Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot ervaring voor je peuter! Dat ze hem vergeten waren is wel echt heel erg kwalijk...
Ik weet niet of hem daar weghalen de beste optie is aangezien de betreffende juf weg is. Ik vind dat ze juist hadden moeten bellen zodat ze konden overleggen, dat ze hem een luier aangedaan hebben vind ik fout omdat het niet overlegd is maar als hij echt z'n blaas moest legen en geen andere optie zagen kan ik me er iets bij voorstellen. Ze hadden hem dan wel daarna direct uit moeten doen.
Ben je verder wel tevreden over het kdv? Kan je er met hem rustig over praten en voelt hij zich wel veilig bij de andere juffen?
Beterschap Quest!
Is zoon jarig.... Wordt ie 4.30 wakker en wil hij geen kadootjes uitpakken.....
@wester: ach ja zo gaat dat. Net als dat je wat leuks met ze gaat ondernemen en ze de hele tijd dwars of aan het jengelen zijn! *Gezellig*

Dochter zit dus nu in de fase van niet willen eten. Geen avondeten willen, geen ontbijt willen, maar wel na een poosje aankomen met een bakje waar ze dan wat 'lekkers' in wil hebben. Voor degene die er ook mee te maken hebben; hoe gaan jullie hier mee om? Halen jullie bord naar bepaalde tijd weg of blijft dat het aanbod? Geven jullie dan wel het tussendoortje? Ik vind het lastig want ik wil dr niet belonen en ook niet voor de drie eetmomenten per dag haar buik vullen met lekkers en dat ze dan daarna geen behoefte heeft aan lunch of avondeten. Op vakantie hadden we 's ochtends ontbijt van het hotel, dus hebben we veel verschillende dingen geprobeerd, maar twee muizenhapjes en dat was dat. Avondeten heeft ook avg, pasta, rijst, pizza, groentes, sla, brood, patat, kipnuggets, enz de revue gepasseerd maar allemaal met hetzelfde resultaat.
@Dawn: Zijn er misschien andere toiletten in het gebouw? Die minder spannend zijn want niet deze ervaring? Ik zou in het vervolg ook vragen of ze je bellen voor overleg. Persoonlijk haal ik hem liever op, dan terug luier om.

@ Lavendel: Ik geef dan iets hartigs zoals rauwkost of cracker met beleg of rijstwafel. Zoetigheid is niet om de honger te stillen.
Hier hetzelfde als due qua eten. Dochter zit nu voor het eerst voor de tv een film te kijken (Woezel en Pip). Ze was moe en wij waren ook wel even toe aan rust. Ben benieuwd of ze echt een hele film kan kijken en het spannend vindt of niet. :popcorn:
Lavendel, als peuter een half uur na z'n ontbijt weer honger heeft mag hij van mij gerust nog een boterham. Maar geen Koek. Ik zou verder gewoon vast houden aan vast eetmomenten. Hier is dat ontbijt, fruit, lunch, tussendoortje (koekje of cracker, rozijntjes) na het slapen, rauwkost (evt met dip als jij aan het koken bent) en dan avondeten met een bakje Kwark na.
Onze peuter kon juist blijven eten en er om blijven zeuren. Dus wij houden vast aan deze eet momenten. Werkt voor ons allemaal fijn. Misschien werkt hij de andere kant op ook?
Zo

Ik ben moe. Zoon was jarig vandaag. Wilde geen kados uitpakken want eng en was al om half vijf wakker. Ben met m gaan zwemmen maar in de auto slie hij al en thuis werd hij wakker en ging daarna niet meer tukken terwijl we een restaurant hadden gehuurd om zijn verjaardag te vieren voor vrienden en familie met drank en kleine eet dingetjes (was uiteindelijk maar 300 euro dat viel me mee) en hij heeft zich goed gehouden en ligt nu te maffen.
Wauw wat is er veel geschreven!

Wester gefeliciteerd! En tja die peuters ook he.. heb je iets leuks bedacht gooien ze de kont tegen de krib..

Due, super leuk! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Heb je al een idee wanneer de sleuteroverdracht is?

Sterkte voor de zieken en degene met gebroken nachten.. slaap is zoo belangrijk

Dochter komt morgen terug, heeft de tijd van haar leven bij opa en oma en wij konden klussen, nou ja man meer dan ik. We zijn goed bezig geweest maar ik mis haar wel heel erg hoor
Bedankt voor jullie reacties!

@ glittercupcake, ja misschien heb je gelijk maar hij heeft het er verder erg naar zijn zin en gaat met plezier heen. Met het hek van de dam bedoelde ik dat ik bang was dat hij dan de volgende keer niet meer heen wil omdat hij dan bang is dat hij daar moet plassen. Maar misschien was het inderdaad niet erg geweest als ze me hadden gebeld om op te halen, ze hadden sowieso even kunnen overleggen!

@ envelop, ik heb wel het idee dat hij zich wel goed voelt bij de juffen, maar ik denk dus inderdaad niet genoeg vertrouwen voor wat betreft naar de wc gaan.

@ Due-scimmie, de enige andere wc is die voor de juffen. De andere wc's zijn echt lage kinder wc's. Ik ga inderdaad aankaarten dat hij misschien wel op de grote wc zou willen.

Ik ga in ieder geval nog even goed in gesprek en wil voortaan dat ze met mij overleggen. Zoontje is dit weekend steeds zelf naar de wc gegaan dus ik hoop dat hij dit nu ook op school gaat doen.
Feli Wester!

Wij hadden vandaag gelukkig een verjaardag met 2 andere peuters waar ze vaker mee speelt, dat hield haar leuk bezig (met al die regen was alleen thuis niet tof geweest) voor mij wel jammer dat mn ex er ook was, maar dat ben ik ook weer doorgekomen.
WP, gefeliciteerd!
Pip_pip schreef:
06-10-2019 20:59

Due, super leuk! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Heb je al een idee wanneer de sleuteroverdracht is?
Dankje! Over ruim een half jaar. De verkoper heeft een huis gekocht waar ze 5 maanden gaan verbouwen.
Hier is eten ook bar slecht maar wil dan idd wel iets 'lekkers'. Ik haal haar ontbijt of lunch weg na een tijdje en ze krijgt gewoon 'n tussendoortje wanneer haar zus dat krijgt (uit school)
in de ochtend mag ze kiezen uit ontbijtkoek, rijstwafel of fruit (99 vd 100x fruit), in de middag meestal 'n koekje of snoepje samen met zus. Na het avondeten (wat natuurlijk ook niet tof is om te eten) krijgt ze yoghurt/kwark of fruit en dan is 't klaar.

Soms dus over heel de dag alleen een stukje fruit, een koekje en wat kwark... Ik kan het er moeilijk in frotten..
Gelukkig drinkt ze wel goed dus daar focus ik me maar op.
Tis een fase 😉
rosings schreef:
06-10-2019 22:00
Feli Wester!

Wij hadden vandaag gelukkig een verjaardag met 2 andere peuters waar ze vaker mee speelt, dat hield haar leuk bezig (met al die regen was alleen thuis niet tof geweest) voor mij wel jammer dat mn ex er ook was, maar dat ben ik ook weer doorgekomen.

Misschien is je ex een lul met vingers maar kijk even wat je de laatste jaren hebt bereikt :) Je kan trots op jezelf zijn. Ik denk dat hij wel eens harder zal balen, nu hij je zo goed heeft gezien.
Leuk Due, dan hebben jullie nog even de tijd om alles voor te bereiden.

Eten is wat moeizaam in de avond, nou ja zie dat ze goed groeit en happy is. Maar als ze ontbijt niet op heeft en iets zoets wil mag het niet. Dan mag ze wel iets anders een cracker of boterham.
Wat wij trouwens wel doen is, als ik sta te koken, jongste alvast een bakje groente (tomaatjes, komkommer, paprika, wortel oid) geven.. Dan eet ze 't om onverklaarbare redenen wel op (en heeft ze in ieder geval groentes binnen)
Groenten mogen we, als iedereen klaar is, 'uit de pan snoepen'. Dan maken ze binnen notime ruzie over een halve kilo sperziebonen, die dus op het bord zijn blijven liggen en weer terug in die 'snoeppan' zitten.
Dat is slim bedacht Funnymiss :proud:

Ik kom even stoom afblazen... Zoon zit echt in een rot fase.
Zaterdagochtend wilden we met zn 3en naar de stad om nieuwe kleren voor zoon te kopen en aansluitend even lunchen.
Eerste winkel ging redelijk goed. Leuke kleren voor zoon gekocht. Eenmaal buiten wilde zoon niet meer lopen maar in de kinderwagen. Prima, dan ga je zitten. Zat hij eindelijk (want hem erin tillen mocht natuurlijk niet) wilde hij er weer uit. Bij het uit de kinderwagen gaan bedacht hij zich en wilde toch weer in de kinderwagen :facepalm: . Hij kreeg een enorme woede-aanval omdat hij zelf niet wist of hij nou wilde lopen of niet.
Echt super hard gillen en schreeuwen. Wij hebben hem vast gezet in de kinderwagen en zijn verder gaan lopen. Zoon bleef ondertussen gillen.
Vriend en ik (vooral ik) flink over de zeik om zoon zijn gedrag. Lopen we verder, spreekt een vrouw ons aan dat ze zoon aan in de andere winkelstraat al hoorde gillen.
We zijn maar naar de auto gelopen want geen land te bezeilen met zoon. Eenmaal in de auto ben ik ook in tranen uitgebarsten.
Het is de laatste tijd iedere keer als we iets met zoon willen doen raak, hij krijgt een woede-aanval en zijn gedrag verpest onze ochtend/middag.
Ik trek dat gedrag echt niet...

Hoe zijn jullie hiermee omgegaan.
Sorry voor de klaagmodus maar het zit me nog steeds hoog :-[ .
Ik hou niet van bemoeials dus die vrouw had een ‘Mooi, dan is er niks mis met uw oren.’ te horen gekregen :bye:

Overigs winkel ik niet met peuter. Ik krijg mijn aandacht ook niet verdeeld tussen keuzes maken en op peuter letten.
Lekker makkelijk zeggen natuurlijk maar ik zou er vooral wat minder zwaar aan trekken. Hij heeft een woede aanval en dat is vervelend, het hoort bij de leeftijd en wordt vanzelf beter.
Het is hier gelukkig over maar het enige wat hielp was accepteren, laten uitrazen en wachten tot het weer over ging. Als je het probeert op te lossen wordt het alleen maar erger.

Oh en dat soort opmerkingen vooral ene oor in andere uit
Ik weet niet eens meer wat ik heb gereageerd op die vrouw maar volgens mij was ik redelijk duidelijk dat ik niet gediend was van haar bemoei :bye:

Vriend vind dat ik het mezelf teveel aantrek, maar ik word dan ook zo boos door zoon zijn gedrag. Ben ook nog best lang boos geweest, toen we thuis waren.
Vind deze fase echt lastig.
Aardbei-banaan schreef:
07-10-2019 12:24
Ik weet niet eens meer wat ik heb gereageerd op die vrouw maar volgens mij was ik redelijk duidelijk dat ik niet gediend was van haar bemoei :bye:

Vriend vind dat ik het mezelf teveel aantrek, maar ik word dan ook zo boos door zoon zijn gedrag. Ben ook nog best lang boos geweest, toen we thuis waren.
Vind deze fase echt lastig.
Ik vind het lastig op zo'n moment om vanuit rozetje te kijken en begrip te hebben voor haar frustratie. In grote mensenland is er echt niks aan de hand dus doe niet zo moeilijk. Maar zij woont nog niet in grote mensenland.

Herkenning hier hoor! Moet dan echt even actief omdenken om mn humeur te keren.
Waarom word je zo boos?
slecht eten, bij dochter nooit gehad die eet alles wat ik haar voorschotle, zoon begon vorige week met moeilijk doen, heb gewoon na 2 keer aanbeiden zijn bord weg gehaald, yogurt gewoon gegeven. overdag gewoon zen vatse eet momenten , maar niks extras na het avond eten. en van het weekend ging d ebloemkool er gewoon weer in.

Aardbei, ik heb met dochter dit 1 keer gehad een poosje terug en heb hetzelfde gedaan als jij, ingepakt en naar huis gereden, heb haar wel uitgelegd dat we weg gaan omdat ze zo boos doet, daarna niet meer gehad, scheelt wel dat ik ieder weekend met beide kids altijd de boodschappen doe en veel de stad in ga naar de hema zeeman ect is tegenwoordig een een uitje :)
Ik ga ook geen discussie aan of sussen, lekker uitrazen in je wagen en de auto.
Balen is het zeker, maar ik heb ondertussen een selectief gehoor ontwikkeld.

Weekend was hier echt niet leuk, beide kindjes hangerig en piepen , heel de dag piepen, niks was goed. Zo vermoeiend. ik geniet van de rust op men werk nu :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven