Peuter verveelt zich

dinsdag 14 april 2020 om 22:04
Na weken thuis begint peuter zich steeds meer te vervelen. Met haar speelgoed is ze een beetje uitgespeeld. Ze wil vooral veel tv kijken en soms buiten spelen. Heeft er iemand tips voor leuk speelgoed? Of hoe je het nog een beetje leuk houdt voor je kind zo thuis? Er zijn geen broertjes of zusjes. Ze heeft nu bijna geen speelkameraadjes. Behalve af en toe een kindje in de speeltuin. Bij veel wat ik voorstel om te gaan doen zegt ze nee. Dus ze lijkt echt verveeld nu.
dinsdag 14 april 2020 om 23:24
Kan je apps aanraden?captain_hindsight schreef: ↑14-04-2020 23:12Onze peuter doet als grote broer met school bezig is Squla. Er zijn nog meer van dat soort apps. Vindt ie wel leuk (3.5 jaar).
Verder toch maar veel fietsen, speeltuin, de tafel in de tuin poetsen (geef t kind een emmertje sop en hij is happy)... maar het is een zware tijd vind ik wel.
dinsdag 14 april 2020 om 23:25
Klopt. Maar goed. Ik heb dan ook alleen maar kinderen gekregen omdat mijn ouders zo graag grootouders wilden worden.icequeen2000 schreef: ↑14-04-2020 22:49wat doen jullie tijdens de zomermaanden dan? oh wacht hen dumpen bij de grootouders als jullie er genoeg van hebben?
Mogen ze er ook wel iets voor doen....
dinsdag 14 april 2020 om 23:27
haha je hebt een punt, ge wou graag kleinkinderen awel, hier sè...Kaaaaaaaatje schreef: ↑14-04-2020 23:25Klopt. Maar goed. Ik heb dan ook alleen maar kinderen gekregen omdat mijn ouders zo graag grootouders wilden worden.
Mogen ze er ook wel iets voor doen....
dinsdag 14 april 2020 om 23:30
En dat ze zo inventief en fantasierijk zijn komt omdat ze niet beziggehouden werden. Ze moesten zelf dingen bedenken om te gaan doenstrings-attached schreef: ↑14-04-2020 23:11En toch zijn ze allemaal opgegroeid en mét fantasie en zijn ze inventief. De jeugd van tegenwoordig snapt niet eens hoe je soep warm maakt als de magnetron het niet doet(echt gebeurt)
Snap wat je zegt hoor. Maar ik wil best spelen met mijn dochter van 3,5. Maar ik ben niet het animatieteam. Maar ik heb dan wel geluk dat ze heel goed alleen kan spelen.
Ze kan trouwens heel goed soep koken.
hecamel wijzigde dit bericht op 14-04-2020 23:31
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
10.85% gewijzigd

dinsdag 14 april 2020 om 23:32
Wat onaardig. Bah.icequeen2000 schreef: ↑14-04-2020 22:49wat doen jullie tijdens de zomermaanden dan? oh wacht hen dumpen bij de grootouders als jullie er genoeg van hebben?

dinsdag 14 april 2020 om 23:33
Welke taal is dit?icequeen2000 schreef: ↑14-04-2020 23:27haha je hebt een punt, ge wou graag kleinkinderen awel, hier sè...
dinsdag 14 april 2020 om 23:49
ha nog een spellingnazi, nooit van dialect gehoord zeker? of hoop je dat uw IQ ineens gestegen is door deze opmerking te maken?
dinsdag 14 april 2020 om 23:49
wat??? teveel waarheid in? waarom denk je dat meeste kinderen op kampen enzo gaan? omdat ouders ze meestal beu zijn...
dinsdag 14 april 2020 om 23:52
Die hebben wij ook, inderdaad een leuke!
woensdag 15 april 2020 om 08:20
Wandelen met een reden: maak een schatkaart en verstop aan t eind iets kleins, ga de mooiste bloemen zoeken, verzamel stenen en overgiet ze met pouring acrylic.
Bedenk een thema en richt er dingen omheen in: vertel een verhaal in het thema, zoek n knutsel in het thema, bedenk hapjes in het thema etc..
Samen knutselen vind ik sowieso heel leuk en online zijn duizenden ideeën te vinden. De tijd vliegt dan voorbij en daarna kan kind ermee spelen.
Highlights van de laatste tijd: lieveheersbeestje maken van wcrol (je kunt ook n vlinder maken), kasteel van n kartonnen doos, met wcrollen als torentjes op de hoeken. Kun je nog dagenlang versieren, poppetjes bij maken etc etc.
Bedenk een thema en richt er dingen omheen in: vertel een verhaal in het thema, zoek n knutsel in het thema, bedenk hapjes in het thema etc..
Samen knutselen vind ik sowieso heel leuk en online zijn duizenden ideeën te vinden. De tijd vliegt dan voorbij en daarna kan kind ermee spelen.
Highlights van de laatste tijd: lieveheersbeestje maken van wcrol (je kunt ook n vlinder maken), kasteel van n kartonnen doos, met wcrollen als torentjes op de hoeken. Kun je nog dagenlang versieren, poppetjes bij maken etc etc.

woensdag 15 april 2020 om 09:42
Nou persoonlijk zou ik haar geen tv laten kijken. Op Facebook en verder op internet worden enorm veel leuke en creatieve ideeën gedeeld! Ga lekker knutselen, creatief bezig zijn! Zaadjes planten in de tuin, ik noem maar wat. Ga samen taarten bakken, laat haar meehelpen met de was ophangen, koken, schoonmaken. Hartstikke leuk!
Waardeer de extra tijd die je nu met je kindje hebt! Stimuleer haar hersenontwikkeling nu juist door lekker creatief bezig te zijn samen.
Waardeer de extra tijd die je nu met je kindje hebt! Stimuleer haar hersenontwikkeling nu juist door lekker creatief bezig te zijn samen.
woensdag 15 april 2020 om 11:33
Tiptoi is erg leuk inderdaad! En de Wonderkind apps (kosten een paar euro) hebben het hier ook heeeeeeel lang goed gedaan.
Leuk spel: buiten met stoepkrijt, of binnen met verfafplaktape een wegennet/stad tekenen/plakken met parkeerplaatsen, een ziekenhuis/politiebureua/brandweer whatever en daar met autootjes in rijden, poppen in wegzetten, enzovoort. Bij ons (nu 6 en 9) nog steeds een succes maar al voor het eerst leuk toen oudste in de 3 was.
Verder zijn er heeeeeeeel veel onderwijssites met werkboekjes voor groep 1 en 2, misschien dat daar al leuke werkjes tussen zitten voor je kind?
Leuk spel: buiten met stoepkrijt, of binnen met verfafplaktape een wegennet/stad tekenen/plakken met parkeerplaatsen, een ziekenhuis/politiebureua/brandweer whatever en daar met autootjes in rijden, poppen in wegzetten, enzovoort. Bij ons (nu 6 en 9) nog steeds een succes maar al voor het eerst leuk toen oudste in de 3 was.
Verder zijn er heeeeeeeel veel onderwijssites met werkboekjes voor groep 1 en 2, misschien dat daar al leuke werkjes tussen zitten voor je kind?
woensdag 15 april 2020 om 11:59
Als je tijd hebt om dit samen te doen, denk ik niet dat je ook nog moet werken. Hier staat dus ook meer tv aan. Van blaze leert hij nog iets af en toe ook.Kikikip schreef: ↑15-04-2020 09:42Nou persoonlijk zou ik haar geen tv laten kijken. Op Facebook en verder op internet worden enorm veel leuke en creatieve ideeën gedeeld! Ga lekker knutselen, creatief bezig zijn! Zaadjes planten in de tuin, ik noem maar wat. Ga samen taarten bakken, laat haar meehelpen met de was ophangen, koken, schoonmaken. Hartstikke leuk!
woensdag 15 april 2020 om 12:00
Een zoektocht door het huis, ooit gezien in een film. Je geeft haar een voorwerp die altijd op een vaste plek ligt, wanneer ze daarheen gaat, ligt er bijv. Deo, dus op naar de badkamer, daar ligt dan de afstandsbediening, dus naar de lade van je tafel, daar ligt xx enz. Aan het eind ligt wat lekkers/speelgoed te doen. Zijn ze even bezig en aan het zoeken.
woensdag 15 april 2020 om 12:52
Ik heb je even geloept en zie dat je zwanger bent van de eerste. Mooi dat je nog een romantisch beeld hebt van de toekomst met een peuterKikikip schreef: ↑15-04-2020 09:42Nou persoonlijk zou ik haar geen tv laten kijken. Op Facebook en verder op internet worden enorm veel leuke en creatieve ideeën gedeeld! Ga lekker knutselen, creatief bezig zijn! Zaadjes planten in de tuin, ik noem maar wat. Ga samen taarten bakken, laat haar meehelpen met de was ophangen, koken, schoonmaken. Hartstikke leuk!

Hier knutselen we ook, en helpen ze ook met koken en bakken, maar er zit een grens aan de hoeveelheid knutsels en baksels die je kan produceren. En dan is de tv een welkome afwisseling, zelfs als het meer is dan normaal.
woensdag 15 april 2020 om 13:26
Ik heb zelf geen televisie en ben er ook niet mee opgegroeid. Dus dat is ook wel heel anders!Maartje2016 schreef: ↑15-04-2020 12:52Ik heb je even geloept en zie dat je zwanger bent van de eerste. Mooi dat je nog een romantisch beeld hebt van de toekomst met een peuter![]()
Hier knutselen we ook, en helpen ze ook met koken en bakken, maar er zit een grens aan de hoeveelheid knutsels en baksels die je kan produceren. En dan is de tv een welkome afwisseling, zelfs als het meer is dan normaal.
woensdag 15 april 2020 om 13:48
Bovendien vind ik het wel prettig als mijn dag niet bestaat uit werken, met kinderen spelen dan 's avonds het huishouden doen. Ik wil ook graag wt tijd voor mezelf hebben en dan is het dus fijn als de kinderen ook even ergens zelf mee bezig zijn...Maartje2016 schreef: ↑15-04-2020 12:52Ik heb je even geloept en zie dat je zwanger bent van de eerste. Mooi dat je nog een romantisch beeld hebt van de toekomst met een peuter![]()

woensdag 15 april 2020 om 14:02
Ben benieuwd hoe je er over een jaar of 3-4 over denkt. Als je kind niet meer slaapt overdag, zich niet zo goed zelf kan vermaken en jij soms ook even iets voor jezelf wil of moet doen (of zoals nu, we als ouders met kleine kinderen geacht worden thuis te werken).
Nog even afgezien van je kind, want een kind is er na een paar knutsels en baksels ook wel klaar mee. En dan zijn er ook nog kinderen die dat sowieso niet leuk vinden.
woensdag 15 april 2020 om 14:15
Het zal wel heel anders zijn als je op een flatje woont of kleine (of zelfs geen) tuin hebt. Ikzelf heb een televisie als kind nooit gemist en mis het nu ook niet. Er is bij mij thuis genoeg te doen en te ontdekken. Ik ben daar ontzettend dankbaar voor.SallySpectra* schreef: ↑15-04-2020 14:02Ben benieuwd hoe je er over een jaar of 3-4 over denkt. Als je kind niet meer slaapt overdag, zich niet zo goed zelf kan vermaken en jij soms ook even iets voor jezelf wil of moet doen (of zoals nu, we als ouders met kleine kinderen geacht worden thuis te werken).
Nog even afgezien van je kind, want een kind is er na een paar knutsels en baksels ook wel klaar mee. En dan zijn er ook nog kinderen die dat sowieso niet leuk vinden.