Peutertablet

donderdag 28 november 2019 om 21:43
donderdag 28 november 2019 om 21:52
Je hebt allerlei leuke apps voor peuters bijvoorbeeld de duplo app.aankleefsjaan schreef: ↑28-11-2019 21:45Misschien ben ik ouderwets, maar wat moet een peuter met een (eigen) tablet?
Wat gaat jouw peuter er allemaal mee doen?

donderdag 28 november 2019 om 22:21
Als je er al 1 koopt, koop dan een goede... en met goede stevige hoes eromheen die tegen een stootje kan. Persoonlijk zou ik geen tablet kopen voor een peuter.. ze kunnen nog lang genoeg achter een scherm doorbrengen. Maar ja.. ik ben daar ouderwets in.. En goddank waren in de tijd dat die van mijn klein waren er nog geen tablets. KRO kindertijd moesten ze het mee doen

vrijdag 29 november 2019 om 08:28
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb ook een peuter, en die kijkt heeeeeeeeel soms een Juf Roos of Nijntje filmpje op YouTube als we ergens zijn waar we lang moeten wachten bijvoorbeeld. Thuis gaat soms de tv aan, maar niks van peuter apps op telefoon of tablet hier. Die vermaakt zich prima met het speelgoed dat we hebben.
Dochter van vriend (8 jaar) heeft ook geen eigen tablet, maar kijkt soms filmpjes op die van ons. Hebben ook geen kinder apps ofzo.

vrijdag 29 november 2019 om 08:59

vrijdag 29 november 2019 om 11:02
Bij mijn neefje en nichtje ook. Ik ben stiekem een beetje jaloers op de leuke hoezen die er voor kinderen zijn

vrijdag 29 november 2019 om 11:21

vrijdag 29 november 2019 om 23:49
Meegaan met de tijd. Die veranderd nou eenmaal. Op de basisschool krijgen ze les via het Digibord en met laptops met touchscreens enz. Toch best handig als ze dan al weten wat swipen is enz. Of wou je soms zeggen dat jij niet op een pc hebt zitten internetten via het modem toen het op kwam? Dat is toch ook gewoon meegaan met de tijd? Dat doen we allemaal en in deze tijd zijn iPads, apps, internet enz gewoon niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Daarmee om kunnen gaan is best handig en ik denk dat, hoe jonger ze ermee in aanraking komen, hoe beter ze mee blijven gaan in de digitale ontwikkeling. Daarnaast sluit het ene het andere niet uit natuurlijk. Er is hier ook uren met Duplo gespeeld en dochter hangt als het even kan het liefst in de speeltuin rond of met haar stokpaard in de tuin.