Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte aardbei-banaan!
Maartje2016 schreef:
26-01-2020 08:13

@due: nav je topic: naar welk park gaan jullie?
Wij gaan voor tweede jaar op rij naar Hooge Holt.
Ik vroeg vanavond aan peuter of ik haar naar bed mocht brengen en ze zei letterlijk "Tuurlijk, je bent toch mijn vriendinnetje" :love:
Aardbei hoe is het met je?

Oh Fiona wat lief. Peuter zei vanmorgen mama wat heb je een mooie jurk aan. Gelukkig is hij zo complimenteus want mn vriend zegt zulke dingen niet haha.

Hoe is het met de ziekenboeg?
Ik ben bang dat peuter ziek wordt. Hij wilde niet ontbijten. Ga toch kdv proberen en als't niet gaat kan vriend halen vanmiddag.
Sterkte aardbei banaan.

Ach Fiona, hoe lief :love:

Zoon zijn koorts is gezakt. Vannacht nog wel overstuur omdat zn neus zo vol zit en hij er niet lekker van is.
We sprayen en smeren luuf. Hopelijk vandaag beter.
Hij gaat wel naar de opvang vandaag. Overdag gaat het namelijk best goed.

Ik vind wel dat zoon de laatste tijd heel vaak zegt, ik ben moe.
Dat zie ik dan ook aan hem. Maar hij doet geen middagdutje meer, dan ook niet.
Kan dat daar van zijn of zou er toch iets anders zijn?

Straks naar het cb met baby voor zijn 1e vaccinatie. Bij peuter moest ik meehuilen de 1e keer.

Hopelijk valt het mee teckel en heeft hij gewoon een keer geen trek...
Bedoel je dat zoon geen middagdutje meer kan doen? Hoezo niet dan?

Hier heeft peuter heel lang geen middagdutje meer gedaan en is laatste tijd ook meer moe en doet nu vaker weer wel een dutje.
Hij doet het gewoon niet meer. Als wr hem op bed leggen, blijft hij wakker.
En dat doe ik sowieso, heeft hij nog even een rustmomentje. Maar hij slaapt dus niet meer.
Sneeuwbal, onze peuter zegt ook 'mij moe' maar doet nog wel een middag dutje. Ik denk dat t ook een beetje met de donkere dagen te maken heeft.

Sterkte bij het cb.
Wat veel zieken hier zeg! Beterschap voor allemaal.

Dochter zij laatst ook dat ze middags weer naar bed wilde, we hebben haar 40min laten slapen en toen heeft ze avonds tot 21.15uur beneden gezeten omdat ze echt niet moe was. Niet voor herhaling vatbaar dus.

Dochter wordt over twee weken drie. Ze wil graag een ketting en fruit trakteren, iemand een idee hiervoor?
Envelop schreef:
27-01-2020 08:26

Dochter wordt over twee weken drie. Ze wil graag een ketting en fruit trakteren, iemand een idee hiervoor?
https://pin.it/b2iqaqlemtkrcz

Dit wat? (URL maken lukt niet op m'n telefoon).
Wat schattig Fiona en Teckeltje :heart:

@Teckeltje: het gaat... doet nog wel redelijk wat pijn en eten is ook niet altijd even handig maar goed, zal vast beter worden.

Succes bij het CB sneeuwball. Ik moest bij de eerste vaccinatie ook huilen hoor! Verder lekker veel knuffelen vandaag.
veel gezondheid voor de zieken!

Ik ben een beetje afwezig maar jullie merken later wel waarom.
Beterschap voor de zieken!!

Super schattig Fiona!

Hier is dochter ook al een aantal dagen aan het snotteren maar ze voelt zich goed. Ze heeft mij wel aangestoken, dat is wel jammer. En man kwam vanmorgen ook beneden met goh ik heb geloof ik ook iets onder de leden.

O spannend Wester een cliffhanger...
Nou WP, wanneer haal je ons uit de spanning?

Ik heb luizen stress. Peuter klaagde over jeuk op z'n hoofd. Ging kijken en zag zwarte stipjes. Google leert mij dat dit luizenpoep kan zijn. Heb direct een assy luizenkam gehaald maar kan niks vonden
Nou gaat het kammen ook niet geweldig en wordt peuter er nogal driftig van. Dus vanavond als man er is weer even proberen... Iemand nog tips voor succesvol luizenkammen bij peuter met vlassig haar?
Hiii allemaal

Sorry poosje afwezig geweest ivm herkenning op het forum tenminste dat vermoeden had ik.
Heb even wat weken overheen laten gaan voor de zekerheid.

Vanaf nu weer online 😊

Voor wie wil weten wie ik was doe maar PB.

Teckel zal toch niet die luizen, brrr kan me als kind nog heugen die stink shampoo bah

Sneeuwbal hoe is het gegaan bij het Cb?

Poeh envelop geen idee ik ben zo niet crea bea te erg maar ik laat man de traktaties maken die vindt het nog leuk ook 😊

Pip , het is echt nog niet ove rmet dat gesnot , lees en hoor niet anders.

Aardbei, klinkt al redelijk ok als je zondag bent geweest , hopelijk niet zo een ellende als bij teckel.

Hier gaat alles weer goed , vorige week allemaal buikgriep gehad , mijn hemel wat was dat erg 4 man spugen poeh
Dochter zit zo in de zeur fase, alles is zeuren heel de dag en heel veel NEE!
Catco schreef:
28-01-2020 13:34
Hiii allemaal

Sorry poosje afwezig geweest ivm herkenning op het forum tenminste dat vermoeden had ik.
Heb even wat weken overheen laten gaan voor de zekerheid.

Vanaf nu weer online 😊

Voor wie wil weten wie ik was doe maar PB.

Teckel zal toch niet die luizen, brrr kan me als kind nog heugen die stink shampoo bah

Sneeuwbal hoe is het gegaan bij het Cb?

Poeh envelop geen idee ik ben zo niet crea bea te erg maar ik laat man de traktaties maken die vindt het nog leuk ook 😊

Pip , het is echt nog niet ove rmet dat gesnot , lees en hoor niet anders.

Aardbei, klinkt al redelijk ok als je zondag bent geweest , hopelijk niet zo een ellende als bij teckel.

Hier gaat alles weer goed , vorige week allemaal buikgriep gehad , mijn hemel wat was dat erg 4 man spugen poeh
Dochter zit zo in de zeur fase, alles is zeuren heel de dag en heel veel NEE!
Pb
Oo teckel wat vervelend! Hier heeft dochter blond en stijl haar, wel veel dus als ze bij me zit inspecteer ik wel vaak haar haar en als ik een zwart pluisje zie dan schiet ik al in de stress.. Tot nu toe heb ik nog geen luis gespot.

Cacto, wat vervelend zeg allemaal buikgriep.

Vanmorgen moest ik naar het consultatiebureau voor de kinkhoest vaccinatie. Dochter vond het reuze interessant en zat er met haar neus bovenop haha.

Nu ligt ze op de bank een dutje te doen, ze is nog steeds snotterig en best wel vermoeid aan het einde van de dag.
Teckel krijg je pb niet binnen zal je zo een pb sturen

Lekke rustig pip als ze nog even dutje op de bank doet.
Hoor dat vaker van mensen maar serieus de dag dat mij dochter in slaap valt op de bank zal nooit gebeuren, die zit geen seconde stil, geeft zich echt niet over aan slaap.

Moet zo vaak lachen om die filmpjes dat kinderen die op de gekste plekken in slaap vallen , aan tafel op de wc dan denk ik hoe dan ?
Catco schreef:
28-01-2020 14:42
Teckel krijg je pb niet binnen zal je zo een pb sturen

Lekke rustig pip als ze nog even dutje op de bank doet.
Hoor dat vaker van mensen maar serieus de dag dat mij dochter in slaap valt op de bank zal nooit gebeuren, die zit geen seconde stil, geeft zich echt niet over aan slaap.

Moet zo vaak lachen om die filmpjes dat kinderen die op de gekste plekken in slaap vallen , aan tafel op de wc dan denk ik hoe dan ?
Haha ik maak ook niet zulke kinderen en heb me dat dus ook al vaak afgevraagd. :hyper:
Net zelf een lekker dutje gedaan en zo peuter wakker maken.

Iemand een idee of ze bij action (of elders maar niet te duur) van die kleine ronde cent vormige magneten verkopen?
Heel bijzonder vind ik dat die slapende kinderen die in hun bord spaghetti vallen , wel vermakelijk haha

Nog niet zien liggen bij de Action.

Kan iemand ook even de lente aanzetten ? ik ben het beu dat binnen zitten.
kinderen zijn niet te genieten , het is of koud , nat of ze worden omver geblazen door de wind.
Heb ze gevonden op hema.nl.
Maar heb nu een ander idee. Hopelijk heeft man nog eea bewaard zodat ik peuter zo direct heel blij kan maken met een diy hengelspel.
Je kan het hengelspel ook maken met nietjes of paperclips ;-)

@WP: beter heb je goed nieuws (en is het wat ik stiekem al hoop dat het is)

@in slaap vallen boven eten: hier een keer met pizza in haar mond boven een bord spaghetti. Altijd foto's maken!! Ooit gaan ze afstuderen, trouwen of kan je ze zomaar om een andere reden nodig hebben :whistle:

@luizen: gelukkig nog geen ervaring, zelf ook nooit gehad :yes:
maartje2016 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 15:19
13.49% gewijzigd
haha maartje jij bent scherp :)

Serieus maartje Heldin dat je de foto hebt gemaakt geweldig :rofl:
Ik vond het al zo jammer, dus blij dat je er nog bent!
Ahh leuk om te horen. :-*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven