Peutertopic III

woensdag 18 maart 2020 om 11:21
Jongetje in de wijk vraagt ook altijd om een luier om te poepen. Zij hebben ook de oplossing nog niet helaas.sneeuwball schreef: ↑17-03-2020 22:17Ik lees mee met de poeptips... zoon poept ook maar niet op de wc/potje maar is wel zindelijk. Vraagt om een luier om te poepen.
S nachts ook nog een luier waar hij dan ook nog in plast, maar wil hem sochtends gelijk uit want vind het toch niet meer fijn zitten. Hopelijk ook snel met poepen..

zaterdag 21 maart 2020 om 19:58
Het valt mij ook zwaar las vegas. Zeker nu ze ook net deze week geen middagslaapje meer gaat doen. Ik heb besloten dat ik voor mij eigen welzijn wel weer ga proberen of ze een slaapje wil doen.
Ik voel me erg down, ben ziek geweest en nog steeds snotterig/hoesterig, mijn oor zit weer verder dicht en de afspraak voor buisjes is logischerwijs uitgesteld, ben al een week niet in een winkel geweest dus alleen wandelen of in huis, mag nog niet weer werken (werk in de zorg) en de hele situatie waar we allen in verkeren incl berichtgevingen helpen niet mee. Ik herken weer gevoelens van mijn pnd, dus ga gebruik maken van het aanbod dat de buurvrouw paar uurtjes wil oppassen en mijn schoonzus wellicht ook. Hopelijk creëer ik zo wat lucht voor mezelf.
Ik voel me erg down, ben ziek geweest en nog steeds snotterig/hoesterig, mijn oor zit weer verder dicht en de afspraak voor buisjes is logischerwijs uitgesteld, ben al een week niet in een winkel geweest dus alleen wandelen of in huis, mag nog niet weer werken (werk in de zorg) en de hele situatie waar we allen in verkeren incl berichtgevingen helpen niet mee. Ik herken weer gevoelens van mijn pnd, dus ga gebruik maken van het aanbod dat de buurvrouw paar uurtjes wil oppassen en mijn schoonzus wellicht ook. Hopelijk creëer ik zo wat lucht voor mezelf.

anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 21-03-2020 20:36
1.20% gewijzigd
zaterdag 21 maart 2020 om 20:25
O pittig lavendel en Las Vegas!
Hier was man afgelopen week iets vaker thuis maar dat is stilte voor de storm want in het ziekenhuis worden 12 uurs diensten bovenop het normale werk ingesteld. Dochter mag komende week 2 dagen naar de opvang dus dat is fijn. Verder is alle verlof ingetrokken.
Ben nu een kleine 38 weken zwanger en merk dat mijn energielevel laag is en dat ik het wel spannend vindt of man er na de geboorte kan zijn. Collega’s hebben wel gezegd dat ze het zullen opvangen.
Hier was man afgelopen week iets vaker thuis maar dat is stilte voor de storm want in het ziekenhuis worden 12 uurs diensten bovenop het normale werk ingesteld. Dochter mag komende week 2 dagen naar de opvang dus dat is fijn. Verder is alle verlof ingetrokken.
Ben nu een kleine 38 weken zwanger en merk dat mijn energielevel laag is en dat ik het wel spannend vindt of man er na de geboorte kan zijn. Collega’s hebben wel gezegd dat ze het zullen opvangen.
zaterdag 21 maart 2020 om 21:30
Sterkte voor wie zich rot voelt
Hier gaat het op zich wel oké maar ik vraag me wel af hoe de wereld er over twee weken uitziet, de ontwikkelingen gaan nu zo snel. Ik ben ook niet heel blij door al het binnenzitten en tegelijk zie ik veel mensen die het niet zo serieus nemen. Ik merk dat ik daardoor ook weinig energie heb om te forummen.
Met dochter gaat het goed maar ze krijgt er veel van mee en is verdrietig dat ze niet mee boodschappen mag doen e.d. Het is een gevoelig meisje blijkt nu ook weer.

Met dochter gaat het goed maar ze krijgt er veel van mee en is verdrietig dat ze niet mee boodschappen mag doen e.d. Het is een gevoelig meisje blijkt nu ook weer.
zondag 22 maart 2020 om 10:41
Dames 
Hier gaat het wel goed. Jongens hebben nergens last van gelukkig en we gaan dagelijks rondje naar buiten toe. Ze gaan ook wel gewoon mee naar supermarkt wnat kan ze moeilijk alleen thuis laten.
Denk wel dat echtscheidingsadvocatem het mogelijk zwaar krijgen na deze periode
. Men zit natuurlijk ontzettend op elkaars lip nu. Ik vind het wle prettig dat man twee dagen buitenshuis nog werkt

Hier gaat het wel goed. Jongens hebben nergens last van gelukkig en we gaan dagelijks rondje naar buiten toe. Ze gaan ook wel gewoon mee naar supermarkt wnat kan ze moeilijk alleen thuis laten.
Denk wel dat echtscheidingsadvocatem het mogelijk zwaar krijgen na deze periode

zondag 22 maart 2020 om 10:44
Hier vind ik het een uitkomst dat man thuiswerkt, opeens heb ik als thuisblijfmoeder overdag aanspraak van iemand anders dan peuters of de cassière. Niet dat hij de hele tijd aanwezig is, want hij zit gewoon op zolder buiten ons bereik, maar zijn pauzes heeft hij beneden met ons
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft

zondag 22 maart 2020 om 11:23
Knuffel voor iedereen, het zijn pittige tijden. Merk dat ik ook minder zin heb om te forummen.
Op zich gaat het wel hier maar het is pittig. Peuter heeft een lastige fase met veel agressie. Alles is een strijd. Welhebben we allebei vitale beroepen. Vorige week konden we thuis regelen maar as week gaan ze 2 dagen naar kdv. Ik moet zeggen, ik kijk er naar uit. Ookal moet ik 16 slagen in de rondte werken morgen met slecht werkende ict.
Op zich gaat het wel hier maar het is pittig. Peuter heeft een lastige fase met veel agressie. Alles is een strijd. Welhebben we allebei vitale beroepen. Vorige week konden we thuis regelen maar as week gaan ze 2 dagen naar kdv. Ik moet zeggen, ik kijk er naar uit. Ookal moet ik 16 slagen in de rondte werken morgen met slecht werkende ict.
zondag 22 maart 2020 om 11:43
Hier heeft peuter waarschijnlijk ern astma aanval. Bij huisarts geweest en die gaven aan liefst geen ziekenhuisopnames doen. Dus thuis met flink wat medicatie. (Prednison, antibiotica, sabutamol) gelukkig doet hij het best goed op de medicatie.
Dreumes is beetje verkouden. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik ook verkouden ben.
Naar de supermarkt mochten en mogen ze niet mee. (Mag niet van supermarkt en overigens ook niet van mij) Man werkt in ziekenhuis dus weinig thuis toch doen we het niet. Dan maar s' avonds of in het weekend.
Dreumes is beetje verkouden. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik ook verkouden ben.
Naar de supermarkt mochten en mogen ze niet mee. (Mag niet van supermarkt en overigens ook niet van mij) Man werkt in ziekenhuis dus weinig thuis toch doen we het niet. Dan maar s' avonds of in het weekend.

zondag 22 maart 2020 om 12:45
Knuffel voor iedereen
het is een heftige periode nu. Ik heb deze week thuis gewerkt en das best lastig met een peuter die ook aandacht wil. Vriend heeft geregeld dat hij a.s. maandag en dinsdag om 14u thuis is zodat ik die middagen nog naar kantoor kan. Dat zal al een hoop schelen.
Wel een leuk nieuwtje: we waren al een tijdje aan het kijken voor een hondje en afgelopen week is er een op ons pad gekomen, is allemaal heel snel gegaan maar we hebben een hondje in huis
ze is heel lief en doet het op een paar lichamelijke problemen heel goed. Wij gaan dus een aantal keer per dag wandelen, zoon mee op de loopfiets of bij een van ons thuis. Gelukkig kunnen we hier veel kanten op waardoor we vaak niet eens andere mensen tegen komen

Wel een leuk nieuwtje: we waren al een tijdje aan het kijken voor een hondje en afgelopen week is er een op ons pad gekomen, is allemaal heel snel gegaan maar we hebben een hondje in huis

zondag 22 maart 2020 om 12:51
Even sterkte wensen aan iedereen.
En wat ik van scimmie las: ja mijn collegas verwachten een enorme toename van bv huiselijk geweld.
Hier gaat het nog redelijk al heeft zoon net nu besloten om te kappen met zijn middagslaapje. Waardoor hij einde van de dag natuurlijk helemaal kapot is.
Vrouw en ik wisselen thuis werken af en dat gaat redelijk moet ik zeggen
Nog maar 5 weken dames.
En wat ik van scimmie las: ja mijn collegas verwachten een enorme toename van bv huiselijk geweld.
Hier gaat het nog redelijk al heeft zoon net nu besloten om te kappen met zijn middagslaapje. Waardoor hij einde van de dag natuurlijk helemaal kapot is.
Vrouw en ik wisselen thuis werken af en dat gaat redelijk moet ik zeggen
Nog maar 5 weken dames.
zondag 22 maart 2020 om 13:11
Ja hier zag ik al aantal berichten over op fb om op je naasten te letten.Westerpaviljoen schreef: ↑22-03-2020 12:51Even sterkte wensen aan iedereen.

zondag 22 maart 2020 om 15:29
Benieuwd wat voor werk jij doet dan WP. Ben zelf werkzaam in die sector en wij maken ons op voor heel veel werk.Westerpaviljoen schreef: ↑22-03-2020 12:51Even sterkte wensen aan iedereen.
zondag 22 maart 2020 om 17:01
Nog helemaal vergeten, maar Sneeuwball, wat fijn dat jullie poes weer terecht is.
Snowgirl, zo sta ik er ook in, geen kinderen mee naar de supermarkt en winkels. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat we een totale lockdown krijgen als ik zie hoe veel mensen er nu mee om gaan.
Teckeltje, wat lastig dat je peuter nu in zo'n fase zit. Helemaal omdat je zo aan huis gekluisterd bent. Misschien mist hij ook zijn gewone routine? Zo is peuterdochter hier veel huileriger dan normaal.
Ik denk ook dat er veel echtscheidingen gaan komen door dit hele gebeuren. Mijn man en ik zijn het gelukkig wel gewend om veel op elkaars lip te zitten, omdat ik thuiswerk en hij vooral 's nachts werkt(e). Ook hebben we een lange periode samen gereisd en dan zit je helemaal 24/7 bij elkaar. Het zal voor veel mensen even zoeken zijn naar een nieuw ritme, dat hebben wij ook wel.
Snowgirl, zo sta ik er ook in, geen kinderen mee naar de supermarkt en winkels. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat we een totale lockdown krijgen als ik zie hoe veel mensen er nu mee om gaan.
Teckeltje, wat lastig dat je peuter nu in zo'n fase zit. Helemaal omdat je zo aan huis gekluisterd bent. Misschien mist hij ook zijn gewone routine? Zo is peuterdochter hier veel huileriger dan normaal.
Ik denk ook dat er veel echtscheidingen gaan komen door dit hele gebeuren. Mijn man en ik zijn het gelukkig wel gewend om veel op elkaars lip te zitten, omdat ik thuiswerk en hij vooral 's nachts werkt(e). Ook hebben we een lange periode samen gereisd en dan zit je helemaal 24/7 bij elkaar. Het zal voor veel mensen even zoeken zijn naar een nieuw ritme, dat hebben wij ook wel.
zondag 22 maart 2020 om 18:42
Pm meTeckeltje88 schreef: ↑22-03-2020 15:29Benieuwd wat voor werk jij doet dan WP. Ben zelf werkzaam in die sector en wij maken ons op voor heel veel werk.
zondag 22 maart 2020 om 19:03
En knuffel voor iedereen die het moeilijk heeft. Het is ook een heftige tijd, waarin veel mensen zich zorgen maken of hun ritme kwijt zijn. Ook als er verder niemand ziek is in je omgeving is dat genoeg om erg van slag te zijn.
Dochter heeft er gelukkig niet zoveel last van. Als we langs de opvang komen noemt ze wel dat ze wil spelen met de kindjes, maar accepteert het ook als dat niet kan. Verder is ze echt te jong om echt te snappen dat alles anders is, en heeft ze gelukkig ook niet veel last van een ander ritme. Als wij maar blij en vrolijk blijven is zij het ook. Dat lukt niet altijd, maar we doen ons best. We gaan alleen nog 's ochtends vroeg naar de speeltuin, als er niemand is. Ik ben wel aan het overwegen om het speelgoed in de tuin nog wat aan te vullen. Wat zijn succesnummers bij jullie peuters? We hebben al een zand watertafel.
Volgend weekend wordt ze twee jaar. We stellen het feestje natuurlijk uit. Ook hiervoor is ze gelukkig te jong om het te snappen, dus ook geen teleurgesteld kind!
Dochter heeft er gelukkig niet zoveel last van. Als we langs de opvang komen noemt ze wel dat ze wil spelen met de kindjes, maar accepteert het ook als dat niet kan. Verder is ze echt te jong om echt te snappen dat alles anders is, en heeft ze gelukkig ook niet veel last van een ander ritme. Als wij maar blij en vrolijk blijven is zij het ook. Dat lukt niet altijd, maar we doen ons best. We gaan alleen nog 's ochtends vroeg naar de speeltuin, als er niemand is. Ik ben wel aan het overwegen om het speelgoed in de tuin nog wat aan te vullen. Wat zijn succesnummers bij jullie peuters? We hebben al een zand watertafel.
Volgend weekend wordt ze twee jaar. We stellen het feestje natuurlijk uit. Ook hiervoor is ze gelukkig te jong om het te snappen, dus ook geen teleurgesteld kind!
maisnon3 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 19:20
15.77% gewijzigd
zondag 22 maart 2020 om 19:08
Dat scheelt op die leeftijd wel echt hè!
Hier ook totaal geen ergernissen naar elkaar, maar ook wij hebben lange tijd samen gereisd en zijn sowieso het liefst wel samen eigenlijk.
Het vermoeiende zit hem echt in peuter + zwangerschap.
Ben al wel weer wat positiever, want we hebben iets beter onze draai gevonden.
@ Wester: hier ook vandaag voor het eerst zonder slaapje, ze is nu vanaf 8:00 wakker en ik hoop dat ze zo moe is en naar bed wil.
Hier ook totaal geen ergernissen naar elkaar, maar ook wij hebben lange tijd samen gereisd en zijn sowieso het liefst wel samen eigenlijk.
Het vermoeiende zit hem echt in peuter + zwangerschap.
Ben al wel weer wat positiever, want we hebben iets beter onze draai gevonden.
@ Wester: hier ook vandaag voor het eerst zonder slaapje, ze is nu vanaf 8:00 wakker en ik hoop dat ze zo moe is en naar bed wil.

zondag 22 maart 2020 om 19:39
@middagslaapjes: dochter is net 2 weken 2 en heeft ze aan de wilgen gehangen. Behalve in de auto, maar ik heb mijn rijbewijs niet en man moet gewoon werken, dus met een peuterbroer beneden ga ik er boven geen uren aan besteden om haar in bed te krijgen (helaas). Ze slaapt opeens wel nachten door, en heeft altijd al minder slaap nodig gehad dan de oudste, dus we leggen ons er maar bij neer.
@buitenspeelgoed: hier is deze glijbaan al jaren een hit, hij gaat de derde zomer in: https://www.bol.com/nl/p/little-tikes-m ... uctPageUrl
Hij vouwt ook makkelijk op voor als hij even aan de kant moet, dus dat is ook fijn. Hij was wel goedkoper toen we hem kochten dan in deze link, we hadden geloof ik een aanbieding.
En verder een waterbaan, een schommel (hangt onder het afdak), hoepels, stoepkrijt en bellenblaas.
@buitenspeelgoed: hier is deze glijbaan al jaren een hit, hij gaat de derde zomer in: https://www.bol.com/nl/p/little-tikes-m ... uctPageUrl
Hij vouwt ook makkelijk op voor als hij even aan de kant moet, dus dat is ook fijn. Hij was wel goedkoper toen we hem kochten dan in deze link, we hadden geloof ik een aanbieding.
En verder een waterbaan, een schommel (hangt onder het afdak), hoepels, stoepkrijt en bellenblaas.

zondag 22 maart 2020 om 20:04
zondag 22 maart 2020 om 20:10
Ik heb van de week stoepkrijt gekocht en nu zijn bijna alle tegels in de tuin gekleurd haha. Ze vindt het erg leuk, en heb bij de action een nieuwe bal van paw patrol gekocht zodat we voor het huis kunnen voetballen als er geen andere kindjes zijn.
Ze is wel erg teleurgesteld als ze niet naar buiten mag. Er zijn verschillende kindjes ziekjes en dan mag ze niet met hun spelen omdat we het met de naderende bevalling niet willen riskeren dat een van ons ziek wordt.
Ik heb wel echt te doen met kinderen waar de thuissituatie bedreigend is.
Ze is wel erg teleurgesteld als ze niet naar buiten mag. Er zijn verschillende kindjes ziekjes en dan mag ze niet met hun spelen omdat we het met de naderende bevalling niet willen riskeren dat een van ons ziek wordt.
Ik heb wel echt te doen met kinderen waar de thuissituatie bedreigend is.

zondag 22 maart 2020 om 20:57