Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
woensdag 19 juni 2019 om 19:36
Gefeliciteerd Fiona! Geniet van je kraamtijd.
Hier vitaminedruppels voor het eten. Hij vraagt er zelf om als ik het vergeet, haha.
Laatste tijd echt weer drama met tandenpoetsen. Echt niks helpt, dus houden we hem naar in de houdgreep, maar dat vind ik ook naar om te doen. Maarja, vind z'n tanden belangrijker. En dan moet het ook nog 2x per dag tegenwoordig
Hier vitaminedruppels voor het eten. Hij vraagt er zelf om als ik het vergeet, haha.
Laatste tijd echt weer drama met tandenpoetsen. Echt niks helpt, dus houden we hem naar in de houdgreep, maar dat vind ik ook naar om te doen. Maarja, vind z'n tanden belangrijker. En dan moet het ook nog 2x per dag tegenwoordig
woensdag 19 juni 2019 om 20:57
He wat naar dat het dan zo moet met tandenpoetsen Herfstblaadje. Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
@Glitter, zoon heeft ze gehad toen hij nét 1 was (is nu 2 jaar en 3 maanden), maar het waren toen maar 10 à 15 pokken. Dus rekende er al op dat hij nog eens aan de beurt zou zijn. Nu heeft hij er zo veel, hij kan door voor een waterpok met handen en voeten.
@Glitter, zoon heeft ze gehad toen hij nét 1 was (is nu 2 jaar en 3 maanden), maar het waren toen maar 10 à 15 pokken. Dus rekende er al op dat hij nog eens aan de beurt zou zijn. Nu heeft hij er zo veel, hij kan door voor een waterpok met handen en voeten.
donderdag 20 juni 2019 om 12:56
Beterschap voor de kleine lola lily!
Tanden poetsen:
Voor zoon geen probleem. Hij mag eerst en daarna doen wij. Ik begon met kort en breidde het daarna uit. Als zn pet er niet naar staat, poets ik ook wat korter.
Zoon mag daarna zelf zn tandenborstel afspoelen en terugzetten.
Ik heb er nooit druk op gezet en volgens mij ook best eens over geslagen.
Zoon ziet ons ook tanden poetsen, dat scheelt miss. Ik zou hem nooit vast houden, want dan wordt het poetsen negatief. Maargoed, dat is wat voor mijn zoon zo werkt, hoeft niet voor iedereen te werken natuurlijk.
En hij heeft een woezel en pip tandenborstel, dus dat is ook leuk.
Tanden poetsen:
Voor zoon geen probleem. Hij mag eerst en daarna doen wij. Ik begon met kort en breidde het daarna uit. Als zn pet er niet naar staat, poets ik ook wat korter.
Zoon mag daarna zelf zn tandenborstel afspoelen en terugzetten.
Ik heb er nooit druk op gezet en volgens mij ook best eens over geslagen.
Zoon ziet ons ook tanden poetsen, dat scheelt miss. Ik zou hem nooit vast houden, want dan wordt het poetsen negatief. Maargoed, dat is wat voor mijn zoon zo werkt, hoeft niet voor iedereen te werken natuurlijk.
En hij heeft een woezel en pip tandenborstel, dus dat is ook leuk.
donderdag 20 juni 2019 om 13:56
@tandenpoetsen, hier hielp het om samen de tandenborstel uit te zoeken in de winkel. Tijdens het poetsen ga ik zogenaamd op zoek naar etensresten in haar mond en noem ik op wat we die dag hebben gegeten dus "oh daar zit nog wat pindakaas! Goed je mond open en even wegpoetsen. Ah helemaal vooral zie ik nog een stukje banaan en die achterste kies heeft de worst goed vermalen!"
Als ik klaar ben mag ze nog even zelf en soms mag ze mijn tanden ook nog even poetsen.
donderdag 20 juni 2019 om 14:26
Ahw Lola
Wij hadden voor onze wandelende waterpok koelcreme via de huisarts. Sterkte.
Tandenpoetsen: wij hebben (op aanraden van de tandarts) de elektrische tandenborstel van Philips met een app. In die app zit een beestje, Sparkly en daar mag peuter dingen mee doen. Ook krijgt peuter cadeautjes voor Sparkly als hij goed poetst. Geen gezeur meer met Sparkly
Tandenpoetsen: wij hebben (op aanraden van de tandarts) de elektrische tandenborstel van Philips met een app. In die app zit een beestje, Sparkly en daar mag peuter dingen mee doen. Ook krijgt peuter cadeautjes voor Sparkly als hij goed poetst. Geen gezeur meer met Sparkly
donderdag 20 juni 2019 om 14:30
donderdag 20 juni 2019 om 15:04
Whoopsadaisies schreef: ↑20-06-2019 14:49oef, beterschap lola-lily!
@glitter; die tip van de elektrische tandenborstel + app ga ik onthouden! Zijn jullie dan al met peuter bij de tandarts geweest? Misschien ook eens doen.
Mja vroeger ging hij met mij mee om te laten zien wat de tandarts is. Maar sinds een paar maanden mogen we elke 2 maanden langskomen omdat peuter een voortand terug zijn kaak in is gevallen
Maar ik kan het wel aanraden. Ik dacht dat wij gewoon goed poetste maar dat was helemaal niet zo. We hadden de hoek van de borstel verkeerd (niet vlak over de zijkanten) en met een handborstel bleken we gewoon niet vaak genoeg over de tand (per tand poetsen) te gaan om plaque te verwijderen. Met elektrisch poetsen was dat opgelost. En Sparkly schreeuwt tijdens het poetsen hoe je de borstel moet houden
Ook had de tandarts technieken hoe peuter zijn mond kon ontspannen tijdens het poetsen. Volgende keer moeten we aan de tandarts laten zien of we vorderingen hebben gemaakt en de borstel meenemen
donderdag 20 juni 2019 om 15:22
Ik heb net tijdens het dutje van peuter mijn voeten zomerklaar gemaakt. En nu snapt peuter maar niet dat mijn teennagels pastel blauw zijn
Hij zei zelfs, toen ik uitlegde dat het verf is die er niet af gaat, dat ik naar de dokter moet
Wie trouwens nog iets zoekt waar iig mijn peuter zich makkelijk zelf vermaakt: Nijntje kassa
Wie trouwens nog iets zoekt waar iig mijn peuter zich makkelijk zelf vermaakt: Nijntje kassa
donderdag 20 juni 2019 om 16:00
donderdag 20 juni 2019 om 16:27
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Alles is goed gegaan, je kunt me loepen voor het hele verhaal
Peuterdochter is een beetje van de rel door het hele gebeuren maar dat is ook niet zo gek. Ze is heel hyper en druk, maar kan ook zomaar heel verdrietig zijn. Slapen is een nog groter drama dan normaal en mijn man vond het gisteravond (de eerste dag dat we met zijn allen weer thuiswaren) een goed idee om niet meer naast haar te liggen tot ze slaapt, maar de terugleg-methode te proberen. Grote paniek en anderhalf uur drama dus
Vitamine D geven wij in druppels, elke ochtend op een lepeltje. Het hoort erbij en ze vindt het leuk om het zelf te doen.
Wel kapjes brood en geen korstjes: check.
Vitamine D geven wij in druppels, elke ochtend op een lepeltje. Het hoort erbij en ze vindt het leuk om het zelf te doen.
Wel kapjes brood en geen korstjes: check.
donderdag 20 juni 2019 om 16:45
@Fiona, gefeliciteerd! ja peuter moet even wennen aan de nieuwe situatie.
Wat een goede tip voor het tandenpoetsen Glitter, hier is het drama dus ik vrees dat we het ook niet goed doen ondanks verwoede pogingen. En hoe lief is de kassa van Nijntje
Hier is het keukentje en pop met bedje nu favoriet afgezien van buiten spelen dan.
Wat een goede tip voor het tandenpoetsen Glitter, hier is het drama dus ik vrees dat we het ook niet goed doen ondanks verwoede pogingen. En hoe lief is de kassa van Nijntje
Hier is het keukentje en pop met bedje nu favoriet afgezien van buiten spelen dan.
donderdag 20 juni 2019 om 18:00
Hier ook tandenpoetsdrama’s, o ja en haar borstelen ook.
We zijn hier ook met zindelijk maken bezig geweest. Ik heb 2 wc bril verkleiners van Bo Jungle gekocht, die passen goed op de wc en schuiven niet. Ik heb ook een opstapje gekocht, maar ik heb nog geen opstapje gevonden waar ze ook haar voeten op kan zetten. De eerste dag ging prima, 3 ongelukjes en 3 maal raak. De volgende dag wilde ze niet meer en nu nog niet. Dus we wachten maar weer op de volgende ronde. Ze is 2,5 en we hebben nog geen haast.
Keukentje, pop en duplo zijn nu fijn speelgoed en soms doen we wat met loco. Maar buiten spelen met een vriendje is natuurlijk het leukst. (En filmpjes kijken op youtube natuurlijk).
We zijn hier ook met zindelijk maken bezig geweest. Ik heb 2 wc bril verkleiners van Bo Jungle gekocht, die passen goed op de wc en schuiven niet. Ik heb ook een opstapje gekocht, maar ik heb nog geen opstapje gevonden waar ze ook haar voeten op kan zetten. De eerste dag ging prima, 3 ongelukjes en 3 maal raak. De volgende dag wilde ze niet meer en nu nog niet. Dus we wachten maar weer op de volgende ronde. Ze is 2,5 en we hebben nog geen haast.
Keukentje, pop en duplo zijn nu fijn speelgoed en soms doen we wat met loco. Maar buiten spelen met een vriendje is natuurlijk het leukst. (En filmpjes kijken op youtube natuurlijk).