Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Klinkt goed die wekker GC!
Hier slaapt zoon de laatste goed. Als hij om half 6 al wakker wordt kunnen we 9 vd 10 keer met succes zeggen nee het is nog nacht iedereen slaapt en slaapt hij weer tot 7u. Of is in ieder geval stil. Geen idee of hij slaapt. Ik slaap wel hihi. Voorlopig hier dus nog geen noodzaak voor zo'n wekker.
En wat vervelend dat die verkoop zo rommelig verloopt maar komt vast goed!

Nog leuke plannen vandaag met peuter? Wij gaan zo naar de markt en boeken inleveren bij de bieb.
hey allemaal

ik vroeg me af of ik me hier mocht komen melden?

Ik heb een hele poos mee gesschreven in het dreumes topic , maar op den duur na de geboorte met zoon even soort van mega drukte holy moly gehad.

Dochter wordt volgende maand 2 , zoon bijna 1! Was even aanpoten thuis.

Lees al een poosje mee en hoop dat ik weer soort van welkom ben
Quest!!! Das lang geleden!!! Hoe gaat ie?
hey

ja ik had even druk haha , lang verhaal kort het was even zwaar en kleine dip gehad.

Kindjes doen het nu goed , zoon is nog steeds heel relaxt , te relaxt want meneer zit alleen op zen reet en heeft geen enkele behoefte om zich voort te bewegen echt nul , kruipt niet schuift niet niks :facepalm: maar vreet als een bouwvakker en lacht de hele dag dus mag niet klagen. En eindelijk zijn speen verhaal opgelost , met 8 maanden inbakeren afgebouwd drama was dat maar eerder ging echt niet en hoefde ook niet want meneer was toen al lui en draaide niet om of wat dan ook, na het afbouwen kon die op den duur zen speen pakken en ligt nu met 10 glow in the dark spenen te slapen haha

Dochter onze directrice nog steeds wervelwind in huis rent en springt door het huis de tuin en het zwembad , lekker actief begint nu eindleijk beetje wat te praten , vond ze blijkbaar niet heel belangrijk al die tijd, zit nu in de papa fase, en jengelt heel de dag papapapaaaaa, maar verder vrolijk actieve dame We zijn van de winter door de hele medische molen geweest , lopen nu in het sophia ivm haar Pinda en ei allergie ect ect hebben het huis helemaal aangepast ivm der huisstofmijt allergie. Dat heeft even allemaal geduurd maar we zitten nu weer in wat rustiger vaarwater.

Hoe is het met jou ? ik heb een hoop terug gelezen en las dat je met dochter ook aan de reflux medicatie zit, je is je niet bespaard gebleven ?
Kan je het verder beetje aan met allebei? Beetje je ritme gevonden ?
Alle reacties Link kopieren
@quest, hier ook zo'n allergisch kindje, lastig hè... wat hebben jullie aangepast in huis ivm de stofallergie? Wij zijn nog bezig met het maken van aanpassingen.

Vandaag is dochter voor het eerst naar de kapper geweest. Ze vond het fantastisch dankzij de leuke kapster. Haar krullen zien er weer een stuk gezonder uit.

De laatste tijd speelt ze heel veel met haar buurjongen, vanmorgen was ze daar een uur in de tuin aan het spelen, relaxt zeg!!!! Heerlijk wat dingen in huis kunnen doen zonder dat er een peuter iedere seconde aandacht vraagt.
Jee quest heftige tijd geweest voor jullie dus!
Heeft je zoon ook allergieën?

Bij onze dochter inderdaad ook twee turbulente maanden gehad maar het gaat nu stukken beter. Over 1,5 week gaan we de koemelk provoceren. Verwacht dat dat wel los loopt. De ka wil echter ook dat we een keer de reflux medicijnen gaan stoppen om te kijken wat dat doet. Daar zie ik meer tegenop.

Zoon kletst ondertussen de oren van m'n kop. Gezellig hoor en veel minder frustratie bij hem. We hebben hem een tijdje heel veel keuze vrijheid gelaten en daar kon hij eigenlijk helemaal niet goed mee om. Dus we bepalen nu meer voor hem (bijv wat hij op z'n brood krijgt, waar hij mee gaat spelen dat soort dingen). Veel vrolijker is hij er door. Hij overzag het allemaal niet geloof ik.
Hey allemaal! Ik kom me ook weer eens melden, maar ga vanavond eerst maar eens een stukje bijlezen :proud:

(eigenlijk is dit dus voorlopig vooral een tvp... :facepalm: )

Of kan er iemand een samenvatting geven over de afgelopen maanden?
Heej maartje jij ook weer hier. Vroeg me al af of alles ok was met je.
Maartje2016 schreef:
03-07-2019 16:07
Hey allemaal! Ik kom me ook weer eens melden, maar ga vanavond eerst maar eens een stukje bijlezen :proud:

(eigenlijk is dit dus voorlopig vooral een tvp... :facepalm: )

Of kan er iemand een samenvatting geven over de afgelopen maanden?

Aaaaaaaah! Je bent er weer! :cheer2:

Waar was je? :-o
We misten je al maartje! Ik was een beetje bang dat er iets ergs was gebeurd omdat je ineens weg was!
Ik merkte dat ik sommige uitspraken op het forum in bepaalde situaties af en toe een beetje te persoonlijk op nam, waardoor ik daarna ook niet meer zo leuk op mijn kinderen reageerde. Dus even de tijd genomen om alles weer in perspectief te zetten, en dan nu gewoon wat gezonder met het forum omgaan ;-)

En verder gezond beziggehouden door de kinderen. Peuterperikelen, logopedie, zomerse buitendingen, een dreumes die ondertussen al een paar maanden losloopt... The usual :-D
Welkom terug Quest en Maartje!! :hello: leuk dat jullie er weer zijn!

Wat schrikken zeg, die peuters met hersenschuddingen. Het lijkt me doodeng om je kind weg te zien vallen. Hopelijk knappen ze snel op en maken ze er geen gewoonte van.

Hier wat minder tijd om te forummen vanwege de baby. Alles gaat heel goed, ik geniet ook echt van de interactie tussen peuter en baby.

De slaaptrainer lijkt nog steeds te werken. Dochter komt er nog steeds uit 's nachts, maar laat zich wel weer terug in bed leggen omdat het schaap slaapt. Ook vanochtend weer keurig pas om half 7 uit bed toen de oogjes open waren.

Mijn man moet er nog steeds naast liggen als ze gaat slapen, maar hij is vaak na een kwartier alweer beneden. Gisteren kon hij zelfs op een stoel zitten ipv ernaast liggen. Hij doet het dus beter dan ik :roll:
Envelop! Ja ik weet nog indd dat je dochter er ook last van had maar las dat ze over de pinda heen is? Dat zou ik ook heel graag willen, vind het maar een enge noot! Ei gaat redelijk we zijn al aardig ver op de ladder! Dus dat komt wel goed! Wat huisstofmijt betreft , ons hele huis is eigenlijk glad dus geen kleden, gladde vloeren, haar kamer is bijna steriel, allergeen matras met hoes erover die het tegenhoud, 1 knuffel die iedere daagde vriezer ingaat! Alles op 60 graden wassen, en er is een nieuw middel op de markt las ik gisteren ben het nu even kwijt maar ik ga even morgen op men werk zoeken heb het opgeschreven!
Verder nog een lucht reiniger en echt veel ventileren! Door haar puffer en al die aanpassingen moet ik zeggen dat het nu goed gaat! Ze heeft alleen wel vaker snotneus dan een gemiddeld kind! Zeker na een dag opvang!

Teckel, had je zo een andere start gegund! Weet nog hoe vreselijk zwaar het was met zoon, je had het niet altijd makkelijk! Fijn om te horen dat het nu wel beter gaat en zoon ook zo vooruit gaat! Hoop dat je het nog even kan uitstellen die medicijnen afbouwen!
Leuk ook dat je zoon zoveel kletst kan niet wachten totdat dochter meer gaat praten!

Fiona nog gefeliciteerd! Heerlijk weer een verse baby erbij! Jongste wordt van het weekend 1 kan wel janken ben er echt emo van!

Maartje! Lekker gewoon lezen en reageren en vooral eruit halen hier wat je energie geeft en vooral niks persoonlijk opvatten!
Ik heb ondanks alles wel een fijne start gehad hoor quest. Ze is een hele makkelijke baby, huilt weinig en slaapt goed. Ze stopte dus alleen met drinken, vond ik wel een beetje eng. Maar dat gaat nu dus goed!

@Maartje jammer dat het forum een tijdje negatief voor je is geweest. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb je wel gemist hoor. Vond jouw nuchtere post met sarcasme en ironie altijd erg prettig. Ik weet nog dat ik me vreselijk druk maakte of ik het wel zou redden met baby en dreumes en jouw opmerking dat er bij jullie ook 18 maanden tussen zat en dat jullie allemaal nog leefden is soort van mijn mantra geweest de weken richting de bevalling en de eerste weken met baby en dreumes. Dus dank daarvoor!
:hello: Maartje! Iedereen geeft hier goedbedoelde adviezen (ga ik vanuit) en het is aan jezelf wat je er mee doet. Trek je dingen vooral niet te persoonlijk aan.

@quest, wat fijn dat het nu goed gaat! Jullie hebben het ook heel goed aangepakt, dat is vast een flinke klus geweest! Wij hebben wel een luchtreiniger, ventileren veel en hebben geen kleden e.d. in huis. Wel hebben we nog een stoffen bank, kledingkast in de kamer van de kinderen, gordijnen en een oud schrootjesplafond dus er moet nog wel wat gebeuren.
Hier is de pinda helemaal over maar we kunnen nog niet met de ei ladder starten aangezien haar darmen nog niet helemaal goed te pas zijn (veel diarree/dunne ontlasting) daar zijn we eerst mee bezig. Het is in elk geval inmiddels zo ver dat ze er niet meer van in shock kan raken indien ze een kruimel binnen krijgt en ze lijkt ook geen contactallergie meer te hebben dus zo is het goed te doen.

Hebben jullie ook last van andere voedselallergieën? Dochter reageert op paranoten, hazelnoten, cashew en amandelen, gelukkig niet door een shock te krijgen maar wel enorm overgeven, zweten etc. Haar allergie voor vis lijkt zich verder te ontwikkelen, daarvan krijgt ze wel zwellingen in haar gezicht en last van haar adem.

@Fiona, fijn om te lezen dat het de betere kant op gaat en je kan genieten van de interactie tussen de kinderen. Hier heb ik vandaag nog dochter van baby afgeplukt, baby lag op zijn buik en dochter zat er op met haar billen "wip wap" te springen oftewel flink op zijn rug te bouncen. Baby moest keihard lachen gelukkig maar ik vond het toch wat minder leuk.
Hey Maartje, kon je ons eindelijk weer vinden!?!? ;-)

Hoi Quest! :hello:
Ik vraag mij nav dit topic af hoeveel mensen of kinderen eigenlijk allergisch zijn. Ik heb zelf een pittige allergie voor iets waar bijna niemand allergisch voor is. Hierom kan ik het ook niet noemen want dan ben ik erg herkenbaar. Daarnaast heb ik dit jaar weer eens hooikoorts. Peuter is allergisch voor appel en tomaat. Lijkt op nachtschade allergie.

Peuter kwam gister thuis uit het kdv met een gat in zijn schoen o_o Het zijn niet zijn nieuwe schoenen maar ik vind het wel snel om binnen 2 maanden een doorgesleten zool te hebben. Straks maar de stad in voor nieuwe sneakers.
Onze peuter had kma maar lijkt daar overheen. Ooit gelezen dat kans op hooikoorts 80% is als beide ouders dat hebben dus verwacht dat hij die allergie wel zal ontwikkelen.

Hoe lang slapen jullie peuters in de nacht en overdag?
Due-scimmie schreef:
04-07-2019 08:30
Onze peuter had kma maar lijkt daar overheen. Ooit gelezen dat kans op hooikoorts 80% is als beide ouders dat hebben dus verwacht dat hij die allergie wel zal ontwikkelen.

Hoe lang slapen jullie peuters in de nacht en overdag?

Onze peuter wordt over 1,5 maand 3 en slaapt van 19.30-06.00 en van +/- 13.00-15.00.

Middagslaapje varieert best wel. Soms van 12.00-14.30 , soms van 13.00-16.00 en soms van 12.00-13.30. Maar we mikken op 13.00-15.00.
Over een maand 2 en slaapt van 1930 (soms later, maar ligt dan iig in bed) tot meestal wel 7u. Middagslaapje duurt sws 2uur maar vaak langer. Ideaal is van 12 tot 15. Maar ook wel van 13 tot 1530,maar nooit later dan 1530 uit bed.
sorry bericht weg even overnieuw beginnen
anoniem_276399 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 09:08
96.00% gewijzigd
Teckel fijn om te lezen dat ze verder gewoon een tevreden meisje is en makkelijk, scheelt zoveel.
Hopelijk gaat het drinken steeds beter. Heb je nu nog verder afspraken staan voor haar ?
Je hebt ook zo te lezen je draai gevonden met je 2 kleintjes.
En de dagen vliegen voorbij met 2 kids haha

Envelop, dochter reageerd gelukkig niet op andere noten , we hebben na de huidtest verschillende noten geprovoceerd en die waren allemaal goed , heel fijn vind 1 al genoeg. Ze krijgt hier wel dagelijks noten pasta om het bij te houden.
Jouw dochter had met pinda toch ook al contact allergie? Echt zo fijn dat deze nu weg gevallen is. Wat ei betreft is wel jammer zit ook in zoveel dingen, maar snap heel goed wat je zegt dat je nu in ieder geval niet bang hoeft te zijn dat als ze een kruimel binnen krijgt het fout gaat. Dat zou ik graag willen met pinda , ze willen helaas geen provocatie doen met pinda omdat dochter dus al een keer thuis had geregeerd door per ongeluk pinda te eten , zwol gelijk op en moesten gelijk 112 bellen doodseng was dat. Dus ze zeggen ze heeft duidleijk reactie en willen pas over een jaar opnieuw kijken.
Die stoffen bank hebben wij dus ook nog, we hebben zoveel geld in al het andere gestoken dat die bank er nu gewoon even niet vanaf kan.
Wij moeten het huis zelfs nog gaan verbouwen dus over 2 jaar gaat alles wat we nu aan haar besteed hebben er weer uit maar goed dat is niet anders , haar gezondheid gaat voor.
Hier even de link van het middel, schijnt goed te werken, en kan ook voor gordijken en alle soorten meubels en stof gebruikt worden.
https://exaller.com/nl/?gclid=EAIaIQobC ... gJXz_D_BwE

Glitter ik denk dat allergien steeds vaker voorkomen in onze westerse maatschappij, als je eenmaal begint erover te praten hoor je steeds meer mensen die ook een allergie hebben. Heb zelf vroeger ook ei en pinda allergie gehad en nog een zooitje in de jaren erbij gekregen , bij dochter zal het stukje erfelijkheid zijn. Bijzondere is dat zoon dan weer helemaal niks heeft geen eczeem geen allergie.
Reageerd je zoon heftig op zen allergien ?
en jijzelf dus ook een heftige , sorry ga niet verder doorvragen heeft geen zin haha.

Dochter volgende maand 2 slaapt hier smiddags wisselend, soms een uur soms 2 uur. savonds 19:00 naar bed en smorgens tussen 06:00-07:00 wakker
Hier ook allergie en eczeem. Volgens mij is de wetenschap er nog niet helemaal uit waarom dat nu zo toeneemt, maar heb wel eens theorieën gelezen dat het komt omdat we te hygiënisch leven...

Zoon is allergisch voor pinda en noten, maar gelukkig niet heel erg, hij heeft alleen reacties op de huid gehad en niet op zijn luchtwegen. We hoeven dus geen 'sporen van' te mijden en niets in huis te veranderen. Lijkt me heftig als je zoveel moet aanpassen en steeds moet opletten. Eczeem heeft'ie al sinds hij 3 maanden is, en nog bijna volledig BV kreeg. Ging lang op en neer, nu gaat het alweer een tijdje de goede kant op. Hij heeft het niet van ons ge-erft, althans, ik had wel (zwemmers-) eczeem als kind maar niet als baby, en allergieën komen ook niet voor in de familie.

Slapen: meestal vroeg in de middag 1.5 a 2 uurtjes, dan 's avonds tussen 20 en 21u slapen tot ~6.45. Al was hij net gisteren en vandaag rond 6 wel weer klaar met slapen...

Verder heeft'ie nu weer een paar dagen dat alles NEE en HHNGGGG is. Oftewel mopperen en zich ter aarde storen om niets... Adem in, adem uit...
happiness = reality - expectations
Hier geen allergieën.

Kinderen gaan allebei na het eten naar boven en liggen dan om 7 uur in bed. Als we vroeg klaar zijn met eten gaan ze als tijdsvulling nog even samen in bad. Zoon van bijna 3 slaapt dan tot half 7/7 uur, dochter van 16mnd tot half 6, dus die geven we een fles in de hoop dat ze dan weer doorslaapt en anders nemen we dr bij ons in bed om te snoozen. We hebben qua nachtrust tegenwoordig dus eigenlijk niks meer te klagen :-D
Overdag slaapt dochter nog standaard 3 uur, zoon doet meestal geen slaapjes meer, maar als ik hem echt heel moe vind dan ligt hij ook al gauw nog eens 3uur te slapen.
De middagslaapjes beïnvloeden bedtijd voor de avond trouwens niet, en we halen ze er ook niet om een bepaalde tijd uit. Het komt dus ook wel eens voor dat ik zoon rond half 3 in bed leg, en dat hij dan vlak voor het eten wakker wordt, aan tafel mee eet en dan gelijk weer naar boven gaat om te slapen...

Man heeft laatst aan iemand vertelt dat bedtijd het enige is waar we echt strikt in zijn, en ik geloof dat hij daar nog gelijk in heeft ook :proud:
maartje2016 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 10:01
7.48% gewijzigd
Middagslaapje is hier wisselend, momenteel sowieso een aantal dagen een slechte slaper in huis. We gaan dus vanaf vandaag inzetten op een middagslaapje van 12.00 tot uiterlijk 14.00. Slaapt ie dan nog, gaan we 'm wekken, slaapt ie dan nog niet dan slaan we het slaapje over. Ik hoop dat het tijdelijk is, want zie het nog niet zo zitten, het leven zonder middagdutje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven