Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
vrijdag 14 juni 2019 om 16:43
Welkom pippip! Fijn dat het wennen al wat beter gaat.
En aapje, wat fijn dat doorslapen al 3 nachten. Hopelijk zet dat door!
En lekker een dag met peuter, super fijn.
Ik denk ook dat ik met 34 weken met zwangerschapsverlof wil, kan ik die tijd ook nog lekker aan zoon besteden.
Uit eten: ik neem wat auto's mee, een boekje, en wat op dat moment zijn lievelingsspeelgoed is. Hij mag zelf ook altijd nog iets kiezen. En zn knuffel stiekem mee voor nood.
We gaan alleen niet zo vaak uit eten. Hij is vaak wel heel lief buitenshuis.
Sowieso is zoon de laatste tijd echt suuuuper lief en braaf en gezellig. Heeel weinig tot geen moeilijke momenten. Echt genieten!
En aapje, wat fijn dat doorslapen al 3 nachten. Hopelijk zet dat door!
En lekker een dag met peuter, super fijn.
Ik denk ook dat ik met 34 weken met zwangerschapsverlof wil, kan ik die tijd ook nog lekker aan zoon besteden.
Uit eten: ik neem wat auto's mee, een boekje, en wat op dat moment zijn lievelingsspeelgoed is. Hij mag zelf ook altijd nog iets kiezen. En zn knuffel stiekem mee voor nood.
We gaan alleen niet zo vaak uit eten. Hij is vaak wel heel lief buitenshuis.
Sowieso is zoon de laatste tijd echt suuuuper lief en braaf en gezellig. Heeel weinig tot geen moeilijke momenten. Echt genieten!
vrijdag 14 juni 2019 om 20:07
vrijdag 14 juni 2019 om 21:39
Geen tip voor welke. Wel de tip om even op te meten hoe lang de bevestigingsbouten Moeten zijn. Ik heb er 1 gekocht bij vidaxl maar de bouten zijn tekort voor onze wc. En nu ligt ie al tijden in de kast tot ik nieuwe bouten heb gekocht.Teckeltje88 schreef: ↑14-06-2019 21:18Welkom pippip!
Nog tips voor een fijne toiletbril verkleiner? Zoon wil niet op het potje maar wel op de grote wc. Alleen toen hij daar op zat bang omdat z'n billen er door zakten. Dusssss tijd voor een verkleiner.
vrijdag 14 juni 2019 om 22:33
Teckel bedoel je echt een hele andere wc bril op toilet? Of één die je op de huidige bril zet?
Volgens mij heeft ikea die ook maar weet niet of die zo comfortabel is. Ziet er niet zo uit.
Ik ben deze eens tegengekomen op een beurs en dat leek me wel wat omdat die niet zo hard aanvoelde. Is toilettrainer van merk bumbo. Maar dochter is nog niet zover.
Volgens mij heeft ikea die ook maar weet niet of die zo comfortabel is. Ziet er niet zo uit.
Ik ben deze eens tegengekomen op een beurs en dat leek me wel wat omdat die niet zo hard aanvoelde. Is toilettrainer van merk bumbo. Maar dochter is nog niet zover.
vrijdag 14 juni 2019 om 22:39
Ja die opzetbril van ikea is het proberen waard! Een gewone toiletbril is toch ook hard? Begrijp niet wat daar oncomfortabel aan zou zijn.
Had eerst andere maar die waren te klein, dzw jongens plasten er snel overheen. Met de ikea gaat het prima, ik heb ze inmiddels bij elke wc in huis en bij opa en oma.
Enige minpunt vind ik dat de onderkant 'lastig' schoon te houden is, ik ga er na elk gebruik met ern doekje overheen.
Had eerst andere maar die waren te klein, dzw jongens plasten er snel overheen. Met de ikea gaat het prima, ik heb ze inmiddels bij elke wc in huis en bij opa en oma.
Enige minpunt vind ik dat de onderkant 'lastig' schoon te houden is, ik ga er na elk gebruik met ern doekje overheen.
nootboek wijzigde dit bericht op 14-06-2019 23:06
15.03% gewijzigd
vrijdag 14 juni 2019 om 22:54
Op de kinderafdeling naast de potjes enz
Er zijn veel verschillende brillen te koop, is beetje zoeken wat werkt voor je kind en de wc. Bij jongens is het nog wat lastiger dan meisjes. Mocht die van hema niet bevallen zou ik zeker ikea proberen, die past tot nu toe op elke wc (gaat ook mee op vakantie)
Er zijn veel verschillende brillen te koop, is beetje zoeken wat werkt voor je kind en de wc. Bij jongens is het nog wat lastiger dan meisjes. Mocht die van hema niet bevallen zou ik zeker ikea proberen, die past tot nu toe op elke wc (gaat ook mee op vakantie)
vrijdag 14 juni 2019 om 23:49
Tsja daar heb je gelijk in, op één of andere manier zie ik bij die van de ikea voor me dat dr velletje van de bil er tussenkomt ofzo.
Ik vind zoiezo potjes of wc verkleiners onhygiënische dingen. Het doet me altijd denken aan de wc verhogers op m'n werk, brrrrr. Maar die van de ikea lijkt me dan wel het makkelijkste schoon te houden/maken. In tegenstelling tot de wc verkleiners met kussentje erop.
Ik vind zoiezo potjes of wc verkleiners onhygiënische dingen. Het doet me altijd denken aan de wc verhogers op m'n werk, brrrrr. Maar die van de ikea lijkt me dan wel het makkelijkste schoon te houden/maken. In tegenstelling tot de wc verkleiners met kussentje erop.
zaterdag 15 juni 2019 om 08:01
Ah wat sneu, heb je een idee eaar hij bang voor was?
Ik voel me nu zo dom! Wij hebben een nieuwe bril met wc verkleiner gekregen (zo'n extra smalle bril die je kan neerklappen) en ik heb er serieus nooit bij nagedacht dat je ook gewoon een los ding op het toilet kan zetten
Wel zo makkelijk met vakanties ed. Thanx voor de tip!
Hiet wil dochter soms ook op de wc zitten, ook als we op pad zijn. Lekker met die handjes op de bril want ik mag haat natuurlijk niet de hele tijd vasthouden, dat is niet stoer...
Ergens anders vermijd ik het op de bril zitten, thuis valt ze er vast nog een keer in met haar billen.
Ik voel me nu zo dom! Wij hebben een nieuwe bril met wc verkleiner gekregen (zo'n extra smalle bril die je kan neerklappen) en ik heb er serieus nooit bij nagedacht dat je ook gewoon een los ding op het toilet kan zetten
Hiet wil dochter soms ook op de wc zitten, ook als we op pad zijn. Lekker met die handjes op de bril want ik mag haat natuurlijk niet de hele tijd vasthouden, dat is niet stoer...
Ergens anders vermijd ik het op de bril zitten, thuis valt ze er vast nog een keer in met haar billen.
zaterdag 15 juni 2019 om 08:20
Wij hebben zo'n losse wc-verkleiner van de Hema. Je schuift hem onder de normale bril en hij blijft gewoon goed zitten. Ik vind het ideaal, ook makkelijk schoon te maken. Ik heb laatst bij de IKEA gezocht naar wc verkleiners maar die hadden ze toen niet meer in het assortiment (bij onze Ikea dan). Dochter plast er nog niet op, dus ik weet niet of het past/lekt.
zaterdag 15 juni 2019 om 10:03
Zoon heeft zich gelukkig goed gedragen met eten
we zaten vlakbij de speelhoek dus zoon kon ook op en neer naar de speelhoek lopen.
Hier nog geen ervaring met potjes of wcverkleiners. Wanneer begonnen jullie ongeveer daarmee?
Zoon wil wel iedere keer dat hij een wc ziet erop zitten, vind hij echt super interessant. Thuis en bij oma word hij wel eens op de wc gezet maar hij doet dan niks.
Hier nog geen ervaring met potjes of wcverkleiners. Wanneer begonnen jullie ongeveer daarmee?
Zoon wil wel iedere keer dat hij een wc ziet erop zitten, vind hij echt super interessant. Thuis en bij oma word hij wel eens op de wc gezet maar hij doet dan niks.
zaterdag 15 juni 2019 om 10:07
@fiona ik heb daar dus ook lopen zoeken en zoeken. Maar geen gevonden. Online zie ik ze idd wel staan.
Vannacht was met recht een ramp. En het komt (waarschijnlijk) door de verduisteringsdoek. Het is té donker. Hij is bang. Vriend heeft er de hele nacht naast gelegen met een felle lamp aan. Voor vannacht dus met nacht lampjes danwel dimmer voor die felle lamp in de weer. Ik ben in staat die raamfolie er af te trekken.jammer van die 23 euro, maar vriend wil het nog een poging geven...
Vannacht was met recht een ramp. En het komt (waarschijnlijk) door de verduisteringsdoek. Het is té donker. Hij is bang. Vriend heeft er de hele nacht naast gelegen met een felle lamp aan. Voor vannacht dus met nacht lampjes danwel dimmer voor die felle lamp in de weer. Ik ben in staat die raamfolie er af te trekken.jammer van die 23 euro, maar vriend wil het nog een poging geven...
zaterdag 15 juni 2019 om 11:56
Hier slapen beide kinderen met een zachte rode lamp aan. En inderdaad verduisterd, want dat rode licht worden ze niet wakker van, van daglicht wel. Van buiten ziet het er charmant uit, die streepjes rood licht langs het verduistergordijn
. Maar ze slapen er wel allebei prima mee, dus ik vind het ook dikke prima zo.
zaterdag 15 juni 2019 om 12:42
Dat klinkt goed. Heb je een voorbeeld plaatje/link?funnymiss schreef: ↑15-06-2019 11:56Hier slapen beide kinderen met een zachte rode lamp aan. En inderdaad verduisterd, want dat rode licht worden ze niet wakker van, van daglicht wel. Van buiten ziet het er charmant uit, die streepjes rood licht langs het verduistergordijn. Maar ze slapen er wel allebei prima mee, dus ik vind het ook dikke prima zo.
zondag 16 juni 2019 om 20:18
@teckel, zoiets ongeveer. Soortgelijks verkopen ze ook bij ikea, gamma enz. Als de kap maar rood/roze is krijg je vanzelf die kleur. Mat 15 watt peertje erin....en klaar.
https://www.leenbakker.nl/verlichting/t ... lsrc=aw.ds
https://www.leenbakker.nl/verlichting/t ... lsrc=aw.ds