Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
maandag 17 december 2018 om 14:16
Is dat niet een week of 11 te vroeg?
Spreek die kleine maar even heul streng toe dat hij in elk geval tot 2019 binnen moet blijven!
maandag 17 december 2018 om 14:51
Spreekt even baby toe: blijf jij eens even lekker zitten Sneeuwvlokje! Je maakt je ouders ongerust. Maak geen haast, dat komt later wel.
maandag 17 december 2018 om 15:19
Haha glitter, zal het hem zeggenGlitterCupcake schreef: ↑17-12-2018 14:51Wat schrikken!
Spreekt even baby toe: blijf jij eens even lekker zitten Sneeuwvlokje! Je maakt je ouders ongerust. Maak geen haast, dat komt later wel.
dinsdag 18 december 2018 om 06:38
03.00
Peuter: Ik wil spelen!
Wij: prima! We zijn als sinds 11.00 met je bezig!
Peuter: op de bank zitten!
Wij: ga je gang!
Peuter: ik zit op de bank!
Wij: leuk voor je!
Peuter: Zzzz...
Wij:
En we worden net pas wakker. Peuter op de bank met een dekentje.
dinsdag 18 december 2018 om 09:12
dinsdag 18 december 2018 om 09:32
GC, misschien moet je pampers op andere plekken toevoegen 
Hier alleen ervaring met een wakkere baby, dat is makkelijker. We hebben het zo verdeeld dat mijn man de peuter-duty heeft. Maar peuter wordt ook nog wel eens wakker en we twijfelen erover of we een slaapzak voor hem moeten aanschaffen zodat hij niet teveel afkoelt als hij onder de deken vandaan komt. Ons huis kan nogal koud zijn. Hoe doen jullie dat?
Sterkte voor iedereen die een korte nacht heeft gehad!
Hier alleen ervaring met een wakkere baby, dat is makkelijker. We hebben het zo verdeeld dat mijn man de peuter-duty heeft. Maar peuter wordt ook nog wel eens wakker en we twijfelen erover of we een slaapzak voor hem moeten aanschaffen zodat hij niet teveel afkoelt als hij onder de deken vandaan komt. Ons huis kan nogal koud zijn. Hoe doen jullie dat?
dinsdag 18 december 2018 om 10:30
Morgenstond, onze dochter (net 2) slaapt nog steeds in een slaapzak. Ze draait haar hele bed door dus ik denk dat ze zichzelf ook onder het dekbed vandaan zal wurmen. Het is ook altijd erg koud in haar kamer en met een slaapzak vind ik haar temperatuur wat makkelijker te reguleren.
Snowgirl, veel sterkte
Ik hoop dat de kleine lekker blijft zitten. Hopelijk wordt er goed voor je gezorgd.
Snowgirl, veel sterkte
dinsdag 18 december 2018 om 11:24
Hier ligt zoon in pyjama onder een dekbed, het draaien is gestopt sinds hij in een groot bed ligt. Sterker, hij blijft nu zo goed liggen dat hij er pas uit komt als je in zijn kamer staat nadat hij je heeft geroepen om te komen
. Wel hebben we de verwarming een stukje open.
Man heeft hier ook peuter-duty, maar waarschijnlijk gaan we het in de vakantie omgooien. Dochter slaapt nu steeds vaker het tweede deel van de nacht bij ons, maar probeert ook mijn tepels te vermalen met haar tanden, en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Oplossing is dus dochter in de nacht fles gaan laten geven door man en dan krijg ik automatisch de peuter
De kinderen en ik hebben vandaag wel opeens de 2e dag op rij uitgeslapen: allemaal pas om 8 uur wakker
Man heeft hier ook peuter-duty, maar waarschijnlijk gaan we het in de vakantie omgooien. Dochter slaapt nu steeds vaker het tweede deel van de nacht bij ons, maar probeert ook mijn tepels te vermalen met haar tanden, en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Oplossing is dus dochter in de nacht fles gaan laten geven door man en dan krijg ik automatisch de peuter
De kinderen en ik hebben vandaag wel opeens de 2e dag op rij uitgeslapen: allemaal pas om 8 uur wakker
dinsdag 18 december 2018 om 13:09
Mijn oudste peuter slaapt in zijn ondergoed onder een dekbed. Ik heb hem geleerd hoe hij het dekbed over zich heen kan trekken als hij het koud heeft.
Mijn jongste peuter slaapt sinds kort in zijn romper onder een dekbed. Toen hij nog een slaapzak had ging hij zijn hele bed nog door maar nu met het dekbed blijft hij keurig liggen.
Als het nog kouder wordt doe ik ze een pyjama aan maar lijkt vooralsnog niet nodig.
Mijn jongste peuter slaapt sinds kort in zijn romper onder een dekbed. Toen hij nog een slaapzak had ging hij zijn hele bed nog door maar nu met het dekbed blijft hij keurig liggen.
Als het nog kouder wordt doe ik ze een pyjama aan maar lijkt vooralsnog niet nodig.
dinsdag 18 december 2018 om 14:03
Morgenstond_ schreef: ↑18-12-2018 09:32GC, misschien moet je pampers op andere plekken toevoegen
Ik denk dat dat niet mag
Hier wil peuter niks eten. Jaaa een plakje kaas. Plakje kaas kan altijd
dinsdag 18 december 2018 om 14:41
GlitterCupcake schreef: ↑18-12-2018 14:06Hier ligt peuter onder een wollen peuterdekbed en als we naar bed gaan gooien we het dekbed er nog eens overheen. Verder draagt hij een pyama van Next en een hemd van wol.
Wauw