pijnbestrijding bij bevalling?

14-09-2009 20:52 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je er juist wel of juist niet voor gekozen?

En voor de mensen die er wel voor gekozen hebben, hoe gaat het dan in z'n werk? Voel je helemaal niets? Ook niet als je moet persen?

Ben hoogzwanger van nummer 2. Mijn eerste is zonder pijnbestrijding ter wereld gekomen. Ben me nu wat aan het verdiepen in waar ik nu voor ga kiezen. Vooral omdat een vriendin van me zei dat de bevalling eigenlijk wel `een prettige gebeurtenis` was. Ze had weinig pijn gehad door de pijnbestrijding. Lijkt mij stiekem toch ook wel wat.

Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen. Uiteindelijk wegens complicaties toch in het ziekenhuis beland. Ik kon geen pijnbestrijding meer krijgen omdat de ontsluiting op dat moment al te ver gevorderd was (meen ik). Ik was uitgeput na die tijd. Logisch natuurlijk, want je lijf moet wel wat doorstaan. Ben benieuwd of die pijnbestrijding er nou ook voor zorgt dat de vrouw over het algemeen minder uitgeput is. Vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Ha Krokusje,

Ik ben 13 weken geleden bevallen van een dochtertje. Ik wilde per se thuis bevallen, dus automatisch geen pijnbestrijding. Ik heb mij er dus eigenlijk totaal niet in verdiept. Bevalling is gelukkig prima verlopen, thuis zoals ik graag wilde, 6 uur ontsluitingsweeen, 45 minuten persen...Maar oei oei wat vond ik die 6 uur heftig!!! Weeen kwamen om de drie minuten, vanaf het begin af aan. Er werd me aangeboden daarom alsnog naar het ziekenhuis te gaan vanwege de snelheid, maar het hoefde niet, want in principe verliep alles goed. Moest snel beslissen, want men verwachtte dat alles nogal snel zou gaan. Dat ging het ook. Was totaal in trance.... Het persen vond ik daarentegen een makkie, was weer helemaal bij, kon zelfs grapjes maken en eindelijk bekijken wie er eigenlijk allemaal in mijn slaapkamer stonden (ohh ja, ben jij er ook vriend?? hahaha). Maar goed, alles dus vers in het geheugen heb ik me wel voorgenomen bij een eventuele tweede, mij wel te verdiepen in de mogelijkheden van pijnbestrijding. Maar weet eigenlijk nu al dat, wanneer ik de keuze heb, ik toch weer voor een thuisbevalling zou kiezen. Even doorbijten...Pffff...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven