Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Lavendel_12 schreef:
01-07-2019 18:32
Wij denken erover om een opvouwbare bolderwagen te kopen. Hebben jullie hier ervaringen mee of raden jullie een bepaald type aan?
Ja ik heb er een voor m'n verjaardag gekregen van m'n vader. Hij is wel duur maar in mijn ogen z'n geld waard. Het is de ulfbo.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer naar de ha geweest, vanmorgen op het terras viel dochter van een bankje en kwam raar terecht. Snel baby weggelegd en haar op schoot en toen viel ze even flauw. Gelukkig kwam ze heel snel bij maar ze bleef nog heel lang huilen en niet zichzelf, ogen wegdraaien, futloos etc. Uiteindelijk toch maar naar de ha en ja hoor, zodra we daar binnen waren was ze weer helemaal levendig. Nog een check gehad en gelukkig alleen een lichte hersenschudding. Vond het wel enorm eng, was echt doodsbang toen ze zo lastig te benaderen was.
Hier ook geen kdv op vrijdag maar er wordt bij de kinderboerderij en wat andere plekken ook altijd aandacht aan modderdag besteed. Man is overigens niet geweest omdat het niet uitkwam.
Schrikken zeg Envelop. Hoe is het nu met haar?
Ze was over het algemeen gewoon weer goed te pas vanmiddag, wel echt moe vanavond wat we niet van haar kennen dus is ze een dik half uur eerder naar bed gegaan.
Gelukkig dat ze verder in goede doen was. En een keertje half uur eerder slapen is voor papa en mama ook geen straf toch.
Teckeltje88 schreef:
01-07-2019 20:07
Gelukkig dat ze verder in goede doen was. En een keertje half uur eerder slapen is voor papa en mama ook geen straf toch.
Zeker niet, eindelijk even samen met de baby zonder een aandacht eisende peuter :love:
Teckeltje88 schreef:
01-07-2019 19:20
Ja ik heb er een voor m'n verjaardag gekregen van m'n vader. Hij is wel duur maar in mijn ogen z'n geld waard. Het is de ulfbo.
Heb even opgezocht o_o lucky you!
Jeetje wat schrikken envelop! Kan me voorstellen dat je het doodsbenauwd krijgt als je dat ziet, brrr eng. Gelukkig was ze later wel weer alert! Moet je haar nog paar keer wakker maken van de huisarts?
Lavendel_12 schreef:
01-07-2019 21:01
Jeetje wat schrikken envelop! Kan me voorstellen dat je het doodsbenauwd krijgt als je dat ziet, brrr eng. Gelukkig was ze later wel weer alert! Moet je haar nog paar keer wakker maken van de huisarts?
Nee, we moeten alleen bellen als ze ineens heel suf wordt of wanneer ze begint te braken. Het scheelt natuurlijk dat het in de ochtend gebeurd is (rond 09.00uur) en we dus de hele dag hebben kunnen aanzien het hoe het ging.
Wij hebben wel eens nagedacht over bolderkar maar geen idee wanneer ik die daadwerkelijk zou gebruiken of dagje pretpark/dierentuin na.
Lavendel_12 schreef:
01-07-2019 20:58
Heb even opgezocht o_o lucky you!
Ja count my blessings. Écht mega duur ding maar je kan hem zelfs het strand over trekken zonder al te veel moeite. Is ook de enige opvouwbare Bolderkar die nog een beetje te tillen was.
Wij hebben hem nu een paar weken en echt al zoveel gebruikt. Zoon vindt het prachtig om er in te zitten (beter dan buggy) en baby gaat er in het wippertje in of zij in de doek en alle zooi in de kar. Ben er mega blij mee. Ook voor onze kampeer avonturen helemaal goed want neem veel minder ruimte in dan de wandel wagen.
Jeetje envelop wat schrikken zeg! Fijn dat het weer goed gaat met haar. Zelf ook weer bijgekomen van de schrik?
happiness = reality - expectations
Dat is schrikken envelop! Gelukkig dat het goed met haar gaat :)

Hoe gaat het met de verkoop van het huis Glitter?

Grappig om te lezen dat peuter goed reageert op die slaapwekker en ook echt pas uit bed komt als de ogen van de wekker op zijn (sorry, naam van schrijfster vergeten). Ik ga zo'n wekker onthouden voor in de toekomst.

Zo leuk, zoon zegt iedere dag weer nieuwe woorden. Van het weekend wordt zoon echt 2 en vriend is hem aan het proberen nog 2 te laten zeggen. Zul je zien dat hij dat dan weer net volgende week zegt, haha.
ah wat sneu envelop!
Die slaapwekker klinkt goed, ik denk wel dat ze met net twee er net iets te klein voor is. Maar aan de andere kant lijkt ze alles wel door te hebben.
Hier naar de kinderboerderij geweest, zo grappig dan is ze de geitjes aan het voeren maar schrikt als ze geluid maken.

Oo en ze heeft voor het eerst op het potje geplast! Ik zet haar erop als ze wil en hou het relaxed.
Schrikken Envelop!

Hier had zoon 1,5 week geleden een gat in zijn hoofd. In de auto viel hij helemaal weg en was niet meer bij te krijgen, bij de hap kwam hij gelukkig wel weer bij. Op zaterdag kreeg mijn man hem ook niet wakker scheen ook een flinke hersenschudding te hebben.
voor jou ook schrikken snowgirl! jakkie!
Bah wat schrikken envelop en snowgirl... dat lijkt me heel naar :(
Hoe gaat het nu met ze?
De wond op zijn hoofd is geplakt en hij mocht een paar dagen niet douchen en een week lang mocht er geen water op zijn wond komen. Was juist met het warme weer, dus geen badje/strand/zwembad voor hem.
Inmiddels mag dat nu dus weer wel. Hij heeft een poosje s' middags geslapen terwijl hij dat niet meer deed. Inmiddels doet hij gewoon alles weer, alleen zijn gedrag is soms nog beetje raar.
Jeetje snowgirl, dat is nog wel een tandje heftiger! Wat een schrik voor jullie ook zeg....

Hier gaat het nog steeds hartstikke goed, alsof er niks gebeurd is.
Ach snowgirl, arm kind :( gelukkig doet en mag hij alles weer.

En fijn envelop dat het goed gaat met dochter.
Sterkte voor de kleine brokkenpiloten!

Glitter, huis al verkocht?
Ah snowgirl dat is schrikken zeg! En ook nog met die hitte niet met water mogen spelen ☹️

Fijn envelop dat het goed gaat!
Oh wat schrikken Snowgirl :hug:

Bij ons gaat het chaotisch met de verkoop van het huis. We hebben vele bieders maar dan haakt de ene af, de ander is boos omdat we zijn deadline hebben gemist en de volgende heeft het hoogste bod en gaat ineens miepen dat hij de badkamer raar ingedeeld vindt. Als of we daar wat aan gaan doen.. :-| Maar goed, we houden de moed er in. Vandaag weer kijkers, net als de rest van de week.

Ik vind het wel lastig om op ‘mama-dag’ kijkers te hebben. Ik heb het altijd al stressvol gevonden om peuter en mij gewassen, gevoed en compleet de deur uit te krijgen. Ik doe ook een applausje voor mijzelf als het gelukt is :-D En nu komt er nog een perfect strakgetrokken huis bij en in de gaten houden dat de kattenbak niet gebruikt is. En dan weer kort na de kijkers naar binnen omdat 1 kat zich graag wil ombrengen door in de kantelramen te hangen. Op twee hoog :-| Ik zal blij zijn als deze periode klaar is.

Peuterwekker: zijn wij mee begonnen toen peuter 2.2 was en elke fokking nacht de discussie aan ging dat hij uit bed wilde. Toen hebben we de Kidsleep Moon gekocht https://www.plustoys.nl/kidsleep-moon-w ... gJ4hPD_BwE Die heeft een duidelijke overgang van nacht naar dag, een kek konijntje, afleesbaar vanaf hoogte (onze peuter zal met de wekker prutsen als hij er bij zou kunnen) en instelbare slaap/dutje/weekend tijden. De eerste dagen werd peuter nog wel wakker maar dan zeiden we dat ie zijn klep moest houden want het konijntje slaapt nog (‘Sssst lieverdje zachtjes, het konijntje slaapt nog. En je weet wat jij moet doen als het konijntje nog slaapt? Juist, dan slaap jij ook nog’) Werkt top. Nu zit het konijn in het ritueel. Peuter heeft duidelijke en zichtbare regels gekregen door die wekker en slaapt er goed mee :worship: En als er nu iets is snachts is dat veel minder pittig omdat het niet elke nacht meer is.
Moet zeggen dat ik er niet super veel van heb meegekregen, ja achteraf. Het is gebeurd op de opvang, en hij viel weg bij man in de auto. Zaterdag was ik niet thuis en hoorde ik ook pas later dat hij hem niet wakker kreeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven