Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
1-Aapje schreef:
17-12-2018 11:25
Ach dat amper slapen hou ik al bijna 2 jaar vol ;-). En ik zit in ziektewet dus kan overdag rusten momenteel.
en je hebt BI. Op het bed hoor!

Hier ook herkenbaar de "ietsen " erg vermoeiend... 😴😴
Hier momenteel even opgenomen in het ziekenhuis uit voorzorg. Zijn alvast gestart met weeënremmers en longrijpingsspuitjes voor de zekerheid.
snowgirl1 schreef:
17-12-2018 14:12
Hier momenteel even opgenomen in het ziekenhuis uit voorzorg. Zijn alvast gestart met weeënremmers en longrijpingsspuitjes voor de zekerheid.
o_o

Is dat niet een week of 11 te vroeg?

Spreek die kleine maar even heul streng toe dat hij in elk geval tot 2019 binnen moet blijven!

:hug:
Ja 10 weken te vroeg Maartje. Of althans als je tot 40 weken rekent dus 7 7 weken is natuurlijk ook goed.

Tja meneertje is een beetje eigenwijs en ivm vorige zwangerschap houden ze me voor de zeker even hier.
Oh nee snowgirl, dat is niet goed! Wat is de reden dat je bent opgenomen? Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden, helemaal na de vorige zwangerschap. :hug:
snowgirl1 schreef:
17-12-2018 14:12

o_o Wat schrikken!

Spreekt even baby toe: blijf jij eens even lekker zitten Sneeuwvlokje! Je maakt je ouders ongerust. Maak geen haast, dat komt later wel.
Jullie bedankt voor de knuffels na het zeuren :) Ik heb echt een langzame dag met veel ‘ah kut’ momentjes. Gelukkig ben ik verzekerd tegen schade & verlies :flag:
GlitterCupcake schreef:
17-12-2018 14:51
o_o Wat schrikken!

Spreekt even baby toe: blijf jij eens even lekker zitten Sneeuwvlokje! Je maakt je ouders ongerust. Maak geen haast, dat komt later wel.
Haha glitter, zal het hem zeggen
Ow nee Snowgirl1. Hopelijk blijft hij nog even zitten tot het nieuwe jaar.
:sigh: Wat een nacht. Het begon al dat hij 2 hapjes pasta wilde en zijn banaan alleen wilde pellen, niet consumeren.

03.00
Peuter: Ik wil spelen!
Wij: prima! We zijn als sinds 11.00 met je bezig!
Peuter: op de bank zitten!
Wij: ga je gang!
Peuter: ik zit op de bank!
Wij: leuk voor je!
Peuter: Zzzz...
Wij: :-[

En we worden net pas wakker. Peuter op de bank met een dekentje.
Zoon vond 3 uur ook een perfect tijdstip om naar beneden te willen. Uiteindelijk weer in slaap gevallen en slaapt nog.
Wat is dat toch met snachts willen spelen :|

Zit de baby er nog in Snowgirl?
Oh sterkte Glitter en Aapje :|

Hier gelukkig wel een goede nacht gehad. Dochter lijkt weer aan de beterende hand te zijn, ze hoest niet meer zoveel gelukkig.
Phoe wat een peuterdraak heb jij af en toe glitter (moet er vaak wel om lachen)

Baby zit er nog ja, wel overgebracht naar het academisch ziekenhuis vannacht. Het bleef toch wat onrustig allemaal en baarmoederhals ging toch nog iets verder verkorten. Nu infuus met weeënremmers.
GC, misschien moet je pampers op andere plekken toevoegen ;-D

Hier alleen ervaring met een wakkere baby, dat is makkelijker. We hebben het zo verdeeld dat mijn man de peuter-duty heeft. Maar peuter wordt ook nog wel eens wakker en we twijfelen erover of we een slaapzak voor hem moeten aanschaffen zodat hij niet teveel afkoelt als hij onder de deken vandaan komt. Ons huis kan nogal koud zijn. Hoe doen jullie dat?

Sterkte voor iedereen die een korte nacht heeft gehad!
Morgenstond, onze dochter (net 2) slaapt nog steeds in een slaapzak. Ze draait haar hele bed door dus ik denk dat ze zichzelf ook onder het dekbed vandaan zal wurmen. Het is ook altijd erg koud in haar kamer en met een slaapzak vind ik haar temperatuur wat makkelijker te reguleren.

Snowgirl, veel sterkte :hug: Ik hoop dat de kleine lekker blijft zitten. Hopelijk wordt er goed voor je gezorgd.
Hier ligt zoon in pyjama onder een dekbed, het draaien is gestopt sinds hij in een groot bed ligt. Sterker, hij blijft nu zo goed liggen dat hij er pas uit komt als je in zijn kamer staat nadat hij je heeft geroepen om te komen :proud:. Wel hebben we de verwarming een stukje open.

Man heeft hier ook peuter-duty, maar waarschijnlijk gaan we het in de vakantie omgooien. Dochter slaapt nu steeds vaker het tweede deel van de nacht bij ons, maar probeert ook mijn tepels te vermalen met haar tanden, en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Oplossing is dus dochter in de nacht fles gaan laten geven door man en dan krijg ik automatisch de peuter :yes:

De kinderen en ik hebben vandaag wel opeens de 2e dag op rij uitgeslapen: allemaal pas om 8 uur wakker :-D
Mijn oudste peuter slaapt in zijn ondergoed onder een dekbed. Ik heb hem geleerd hoe hij het dekbed over zich heen kan trekken als hij het koud heeft.

Mijn jongste peuter slaapt sinds kort in zijn romper onder een dekbed. Toen hij nog een slaapzak had ging hij zijn hele bed nog door maar nu met het dekbed blijft hij keurig liggen.

Als het nog kouder wordt doe ik ze een pyjama aan maar lijkt vooralsnog niet nodig.
Morgenstond_ schreef:
18-12-2018 09:32
GC, misschien moet je pampers op andere plekken toevoegen ;-D

Hier alleen ervaring met een wakkere baby, dat is makkelijker. We hebben het zo verdeeld dat mijn man de peuter-duty heeft. Maar peuter wordt ook nog wel eens wakker en we twijfelen erover of we een slaapzak voor hem moeten aanschaffen zodat hij niet teveel afkoelt als hij onder de deken vandaan komt. Ons huis kan nogal koud zijn. Hoe doen jullie dat?

Sterkte voor iedereen die een korte nacht heeft gehad!

Ik denk dat dat niet mag :-P)

Hier wil peuter niks eten. Jaaa een plakje kaas. Plakje kaas kan altijd :lol:
Hier ligt peuter onder een wollen peuterdekbed en als we naar bed gaan gooien we het dekbed er nog eens overheen. Verder draagt hij een pyama van Next en een hemd van wol.
Zoon hier heeft net een week op cracottes met pindakaas geleefd :bonk:
GlitterCupcake schreef:
18-12-2018 14:06
Hier ligt peuter onder een wollen peuterdekbed en als we naar bed gaan gooien we het dekbed er nog eens overheen. Verder draagt hij een pyama van Next en een hemd van wol.
O_O

Wauw :mrgreen:
Nijntje* schreef:
18-12-2018 14:41
O_O

Wauw :mrgreen:

Wat? :-$
Hier een romper of t-shirt en pyjama en dan onder zn dekbed. Ik moet er wegens mn zwangerschap tig keer uit om te plassen en check dan of hij nog onder zijn dekbed ligt.
Hoe gaat het Snowgirl? Baby nog binnenboord? Weet je eigenlijk waarom deze en de tweeling zo vroeg naar buiten komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven