Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
zaterdag 15 december 2018 om 18:43
Haha, Fiona, peuter hier denkt soms nog zomaar iets in de gang te vinden aan cadeautjes oid. En wij hebben er eigenlijk bar weinig aandacht aan besteed.
En ik vond het vanaf 2 jaar ook echt leuker worden. Wat dan weer een hele lange weg lijkt voor onze baby
Maar met een tweede baby ben je wel weer makkelijker, dus dat scheelt.
En ik vond het vanaf 2 jaar ook echt leuker worden. Wat dan weer een hele lange weg lijkt voor onze baby
zaterdag 15 december 2018 om 19:20
Ik vond de babytijd heel leuk
peuter was een hele koddige baby en een bruut van een dreumes. We willen ook heel graag een versche baby maar wachten op een nieuw huis.
Peuter wilde nog een paar keer zijn schoen zetten maar dat zwakte af. Nu ziet hij nog wel cadeautjes overal maar verbond dat vandaag ook weer aan jarig zijn. Hij zit al hardcore in de kerstliederen. En zingt ze ook de hele dag door
Vandaag hebben we een boom neergezet en peuter begon er als een malloot aan te rukken
Echt harde rukken aan de takken
Dat was wel even onhandig. In de winkel had ie ook nog eens de duurste kerstbal van de zaak uitgekozen (€26,95) voor. een. kerstbal. Gelukkig liet ie zich nog afleiden. Wat was ik blij dat die boom stond
Peuter wilde nog een paar keer zijn schoen zetten maar dat zwakte af. Nu ziet hij nog wel cadeautjes overal maar verbond dat vandaag ook weer aan jarig zijn. Hij zit al hardcore in de kerstliederen. En zingt ze ook de hele dag door
Vandaag hebben we een boom neergezet en peuter begon er als een malloot aan te rukken
zaterdag 15 december 2018 om 19:34
Hou op schei uit! Hier worden ook de hele dag door nog sinterklaas liedjes gezongen. Ze hoorde net wat buiten en papa moest mee naar de deur om te kijken of zwarte piet cadeautjes had weg gelegd.. We proberen idd ook uit te leggen dat hij weer weg is haha, en kerstliedjes zingen jafiona2018 schreef: ↑15-12-2018 12:37
Is het bij jullie peuters al doorgedrongen dat Sinterklaas weer terug is naar Spanje? We vermijden het onderwerp maar elke dag begint dochter weer uit zichzelf Sinterklaasliedjes te zingen of ze vertelt dat ze een handje heeft gekregen van Sinterklaas. Ik probeer haar uit te leggen dat Sinterklaas weer in Spanje is en ik zing kerstliedjes met haar, maar blijkbaar heeft het Sinterklaasfeest een grote indruk gemaakt.
zaterdag 15 december 2018 om 19:36
Hier wordt de kerstman steenvast sinterklaas genoemd. Ook wij hebben er niet zoveel aangedaan. Wel zingt hij nog graag van tripe trap haha.
Babyperiode was best zwaar, hij sliep heel slecht en ook drinken was een behoorlijke strijdt. (Vanaf zijn geboorte al)
Vanaf zijn 1e jaar begon hij steeds beter te slapen en ook eten en drinken ging goed. Alleen kwamen toen de ziekenhuisopnames. Eigenlijk nu nog steeds zo, maar uiteraard kan hij n u steeds meer, wat ik erg gezellig leuk vind.
Kan alleen niet wachten tot we straks ons andere wondertje in onze armen mogen hebben. Hopelijk slaapt en eet deze wat makkelijker.
Babyperiode was best zwaar, hij sliep heel slecht en ook drinken was een behoorlijke strijdt. (Vanaf zijn geboorte al)
Vanaf zijn 1e jaar begon hij steeds beter te slapen en ook eten en drinken ging goed. Alleen kwamen toen de ziekenhuisopnames. Eigenlijk nu nog steeds zo, maar uiteraard kan hij n u steeds meer, wat ik erg gezellig leuk vind.
Kan alleen niet wachten tot we straks ons andere wondertje in onze armen mogen hebben. Hopelijk slaapt en eet deze wat makkelijker.
zaterdag 15 december 2018 om 19:42
De eerste 4 maanden was dochter een voorbeeldige baby. Sliep en dronk alleen maar. Daarna begon de ellende van slapeloze nachten en hazeslaapjes overdag. Periode rond 1 jaar vond ik heel pittig. Veel huilen omdat ze meer wilde dan kon.
Vanaf 2 jaar vind ik het echt makkelijker en ging ze ook beter slapen. Helaas heeft ze nog steeds extreem weinig slaap nodig (ik helaas wel
) of verzet ze zich ertegen. We maken overdag vaak een autoritje rond lunch tijd zodat ze even een kort slaapje doet. In bed weigert ze maar eigenlijk redt ze het nog niet (tja moet je sochtends langer slapen...).
Vanaf 2 jaar vind ik het echt makkelijker en ging ze ook beter slapen. Helaas heeft ze nog steeds extreem weinig slaap nodig (ik helaas wel
zaterdag 15 december 2018 om 20:17
Heel herkenbaar Pavo. Wat vervelend dat je dochter nog steeds zo slecht slaapt. Heeft ze nooit overdag in haar bed kunnen slapen?
Hier was dochter ook een voorbeeldige baby tot een maand of 5-6. We gingen verhuizen en opeens sliep ze niet meer. Ze huilde echt elke 45 minuten de hele nacht lang. Wat heb ik vaak huilend naast haar gezeten.. Sinds ze 2 is slaapt ze meestal het klokje rond. En nu ben ik weer zwanger, wat doen we onszelf aan..
Dochter zegt hier de hele dag 'Mama paardenvoetjes zingen?' De kerstliedjes vindt ze lang niet zo leuk.
Hier was dochter ook een voorbeeldige baby tot een maand of 5-6. We gingen verhuizen en opeens sliep ze niet meer. Ze huilde echt elke 45 minuten de hele nacht lang. Wat heb ik vaak huilend naast haar gezeten.. Sinds ze 2 is slaapt ze meestal het klokje rond. En nu ben ik weer zwanger, wat doen we onszelf aan..
Dochter zegt hier de hele dag 'Mama paardenvoetjes zingen?' De kerstliedjes vindt ze lang niet zo leuk.
zaterdag 15 december 2018 om 20:24
Haha echt he. Maar de volgende baby slaapt vast beter, heusfiona2018 schreef: ↑15-12-2018 20:17Heel herkenbaar Pavo. Wat vervelend dat je dochter nog steeds zo slecht slaapt. Heeft ze nooit overdag in haar bed kunnen slapen?
Hier was dochter ook een voorbeeldige baby tot een maand of 5-6. We gingen verhuizen en opeens sliep ze niet meer. Ze huilde echt elke 45 minuten de hele nacht lang. Wat heb ik vaak huilend naast haar gezeten.. Sinds ze 2 is slaapt ze meestal het klokje rond. En nu ben ik weer zwanger, wat doen we onszelf aan..![]()
Ze sliep overdag wel in bed maar vaak pas na veel gedoe en dan vervolgens maar 1 cyclus van 40 min. Terwijl ze overduidelijk zo moe was. En altijd vroeg wakker (5-6 uur).
Klokje rond is fijn! Hebben wij maar paar keer gehad haha. Ze maakt gewoon zulke korte nachten, maar slaapt nu meestal wel door hoor. Wij liggen zelf vaak om 21.30 uur op bed, gezellig hoor
Hier is zie ginds komt de stoomboot en zwarte piet ging uit fietsen favoriet
pavo07 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 20:26
8.05% gewijzigd
zaterdag 15 december 2018 om 20:25
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
Onze peuter was een heerlijke baby, maar ik vind dit wel een veel gemakkelijkere leeftijd. We zijn net 3 uur op een verjaardag geweest en al die tijd heeft hij heerlijk gespeeld, gekletst en gegeten. En konden wij dus ook lekker rustig bijkletsen en een wijntje drinken. Dat vind ik wel zo’n mooi voorbeeld van hoeveel relaxter het is met een peuter dan met een baby...! Hier komt er geen baby meer, dus ik heb ook wel heel bewust afscheid genomen van de babytijd en geniet volop van deze periode (nu hij nog niet naar school hoeft!)
Onze peuter was een heerlijke baby, maar ik vind dit wel een veel gemakkelijkere leeftijd. We zijn net 3 uur op een verjaardag geweest en al die tijd heeft hij heerlijk gespeeld, gekletst en gegeten. En konden wij dus ook lekker rustig bijkletsen en een wijntje drinken. Dat vind ik wel zo’n mooi voorbeeld van hoeveel relaxter het is met een peuter dan met een baby...! Hier komt er geen baby meer, dus ik heb ook wel heel bewust afscheid genomen van de babytijd en geniet volop van deze periode (nu hij nog niet naar school hoeft!)
zondag 16 december 2018 om 04:56
zondag 16 december 2018 om 08:08
Hier ook een dun laagje sneeuw. Mijn man kwam uit de nachtdienst en is direct met dochter naar buiten gegaan om te spelen in de sneeuw. Hoewel ze het vorig jaar ook al heeft meegemaakt vond ze het toch erg spannend, ze durfde de sneeuw niet echt aan te raken.
Ze hebben twee mini sneeuwpopjes gemaakt, misschien is dat nog een optie Pavo
Ze hebben twee mini sneeuwpopjes gemaakt, misschien is dat nog een optie Pavo
maandag 17 december 2018 om 09:07
Even klagen
Anderen zouden er voor teken hoor maar ik heb nu 3 nachten niet geslapen (normaal slaapt ie prima) en zakelijk is het pleuris druk. Ik ben vannacht maar op de koude bank gaan liggen. Peuter wordt om 00.00 wakker en er is dan íets. En daarna nog íets. En als je denkt dat alle íetsen verwerkt zijn, komt er weer íets.
Hij hoest als een zeehond en er loopt snot uit. Als dat weg is gaan we kijken of het middagslaapje er misschien uit moet. Peuter lijkt overdag nergens last van te hebben. Ik stak net bijna i.p.v. een stekker de sleutels in mijn andere hand in het stopcontact
Hij hoest als een zeehond en er loopt snot uit. Als dat weg is gaan we kijken of het middagslaapje er misschien uit moet. Peuter lijkt overdag nergens last van te hebben. Ik stak net bijna i.p.v. een stekker de sleutels in mijn andere hand in het stopcontact
maandag 17 december 2018 om 10:28
Sterkte Glitter, ik weet helaas hoe je je voelt. Dochter slaapt al sinds de hete zomer met een rietjesbeker water in haar bed en gister leek me een goede dag om die weg te halen (ze lekt steeds door de laatste tijd). Veel gehuil dus om half 11, omdat ze dorst had. Ze is strontverkouden en heeft ook zo'n nare hoest dus misschien was het niet de beste nacht om dat te proberen. Het was half 3 tegen de tijd dat ze weer sliep en om half 7 was ze weer wakker
maandag 17 december 2018 om 10:46
Maar je bent toch zwanger? Kan man dan niet op de bank liggen? Want dit ga je toch geen dagen (of erger: weken) volhouden?
@hier: we zijn vanmorgen eindelijk weer eens wakker geworden van de wekker. Ik was helemaal vergeten hoe die klonk
maandag 17 december 2018 om 11:25
Ach dat amper slapen hou ik al bijna 2 jaar volMaartje2016 schreef: ↑17-12-2018 10:46Maar je bent toch zwanger? Kan man dan niet op de bank liggen? Want dit ga je toch geen dagen (of erger: weken) volhouden?
maandag 17 december 2018 om 11:32
Oh, maar ik heb het niet over het slapen zelf (of het gebrek aan slaap