Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte teckel!

Hier lijkt kind weer een beetje aan de beterende hand gelukkig.
Aah teckel hang in there!!

Meerijdplankje wilde hij inderdaad niet op staan of na klein stukje eraf gaan. Vooral in de winkels is het lastig. Komende periode anders maar niet naar de winkels gaan met 2 kinderen of alleen als man/oma mee kan :)

DraagZak wil ik nog proberen in combi met buggy, maar vond de draagzak bij oudste ook niet heel fijn inderdaad.
budgy86 schreef:
20-11-2019 11:53
Aah teckel hang in there!!

Meerijdplankje wilde hij inderdaad niet op staan of na klein stukje eraf gaan. Vooral in de winkels is het lastig. Komende periode anders maar niet naar de winkels gaan met 2 kinderen of alleen als man/oma mee kan :)

DraagZak wil ik nog proberen in combi met buggy, maar vond de draagzak bij oudste ook niet heel fijn inderdaad.
Hier heb ik oudste soms in de draagzak ipv jongste.
Even een knuffel voor Teckeltje :hug: Geen advies, maar praat er alsjeblieft met je man over (of met iemand anders). Alleen al praten kan opluchten.

Ik lees (half) met jullie mee maar ik heb het zo druk, gekkenhuis hier. Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd om te forummen.
Due-scimmie schreef:
20-11-2019 12:47
Hier heb ik oudste soms in de draagzak ipv jongste.
Dat bedacht ik me net ook, oudste vond het eigenlijk nooit leuk, maar misschien kan ik hem nu wel rugdragen. Bedankt voor de tips, het zal uiteindelijk wel los lopen en we gaan gewoon kijken wat het makkelijkste gaat :)
Ohh Teckel wat rot dat jij je zo voelt, ik hoop echt dat je door naar HA of poh te gaan wat meer lucht krijgt :hug:
Fijn Wester!

Ik heb dochter net opgehaald van de opvang. Ze heeft daar 2x achter elkaar gespuugd en nog een keer in de auto. Nu ligt ze als een zielig vogeltje op me. Schoonouders kunnen gelukkig morgen komen als het nodig is.
Zo. Dat is weer achter de rug, kind ziek en slecht slapen en maandagavond had ik een raadsvergadering tot 11 uur, gisteren een werkdiner van 6 tot 10 en vanochtend op papadag moest ik ook om 8 uur vergaderen. Nu even bijkomen.
Wat zielig Pip. Ze heeft het wel veel te pakken lijkt het?

Ik heb een fijne dag gehad op werk maar ben wel heel erg moe. Man ging weg zodra ik thuis kwam en kon met de kids eten (hij had wel gekookt gelukkig) en ze naar bed doen. Heftig vind ik dat
Volgende week moet ik het de hele week doen omdat hij dan moet werken in de avond en nacht. Blegh.
Ja de afgelopen weken zijn we aan het kwakkelen. Ze voelde zich nu wel heel beroerd, heeft nog gespuugd in bed net. Hoop dat ze verder een goede nacht maakt.

Ah pittig teckel, over twee weken gaat man een week weg voor werk. Dat vind ik ook altijd pittig, ze gaat wel een weekend naar opa en oma.
Owja dat vind ik ook enorm pittig, als het meerdere dagen is, ga ik ook altijd naar m’n ouders. Of vraag m’n moeder of ze bij ons komt logeren oid.
Lasvegas-84 schreef:
20-11-2019 20:51
Owja dat vind ik ook enorm pittig, als het meerdere dagen is, ga ik ook altijd naar m’n ouders. Of vraag m’n moeder of ze bij ons komt logeren oid.
Wow. Ik wou dat ik dat had. Niet flauw bedoeld.
Lasvegas-84 schreef:
20-11-2019 20:51
Ja als het in een weekend valt doe ik dat idd ook. Doordeweeks krijg ik dat niet georganiseerd. Nu is het dus van maandag tot en met vrijdag. Zie er echt als een berg tegenop. En het is nog een terugkerend fenomeen ook.
Teckeltje88 schreef:
20-11-2019 21:05
Ja als het in een weekend valt doe ik dat idd ook. Doordeweeks krijg ik dat niet georganiseerd. Nu is het dus van maandag tot en met vrijdag. Zie er echt als een berg tegenop. En het is nog een terugkerend fenomeen ook.
Een broer? Neef? Vriendin?

Al is het maar voor een avondje? Bij mijn broer werkt het altijd dat hij ook een maaltijd krijgt.

(Uiteindelijk wordt het beter, dat beloof ik je :hug: )
Dat lijkt me ook pittig hoor, als vriend een langere tijd weg is.

Mijn vriend moet wel eens overwerken (sinds we peuter hebben, doet hij dit veel minder gelukkig.) En dan komt hij vaak pas thuis als zoon op bed ligt.

Met 2 kinderen lijkt me dat extra zwaar.

En als het lukt, inderdaad even langs ouders/schoonouders of zoiets. Dat doe ik ook wel eens op vrije dagen als zoon een dwarse bui heeft :-P
Dan is hij blij om opa en oma te zien, gaat lief spelen en ik kan dan ook even rustig zitten.
Ja dat doe ik idd ook sneeuwbal. Maar zowel schoonouders als mijn ouders en m'n schoonzus wonen op minimaal 45 min rijden zonder file. Zwager woont in buitenland. Ik ben alleen. Kan nog wel een vriendin te eten vragen idd, das een goeie. Het eten is wel al voorbereid voor volgende week. Ligt nog eea in de vriezer dus hoef ik alleen op te warmen dat scheelt. Het gaat vanzelf voorbij.
Baby heeft vannacht eindelijk weer gewoon geslapen. Geen uren wakker. Ik voel me daar echt een heel stuk beter door.
Jij was er vroeg bij sneeuwbal!

Ja dat doe ik ook weleens, naar een vriendin of juist in de ochtend naar een indoor speeltuin zodat ze zich even helemaal uitleven.

Hier was ik om vier uur zelf wakker geworden en kon toen niet meer slapen. Dochter werd iets na zessen wakker maar voelt zich nog niet lekker, opa en oma komen straks zodat wij kunnen werken en morgen ben ik vrij.
Pip wat sneu zeg van je dochter zeg, gelukkig heb je hulp ingeschakeld 😊

Sneeuwbal jeetje zeg jij was er indd vroeg bij.

Teckel , als ik in de buurt had gewoond had ik je komen helpen meiss.
Dat wordt een pittig weekje, en zo jammer dat je geen familie dichtbij hebt wonen die even kunnen helpen.
Ik hoop dat iedereen meewerkt en het snel voorbij is.
Wel goed dat je qua eten al voorbereiding hebt dat scheelt.

Hier vannacht werd odchter 0400 wakker , niet te troosten heb haar bij ons in bed genomen en heeft tot 0500 lopen woelen, half 6 ging de wekker.
Ze heeft nog geslapen tot half 8 hoor ik net.
Ik heb vergadering nu , maar mijn ogen doen moeilijk pffft.

Wij hebben hier nog steeds de duo wagen , ben er zo blij mee, dochter loopt wel steeds vaker hele stukken door de stad maar is fijn achter de hand te hebben en als ze moe wordt gaat ze er gelukkig zonde rmorren inzitten.
In de supermarkt deed ik babay in de maxicosi in de winkelkar en dochter in het zitje, nu zit dochter in de winkelwagen en zoon in het zitje 😊
Westerpaviljoen schreef:
20-11-2019 20:55
Wow. Ik wou dat ik dat had. Niet flauw bedoeld.
Snap ik hoor! Ik besef wel dat wij het enorm getroffen hebben wat dat betreft. :)

Owja: de 2 ochtenden dat ze langer sliep, waren uitzonderingen.. Vanochtend was het weer 5:00. :"-(
Het is even druk hier waardoor ik geen tijd/zin heb overal op te reageren maar Teckel voor jou even speciaal een knuffel en een schop onder je kont. Je moet dit gevoel niet negeren! Er is al veel goeds gezegd en ik ben het er helemaal mee eens dat er niks zo krachtig (en lastig) is als toegeven dat je je neerslachtig voelt en het even niet zo gaat als je wilt. De enige die er wat aan kan doen ben je zelf en ik hoop ook echt dat je die stap neemt.
Tegenwoordig heeft één op de zeven personen last van burnout klachten, verschrikkelijk he zoveel! Maar dat betekent dat je niet alleen bent en ook al voelt het nu niet zo, er zijn echt goede handvaten waardoor je je een stuk beter kan voelen.

Hier kan de duowagen inmiddels de deur uit omdat dochter het plankje nu wel volledig accepteert. Ook al hebben we er maar een 6mnd effectief gebruik van gemaakt het was echt de beste aankoop ooit. Gewoon via mp en hij gaat nu voor hetzelfde bedrag weer online :-D
Zal mp in de gaten houden voor een duo wagen :)

Vegas, is vast de vloek van het forum weer, heb ik getypt dat peuterzoon weer doorslaapt, is hij sindsdien weer wakker tussen 3-4u....en wil dan ook ineens een papfles drinken en bij ons in bed... zucht (misschien helpt het als je gewoon savonds gaat eten)
Teckel, er is al heel veel goeds gezegd, ik wil je alleen maar een dikke knuffel geven.
Ik vind die ene avond in de week alleen al behoorlijk heftig, terwijl het eigenlijk prima verloopt. Ik kan altijd uitkijken naar 19.30, wanneer beide meiden in bed liggen en ik kan uitpuffen op de bank..
Half januari ben ik een weekend alleen met de meisjes en dan ga ik denk ik mijn moeder en zusje lastig vallen ( die dan ook alleen zijn, want de mannen gaan samen naar London). Ik kom soms een paar handen tekort..

@ meerijplankje, dochter vindt het een grappig ding, maar is er na een paar honderd meter wel op uitgekeken. Soms blijft ze er wat langer op staan, maar ze ziet het vooral als leuk speelgoed voor onderweg.. Erop, eraf, erop, eraf en dan vooral dat plankje weer weg willen klappen. Doodvermoeiend, dus ik heb een tweelingbuggy aangeschaft, van maxicosi ( de danafor2)
De autostoel kan ik daarop vastklikken en oudste kan in het buggygedeelte ernaast zitten. Super handig, niet zo duur als een echte tweelingkinderwagen en als ze straks beiden groter zijn, verkoop ik de buggy weer op marktplaats.
Ik ben gewoon heel erg gek op mijn Joolz Day2 en wilde deze niet inruilen voor een echte duokinderwagen.

@Budgy, van harte!
Wou dat we dichter bij elkaar woonde Teckeltje! Was echt fijn geweest voor onze zoontjes en de kleintjes.
Balen dat je ouders en schoonouders zo'n stuk rijden wonen, teckel. Dan ga je niet even voor de koffie.
Wel fijn dat baby goed had geslapen!

Ik was zeker wel vroeg, nachtelijke fles voor de baby. Maar heb wel goed geslapen want het was 1 fles en geen 2 flessen in de nacht! :-D en daarna weer slapen.

Veel van jullie waren ook vroeg zo te lezen, succes vandaag!
Bij deze ook sterkte teckel

Ben trouwens zelf ook een klein beetje neerslachtig door mijn eigen gedachten merk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven