Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
zaterdag 16 maart 2019 om 20:46
Ja over algemeen wel. Als oudste moe is wat moeizamer maar baby is voorbeeldig dus die eet, slaapt en poept vooral ondanks de drukke peuter die rondloopt.
zaterdag 16 maart 2019 om 20:50
Wij huren nog. In eerste instantie heb ik alleen gehuurd maar wel met oog op dat partner in zou trekken bij me en met ruimte voor zijn dochter. We willen zodra ik weer aan het werk ben zo snel.mogelijk een huis kopen in andere wijk. Deze wijk is behoorlijk tokkie en hier wil ik geen pubers op moeten voeden. Wij willen een huis met 4 slaapkamers zodat iedereen eigen slaapkamer kan hebben als ze dat willen. Al kan ik me ook voorstellen dat onze jongens de eerste jaren zelf kiezen voor slaapkamer delen.
zaterdag 16 maart 2019 om 20:50
Ah wat balen Envelop, hopelijk wordt het bij de baby niet zo erg als bij jullie dochter. Hormoonzalf is troep inderdaad, maar gelukkig werkt het wel. Dochter heeft de eerste anderhalf jaar ook eczeem gehad en wat was ik blij met die zalf. Inmiddels lijkt ze er overheen gegroeid, hoewel ze deze week weer een grote plek had. Ze heeft het meteen weer tot bloedens toe opengekrabt. Ik hoop ook zo dat onze toekomstige baby het niet krijgt.
Sneeuwball, het kan zowel erfelijk zijn als pech. Hier leek het samen te hangen met een voedselallergie.
Glitter, spannend! Gaan jullie een bod uitbrengen?
Sneeuwball, het kan zowel erfelijk zijn als pech. Hier leek het samen te hangen met een voedselallergie.
Glitter, spannend! Gaan jullie een bod uitbrengen?
fiona2018 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 22:56
Reden: privacy
Reden: privacy
28.91% gewijzigd
zaterdag 16 maart 2019 om 21:08
@Lola-Lily Het huis voelde goed. Het is mooi (ben ik gevoelig voor) en de tuin is mooi volgroeid met mogelijkheden. Alleen.. het ligt tegenover een basisschool, kdv, huisarts, bieb, etc. Geen winkelgebied maar toch.
Heb je al eens een wollen pyama geprobeerd?
Hopelijk helpt die trainer. Hier was en is het de oplossing geweest. Onze peuters zijn tegenovergesteld. Die van ons slaapt momenteel in een dikke pyama onder een zwaar dik dekbed
Heb je al eens een wollen pyama geprobeerd?
zaterdag 16 maart 2019 om 21:13
Wij huren nu in een geweldige wijk, met alles wat je nodig hebt in de buurt en toch redelijk rustige straat. Maar we wonen 2-hoog en het huis is oud en huur. Erin getrokken tzt vanwege werk. 2 grote slaapkamers en een grote woonkamer met een duidelijke ruimte voor treinbanen etcetera.
Mocht er een derde komen past dat niet en met pubers is het te klein, hwt is mega slecht geïsoleerd en ik wil de kinderen de hele basisschool op 1 school laten doen, dus verhuizen we deze zomer naar een koopwoning in een gemeente naast onze huidige woonplaats. Huis is top en de buurt ook echt, maar wat zal ik onze huidige buurt gaan missen.
Mocht er een derde komen past dat niet en met pubers is het te klein, hwt is mega slecht geïsoleerd en ik wil de kinderen de hele basisschool op 1 school laten doen, dus verhuizen we deze zomer naar een koopwoning in een gemeente naast onze huidige woonplaats. Huis is top en de buurt ook echt, maar wat zal ik onze huidige buurt gaan missen.
zaterdag 16 maart 2019 om 21:16
@aapje, slaaptrainer werkt hiet goed met betrekking tot niet te vroeg naar ons toe komen in de ochtend. Af en toe huilt peuter 's nachts nog als hij z'n knuffel kwijt is oid. Maar het gaat allemaal zoveel makkelijker dan een jaar terug. Niet per se door die trainer trouwens.
Peuter wilde graag z'n bedhekje weg. Dat hebben we gedaan. Matras naast z'n bed gelegd. Ben benieuwd of dat nodig is!
Peuter wilde graag z'n bedhekje weg. Dat hebben we gedaan. Matras naast z'n bed gelegd. Ben benieuwd of dat nodig is!
zaterdag 16 maart 2019 om 21:18
@Fiona We gaan er nog even over nadenken en wat onderzoek doen naar de omgeving. Ik vond de omgeving vakkundig genegeerd op de foto’s. De tuin is wel mooier dan gedacht.
Van het dak moet de nokbalk en een makelaar vervangen worden. Dat is niet erg want dan kunnen we gelijk voor goede isolatie en atelierramen kiezen.
Van het dak moet de nokbalk en een makelaar vervangen worden. Dat is niet erg want dan kunnen we gelijk voor goede isolatie en atelierramen kiezen.
zaterdag 16 maart 2019 om 21:19
Ga je wat doen met dit huis van vandaag denk je?GlitterCupcake schreef: ↑16-03-2019 20:39...
Ik vroeg mij af hoe jullie eigenlijk wonen en hebben jullie gekocht/gehuurd op basis van (toekomstige) kinderen of niet?
Wij zijn vlak voor de komst van peuter verhuisd. We hadden een hele grote koopwoning-met-tuin in de Randstad en zijn een stuk kleiner gaan wonen maar in het bos en dichter bij de familie. De rust en de grote tuin hebben we voor de algehele rust gekozen. Wij werden onrustig van de stad en voor de kinderen is de ruimte geweldig.
zaterdag 16 maart 2019 om 21:22
zaterdag 16 maart 2019 om 21:28
fiona2018 schreef: ↑16-03-2019 21:22Glitter, dat klinkt nog wel te doen toch? Of is dat een hele ingrijpende klus? Bij ons moest (onverwacht, we kwamen daar pas achter toen we er al woonden) een hele zijde van het dak vervangen worden. Eigenlijk waren alleen de pannen nog goed. Omdat alle goede aannemers in de omgeving niet op korte termijn konden hebben we het zelf gedaan. Samen twee volle dagen op het dak gezeten en het voor elkaar gekregen. Sindsdien ben ik niet meer zo bang voor dat soort klussen![]()
Aapje, hier ook omgekeerde wereld. Dochter zit het liefst de hele dag onder een dekentje.
Zonder nokbalk en makelaar heb je niks om een dak op te maken
zaterdag 16 maart 2019 om 21:32
Check wel goed waarom die balken vervangen moeten worden. Aantasting door beestjes kan verder gaan bijvoorbeeld.
En komt dit uit een aanwezig bouwkundig rapport? Dan is die in opdracht van verkoper gemaakt dus blijf kritisch en laat bij twijfel in jouw opdracht een expertise / keuring uitvoeren. Als je het gaat kopen.
En komt dit uit een aanwezig bouwkundig rapport? Dan is die in opdracht van verkoper gemaakt dus blijf kritisch en laat bij twijfel in jouw opdracht een expertise / keuring uitvoeren. Als je het gaat kopen.
zaterdag 16 maart 2019 om 21:43
ShaunTheSheep schreef: ↑16-03-2019 21:32Check wel goed waarom die balken vervangen moeten worden. Aantasting door beestjes kan verder gaan bijvoorbeeld.
Die balken moeten vervangen worden vanwege rot. Er is ooit een niet ademende isolatie aangebracht in het dak wat met ophoping van vocht voor de rot heeft gezorgd. We laten zelf tijdens de eerste bezichtiging een bouwkundigrapport opmaken. Dat vinden veel mensen gek maar ik wil pas nadenken over een huis als ik alle feiten ken.
We willen denk ik wel een bod uitbrengen
zaterdag 16 maart 2019 om 21:43
Oh ik zou het ook nooit nog een keer zelf doen hoor, het kon alleen niet anders. De nok was bij ons gelukkig wel goed, ging echt om het dakbeschot en de spanten. Moet echt het hele dak eraf om de nokbalk en makelaar te vervangen?GlitterCupcake schreef: ↑16-03-2019 21:28Zonder nokbalk en makelaar heb je niks om een dak op te makenDat laat ik liever door een ander doen. Iemand met een hijskraan ofzo. Gelukkig zijn bij dit huis de pannen ook nog top. Het zijn ook hele mooie pannen
![]()
Waarom twijfelen jullie nog, voornamelijk vanwege de ligging?
zaterdag 16 maart 2019 om 22:17
Om deze reden willen wij ook kopen voor zoon 4 is. Al verwacht ik nu dat hij naar school gaat waar zijn kdv ook zit, je weet maar nooit waar je uiteindelijk je droomhuis vindt.Morgenstond_ schreef: ↑16-03-2019 21:13
zaterdag 16 maart 2019 om 23:08
Ik las pas later jouw post over uitdroging door het vele wondvocht. Dat is wel heel extreem zeg! Wat een opluchting lijkt het me dan dat het nu onder controle is...Envelop schreef: ↑16-03-2019 20:11Met hormoonzalf, we hebben een korte periode heel flink gesmeerd tot het rustig was en kunnen het nu onder controle houden door 3x per week te smeren. Ik geloof niet dat er een andere oplossing bestaat dan hormoonzalf al zou ik die troep liever niet gebruiken.
De tips van geen zeep, max 2x per wk in bad met een flinke scheut balneum, huid goed vet houden etc ken je vast al.
Sterkte, eczeem is echt kut... we hebben vandaag ook de eerste plekjes bij baby gezienhopelijk wordt dat niet weer zo'n drama.
Mijn peuter heeft het minder hevig, maar heeft er wel last van. Helaas lijkt er dus echt geen goed alternatief te zijn voor hormoonzalf. Ik vermoedde het al een beetje. Qua smeersels hebben we al van alles geprobeerd. Soms doet het even wat, maar vaker niet. Bad/douche proberen we tot 3x per week te beperken. In de winter lukt dat makkelijk, maar in de zomer is dat ook onmogelijk. Overigens maakt dat voor mijn gevoel ook weinig verschil. Zal dus toch weer eens de ha bellen voor hormoonzalf.
Hopelijk blijft het bij je dochter onder controle op deze manier en valt het mee bij de baby.
zondag 17 maart 2019 om 08:34
Waarom is het onmogelijk om minder te badderen? Mijn dochter is er inmiddels redelijk overheen gegroeid, maar we deden haar echt maximaal 1x per week in bad (en nog steeds max. 2x per week, want ze heeft nog steeds een gevoelige en droge huid). En dan alleen met water, zonder zeep. Na het badderen dik insmeren met vaseline/paraffine zalf en de echt hevige eczeemplekken insmeren met hormoonzalf. Douche en bad droogt de huid ontzettend uit, waardoor het gevoeliger wordt voor eczeem. Dat maakt echt verschil. Misschien kun je wassen met een washandje i.p.v. douchen of bad?Artemisss schreef: ↑16-03-2019 23:08Mijn peuter heeft het minder hevig, maar heeft er wel last van. Helaas lijkt er dus echt geen goed alternatief te zijn voor hormoonzalf. Ik vermoedde het al een beetje. Qua smeersels hebben we al van alles geprobeerd. Soms doet het even wat, maar vaker niet. Bad/douche proberen we tot 3x per week te beperken. In de winter lukt dat makkelijk, maar in de zomer is dat ook onmogelijk. Overigens maakt dat voor mijn gevoel ook weinig verschil. Zal dus toch weer eens de ha bellen voor hormoonzalf.
zondag 17 maart 2019 om 10:12
fiona2018 schreef: ↑16-03-2019 21:43Oh ik zou het ook nooit nog een keer zelf doen hoor, het kon alleen niet anders. De nok was bij ons gelukkig wel goed, ging echt om het dakbeschot en de spanten. Moet echt het hele dak eraf om de nokbalk en makelaar te vervangen?
Waarom twijfelen jullie nog, voornamelijk vanwege de ligging?
Ik denk dat het hele dak er sowieso af moet. We laten iig de kosten berekenen op het hele dak. Dan hebben we dat iig goed geregeld.
Ik twijfel om van alles. Man wil in een dorp of stad en ik buitenaf. Nu hebben we een deal dat ik het huis kies en hij de locatie. Niet met veto ofzo maar hij kent de omgeving beter. Ik wil vooral geen hekel krijgen aan het dorp. En ik vraag mij af of het daar savonds rustig is of het buurthuis druk gebruikt is.
zondag 17 maart 2019 om 10:16
ShaunTheSheep schreef: ↑16-03-2019 21:57Zonde dat door zoiets zo’n schade ontstaan is.
Een nachtje (of meerdere) erover slapen is altijd goed.
Gaat het trouwens om een gewone makelaar of een gevelmakelaar (met windveer)? Ben nieuwsgierig naar de woningstijl nu. Ik heb een vermoeden![]()
zondag 17 maart 2019 om 10:52
Even weer over peuterpraat 
Onze peuter was een paar weken geleden op zijn tand gevallen en die was terug zijn kaak in geschoten. De tand is nog niet terug. Maar we herkende onze peuter ook weken lang niet terug. Alles was janken of krijsen maar een ontsteking zagen we niet. Elke dag twijfelde of we de tandarts zouden bellen maar dan ging het weer een dag goed.
Van de week was het de terugkomafspraak. Peuter wilde niet. Tja je moet
Uiteindelijk ging het best goed. En daarna... was peuter weer onze koddige lieve peuter die luisterde en niet huilde om alles. Zo raar! Als of de aan/uit knop in zijn mond zit.
Dus mocht je de schakelaar zoeken na een lange dag: die zit dus in de mond
Onze peuter was een paar weken geleden op zijn tand gevallen en die was terug zijn kaak in geschoten. De tand is nog niet terug. Maar we herkende onze peuter ook weken lang niet terug. Alles was janken of krijsen maar een ontsteking zagen we niet. Elke dag twijfelde of we de tandarts zouden bellen maar dan ging het weer een dag goed.
Van de week was het de terugkomafspraak. Peuter wilde niet. Tja je moet
Dus mocht je de schakelaar zoeken na een lange dag: die zit dus in de mond
zondag 17 maart 2019 om 11:21
Ik denk ergens dat ie wist dat ie nog een keer moest en blij is dat dat voorbij is. Maar toch lijkt het mij sterk dat ie dat kan onthouden. We hebben het er ook niet vaak over gehad en alleen op een positieve manier.
We moeten weer terugkomen over een paar maanden. Deze tandarts wacht graag af.
zondag 17 maart 2019 om 12:32
Hè wat vervelend Glitter! Hopelijk is er niets aan de hand met het tandje.
Hoe vermaken jullie de peuter met zulk slecht weer? Zoals eerder gezegd kan mijn peuter zichzelf heel slecht vermaken en naar buiten is nu ook niet echt een optie. Man is vandaag weg en ik zie op tegen een lange zondagmiddag.
Hoe vermaken jullie de peuter met zulk slecht weer? Zoals eerder gezegd kan mijn peuter zichzelf heel slecht vermaken en naar buiten is nu ook niet echt een optie. Man is vandaag weg en ik zie op tegen een lange zondagmiddag.
zondag 17 maart 2019 om 12:40
Vandaag ben ik van de beeldschermen. Als baby straks wat groter is, hijs ik peuter in zijn softshellpak en gaan we denk ik gewoon naar buiten. Hier is het nu droog in ieder geval.lola-lily schreef: ↑17-03-2019 12:32Hè wat vervelend Glitter! Hopelijk is er niets aan de hand met het tandje.