Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Dat is wel herkenbaar @Envelop. Ik dacht dat dat kwam omdat we een klein huis hebben maar met een groter huis is dat dus als nog? Ik denk dat er daarom zo veel uitjes zijn voor kinderen..

Succes met strippen en bevallen Fiona! :high5:

Ik vroeg vanmorgen in de auto aan peuter wie zijn vriendjes zijn op het kdv. Noemt ie eerst zichzelf en daarna wat kindjes :-D Dus ik vraag of hij zijn eigen vriendje is. ‘Ja natuurlijk! Ik speel met ik!’ :biggrin:
Dat is heel herkenbaar envelop!! Op pad met zoon, al is het maar een wandeling met de hond of boodschapje doen, is vaak relaxter dan thuis.

Ook kdv doet hem goed. Het is nu zo geregeld dat hij donderdag en vrijdag naar kdv gaat en dan 5 dagen thuis. Dat is eigenlijk net onhandig want op woensdag verveelt hij zich meestal stierlijk (mijn vrije dag). Vanaf september werkt vriend op een andere locatie en gaan de kindjes op maandag en donderdag naar. Dat zal schelen verwacht ik.
Herfstblaadje89 schreef:
11-06-2019 20:17
En hij blijft niet goed onder de dekens liggen maar dat is met deze temperatuur niet zo erg. Hoe doet de rest dat, als het koud is weer een slaapzak aan?
Nop. Gewoon dikke joggingbroek en sokken en trui aan hier.
Ik ga ook bijna elke dag rondje naar buiten met peuter. Speeltuin is beter voor zijn humeur dan binnen spelen. Denk dat we vanmiddag in de plassen gaan springen :love:.

Met baby wandelen vond ik trouwens geen zak aan, met peuter is het genieten al doe je dan 2 uur over 2 km.
GlitterCupcake schreef:
12-06-2019 09:51
Dat is wel herkenbaar @Envelop. Ik dacht dat dat kwam omdat we een klein huis hebben maar met een groter huis is dat dus als nog? Ik denk dat er daarom zo veel uitjes zijn voor kinderen..

Succes met strippen en bevallen Fiona! :high5:

Ik vroeg vanmorgen in de auto aan peuter wie zijn vriendjes zijn op het kdv. Noemt ie eerst zichzelf en daarna wat kindjes :-D Dus ik vraag of hij zijn eigen vriendje is. ‘Ja natuurlijk! Ik speel met ik!’ :biggrin:
In een klein huis is het wel erger met zoon. In 't vakantiehuisje van m'n schoonouders is hij na 2u binnen al kierewiet. We gaan daar ook echt alleen heen met mooi. Dan kan die de hele dag in de mega tuin ravotten. Dan heb je er geen kind aan.

Vanmorgen de hele ochtend binnen gespeeld. Gelukkig kwam er een vriendin met haar kindjes (1 en 3) spelen dus dat was fijn voor zoon. Nu ligt hij weer in z'n grote bed. Zo schattig. Vroeg hem welk bed hij wilde slapen (ledikant staat er nog voor baby straks) en hij wilde in z'n grote bed wat papa voor hem had gemaakt want het ledikant was voor de baby. Zo schattig.

Jouw peuter is zo grappig Glitter haha. Als ik aan zoon vraag hoe heet jij? Zegt hij ik! Moet ik ook altijd om lachen :hihi:

Ik ben helemaal niet fit. Hoofdpijn, zwaar gevoel in m'n lijf, beetje misselijk. Net twee paracetamol genomen en lig nu naast de baby in bed (die ligt in cosleeper).
Alle reacties Link kopieren
Wat lief glitter :love:

Wij gaan sowieso iedere dag naar buiten/ergens naartoe. We zijn net weer thuis van een wandeling op de Veluwe en daarna hebben we in het bezoekerscentrum gespeeld en soep gegeten.
Gelukkig slaapt baby nu redelijk in de kinderwagen maar ik kijk er tegenop dat we die straks moeten ombouwen en we vaker voor slaapjes thuis moeten blijven. Denk dat we nu gemiddeld 6 uur van de dag buiten huis zijn.
Kdv doet haar ook goed, ze vind het daar echt leuk met alle kinderen en activiteiten.

Goed te lezen dat jullie kids dat ook echt nodig hebben, vraag me soms af of ze soms zo onrustig is door bijwerkingen van haar medicijnen.
Baby hier slaapt slecht in de wagen helaas. Wel goed in de draagdoek maar dat vind ik geen doen met dit weer. Dus vandaag een binnen dag. Hoop straks een droge periode om de hond te doen.
Niet herkenbaar envelop, thuis komt zoon echt tot rust. Hij vind uitjes wel heel leuk, maar moet van die prikkels echt bijkomen. Ook van gastouder en kdv.

In vakantie mist hij soms die drukte denk ook.

Wij gaan ook elke dag naar buiten, al sla ik vanmiddag maar even over... al 3x kletsnat geregend vandaag.
Bedankt meiden! Het strippen is gelukt maar ik heb niet het idee dat het echt iets gedaan heeft. Ik heb het gevoel dat ik gewoon ingeleid wordt volgende week.

Dochter kan ook stierlijk vervelend zijn als we binnen blijven. Eventjes kan wel, maar vaak wordt ze heel stout en vervelend. Als we de deur uitgaan is ze veel vrolijker en 'liever'. 's Avonds is het hoe dan ook drama, ik heb niet het idee dat veel of weinig prikkels daar effect op heeft.

Hier slaapt ze wel gewoon onder de dekens. Ze trapt ze 's nachts wel van zich af, maar het is maar een dunne deken. Haar kamertje is behoorlijk warm, dus ik kleed haar gewoon naar de temperatuur. Als het koud is doe ik een extra laag aan bij haar en met dit weer slaapt ze alleen in een hemd en onderbroek.

Beterschap voor de zieken!
Hier hetzelfde, dag thuis spelen is vragen om problemen. Ik probeer zowel voor als na het middagslaapje minstens 1.5 uur naar buiten te gaan (of een ander 'programma' te hebben zoals bieb, langs bij een vriendin oid). Overigens vermaakt hij zich juist wel heel goed als er mensen langs komen, dus het gaat bij hem meer om prikkels/drukte denk ik.

Sterkte Fiona! Misschien komt het toch nog op gang, bij mij duurde het eventjes na het strippen.
Voor wie een slaaptrainer heeft: welke specifieke slaaptrainer hebben jullie en bevalt hij? Wij willen er ook een aanschaffen (onder het mom van niet geschoten is altijd mis..)
Hopelijk doet het strippen toch iets!

Wij hebben een slaaptrainer maar hij staat er eigenlijk als decoratie...
Herfstblaadje89 schreef:
12-06-2019 16:34
Hier hetzelfde, dag thuis spelen is vragen om problemen. Ik probeer zowel voor als na het middagslaapje minstens 1.5 uur naar buiten te gaan (of een ander 'programma' te hebben zoals bieb, langs bij een vriendin oid). Overigens vermaakt hij zich juist wel heel goed als er mensen langs komen, dus het gaat bij hem meer om prikkels/drukte denk ik.

Sterkte Fiona! Misschien komt het toch nog op gang, bij mij duurde het eventjes na het strippen.
Bezoek helpt hier ook heel goed idd.
Ik geloof dat onze slaaptrainer van Tommy tippee is.

Ik heb trouwens echt nog nooit rekening gehouden met thuis zijn tijdens middagslaapjes van peuter trouwens. Of hij slaapt in de auto of niet als we op pas zijn
1-Aapje schreef:
12-06-2019 21:06
Ik geloof dat onze slaaptrainer van Tommy tippee is.

Ik heb trouwens echt nog nooit rekening gehouden met thuis zijn tijdens middagslaapjes van peuter trouwens. Of hij slaapt in de auto of niet als we op pas zijn
Ook niet toen hij baby/dreumes was? Wij gaan bijna nooit met de auto en dochter heeft welgeteld 2x in de buggy geslapen, wij moesten daar wel echt rekening mee houden. Hopelijk kan haar broertje beter in de buggy slapen anders wordt het een lastige tijd met dochter.
Onze oudste was, en is nog steeds, zo envelop. Hoe meer prikkels, hoe gezelliger zij is. Onze peuter is het tegenovergestelde, die speelt het liefst thuis, of in zijn vertrouwde speeltuintje op de hoek. Na een dag kdv moet hij ook echt even bijkomen. Totaal verschillend dus. En soms best lastig. Op vakantie bv wil oudste overal aan meedoen, alles zien, continue met (binnen een uur na aankomst gemaakte) vriendjes en vriendinnetjes spelen. Terwijl peuter dan de kat uit de boom kijkt en liever een beetje voetbalt voor de caravan/het appartement en met zn autos wil spelen. Man en ik splitsen dus vaker op. Slapen kan peuter dan weer overal, terwijl oudste echt naar bed moet (voorheen ook voor een middagdutje).
Slaaptrainer hebben wij ook, sammy het schaap. Peuter snapt het.....hij roept om 5.30 om te zeggen dat schaap nog slaapt, om 5.40 weer, om 5.50 weer, om 6.00 weer en rond 6.15 roept hij om te zeggen dat schaap kapot is/batterijen op zijn :facepalm:
Wanneer valt het tweede slaapje gemiddeld weg?
@funnymiss wat grappig die verschillen. Baby is nu nog maar 6mnd maar ik verwacht dat hij ook meer zoals jullie jongste zal zijn. Kunnen jullie kinderen ook goed samen spelen?

@rosings dat weet ik echt niet meer, iets na de 1ste verjaardag ofzo?
Iemand nog tips voor leuk speelgoed voor kids die behoefte hebben aan prikkels?
Wij hebben 'mijn slaapwekker' kat van Vtech en t werkt fantastisch. We nemen m overal mee naar toe, logeren, vakanties. Heb er al eerder over geschreven.

Peuter neemt m heel serieus. Inmiddels komt hij weleens te vroeg melden dat hij moet plassen, maar accepteert dan ook dat hij na t plassen terug naar zn kamer moet totdat de wekker geel wordt.

Een halfjaar geleden stond peuter nog te schreeuwen tegen de kat dat die moest opschieten/verkleuren maar tegenwordig gaat ie rustig zelf zn gordijnen opendoen om te kijken of t al licht is, en dan spelen of een boekje lezen. Een seconde nadat t ding geel wordt staat peuter naast mijn bed 😀

Mijn oudste heeft een wekker van kidsleep maar die vind ik om allerlei redenen minder fijn. De vtech lijkt schreeuwerig maar is echt betere kwaliteit.
Envelop schreef:
12-06-2019 22:56
Ook niet toen hij baby/dreumes was? Wij gaan bijna nooit met de auto en dochter heeft welgeteld 2x in de buggy geslapen, wij moesten daar wel echt rekening mee houden. Hopelijk kan haar broertje beter in de buggy slapen anders wordt het een lastige tijd met dochter.
Nee. Hij sliep als baby toch in de draagzak en niet in zijn bed.
Hahaha funny miss ik moet lachen om jouw peuter en de wekker :hihi:

Leuk ook dat je kinderen zo'n eigen persoonlijkheid hebben. Kan me wel voorstellen dat 't lastig kan zijn. Ik ben benieuwd hoe dat hier zal zijn.

Zoon sliep als baby en later als dreumes heel goed in de wagen, buggy, auto (onze rit naar zuid Frankrijk bijna volledig slapend doorgebracht vorige zomer) maar nu sinds enkele weken valt hij in de auto zeer moeilijk in slaap. Er is veel te veel om naar te Kkijken en slapen is stom.

@rosings overgang van 2 naar 1 slaapje was hier rond 14 maanden. En sindsdien is het middag slaapje heilig en plan ik daar omheen. Enkele klaar slaan we over of kort slaapje in de auto. Dat is dan daarna een pittige middag.
Na de eerste verjaardag Viel hier het eerste slaapje ook weg, ben nu benieuwd wanneer de laatste Wegvalt.

Rozetje had gister het slaapje op de opvang overgeslagen en ze trok het best goed tot de avond
Oh ik begreep je vraag verkeerd rosings. Dacht dat rozetje nog 2 slaapjes deed maar je vraagt je af wanneer ze helemaal niet meer slaapt overdag. Geen ervaring nog maar volgens mij verschilt dat erg per kind.
Dat begreep ik dan ook verkeerd @rosings

Volgens mij is dat enorm verschillend, dochter sloeg met 18mnd al regelmatig over maar was heel vroeg. Er zijn ook kinderen die tot 3,5jaar nog middags slapen
envelop wijzigde dit bericht op 13-06-2019 07:50
1.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven