Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

maandag 26 augustus 2019 om 14:38
Hmmmz nee dochter zal toch nog even op een meerijdplankje moeten denk ik , zo ver lopen is en door de stad is nog geen doen.
Maar bedankt due voor het meedenken.
Sneeuwbal vind heerlijk hoe je het beschrijft wat peuter nu allemaal dan kan en zegt, kan niet wachten haha.
En precies wat jij zegt , mijn dreumes is bijna 14 maanden en is ook zo boos omdat hij nog niet dat kan wat hij wilt, begint nu pas te kruipen( beetje lui type ) maar goed dochter is nu net 2 en ik merk dat ik dat toch beter trek nu, ze praat nog niet super veel en ik moet ook echt nog wel eens raden wat ze wilt wat ook nog wel eens tot huilen leidt, maar het wordt met de dag beter. De combi is nu even heftig met beiden.
Ik kijk enorm uit naar 2 lopende kinderen die ik beiden begrijp
Die Chicco Little way heb ik ook op gegoogled, qua prijs ook wel prima nog, maar ik wil beetje voorkomen dat ik over een half jaar weer om een neiuwe moet omdat ie uit mekaar valt.
Heb nu nog de duo wagen maar merk dat dochter er niet meer in wilt, maar ze kan ook echt nog niet hele afstanden lopen.
En ben dat gesleur van die wagen beetje beu aan het raken haha
Maar bedankt due voor het meedenken.
Sneeuwbal vind heerlijk hoe je het beschrijft wat peuter nu allemaal dan kan en zegt, kan niet wachten haha.
En precies wat jij zegt , mijn dreumes is bijna 14 maanden en is ook zo boos omdat hij nog niet dat kan wat hij wilt, begint nu pas te kruipen( beetje lui type ) maar goed dochter is nu net 2 en ik merk dat ik dat toch beter trek nu, ze praat nog niet super veel en ik moet ook echt nog wel eens raden wat ze wilt wat ook nog wel eens tot huilen leidt, maar het wordt met de dag beter. De combi is nu even heftig met beiden.
Ik kijk enorm uit naar 2 lopende kinderen die ik beiden begrijp
Die Chicco Little way heb ik ook op gegoogled, qua prijs ook wel prima nog, maar ik wil beetje voorkomen dat ik over een half jaar weer om een neiuwe moet omdat ie uit mekaar valt.
Heb nu nog de duo wagen maar merk dat dochter er niet meer in wilt, maar ze kan ook echt nog niet hele afstanden lopen.
En ben dat gesleur van die wagen beetje beu aan het raken haha

maandag 26 augustus 2019 om 20:07
Ik vind deze leeftijd ook heerlijk, ik ben niet zo’n babymoeder. Hoe ouder ze wordt, hoe leuker ik het vind. Ik zeg ook vaak “ik hou van je”, maar dochter heeft er een spelletje van gemaakt. “Ik hou van je niet!” zegt ze dan. Als ik dan verdrietig kijk aait ze over mijn wang: “Stil maar schatje, ik hou van je wel” 
Wij hebben een Maclaren Quest, een superbuggy. Erg duur, dus we hebben hem via Marktplaats gekocht. Geen idee of er een meerijdplankje op kan, zijn er überhaupt buggy’s waarbij dat kan?

Wij hebben een Maclaren Quest, een superbuggy. Erg duur, dus we hebben hem via Marktplaats gekocht. Geen idee of er een meerijdplankje op kan, zijn er überhaupt buggy’s waarbij dat kan?

maandag 26 augustus 2019 om 20:27
Wij hebben de Mutsy Nexo. We gebruiken hem inmiddels nauwelijks meer. Soms als we bijvoorbeeld naar een interieurwinkel gaan of een gevaarlijke loods dan zetten we peuter er nog wel eens in. Vindt peuter prima.
De Maclaren Quest vond ik echt een ***buggy
Ik was er helemaal blij mee maar na een paar weken begon hij te piepen bij de wielen en het moeten duwen met twee handen was na de Joolz een achteruitgang. Met 1 hand ging het niet bij mij. De Nexo heeft één duwstang en dat was na de Quest weer goddelijk. Ook was de Quest net te laag met mijn lengte. De Nexo is niet hoger maar duwt makkelijker.
Ik denk dat er wel een plankje achter de Nexo kan maar ik zou het niet aanraden.
De Maclaren Quest vond ik echt een ***buggy

Ik denk dat er wel een plankje achter de Nexo kan maar ik zou het niet aanraden.
maandag 26 augustus 2019 om 21:38
Nog gefeliciteerd met je zoon, Glitter!!
Qua buggy kan ik je niet helpen, Quest. Wij hebben een Kidsriver Nogwat Nogwat, maar er kan geen plankje achter. Hier zitten we nu in de fase dat dochter (18mnd) wil lopen of op het plankje wil, en zoon wil dan in de wagen omdat hij niet wilt wachten op het tempo van zijn zusje. Hij pakt er dan een boekje bij
. Maar wij zitten nu ook in de fase dat we de buggy niet eens meer meenemen op de komende vakantie, want die kleine stukjes dat ze niet loopt dragen we dr wel even. We zijn zelfs al serieus aan het rondvragen bij onze vrienden of ze iemand kennen die over een half jaar een Joolz nodig hebben, dus ik denk dat het wagentijdperk hier echt tot een einde loopt
Nog een tip voor een leuke speeltuin voor als mensen toevallig in de buurt van Roosendaal zijn: Speeltuin Vrouwenhof! Op de een of andere manier zijn we daar afgelopen weekend beland, en wij vinden het jammer dat het normaal gesproken zo'n roteind rijden is voor ons.
Qua buggy kan ik je niet helpen, Quest. Wij hebben een Kidsriver Nogwat Nogwat, maar er kan geen plankje achter. Hier zitten we nu in de fase dat dochter (18mnd) wil lopen of op het plankje wil, en zoon wil dan in de wagen omdat hij niet wilt wachten op het tempo van zijn zusje. Hij pakt er dan een boekje bij

Nog een tip voor een leuke speeltuin voor als mensen toevallig in de buurt van Roosendaal zijn: Speeltuin Vrouwenhof! Op de een of andere manier zijn we daar afgelopen weekend beland, en wij vinden het jammer dat het normaal gesproken zo'n roteind rijden is voor ons.
dinsdag 27 augustus 2019 om 07:02
Ow ik kijk ook echt uit naar het moment dat de kinderwagen de deur uit kan. Als baby op zijn broer lijkt kan kinderwagen rond zijn eerste verjaardag de deur uit. Zodra hij loopt gaat ie weg denk ik. Dan is buggy genoeg. En aangezien onze baby zichzelf nu al op zijn knietjes probeert te duwen lijkt het ook zo'n snelle.
dinsdag 27 augustus 2019 om 07:22
Kinderwagen/buggy heb ik hier nog wel even met een 6 maanden oude baby.
Box is inmiddels alweer weg want daarin kun je nauwelijks bewegen en dat wil onze baby wel. Hij kruipt bijna en dat oefenen in de box gaat niet echt.
Peuter is 3 en zit nooit meer in de buggy, al lijkt het me soms wel heerlijk als hij weer eens treuzelt en je moet ergens op tijd zijn.
Box is inmiddels alweer weg want daarin kun je nauwelijks bewegen en dat wil onze baby wel. Hij kruipt bijna en dat oefenen in de box gaat niet echt.
Peuter is 3 en zit nooit meer in de buggy, al lijkt het me soms wel heerlijk als hij weer eens treuzelt en je moet ergens op tijd zijn.
dinsdag 27 augustus 2019 om 08:03
Ik had een universeel plankje van Lascal achter de buggy (maclaren techno), past bijna overal op. Echt comfortabel was t niet, maar werkte op zich wel. We hebben t zo 3 maanden gebruikt toen zoon net 2 was, en vooral veel geoefend met zelf lopen. Al snel kon hij makkelijk 5 km lopen door de heuvels en al. Op de loopfiets haalde hij nog langere afstanden maar dat kon alleen als t vlak was (we woonden in t buitenland).
Omdat ik niet beperkt wilde worden door afstand/middagslaapjes enz toch nog een goede duo wagen gekocht. Als peuter dan moe werd kon en wilde
hij daarin. 1,5 jaar gebruikt en toen voor t zelfde geld doorverkocht. Die kon ik echt met 1 vinger besturen, en een hoop boodschappen in meenemen, in tegenstelling tot de buggy. Maar te groot voor dagjes uit enz. Paste amper in auto.
Omdat ik niet beperkt wilde worden door afstand/middagslaapjes enz toch nog een goede duo wagen gekocht. Als peuter dan moe werd kon en wilde

dinsdag 27 augustus 2019 om 09:55
Hahaha Glitter, wat erg hè als je zo met je neus op de feiten gedrukt wordt 
Wij hebben ook een Mutsy Nexo, die hebben we aangeschaft omdat ik de Joolz te lomp vond. Geen idee of er een plankje achter kan, denk dat het zou moeten kunnen. Die van ons staat ook al een hele tijd achterin de kast en hebben we eigenlijk niet meer gebruikt. Peuter is niet heel goed in lange afstanden, maar een paar kilometer kan zeker wel. Gelukkig kunnen we haar nog een paar maanden trainen voor de baby komt
Het lijkt me trouwens wel heel irritant wandelen met zo'n plankje, schop je daar niet continue tegenaan?

Wij hebben ook een Mutsy Nexo, die hebben we aangeschaft omdat ik de Joolz te lomp vond. Geen idee of er een plankje achter kan, denk dat het zou moeten kunnen. Die van ons staat ook al een hele tijd achterin de kast en hebben we eigenlijk niet meer gebruikt. Peuter is niet heel goed in lange afstanden, maar een paar kilometer kan zeker wel. Gelukkig kunnen we haar nog een paar maanden trainen voor de baby komt

Het lijkt me trouwens wel heel irritant wandelen met zo'n plankje, schop je daar niet continue tegenaan?
dinsdag 27 augustus 2019 om 10:31
Ja dat lijkt me ook koekiemoster!
Hoop dat het niet nodig is als de 2e is geboren, dochter is dan bijna drie. En ja ik ben ook wel dol op de wagen haha. Vooral op de bak van de joolz geo.
Dochter is weer naar het kdv, ze had er zin in! Gisteren was ze nog wel een beetje onder de indruk van het ziekenhuis en gecombineerd met de warmte wilde ze niet zoveel. Nou ja prima wat mij betreft
Hoop dat het niet nodig is als de 2e is geboren, dochter is dan bijna drie. En ja ik ben ook wel dol op de wagen haha. Vooral op de bak van de joolz geo.
Dochter is weer naar het kdv, ze had er zin in! Gisteren was ze nog wel een beetje onder de indruk van het ziekenhuis en gecombineerd met de warmte wilde ze niet zoveel. Nou ja prima wat mij betreft
dinsdag 27 augustus 2019 om 10:39
Hahaha glitter, lekker bijdehand! Ik zou het wel weten trouwens, gratis me-time!
Wij hebben een tweedehands Maclaren quest maar vind hem niet zo super, rijdt niet heel lekker en is niet met een hand te besturen. Vrij groot ook in ingeklapte staat.
Als de baby geboren wordt krijgen we een babyzen yoyo van schoonouders. Kan niet wachten, vond hem echt heerlijk rijden en klapt ook nog eens superklein op. In het begin mag peuter daarin en baby in draagdoek.
En dan straks als de baby groot genoeg is voor de buggy gaat de kinderwagen weg, scheelt weer heel wat ruimte.
Vandaag en morgen is peuter lekker op de opvang, fijn dat ik hem niet meer hoef proberen te vermaken met dit warme weer. Vandaag uitgerekende datum dus ga maar binnen op de bank lezen/Netflixen ofzo.
Wij hebben een tweedehands Maclaren quest maar vind hem niet zo super, rijdt niet heel lekker en is niet met een hand te besturen. Vrij groot ook in ingeklapte staat.
Als de baby geboren wordt krijgen we een babyzen yoyo van schoonouders. Kan niet wachten, vond hem echt heerlijk rijden en klapt ook nog eens superklein op. In het begin mag peuter daarin en baby in draagdoek.
En dan straks als de baby groot genoeg is voor de buggy gaat de kinderwagen weg, scheelt weer heel wat ruimte.
Vandaag en morgen is peuter lekker op de opvang, fijn dat ik hem niet meer hoef proberen te vermaken met dit warme weer. Vandaag uitgerekende datum dus ga maar binnen op de bank lezen/Netflixen ofzo.
dinsdag 27 augustus 2019 om 11:11
Wij gebruiken de kinderwagen nog als we de hond uitlaten 's ochtends. Dan zit zoon met een cracker wakker te worden in de wagen. Verder eigenlijk niet meer. Hij is nu 2,5jr.
Een buggy hebben we niet, dus geen tips helaas.
Wat klinkt jullie vakantie heerlijk teckel! Geniet ervan samen.
Herfstblaadje, geniet vd rust vandaag.
Zoon is al een paar weken behoorlijk chagrijnig en we zijn er inmiddels wel klaar mee zeg. Hij is echt ah peuter puberen: wil alles bepalen, wijst elk voorstel af, werkt niet mee met tandenpoetsen etc. Pfff, vermoeiend. Hij huilt ook snel. Wellicht een ontwikkelingssprong?
Gelukkig is hij wel gezellig als we op pad gaan, dus dat doe ik nu maar extra vaak.
Een buggy hebben we niet, dus geen tips helaas.
Wat klinkt jullie vakantie heerlijk teckel! Geniet ervan samen.
Herfstblaadje, geniet vd rust vandaag.
Zoon is al een paar weken behoorlijk chagrijnig en we zijn er inmiddels wel klaar mee zeg. Hij is echt ah peuter puberen: wil alles bepalen, wijst elk voorstel af, werkt niet mee met tandenpoetsen etc. Pfff, vermoeiend. Hij huilt ook snel. Wellicht een ontwikkelingssprong?
Gelukkig is hij wel gezellig als we op pad gaan, dus dat doe ik nu maar extra vaak.
dinsdag 27 augustus 2019 om 11:35
@pip: fijn dat dochter zin heeft in kdv. Jullie hebben de vakantieplannen omgegooid toch, alles nu geregeld?
@herfstblaadje: geniet van de rust. Hoe gaat het, vind je het nog wel prima of wordt je ongeduldig
?
@moondancer: oef, heftig. Het zou goed een ontwikkelingssprong kunnen zijn. Het klinkt althans herkenbaar, thuis is niets goed, op pad gaat het beter, en dan na een tijdje is'ie ook thuis weer te genieten. Hopelijk gaat 't snel beter en merk je dat hij weer meer kan vertellen of zo (hoe oud is je zoontje ook alweer?). Verder geen andere oorzaken te ontdekken (minder slaap, doorkomende kies, etc)?
@herfstblaadje: geniet van de rust. Hoe gaat het, vind je het nog wel prima of wordt je ongeduldig

@moondancer: oef, heftig. Het zou goed een ontwikkelingssprong kunnen zijn. Het klinkt althans herkenbaar, thuis is niets goed, op pad gaat het beter, en dan na een tijdje is'ie ook thuis weer te genieten. Hopelijk gaat 't snel beter en merk je dat hij weer meer kan vertellen of zo (hoe oud is je zoontje ook alweer?). Verder geen andere oorzaken te ontdekken (minder slaap, doorkomende kies, etc)?
happiness = reality - expectations

dinsdag 27 augustus 2019 om 11:40
Dankjewel voor alle tips en ervaringen
We zitten nu echt even in een middending, dochter loopt echt wel wat stukken maar als we een middag stad doen is het wel fijn als ze even mee kan liften en dan wil ik dus de duo wagen niet meer mee sleuren.
Kan deze wel tot enkele maken maar dan nog is het een pakket in de kofferbak.
Ik kan van een kennis even het plankje gaan passen op de buggy als dat lukt doen we voortaan buggy met plankje, wel fijn even testen voordat ik wat ga kopen.
Haha Glitter ik vind hem hilarisch die zoon van je geweldig.
Herfstblaadje lekker relaxen en voetjes omhoog, spannend hoor.
Moondancer, herkenbaar dochter is hie rook al een paar weken aan het bokken om vanalles, thuis is ze veel aan het mopperen , heel de dag mama mama.... maar maakt haar zin dus niet af logisch nog te jong maar man man in men hoofd roep ik dan WAT DAN????
En precies wat je zegt zolang we maar de deur uitgaan is het goed.
Gisteren avond keek ik in het onderste keukenkastje waar al haar bordjes bestek en bekers staan helemaal leeg, en kon het nergens vinden , heeft ze uiteindelijk al haar servies in man zen fietstassen gepropt, vervolgens vind ik de inhoud van haar keukentje terug in de berging ?
Volgens mij gaat ze verhuizen
We zitten nu echt even in een middending, dochter loopt echt wel wat stukken maar als we een middag stad doen is het wel fijn als ze even mee kan liften en dan wil ik dus de duo wagen niet meer mee sleuren.
Kan deze wel tot enkele maken maar dan nog is het een pakket in de kofferbak.
Ik kan van een kennis even het plankje gaan passen op de buggy als dat lukt doen we voortaan buggy met plankje, wel fijn even testen voordat ik wat ga kopen.
Haha Glitter ik vind hem hilarisch die zoon van je geweldig.
Herfstblaadje lekker relaxen en voetjes omhoog, spannend hoor.
Moondancer, herkenbaar dochter is hie rook al een paar weken aan het bokken om vanalles, thuis is ze veel aan het mopperen , heel de dag mama mama.... maar maakt haar zin dus niet af logisch nog te jong maar man man in men hoofd roep ik dan WAT DAN????
En precies wat je zegt zolang we maar de deur uitgaan is het goed.
Gisteren avond keek ik in het onderste keukenkastje waar al haar bordjes bestek en bekers staan helemaal leeg, en kon het nergens vinden , heeft ze uiteindelijk al haar servies in man zen fietstassen gepropt, vervolgens vind ik de inhoud van haar keukentje terug in de berging ?

Volgens mij gaat ze verhuizen
dinsdag 27 augustus 2019 om 12:01
Oo spannend herfstblaadje, hou je het nog een beetje vol?
En super lief dat je een babyzen YoYo krijgt.
Ik wil er ook een babyset bij kopen. In mijn auto past de joolz niet.
Ja ik heb de hele vakantie afgezegd, hotel konden we annuleren en de vliegreis krijgen we als het goed is vergoed door de reisverzekering.
We gaan nu waarschijnlijk naar cp bij Parijs, en dan iig 1 dag naar eurodisney en misschien rijden we door naar Bretagne. Wie daar nog een leuk huisje of appartementje weet, ik hou me aanbevolen
En super lief dat je een babyzen YoYo krijgt.
Ik wil er ook een babyset bij kopen. In mijn auto past de joolz niet.
Ja ik heb de hele vakantie afgezegd, hotel konden we annuleren en de vliegreis krijgen we als het goed is vergoed door de reisverzekering.
We gaan nu waarschijnlijk naar cp bij Parijs, en dan iig 1 dag naar eurodisney en misschien rijden we door naar Bretagne. Wie daar nog een leuk huisje of appartementje weet, ik hou me aanbevolen

dinsdag 27 augustus 2019 om 13:13
Oh glitter... Gelukkig zei hij niet vivaforummen!
Rozetje heeft zich bij de kapper en het CB keurig gedragen. Haar haar zit geweldig, zo wil ik het ook maar het groeit te langzaam bij mij
Ik vind rozetje een mager ding met Zichtbaar ribbekastje, maar ze volgt haar lijntjes prima dus dat is wel fijn.
Rozetje heeft zich bij de kapper en het CB keurig gedragen. Haar haar zit geweldig, zo wil ik het ook maar het groeit te langzaam bij mij

Ik vind rozetje een mager ding met Zichtbaar ribbekastje, maar ze volgt haar lijntjes prima dus dat is wel fijn.
dinsdag 27 augustus 2019 om 13:48
Moondancer, herkenbaar. Niks is dan goed, alles huilen, gek word ik ervan. Meestal volgen dan weer een paar weken waarin we een makkelijk kind hebben. Heb al sinds de babytijd geleerd dat alles in fases van een week/paar weken gaat. Niks zo onvoorspelbaar als een kind 
@whoopsadaisies&pip_pip: gaat goed hoor. Vind het alleen wel een beetje warm. Maar ze mag best nog een weekje blijven zitten.
Die babyset voor de babyzen is ook mooi! Vond het alleen zonde die erbij te nemen voor het half jaartje dat ze erin ligt, aangezien dit waarschijnlijk ook de laatste baby is.

@whoopsadaisies&pip_pip: gaat goed hoor. Vind het alleen wel een beetje warm. Maar ze mag best nog een weekje blijven zitten.
Die babyset voor de babyzen is ook mooi! Vond het alleen zonde die erbij te nemen voor het half jaartje dat ze erin ligt, aangezien dit waarschijnlijk ook de laatste baby is.
dinsdag 27 augustus 2019 om 13:58
Hier zit peuter van 2,5 nog regelmatig in de buggy. Sowieso als we zus uit school halen tussen de middag, want dan is er geen tijd voor treuzelen. Tijdens dagjes weg slaapt hij er ook prima in. En als ik de honden uitlaat begint hij meestal lopend, maar na een kwartiertje wil hij dan in de buggy. Hij beslist heel vaak dat hij zomaar ineens niet meer wil lopen en voor dragen wordt hij te zwaar. En als hij zegt niet te lopen, bedoelt ie ook dat hij niet meer loopt...nu niet, over 10min niet en over een uur nog steeds niet. Dus zodra ik meer dan alleen peuter bij me heb (boodschappen, honden), neem ik de buggy mee. Peuter is gewoon lui uitgevallen....
Onze oudste zat vanaf 1,5 zelden of nooit meer in de buggy, dus een duo heb ik nooit gehad.
Succes herfstblaadje met de laatste loodjes. Fijn dat je je nog goed voelt!

Succes herfstblaadje met de laatste loodjes. Fijn dat je je nog goed voelt!

dinsdag 27 augustus 2019 om 14:34
Spannend herfstblaadje! Geniet van de rust even! Zoon gaat straks in mijn verlof ook 2 dagen nog naar het kdv wel fijn voor mij dan ook.
Zoon zit overigens al sinds hij 1,5 is nier meer in de kinderwagen. Hopelijk wil de baby langer haha, ik vond het heerlijk om met hem te wandelen.
Nu gaat hij op zn wishbone mee de hond uitlaten (we hebben hem weer terug naar 3wieler gezet, want 2 wielen vond hij niets...)
En voor straks hebben we een meerijdplankje voor zoon, waar hij ook kan zitten.
Vandaag heeft hij uitgeslapen tot 9.... maar valt nu niet in slaap. Ga hem er maar zo uithalen denk ik, anders wordt het zo laat als hij toch gaat slapen.
Zoon zit overigens al sinds hij 1,5 is nier meer in de kinderwagen. Hopelijk wil de baby langer haha, ik vond het heerlijk om met hem te wandelen.
Nu gaat hij op zn wishbone mee de hond uitlaten (we hebben hem weer terug naar 3wieler gezet, want 2 wielen vond hij niets...)
En voor straks hebben we een meerijdplankje voor zoon, waar hij ook kan zitten.
Vandaag heeft hij uitgeslapen tot 9.... maar valt nu niet in slaap. Ga hem er maar zo uithalen denk ik, anders wordt het zo laat als hij toch gaat slapen.
dinsdag 27 augustus 2019 om 15:17
@ quest, ja zoek een huisje oid met twee slaapkamers en een buiten. Als pipje slaapt kunnen wij nog buiten zitten met een drankje en boekje. We gaan daarvanuit tripjes maken maar het is wel fijn als er in de buurt een restaurantje zit.
@ Rosings, fijn dat het zo goed ging bij het consultatiebureau! En dat ze mooi haar eigen lijn volgt.
@ herfstblaadje, ja vind ik ook. Alleen hij is wat laag. Even kijken of dat handig is mocht ik weer een keizersnee krijgen. Verder hoeven we niet veel grote aankopen te doen voor nr2 dus ja dan kan het wel.
@ Rosings, fijn dat het zo goed ging bij het consultatiebureau! En dat ze mooi haar eigen lijn volgt.
@ herfstblaadje, ja vind ik ook. Alleen hij is wat laag. Even kijken of dat handig is mocht ik weer een keizersnee krijgen. Verder hoeven we niet veel grote aankopen te doen voor nr2 dus ja dan kan het wel.
dinsdag 27 augustus 2019 om 20:09
Einde van de wagen betekend ook einde van de kleine kinderen die hem nodig hebben
Is toch een hormonendingetje bij mij blijkbaar, dat er echt geen verse baby meer komt...
Ik heb hier de fout gemaakt om aan zoon te vragen of hij het leuk vind om rozijntjes te trakteren op de PSZ voor zijn verjaardag. Niet dus. Wat dan wel? Koek. Oh... Chocoladekoek. Oh... Apenchocoladekoek. Fijn...
Vandaag een proefronde gedraaid, dat was zo jammerlijk mislukt dat dochter eraan heeft gelikt en daarna toch liever haar wortels, komkommers en stokbrood op at. Dat dan weer wel. Morgen ronde 2.

Ik heb hier de fout gemaakt om aan zoon te vragen of hij het leuk vind om rozijntjes te trakteren op de PSZ voor zijn verjaardag. Niet dus. Wat dan wel? Koek. Oh... Chocoladekoek. Oh... Apenchocoladekoek. Fijn...
Vandaag een proefronde gedraaid, dat was zo jammerlijk mislukt dat dochter eraan heeft gelikt en daarna toch liever haar wortels, komkommers en stokbrood op at. Dat dan weer wel. Morgen ronde 2.