Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Het leven zonder middag dutje zou ik ook even voor moeten slikken.

En maartje wat fijn dat jullie zulke goed nachtrust hebben tegenwoordig. Wij ook. Dochter is voorbeeldig wat dat betreft.
Wat allergie betreft is er bij baby vermoeden kma. Over 1,5 week gaan we provoceren. Ik denk dat ze het niet heeft. Maar we shall see.

Even stoom afblazen hoor, hij komt uit m'n oren.
Baby ging vandaag voor 't eerst naar kdv, om te wennen. Dus mocht haar niet meteen 's ochtends vroeg brengen en omdat ik geen zin had om heen en weer te gaan en zoon wel eerder te brengen heb ik ze tot half 10 allebei thuis gehouden. En zoon was echt bloedje irritant. Verveelde zich tegen de klippen op en kwam niet tot spel. Ook niet als ik meespeelde. Tv was ook niet goed. Niks was goed. Dochter dronk ook super slecht. Dus mijn humeur is momenteel gedaald tot het nulpunt. En nu moet ik nog gaan werken. Zou liever op de bank ploffen met Netflix.
Oh geen middagslaap hebben we hier een fase gehad dat dochter dacht na 15 minuten ja ik kan er weer tegenaan, zwaar vermoeiend indd.
Blij dat ze nu weer slaapt, kindjes liggen tegelijk smiddags op bed en met een beetje mazzel heb ik een uur of anderhalf rust.

Oh Teckel wat een ochtend zeg, en dan zal je zien werken ze allebei niet mee.
Hoop dat je op je werk beetje kan ontspannen en lekker een bakkie warme thee kan slurpen.
Nou benieuwd hoe dochte rhet doet op KDV

Kids vandaag ook op KDV en vandaag zoon zen traktatie gedaan, heb hele simpele gekozen, ben wat dat aangaat echt geen crea bea moeder en heel eerlijk ook geen zin in. Foei!

Ik trek altijd bij op men werk, even lekker geen poep snot en gemiep aan men hoofd en vooral even op men gemak naar de wc haha
Alle reacties Link kopieren
Oo teckel, dat is even een pittige ochtend!
Ja slapen on de middag is ook bij ons de ene keer wel en de andere keer niet. Op het kdv slaapt ze wel. Nou ja als ze niet slaapt doen we het rustig aan eind van de middag.
Nou ik zit met een bakkie gore koffie. M'n computer moet updaten dus ik doe even niks!
Teckel ik benoem deze ochtend even tot een k*t ochtend voor jou!
doe maar even lekekr even niks en pleur die koffie lekker weg joh
Ah dat klinkt als een rotochtend teckeltje. Beetje mijn angstbeeld als de baby er straks is. Vond het vanochtend al heftig toen zoontje om alles gilde en huilde en ik me totaal niet energiek voelde en er hoogzwanger achteraan sjokte. Man ook nog weekje op vakantie dus hoop dat hij straks na z'n slaapje wat beter in z'n vel zit.

Hier gelukkig nog wel middagslaapje, weet niet hoe ik deze zwangerschap anders zou trekken. Meestal slaapt hij van 19.30-6.00 en nog van 12.30 tot 14.00 ongeveer.
Balen teckeltje. Misschien snapte peute het niet, dacht naar de opvang te gaan en ging maar niet.

Ik leg altijd veel uit aan mn zoon en hen het idee dat hij er ook echt baat bij heeft.

Slapen: middagdutje sinds kort max een uur, anders gaat hij s avonds pas heel laat slapen. Vaak om 13:00 tot 14:00.

S avonds 19u naar bed en slaapt met werkdagen tot 6:45. Vrije dagen wanneer hij zelf wakker wordt, vaak rond 7uur. Maar om 19u slaapt hij nog niet gelijk.
1 keer is genoeg
anoniem_322035 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 13:22
Reden: Dubbel
95.36% gewijzigd
Oef ik moet even bijlezen. Wat schrikken voor de stunt piloten. Hopelijk gaat t met allebei goed?

Balen teckel zon ochtend.

Hier ook nog een middagslaapje. Meestal wel 2-3 uur. Hoogzwanger doe ik dan ook een dutje. Heerlijk, hopelijk doet mevrouw dat nog even. Ze wordt bijna 2.
Dochter slaapt van 19.30 tot gemiddeld 07.00uur in de ochtend. Overdag slaapt ze niet meer. Vind het ook echt kak dat het middagslaapje er niet meer is, ze zit nu in een periode dat ze veel aandacht vraagt en voor haar allergie moeten we ook veel meer poetsen. Komt er op neer dat ik geen idee heb wanneer we het huis schoon moeten maken, eten koken etc. Voor mn gevoel lopen we vaak een beetje achter de feiten aan de laatste tijd.
@teckel dat zijn lastige dagen, gelukkig kon je ze daarna wel naar het kdv brengen.

Dochter zit op een kdv met horizontale groepen en ze is echt klaar om over te gaan naar de volgende groep. Nu blijkt dat haar beste vriendinnetje die jonger is maar 3 dagen per week gaat ipv 1 volgende week al over mag en naar een andere groep gaat dan zij straks. Ik ben er gewoon verdrietig van. Thuis heeft ze het altijd over dat meisje en haar andere vriendje is ook al over. Nu hebben ze ook nog bedacht vanuit het hoofdkantoor dat dochter straks 2mnd lang de ene dag naar haar huidige groep en de andere dag naar de volgende groep gaat.
Ik ben enorm blij met het kdv en de dames op locatie maar dat hoofdkantoor... grrrr. Wil ik ze bellen om aan te geven dat ik het er echt niet mee eens ben hebben ze een vergaderdag en wordt ik ergens volgende week teruggebeld. >:-(
Envelop ik had op de vorige pagina nog even die link geplaats voor dat middel tegen die huisstofmijt!
Dat schoonmaken herken ik zo , wordt er soms zo moe van, stofzuigen dwijlen ect ik vind het soms al een opgave na het eten de vloer en tafel en hun stoelen shcoon te krijgen.
Trouwens heb jij nog een speciale stofzuiger aangeschaft voor thuis ?

Hoe is het met de bezichtingen ?
Quest schreef:
04-07-2019 14:44
Envelop ik had op de vorige pagina nog even die link geplaats voor dat middel tegen die huisstofmijt!
Dat schoonmaken herken ik zo , wordt er soms zo moe van, stofzuigen dwijlen ect ik vind het soms al een opgave na het eten de vloer en tafel en hun stoelen shcoon te krijgen.
Trouwens heb jij nog een speciale stofzuiger aangeschaft voor thuis ?

Hoe is het met de bezichtingen ?
Wij hebben idd een andere stofzuiger aangeschaft, geen idee meer hoe die heet maar als je wilt kan ik het voor je nakijken? Ik ga de link bekijken, dank!
Allergieën komen steeds vaker voor maar volgens mij zijn ze het er idd niet over eens waardoor dat komt. Mijn eigen idee is dat we teveel bewerkt voedsel eten en te hygiënisch leven enerzijds maar anderzijds ook veel microplastic, vuilstoffen ed binnen krijgen. Daarnaast denk ik dat er vroeger minder aandacht voor was en nu een lichte intolerantie soms ook al de noemer allergie krijgt terwijl ergens intolerant of ergens allergisch voor zijn iets heel anders is.

@quest ik heb de link bekeken en vind het lastig om te zeggen of het vooral een mooi verkooppraatje is of dat het ook echt werkt. Wat is jou ervaring tot nu toe? Het is in elk geval de moeite van het proberen waard, die nieuwe bank zal er bij ons ook pas op z'n vroegst over een half jaar zijn en tot die tijd staat die er dus nog wel.
Hebben jullie nog een kledingkast op de kinderkamer?
ik denk dat artsen en onderzoekers hier nog jaren over gaan debateren waar het nou precies vandaan komt.

als je even voor die stofzuiger wil kijken super. die van ons is al met extra filter blabliebla maar idee dat er meer stod aan de achterkant uitkomt dan die oude die we hadden.

ik drf niet te zeggen of dit wat doet, ga het van het weekend eens aanschaffen, er was een hele heisa over dit product dat dit wel eens een doorslag gevens middel kon zijn.

nee geen kledingkast meer boven alleen haa rbed nachtkastje en klein stoeltje, in haar nachtkastje paar boekjes. best sneu zo een kamer ;(
Ik zal het je vanavond laten weten als ik er aan denk, man heeft heel uitgebreid gezocht voor de beste stofzuiger en ik ben er ook erg blij mee. Sneu idd zo'n kale kamer. Merk je nu dat het ook echt beter gaat met je dochter? Dat vind ik zelf namelijk lastig, we hebben al best wat dingen aangepast en stofzuigen en stoffen om de dag het hele huis maar ik heb het idee dat we nog weinig effect merken.
thanks!
Nou ik merk vooral dat ze minder hoestbuien heeft snachts en minder verkouden lijkt! Alleen vind ik haar sommige momenten van de dag zo moe lijken alsof het ergens nog energie opslokt van haar , misschien dat ik het wel nog de tijd moet geven.
Ik weet wel dat ze zeiden dat het niet binnen een week opgelost is en met iedere aanpassing helpen we alleen maar mee.
Wat ik wel weet van mezelf als kind vroeger dat het altijd bleef sluimeren ik was nooit 100 % dus altijd wel snotterig en dat bekende hoestje
hoe lang heb jij d eaanpassinegn nu in huis en wat voor klachten heeft z enu nog ?
Heftig hoor Quest en Envelop.
Ik hoef niet zo vaak te poetsen (want geen allergie) maar ik heb al het gevoel continue achter de feiten aan te lopen. Is eigenlijk niet eens een gevoel, dat is gewoon zo. Ook toen ik nog verlof had.
Het is ook altijd overal zo rommelig. Daar kan ik echt van balen.

Nou werkdag zit er op. Laptop was definitief kapot dus nu een leen laptop en over paar weken komt er iemand van ict met een nieuwe laptop voor me. Heb uiteindelijk best lekker gewerkt en nu zoon ophalen. Benieuwd hoe hij het gehad heeft op z'n nieuwe groep.
Dochter is al eerder gehaald voor papa en heeft het super gedaan.
Morgen gaat ze wat langer wennen (ik had bedacht 2 flessen) en werk ik thuis dus mócht er wat zijn of ze wil toch niet drinken dan ben ik er zo. Al verwacht ik dat niet hoor. En ik neem een halve vakantie dag op morgen heb ik bedacht. Ze kunnen m'n rug op. :cheer2:
O fijn teckel, je hebt helemaal gelijk!

Zijn jullie al naar de kapper geweest met de kindjes? Dochter gaat morgen voor het eerst naar de kinderkapper, het is een wiebelkont dus ik ben benieuwd hoe het gaat
Zoon vindt de kapper helemaal niets, huilt dan ook heel hard. (Vreemde omgeving, vreemde mensen en een vreemd iemand die aan hem zit..)

Wij kunnen het niet, dus hebben we een thuiskapper. Zit dan op zijn stoel tv te kijken en zit superstil. Heel fijn.

Zoon bedacht na het verschonen van zn luier, rond 5 uur, dat hij geen broek meer aan wilde. Dus hij loopt nu al 2 uur zonder broek 🙈
Das ook voor het eerst haha
Hier al voor haar eerste verjaardag naar de kapper geweest. Ze vindt het altijd wel spannend maar drama is het gelukkig nooit. Intussen wel een keer of 5 geweest.
Zoon is met 11mnd voor het eerst bij de kapper geweest, ondertussen gaat hij om de 2-3mnd. Kapper is trouwens bij de buurvrouw. Het hangt er per kind van af hoe het gaat lopen, wij hebben gewoon mazzel denk ik. Misschien speelt het mee dat het een bekende omgeving voor hem is, maar er zijn ook genoeg kinderen die uit hun zaad gaan in een bekende omgeving zodra er een schaar tevoorschijn wordt gehaald.

@teckel: hoe vond zoon zijn nieuwe groep? Geniet morgen maar van je vakantieuren ;-)
Thuiskapper gaat hier wel oké. De keer in de kapsalon was minder een succes. Peuter moet eigenlijk iedere 6 weken wel, maar ik ben beetje laks dus is eerder iedere 3 maanden.
Wij zijn eergister voor het eerst bij de kapper geweest en dochter vond het geweldig, iemand die met haar haar bezig was, alle aandacht voor haar had terwijl ze naar zichzelf kon kijken in de spiegel. Daar maak je onze aandachtsgeile diva wel blij mee :lol: Scheelde ook dat de kapster het echt leuk deed, dochter wilde niet op de stoelverhoger zitten maar zocht zelf een kinderstoeltje uit, vond kapster prima, zij heeft op haar knieën de knipbeurt gedaan.

@quest, we merkten dat ze minder woelig ging slapen nadat we haar kamer hebben aangepakt, vooral de allergiehoes lijkt daarbij te helpen. Het gaat sindsdien ook ontzettend goed met haar eczeem maar ik weet niet of dat toeval is of niet. Verder nog wel veel hoesten e.d. en zijn we er nog niet aan toe de pufjes iets te minderen wat ik wel had gehoopt.

Baby is ziek en krijgt daardoor wat meer aandacht, nu loopt ze de hele avond te schreeuwen "ik ben ook ziek" :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven