Peutertablet

28-11-2019 21:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben op zoek naar een leuke tablet voor peuters van 3 jaar. Heeft iemand tips? Ik hoor het graag. Superdank!
Een gewone tablet.
Ik zou echt een gewone tablet kopen. Die peuterdingen zijn vreselijk en een peuter kan heel snel met een gewone overweg.
Toen m’n zoon was iPad mini gekocht. Drie jaar later doet ie het nogsteeds.
Peuterdingen heb je niets aan Hoop geld en je hebt er niet veel aan. Koop een gewone. Het dubbele van zo'n peuterding maar met hoes gaat ie wel een paar jaar mee. En je kunt er zelf dingen op downloaden die je nuttig/handig/verantwoord of leuk lijken.
Misschien ben ik ouderwets, maar wat moet een peuter met een (eigen) tablet?

Wat gaat jouw peuter er allemaal mee doen?
aankleefsjaan schreef:
28-11-2019 21:45
Misschien ben ik ouderwets, maar wat moet een peuter met een (eigen) tablet?

Wat gaat jouw peuter er allemaal mee doen?
Je hebt allerlei leuke apps voor peuters bijvoorbeeld de duplo app.
Dochter heeft al jaren een eigen iPad. Super leuke apps van Duplo en van die leerzame apps met letters en cijfers enz. Ik zet er ook films op voor in de auto tijdens vakantie. Goede hoes er omheen is wel handig :)
Wij hebben gewoon 8 inch formaat Samsung.
Als je er al 1 koopt, koop dan een goede... en met goede stevige hoes eromheen die tegen een stootje kan. Persoonlijk zou ik geen tablet kopen voor een peuter.. ze kunnen nog lang genoeg achter een scherm doorbrengen. Maar ja.. ik ben daar ouderwets in.. En goddank waren in de tijd dat die van mijn klein waren er nog geen tablets. KRO kindertijd moesten ze het mee doen :-)
Ik ben oprecht nieuwsgierig: waarom dublo-apps als je ook met echte dublo kan spelen? Wat is de toegevoegde waarde?
Ik heb met tablets gewacht tot mijn kind er zelf om vroeg. Toen was ze 8.
Bestaan Loco en Electro niet meer? Dat vind ik veel leuker en is ook nog goed voor de motoriek. Tablets als zoethouder zou ik echt nog even afhouden zolang het kan. Soms een kwartiertje op de jouwe, maar max een of twee keer per week.
xylo schreef:
28-11-2019 22:41
Ik ben oprecht nieuwsgierig: waarom dublo-apps als je ook met echte dublo kan spelen? Wat is de toegevoegde waarde?
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb ook een peuter, en die kijkt heeeeeeeeel soms een Juf Roos of Nijntje filmpje op YouTube als we ergens zijn waar we lang moeten wachten bijvoorbeeld. Thuis gaat soms de tv aan, maar niks van peuter apps op telefoon of tablet hier. Die vermaakt zich prima met het speelgoed dat we hebben.

Dochter van vriend (8 jaar) heeft ook geen eigen tablet, maar kijkt soms filmpjes op die van ons. Hebben ook geen kinder apps ofzo.
Ja blabla jullie zijn allemaal fantastisch, maar dat was de vraag niet.

TO, ik ben ook team gewone tablet/iPad.
Star² schreef:
29-11-2019 08:33

Ik ben erg voor het wasbordje met griffel, zoals het vroeger was.
Star² schreef:
29-11-2019 08:33

Ik stel ook een vraag waarop ik graag een antwoord wil, niks " ik ben fantastisch."

Wat is de toegevoegde waarde van een Duplo app?
xylo schreef:
29-11-2019 08:59
Ik stel ook een vraag waarop ik graag een antwoord wil, niks " ik ben fantastisch."

Het is gewoon een spelletje met bekende duplopoppetjes.
xylo schreef:

Ah schattig, je voelt je aangesproken :there:
hoe was je opmerking dan bedoeld Star?
xylo schreef:

Wat is de toegevoegde waarde van het gros van de dingen die jij, of wie dan ook, doet?
Hier ook een normale tablet met een speciale hoes erom.. En de playstore is niet toegangelijk zodat ze niets kunnen downloaden.
De kinderen zijn 7 en 2,5
obelix84 schreef:
29-11-2019 10:24
Hier ook een normale tablet met een speciale hoes erom.. En de playstore is niet toegangelijk zodat ze niets kunnen downloaden.
De kinderen zijn 7 en 2,5
Bij mijn neefje en nichtje ook. Ik ben stiekem een beetje jaloers op de leuke hoezen die er voor kinderen zijn :$
Sudrì schreef:
29-11-2019 11:02
Bij mijn neefje en nichtje ook. Ik ben stiekem een beetje jaloers op de leuke hoezen die er voor kinderen zijn :$
:proud:
Hier hebben we een hele oude tablet rond slingeren waar we ook apps voor dochter drie op gezet hebben. Geen hoes erom en hij leeft nog haha. Zij maakt echt nog geen onderscheid tussen een i pad en een oud tabletje die nog ergens lag.
where ever you go, go with your heart
xylo schreef:
28-11-2019 22:41
Meegaan met de tijd. Die veranderd nou eenmaal. Op de basisschool krijgen ze les via het Digibord en met laptops met touchscreens enz. Toch best handig als ze dan al weten wat swipen is enz. Of wou je soms zeggen dat jij niet op een pc hebt zitten internetten via het modem toen het op kwam? Dat is toch ook gewoon meegaan met de tijd? Dat doen we allemaal en in deze tijd zijn iPads, apps, internet enz gewoon niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Daarmee om kunnen gaan is best handig en ik denk dat, hoe jonger ze ermee in aanraking komen, hoe beter ze mee blijven gaan in de digitale ontwikkeling. Daarnaast sluit het ene het andere niet uit natuurlijk. Er is hier ook uren met Duplo gespeeld en dochter hangt als het even kan het liefst in de speeltuin rond of met haar stokpaard in de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven