaan ze De Arend buiten laten stomen, dat is maar een weekend per maand, als het weer het toelaat :-D

Peuters vinden het geweldig, maar die vinden treinen sowieso leuk.
Ja peuter vindt treinen ook geweldig. Ik zag het ja van de Arend. Leuk!!! Zal wel foto's op fb plaatsen ;)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
09-06-2020 13:55
Ja peuter vindt treinen ook geweldig. Ik zag het ja van de Arend. Leuk!!! Zal wel foto's op fb plaatsen ;)
Graag, leuk :-D

Hier was het zeer geslaagd, we zijn 4 uur binnen geweest (ok, en buiten in het treintje natuurlijk) en hebben nu 2 slapende peuters in de auto...

Zondag gaan we naar het Nijntjemuseum, benieuwd of dat hetzelfde effect heeft :proud:

Wij hebben trouwens zelf ook een museumjaarkaart, en zitten eraan te denken om voor zoon ook maar een kinderMJK te nemen vanaf dat hij 4 is. Een keertje spoorwegmuseum en het Archeon en je hebt het er al uit, en die staan allebei wel een keer per jaar op het programma.
Alle reacties Link kopieren
Haha iedereen positief over de Efteling dus :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
09-06-2020 11:43
Ik vind het zelf verspilling om droge luiers weg te moeten gooien, terwijl je een luier die ze heel de nacht om hebben gehad ook niet hergebruikt gok ik.

Maar onze peuter is trouwens ook niet aangedaan door een nat bed. Die slaapt na verschonen gewoon verder. Als dat wel zo is, zou ik luier aandoen.
Daar heb je wel een ding inderdaad, wij gebruikten om de nacht een schone luier maar het is inderdaad wel echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
Jaa de Efteling is leuk! Wij waren er vorig weekend en dochter vond het super leuk.
Toen ze twee was zijn we naar euro Disney geweest en daar heeft ze het nog over.

Fijn dat monkey town open is, dat zal dochter leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee om naar de Efteling te gaan, voor degene die onlangs geweest zijn. Is het nu echt een stuk rustiger?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan waarschijnlijk ook binnenkort naar de Efteling
Alle reacties Link kopieren
Oh wij hadden 2 maand geleden graag naar de Efteling gewild met verjaardag van zoon maar toen was dus alles ivm corona gesloten...

Nu gaat het niet meer lukken, dat hou ik niet vol.
Misschien dat we nu in het najaar gaan alleen met zoon en baby dan bij een oma onderbrengen ;) dagje quality time voor zoon lijkt me dan ook wel wat.

Heel veel dingen staan hier ook echt nog wel op de to do lijst zoals spoorweg museum en Nijntje museum.
Ik zelf vind Nijntje echt verschrikkelijk maar zoon vind het prachtig!

Hoe ongezellig zoon gister was, zo leuk is hij vandaag :heart:
Ik ga er vanavond even uit dus alles is voor man en ik duim dat het niet weer een terug leg marathon wordt voor hem maar goed ik ben weg dus hoor en zie niks voor ik weer terug ben :puh: :proud:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
09-06-2020 14:46
Haha iedereen positief over de Efteling dus :biggrin:
Ja hoor, mijn peuter én kleuter vinden de Efteling helemaal geweldig!
Waarom denkt jouw vriend dat peuter het niet leuk vindt? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Teckel; ik hoorde laatst een tip over 's nachts zindelijk krijgen; laten plassen voor het avondritueel en nog een keer voor ze het bed in stappen. Blijkbaar helpt dat om goed leeg te plassen. Ik doe dat sindsdien zelf, omdat ik 's nachts vaak wel 2 keer eruit moest, en het helpt wel. Nu meestal nog maar 1 keer. Verder nog geen ervaring bij kinderen, want hier nog niet aan de orde.

Envelop; wij gaan zondag naar de Efteling, dus dan kan ik je er iets over zeggen.
Met 1,5 en net 2 ook geweest en zelfs toen vond zoon het al helemaal geweldig.

Iemand een tip tegen bange peuters bij het slapen gaan? Hij is vorige week geschrokken van een schaduw op de muur bij z'n bed en wil sindsdien echt niet alleen in z'n bed liggen. Ik ben vanmiddag bij de bieb geweest voor een boekje over schaduw, maar die was niet op voorraad. Wel gereserveerd, maar misschien hebben jullie nog suggesties?
De Kusjeskrokodil!

Oh en dat van dat plassen doen we al. Hij ligt er nu toch weer in zonder luier. Dikke drama al een half uur. Dreumes is al 2x wakker geworden door hem. Ben ZO klaar met deze fase. Niks helpt. Wel of niet slapen. Later naar bed, eerder naar bed. Streng zijn, meegaand zijn. Het duurt gewoon meer dan een UUR voor hij slaapt gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
09-06-2020 15:47
Leuk idee om naar de Efteling te gaan, voor degene die onlangs geweest zijn. Is het nu echt een stuk rustiger?
Nou er mogen nu wel minder mensen naar binnen dan normaal (1/3 van de max capaciteit en ze hopen volgens mij naar de helft te kunnen opschalen), dus het is wel rustiger dan in een 'normaal' weekend met mooi weer. Maar de wachttijden zijn door de verminderde capaciteit in de attracties vaak wel langer dan ik anders op een gewone doordeweekse dag in het voorjaar gewend was. ;-D
Alle reacties Link kopieren
@ Efteling, wij vonden dat je wel rustig kon wandelen en voldoende afstand kon houden maar er waren nog wel rijen. Voor droomvlucht was de wachttijd 25 min. Ik had de ap gedownload en daar kan je je actuele wachttijden op zien.

Ik hoop dat je een leuke avond hebt krullen bol! En wat gaat het snel, hoe voel je je?

Ik heb vandaag een dag twee kids in mijn eentje overleefd. Ging goed alleen de nacht was wat kort, mini sliep tot vijf uur alleen dochter werd om vier uur wakker dat ze haar kussen kwijt was.. ja nogal wiedes als je met je hoofd bij het voeteneind ligt :facepalm:

Vind wel dat ze sinds een week meer peuterbuien heeft.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
09-06-2020 20:19
De Kusjeskrokodil!

Oh en dat van dat plassen doen we al. Hij ligt er nu toch weer in zonder luier. Dikke drama al een half uur. Dreumes is al 2x wakker geworden door hem. Ben ZO klaar met deze fase. Niks helpt. Wel of niet slapen. Later naar bed, eerder naar bed. Streng zijn, meegaand zijn. Het duurt gewoon meer dan een UUR voor hij slaapt gemiddeld.
:hug: :Echt I feel you... Ook geen tips aangezien we hier hetzelfde hebben.
Maakt het verschil of jij of man het doet het avond ritueel?

:swear: Fases zijn dit....
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
@Pip was heel fijn er even uit te zijn. Naar de bios met mn mams, hadden heel de zaal voor ons zelf :-D
Man heeft zoon "maar " 7x teruggelegd en was met een half uur beneden vertelde hij.

Hoe ik me voel euh ja pff ik vind het zwaar met zoon erbij. Vooral moe moe moe.
Lichamelijk mag ik niet klagen eigenlijk. Af en toe wat harde buiken of rugpijn maar dat kan ik dan wel linken aan teveel gedaan...
Laatste loodjes , fijn om na deze week verlof te hebben, zoon mag af en toe even naar mn ouders of schoonzus en gaat ook gewoon naar kdv in mn verlof.
Maare het lijkt nog steeds ver weg terwijl het ook al erg dichtbij komt...

Fijn dat jou herstel goed gaat! Herstel van een keizersnede met al een ouder kindje erbij lijkt me heftiger als dat je alleen je babytje hebt..
Hoop daarom ook nu wel gewoon te kunnen bevallen. :-? We zullen zien.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die met (oude) peuter naar de Efteling is geweest; namen jullie een buggy oid mee? Peuter zit daar nooit meer in (over paar maanden is ze 4) en loopt normaal alles zelf maar twijfel of het misschien toch handig is. Ik wil ook geen boze buien omdat ze te moe is en weigert verder te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen sinds peuter net twee was al geen buggy meer voor hem mee. Hij zat er toch nooit in. Als hij moe is gaat ie op ons nek.
zussel schreef:
09-06-2020 21:15
Voor iedereen die met (oude) peuter naar de Efteling is geweest; namen jullie een buggy oid mee? Peuter zit daar nooit meer in (over paar maanden is ze 4) en loopt normaal alles zelf maar twijfel of het misschien toch handig is. Ik wil ook geen boze buien omdat ze te moe is en weigert verder te lopen.
Wij hadden zo'n karretje daar gehuurd voor paar euro. Vond hij prachtig.
krullen-bol schreef:
09-06-2020 21:06
:hug: :Echt I feel you... Ook geen tips aangezien we hier hetzelfde hebben.
Maakt het verschil of jij of man het doet het avond ritueel?

:swear: Fases zijn dit....
Nee het maakt geen enkel verschil. Man zegt ja het komt doordat je hem vanmorgen in bed nam. Jaja tuurlijk. Daardoor slaapt hij nu al sinds begin maar zo slecht in, omdat ik hem zaterdag en vanmorgen in ons bed heb laten slapen. Peuter heeft inmiddels ook een knuffel gesloopt. Daarna even gehuild en toen dacht ik dat die sliep (dat was om 21h). Maar toen ging de hond los, dreumes huilen (die had hij wakker gemaakt met z'n gedonderjaag) kom boven is peuter ook nog wakker. Die begon daarna zo zielig te jammeren dat man er naast is gaan liggen.. Tot zo ver de 'we-moeten-streng-zijn-want-peuter-daagt-ons-uit-tactiek.
Wel helemaal kut dat we dus geen avond hebben. Hebben apart van elkaar gegeten door het gezeik en nu lig ik op de bank en hij daar. Einde klaag modus.
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
09-06-2020 21:15
Voor iedereen die met (oude) peuter naar de Efteling is geweest; namen jullie een buggy oid mee? Peuter zit daar nooit meer in (over paar maanden is ze 4) en loopt normaal alles zelf maar twijfel of het misschien toch handig is. Ik wil ook geen boze buien omdat ze te moe is en weigert verder te lopen.
Ik twijfel nog. Normaal gaat ie op meeloopplankje van de kinderwagen als we langer onderweg zijn, maar we nemen dreumes niet mee en dus de kinderwagen ook niet. Zo'n karretje huren is inderdaad ook nog wel een idee. Zoon is trouwens 2,5, dus wel een stuk jonger dan jouw peuter.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
07-06-2020 13:16

Had nog een peuter gerelateerde kampeervraag. Hebben jullie ervaringen met het slapen van peuters van bijna 3 in een slaapzak?
Beetje late reactie, maar vorig jaar hebben wij gekampeerd met de tent met peuter van toen ongeveer bijna 3 (2 jaar en 9 mnd). Peuter lag in/op een peuterluchtbed (even googlen: een luchtbed met een verhoogde rand, waar ze niet af kunnen rollen) in een gewone slaapzak van thuis. Hij sliep thuis toen ook nog in slaapzakken. Eerste nacht werd hij om 5.00 wakker van de kou, daarna deden we als wij zelf gingen slapen nog een deken en/of een open geritste kinderslaapzak over hem heen. Een gewone kinderslaapzak durfden we toen niet aan. Peuter ligt nu inmiddels onder een dekbed te slapen en zal komende vakantie hopelijk in de kinderslaapzak gaan slapen, of eronder, of erop.
Eindstand man en kids slapen en ik lig in een leeg bed... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven